Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Tegelt ka. Osta endale buss ja käi sellega tööl kui tahad. Kuskil ei ole öeldud, et eraisik ei või omada bussi ja sellega ringi sõita. Ja eestis on ju piisavalt eraisikutest bussiomanikke.
|
|
03.02.2012 22:55 |
|
keskjaam
Oksendamiseni küllastunud
Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
![[Pilt: userbar-id.gif]](http://i19.photobucket.com/albums/b200/logard/Esimene%20kaust/userbar-id.gif)
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
|
|
04.02.2012 01:37 |
|
Martti
Vanem liige
Postitusi: 710
Liitunud: Aug.2009
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(04.02.2012 13:01)PETSS Kirjutas: Ma rohkem nagu ytra peale mõtlesin.2215 täitsa sõitew ja korras buss.Aga see kõik waid idee tasandil.
Kiire tollepärast ,et ma ehk saks midagi öelda TAKis enne kui toda bussi lammutama hakatakse.
2223 ka variant ju, stiilsed mõlemad.
"Welcome to Ida-Virumaa"
|
|
04.02.2012 18:03 |
|
Neons
Friik
Postitusi: 1,178
Liitunud: May.2009
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Kahel korral aastas sõitmas käimiseks oleks ta ju veidi mõttetu ost? Eriti veel arvestades seda osalejate hulka.
|
|
04.02.2012 20:18 |
|
Heini
Friik
Postitusi: 1,474
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(04.02.2012 18:52)PETSS Kirjutas: Stilsus stiilsuseks,puht praktiliselt lähtun 2223 probleme kotiga
2215 aga sõitew sahk.Ja probleeme waruosadega kah pole,
,222
Ehk on ka keegi, kes 2720 päästaks vanarauda minekust.
|
|
04.02.2012 20:20 |
|
Albu
Tõsine bussihuviline
Postitusi: 559
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Mnjah, selle bussi soetamise teemaga on tavaliselt nii nagu ta on, hea mõte osta ja päästa, aga siis hakka pärast igasugu probleemidega tegelema. Kõik seda räägivad, ja tean ise ka. Kuid, nüüd kus jutt oleks konkreetselt Volvo Wiimast 2215, siin langeb ära suur kere ja tehnoremont, arvestades, et buss peaks olemas tehniliselt korras ja kantakse maha vaid vanuse tõttu. Seega on alginvesteering vaid TAKilt väljaost. Ehk saab TAKiga ka hoiukoha suhtes kokkuleppele, samuti hoolduskoha osas. Nii et võrreldes mõne vanabussi ostuga oleks see suht lihtsasti teostatav mõte. Ja kuigi mõnedki siin väljendavad selle üle imestust, siis, näiteks viie aasta pärast ei pruugi olla enam (peaaegu) ühtegi sõidukorras nn vanakooli lääne linnabussi alles ning siis on hilja kahetseda, et oleks võinud midagi siiski teha. Mis siis et sõite ei pruugi aastas olla palju. On läinud legendaarne CR112, vanatüübi Säffled ja muud, igati paslik oleks nüüdki alles jätta siis vähemalt Wiima K202.
Nii et kutsun üles arvamust avaldama, kas oleks sellise mõtte teostamises kaasalööjaid, esmalt siis rahalisi toetajaid. PAZi tarbeks kogutu võib annetajate heakskiidul minna üle 2215ne fondi. 2720 ei kanta maha vaid hetkel säilib, olen aru saanud. 2215 on aga juba maha kantud, nii et Petssil paluks kiirelt uurida selle saamise võimalikkust. MTÜ toetusega võib, ma loodan, arvestada.
|
|
04.02.2012 21:49 |
|
Georg
Vale inimene
Postitusi: 1,167
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Kui lähtuda mingi konkreetse bussitüübi säilitamisest, siis ise panustaks pigem 2223, kuna see on tõenäoliselt viimane alles olev vanakooli Aabenraa linnavariant. Tõenäoliselt seetõttu, et praegu puudub info samasuguse Enko bussi (910ARJ) saatusest, mis juba ligi aasta aega TÜV-ta ning võib praeguseks utiliseeritud olla.
|
|
04.02.2012 22:15 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Sõidab. Nii kummaline kui see ka ei ole. On nähtud veel hiljaaegu Varraku tänaval.
(selle postituse viimane muutmine: 04.02.2012 23:14 Oxygen.)
|
|
04.02.2012 23:13 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Lappasin seda poppi kohalikku bussi- ja reisilaevagaleriid ja meenus üks küsimus mis mul tegelikult juba ammu on olnud. Miks lakkavad Mercedese Sprinterid peale ümberehitust olemast Sprinterid vaid on sellest hetkest alates Silwid, Avestarkid ja Profile'd, aga Iveco Daily'd on Iveco Daily'd edasi?
|
|
15.02.2012 19:41 |
|
Heini
Friik
Postitusi: 1,474
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Mul selline küsimus - kumb on odavam, kas elekter või kütus? Ehk kui näiteks 3. liini troll teeb kaheksa ringi ja kui panna lõõtsaga buss seda sama liini sõitma kaheksa ringi, siis kumb sõidab selle ära odavamalt?
(selle postituse viimane muutmine: 16.02.2012 10:08 Heini.)
|
|
16.02.2012 10:07 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
See ei ole nii mustvalge teema, et sellele niimoodi vastata saaks. Noh Tallinna elektritransport sõidab kindlasti kohe teiste tariifide alusel kui minu kodus või garaažis asjad käivad. Aga kui võrrelda kWh tunni hinda kütuseliitri hinnaga ja võrrelda kasutegureid, siis on elekter märgatavalt odavam jah. Aga selles kontekstis ei saa me mööda vaadata sellest, et kuigi trollbussi liigutamiseks vajalik energia on mõnevõrra odavam bussi jaoks vajalikust energiast, siis trolliliiklusega käivad kaasas veel omad kulud. Buss teeb oma kaheksa ringi ära ja kui jätta arvestamata veeremi hoolduskulud ja amortisatsioon, siis ainsateks kuluallikateks on kütus, kindlustus ja bussijuhi palk. Samal ajal on trollil lisaks neile kolmele veel ka liinivõrk mille ülalpidamine ei ole kindlasti mitte kõige odavam. Lisaks sellele ei saa mööda vaadata ka sellest, et trollibuss ise on samaväärsest bussist tunduvalt kallim produkt. Troll on ja jääb oma olemuselt bussist alati kallimaks. Oma tehniliste näitajate poolest on trollibuss igast küljest parem kui diislil toimetav buss, aga see on juba eraldi teema.
|
|
16.02.2012 23:59 |
|