Teema reiting:
- 5Hääli - 3.6 keskmine
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
|
Autor |
Sõnum |
Hannes
Värske kala
Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Ehk mitte liig rumal küsimus, aga... Miks reisilennukis õhkutõusmise ja maandumise ajal salongis peamised tuled ära kustutatakse ja jääb ainult mingi hämar valgustus?
Kuula SIIT!
Powered by Debian GNU/Linux
|
|
15.01.2010 18:54 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Kõik jõud mis vähegi lennukis on suunatakse mootoritesse. Õhkutõus ongi kõige suurem kütuse ja võimuõgija kogu lennu jooksul. Lennu ajal töötavad mootorid põhimõtteliselt veerandvõimsusel.
See 10000 birka on 272 peal kuna Škoda tehas mahas oma 10000. trolli maha. Tegelikult on see 261, aga tähistati sündmust alles 272 ajal. 272 on tegelikult 10181.
(selle postituse viimane muutmine: 15.01.2010 23:16 Oxygen.)
|
|
15.01.2010 23:15 |
|
Hannes
Värske kala
Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(15.01.2010 23:15)Oxygen Kirjutas: Kõik jõud mis vähegi lennukis on suunatakse mootoritesse. Õhkutõus ongi kõige suurem kütuse ja võimuõgija kogu lennu jooksul. Lennu ajal töötavad mootorid põhimõtteliselt veerandvõimsusel.
Maandumisel seega siis lükatakse ka mootorite pöörded suuremaks ( reverse thrust)?
Kuula SIIT!
Powered by Debian GNU/Linux
|
|
15.01.2010 23:27 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Maandumisel on lennuki mootorid "idle" positsioonis. Reeversit kasutatakse siis kui on mingi põhjus, et ei saa pidama (libe, lühike rada, raske lennuk). Muidu saab omade piduritega hakkama.
Igaks juhuks täpsustan, et minu teadmised on rangelt teoreetilised
|
|
15.01.2010 23:31 |
|
Ott
Vanem liige
Postitusi: 344
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Mootoritega pidurdamine on kindlasti kõige tõhusam, kui rukkisse peaks minema, "aga raskel ajal ei luba bossid pilootidel mootoreid kasutada pidurdamiseks", sest sööb see ju tohutult kütust ja siin oli ka üks juhtum, kus selle tõttu üks lennuk üle raja otsa läks.
|
|
15.01.2010 23:40 |
|
Hannes
Värske kala
Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
No ma tean juhtumit, kus piloodid maandumise ajal lihtsalt unustasid spoilerid üles tõsta ja lennuk rajalt välja sööstis.
Kuula SIIT!
Powered by Debian GNU/Linux
|
|
15.01.2010 23:50 |
|
Hannes
Värske kala
Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Otseselt teisipidi küll tööle ei panda, aga mootorite jõud suunatakse ettepoole sedasi.
Kuula SIIT!
Powered by Debian GNU/Linux
|
|
15.01.2010 23:56 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Mootorite teistpidi tööle panek ongi reevers. Selle vahega, et mootor töötab ikkagi õiget pidi, aga düüsid suunatakse vastassuunda. Aga seda ei kasutata igal maandumisel. Tavaliselt pidurdatakse ikka rattaid ja lisaks pidurdavad need samad spoilerid. Spoilerid on nagu plaadid mis tiiva pinnalt peaaegu vertikaalselt üles tõusevad ja tekitavad õhutakistuse. Kui need unustada, siis on tõesti jama. Ma olen ise ka sellest juhtumist teadlik, aga praegu jään täpsemad andmed võlgu. Samas mina tean jälle juhtumit kus lennuk sõideti sodiks kuna lollpead kokpitis unustasid TELIKU välja lasta.
|
|
16.01.2010 00:01 |
|
Hannes
Värske kala
Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(16.01.2010 00:01)Oxygen Kirjutas: Spoilerid on nagu plaadid mis tiiva pinnalt peaaegu vertikaalselt üles tõusevad ja tekitavad õhutakistuse. Kui need unustada, siis on tõesti jama. Ma olen ise ka sellest juhtumist teadlik, aga praegu jään täpsemad andmed võlgu.
See juhtum?
Kuula SIIT!
Powered by Debian GNU/Linux
|
|
16.01.2010 00:05 |
|
coldrexX
Noor ja roheline
Postitusi: 556
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
seda ma ka tundsin, et tallinnas lennukid pidurdasid mittu korda järsem kui gathwckus näiteks
|
|
16.01.2010 10:30 |
|
k2ssar
Vabaduse Valvur
Postitusi: 358
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
27 (järve poole) peal on jah teemaks see, et veeretakse vabakäigul ca 150-250 km/h kuni terminali juurde viiva ruleerimisrajani, 09 peal pidurdatakse kogu hingega, et terminalist mitte liiga kaugele minna. Ja maadumisrajal võib kihutada kiirelt tahes, nii, kui on ruleerimisrajal mahapööre, siis kehtivad juba ruleerimisraja kiirusepiirangud.
|
|
16.01.2010 21:07 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(16.01.2010 21:07)k2ssar Kirjutas: 27 (järve poole) peal on jah teemaks see, et veeretakse vabakäigul ca 150-250 km/h kuni terminali juurde viiva ruleerimisrajani, 09 peal pidurdatakse kogu hingega, et terminalist mitte liiga kaugele minna. Ja maadumisrajal võib kihutada kiirelt tahes, nii, kui on ruleerimisrajal mahapööre, siis kehtivad juba ruleerimisraja kiirusepiirangud.
08 ja 26 olid ikka vanasti.
|
|
16.01.2010 22:06 |
|
kukkurkurat
tegelinski
Postitusi: 581
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(16.01.2010 22:06)Oxygen Kirjutas: (16.01.2010 21:07)k2ssar Kirjutas: 27 (järve poole) peal on jah teemaks see, et veeretakse vabakäigul ca 150-250 km/h kuni terminali juurde viiva ruleerimisrajani, 09 peal pidurdatakse kogu hingega, et terminalist mitte liiga kaugele minna. Ja maadumisrajal võib kihutada kiirelt tahes, nii, kui on ruleerimisrajal mahapööre, siis kehtivad juba ruleerimisraja kiirusepiirangud.
08 ja 26 olid ikka vanasti.
Mida need numbrid tähendavad?
|
|
16.01.2010 22:49 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Maandumisrajad on tähistet numbritega. Lennujuhil on piloodile oluliselt selgem öelda numbrit. Kuigi näiliselt on meil siin üks rada, siis tegelikult on kaks. Idast 26 ja läänest 08.
|
|
16.01.2010 23:56 |
|
k2ssar
Vabaduse Valvur
Postitusi: 358
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Minu ämber jah, vabandust.
|
|
17.01.2010 07:24 |
|