Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 1Hääli - 4 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Artikleid vanadest ajalehtedest
Autor Sõnum
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #161
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Vahel on vanades ajalehtedes tuulamine kasulik. Nimelt selgus, et Pärnus on kunagi eksisteerinud AS Pluto, mis pakkus liinitaksode teenust. PP artiklid vastavalt 4.04.1995 ja 31.05.1995.

http://www.upload.ee/image/3426963/SAM_0439.JPG
http://www.upload.ee/image/3426977/SAM_0455.JPG

Tunnistan ausalt, et mina niisugust ettevõtmist ei mäleta ega teadnud sellest tänaseni. Ilmselt ei püsinud teenus kaua. Huvitava asjaoluna kasutati veel RAF busse. Tõenäoliselt olid marsadeks endised Pärnu ATP RAF-id, mida tõendab vähemalt üks pildilolev isend 972ADI (tuli 1989, esialgset reg. nr. hetkel ei tea, sai 93/04 hilisema reg. nr. ja müüdi 95/03 ME Sauga Vara, kust läks ehk jälle edasi). Loodan edaspidi täpsustada!
(selle postituse viimane muutmine: 08.07.2013 16:25 Mister X.)
05.07.2013 19:50
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #162
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
26.10.1985. PK. Portreelugu Pärnu ATP endisest eliitbussijuhist Lembit Kuningast. Samas juhiks tähelepanu mõningatele loos esinevatele detailidele. Nimelt leiab seal märkimist sõitjate elektrooniline loendus linnaliinidel, millest oleme siin varemgi rääkinud (paarimehed Kuningas ja Naris). Alloleval fotol on nähtav sellal uus remondihall, mis valmis 1983. Lisaks püüab pilku LAZ-695N (parda nr. 215; registri nr. 7416(?)EAЛ), mis riikliku numbri järgi pidi tulema 1983. a. paiku.

http://www.upload.ee/image/3469303/SAM_0553.JPG
http://www.upload.ee/image/3469304/SAM_0552.JPG
25.07.2013 22:42
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #163
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(05.07.2013 19:50)Mister X Kirjutas:  Vahel on vanades ajalehtedes tuulamine kasulik. Nimelt selgus, et Pärnus on kunagi eksisteerinud AS Pluto, mis pakkus liinitaksode teenust. PP artiklid vastavalt 4.04.1995 ja 31.05.1995.

http://www.upload.ee/image/3426963/SAM_0439.JPG
http://www.upload.ee/image/3426977/SAM_0455.JPG

Tunnistan ausalt, et mina niisugust ettevõtmist ei mäleta ega teadnud sellest tänaseni. Ilmselt ei püsinud teenus kaua. Huvitava asjaoluna kasutati veel RAF busse. Tõenäoliselt olid marsadeks endised Pärnu ATP RAF-id, mida tõendab vähemalt üks pildilolev isend 972ADI (tuli 1989, esialgset reg. nr. hetkel ei tea, sai 93/04 hilisema reg. nr. ja müüdi 95/03 ME Sauga Vara, kust läks ehk jälle edasi). Loodan edaspidi täpsustada!


Plutot tegi....ETKVLkoondis autost üks noor kontori........ ka oli rafiks üks neist Etkveli omandist vist. Sõitis hästi vähe ja sulgus reisiate väehesuse tõttu.....

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
25.07.2013 23:15
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #164
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Natuke Tartu bussinduse kohta aastate 1972 ja 1973 Edasi põhjal.
2.augustil 1972 avatakse jõesadama tellitud uus bussijaam. Esimesed 10 reisijat saavad märgi ja tasuta pileti. Jaam on avatud 23 tundi ööpäevas, sealt väljub 390 bussi ja 9 marsruuttaksot päevas, tööd saab üle 60 inimese.
1973 juulis korraldatakse ümber linnaliinide bussijaama liiklusskeem. Tol ajal on Tartus 18 tava- , 7 ekspress- ja 2 ööliini, busse nende jaoks 58. Liinid on 1, 2, 2A, 3, 4, 5, 6, 6A, 7, 8, 11, 11A, 12, 13, 14, 15, 20, 20A, 20B, 25, 30, 31, 32, 40, neist 9, 13 ja 31 ei läbi kesklinna. Kolme liini numbrit ei õnnestunud mul teada saada.
Läbi lehenumbrite on väga palju teadaandeid liinimuudatustest tänavate kehva olukorra tõttu, samuti liinide ajutiste sulgemiste kohta juhtide vähesuse tõttu. Suurt kriitikat saab liini 9 (raudteejaam - Ropka tööstusrajoon) sulgemine.
Keskmiselt igal nädalal on kriitikat busside mitteväljumise ja juhtide käitumise kohta, mitu järjestikust kaebust tuleb LAZ-Turisti nr114 juhi M. kohta. 17.juulil 1973 jääb väljumata Tartu - Viljandi buss kell 14.05. Hiljem vastab ATP direktor, et Ikarus 255 numbriga 730 ei väljunud seetõttu, et bussijuht J. ei tulnud tööle ja asendust polnud, praegugi tuntud bussijuht põhjendab seda töögraafikust valesti arusaamisega.
26.07.2013 10:19
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #165
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Uudiseid lisaks 1973.aastast.
Tartus olid ka liinid 10 ja 35 ning ööliinid 21 ja 22.
Novembri lõpus sai Tartu üle mitme aasta uusi linnaliinibusse - 10 Ikarus 260. Samal aastal tuli 16 Ikarus 255 ja 20 Ikarus 250.
Esimest korda sõideti PAZ 652Bga miljon kilomeetrit Valmiera bussipargis, aega läks üheksa aastat.
26.07.2013 11:56
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
6631 Ära
bussiinfo

Postitusi: 835
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #166
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Millal pandi käima liinid 17 ja 23 (mõlemad vist Veeriku suunas)?
Ja veel kiire küsimus: millal lõppes busside seismine tänase uue Kaubamaja kohal ja liinide lõpp-peatused kesklinnas kaotati?
26.07.2013 12:45
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #167
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
17 umbes 1976 või 1977, kesklinn - TREV - Eerika - Ravila - Riia - kesklinn, algul sagedus 30 minutit, 1989.aastast 36 minutit.
23 ja 24 2A ja 6A asemel kõige tõenäolisemalt 1979. Algul sõitsid kesklinn - Kesk kaar - Soinaste - Riia - kesklinn ja vastupidi, hiljem kesklinn - Kesk kaar - Aardla - FI - Riia - kesklinn.
Mõni aasta sõitsid, siis võeti käigust ära Kesk kaare segavate elektripostide pärast. Vist 1983 23 taastati, marsruut oli jällegi kesklinn - Kesk kaar - Raudtee - Soinaste - Riia - kesklinn, intervall 30 minutit.
1992 oktoobris alustati, kaks uuendustelainet oli, mõne kuu jooksul koliti kõik üle.
2, 6, 13 ja 30 peatused viidi ära juba 1988 või 1989.
26.07.2013 14:50
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
ziepniekkalns Ära
Vanem liige

Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #168
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Aastaid tagasi mäletan endal olevat Tartu kaarti aastast 1985, kus ka bussliinid peal olid. Midagi erilist kahjuks sealt ei mäleta, kui aga seda, et oli olemas liin nr 90 ja sõitis vist Ihastesse? Markot, kas oskad kommenteerida?
29.07.2013 23:09
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #169
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Jah, see oli 990 Tartu - Lohkva - Ihaste, sõitis läbi maakonna, pilet oli 15 kopikat. Paarkümmend aastat võttis aega, enne kui 1987 maist hakkas linnaliin 40 sõitma otse Ihastesse.
30.07.2013 09:05
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #170
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Liin 17 alustas 5.04.1976, sellega seoses ei läbinud 13.liin enam Raja tänavat.
30.07.2013 15:15
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #171
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(26.07.2013 12:45)6631 Kirjutas:  Millal pandi käima liinid 17 ja 23 (mõlemad vist Veeriku suunas)?
Ja veel kiire küsimus: millal lõppes busside seismine tänase uue Kaubamaja kohal ja liinide lõpp-peatused kesklinnas kaotati?

23 ja 24 17.08.1979.
02.08.2013 10:58
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
matefus Ära
Liige

Postitusi: 37
Liitunud: Mar.2010
Postitus: #172
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(29.07.2013 23:09)ziepniekkalns Kirjutas:  Aastaid tagasi mäletan endal olevat Tartu kaarti aastast 1985, kus ka bussliinid peal olid. Midagi erilist kahjuks sealt ei mäleta, kui aga seda, et oli olemas liin nr 90 ja sõitis vist Ihastesse? Markot, kas oskad kommenteerida?
Ihaste liin ei olnud linnaliin, oli maakonnaliin ja väljus bussijaamast 9. peatusest. Mul on sellest bussist isegi foto olemas ja kui leian, lisan siia.


(08.08.2013 12:32)matefus Kirjutas:  
(29.07.2013 23:09)ziepniekkalns Kirjutas:  Aastaid tagasi mäletan endal olevat Tartu kaarti aastast 1985, kus ka bussliinid peal olid. Midagi erilist kahjuks sealt ei mäleta, kui aga seda, et oli olemas liin nr 90 ja sõitis vist Ihastesse? Markot, kas oskad kommenteerida?
Ihaste liin ei olnud linnaliin, oli maakonnaliin ja väljus bussijaamast 9. peatusest. Mul on sellest bussist isegi foto olemas ja lisan siia.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/m8...directlink
(selle postituse viimane muutmine: 08.08.2013 12:35 matefus.)
08.08.2013 12:32
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #173
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
1959.aastal alanud seismeaastaku lõpuks, st aastaks 1965, pidi Tartus sõitma 20 trolli.
13.08.2013 14:24
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #174
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Spetside nõusolekul räägiks veidi traagilise ja segase saatusega Pala Põhikooli bussidest. Traagilise saatuse all tuleb silmas pidada seda PAZ-3205 tüüpi bussi, mis tuli Viljandi ATP ridadesse 91/09 (seega juba Eesti Vabariigi ajal) ning sai riikliku reg. märgi EAC4376 ja pardanumbri 581. 95/05 müüdi isend Pala Põhikoolile uue reg. märgi 535AHH all. Edasist teame kõik - metsaveoki juhil süül 11.10.1996 toimunud kokkupõrkes hukkus 8, sai vigastada 11 inimest. Buss läks eeldatavalt mahakandmisele: http://f1.pmo.ee/f/2009/05/28/185502t81ha5ce.jpg Need "lääneka" istmed aretati PAZ-i vist juba Viljandi ATP ajal?

Õnnetuses hävinenud bussi asendamiseks anti Palla Vallavalitsusele raha riigi erireservist. Paraku kujunes soetatud sõiduki saaga segaseks, nagu oli sümptomaatiline 90ndatele tervikuna. Buss osteti "põras kotis"-stiilis Bahama vahendusfirmalt, mis tõi masina Belgiast. Arvele võeti see Neoplan kui 1992. a. toodetu, ent tegelik vla oli 1987. Tõelist süüdlast ei selgunudki. Teab keegi pädevamatest antud Neoplani reg. numbrit ja edasist saatust? Tänaseks ilmselt samuti rauas...

http://www.upload.ee/image/3577019/SAM_0086.JPG
http://www.upload.ee/image/3577030/SAM_0090.JPG
(selle postituse viimane muutmine: 24.09.2014 18:12 Mister X.)
12.09.2013 20:03
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #175
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(12.09.2013 20:03)Mister X Kirjutas:  Need "lääneka" istmed aretati PAZ-i vist juba Viljandi ATP ajal?

Teab keegi pädevamatest antud Neoplani reg. numbrit ja edasist saatust? Tänaseks ilmselt samuti rauas...

Neid lääneka (täpsemalt ühe avariilise Kuopion Liikenne kerega bussi) istmeid jagus täpselt kahe PAZi varustamiseks. Üks PAZ müüdi Pala valda, teine jäi Viljandi parki Võru kiirliini teenindama.
Neoplan kuulus Pala vallavalitsusele, number 305AKZ. Edasist saatust ei tea.
(selle postituse viimane muutmine: 12.09.2013 23:43 mustninja.)
12.09.2013 23:43
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Albu Ära
Tõsine bussihuviline

Postitusi: 559
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #176
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(04.08.2012 12:59)Regardman Kirjutas:  
(03.08.2012 21:48)lauri3885 Kirjutas:  
(03.08.2012 14:23)Regardman Kirjutas:  Ega ajalehtedes tuulajail pole silma hakanud artikkel busside numbriloendajatest? Mäletan, et 98-99 a. oli kas Õhtulehes või Päevalehes juttu kahest poisist, kes peatuses bussinumbreid vihikusse kirjutasid. Meenuvate fraaside osas, käisid nad mäletust mööda 21. koolis.
Õhtulehes sellist artiklit ei ole kindlasti olnud,mul õhtuleht käib kodus juba nõuka ajast saati.Selline artikkel oleks silma jäänud aga ei mäleta et sellist artikklit lugenud oleksin.Seega pigem on see artikkel olnud Päevalehes või mõnes teises lehes.
Pigem oli küll. Toona käis kodus vaid õhtuleht. Ekspress ta kindlasti polnud, Pühapäevaleht ka mitte...
(04.08.2012 08:30)Martti Kirjutas:  Need poisid olid saates "Kuulus või kummaline", minu teada pole artiklit kuskil olnud. Selles saates nad korra särasid.
Artikkel oli kindlasti. Pilt neist koos kaustikuga ka juures. Kahjuks on mul see leht kaotsi läinud (oli talletatud miski muu asja pärast).

Siin see on: Õhtuleht 14. november 1998
10.11.2013 21:41
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #177
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Tänud Albule! Omaette ajaloodokument on seegi. Huvitav oleks teada, kas noored ühistranspordihuvilised arendasid oma huvi ka edasi. Siiski vist mitte, sest eelnevalt on mainitud nende ühekordset kuulsust.
12.11.2013 00:11
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #178
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
Aastavahetuse paiku on pakkuda veidi lugemist Pärnu bussiliiklusest aastal 2004. Kuigi sündmustest möödub napilt kümme aastat, leiame neist mõndagi (lähi)ajaloolist. Aastat läbinud teemadeks olid konduktorite kaotamine linnabussidest, sillaremondi tõttu ümber korraldatud liiklus ja Pärnu ATP (bussipargi) aktsiate müük Tarbusele. Aasta lõppedes ähvardati isegi linnaliinide sulgemisega, kuigi nii hulluks asi ei läinud. Allikaks Pärnu Postimees.

1) Pärnu liinibussidest kaovad konduktorid. 10.02.2004: http://www.upload.ee/image/3782486/SAM_1439.JPG
2) Vanurite käsi bussis ei väänata. 14.02.2004: http://www.upload.ee/image/3782494/SAM_1442.JPG
3) Reportaaž Pärnu maabussiliiklusest. 13.03.2004: http://www.upload.ee/image/3782500/SAM_1446.JPG ja http://www.upload.ee/image/3782503/SAM_1448.JPG
4) Linnaliini bussid jäävad konduktorita. 31.03.2004: http://www.upload.ee/image/3782506/SAM_1457.JPG
5) Linnavolikogu leevendas Pärnu ATP müügitingimusi. 16.04.2004: http://www.upload.ee/image/3782513/SAM_1461.JPG
6) Bussiliiklusest Kesklinna silla remondi ajal. 21.05.2004: http://www.upload.ee/image/3782517/SAM_1463.JPG
7) Jätkuvalt Pärnu ATP aktsiate müügist. 19.06.2004: http://www.upload.ee/image/3782521/SAM_1465.JPG
8) Bussijuhtide palgamured. 27.07.2004: http://www.upload.ee/image/3782522/SAM_1467.JPG
9) Pärnu ATP ainuomanikuks sai AS Tarbus. 11.09.2004: http://www.upload.ee/image/3782527/SAM_1470.JPG
10) Linnaliinide liikluse kadumisvõimalus. 20.10.2004: http://www.upload.ee/image/3782532/SAM_1473.JPG
11) Pärnu ATP ei usu streigisse. 16.12.2004: http://www.upload.ee/image/3782540/SAM_1475.JPG

P.S.
3. maabussiliikluse lugu. Tarbja liini buss on mis? Volvo B10M-65 Delta City S 831APO (1984) on teada - tuli 01/12 ja läks utiili 09/02.
5. lugu. Sellal punane Scania CR112 245TPP (1983) tuli 99/10 ja läks utiili 07/07.
Kas Pärnu oli viimane linn Eestis, kust kadusid bussikonduktorid?
(selle postituse viimane muutmine: 23.12.2013 17:06 Mister X.)
23.12.2013 17:05
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Albu Ära
Tõsine bussihuviline

Postitusi: 559
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #179
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(23.12.2013 17:05)Mister X Kirjutas:  Kas Pärnu oli viimane linn Eestis, kust kadusid bussikonduktorid?

Tänasel päeval on konduktorid veel Paide-Türi nn linnaliinil nr 10, nende tööst ilmus 14.12 ka üks lugu Järva Teatajas.
23.12.2013 17:30
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Hannes Ära
Värske kala

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #180
RE: Artikleid vanadest ajalehtedest
(23.12.2013 17:30)Albu Kirjutas:  
(23.12.2013 17:05)Mister X Kirjutas:  Kas Pärnu oli viimane linn Eestis, kust kadusid bussikonduktorid?

Tänasel päeval on konduktorid veel Paide-Türi nn linnaliinil nr 10, nende tööst ilmus 14.12 ka üks lugu Järva Teatajas.

Ka mõnes Pärnu-Sindi bussis tegutseb praegu konduktor.

Kuula SIIT!

Powered by Debian GNU/Linux
23.12.2013 18:13
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog