Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 1Hääli - 1 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaugliinidest
Autor Sõnum
Siim Ära
Kala hakkab mädanema peast!

Postitusi: 1,044
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #201
RE: Kaugliinidest
(30.05.2013 20:27)kodanik Kirjutas:  Aga nr. 291 Võru - Valga - Pärnu? Läheb alaliselt kinni?

(30.05.2013 15:01)Siim Kirjutas:  
(30.05.2013 14:52)lauri3885 Kirjutas:  
(30.05.2013 08:42)Siim Kirjutas:  1. septembrist lõpetab SEBE AS reisijate teenindamise kolmel kaugbussiliinil.
1)kaugbussiliin nr. 110 Alatskivi - Kallaste - Tallinn
2)kaugbussiliin nr. 291 Võru - Valga - Pärnu
3)kaugbussiliin nr. 885 Rakvere - Paide - Pärnu
Kas selle 110.liini Alatskivi-Tallinn asemele tuleb ka midagi või jääbki septembrist too marsruut teenindamata?
Mitmed omavalitsused töötavad hetkel selle nimel, et antud liin sõidaks edasi ka septembrikuus.
SEBE lõpetab igastahes kaugliini teenindamise, eks Maanteeamet paneb varsti kuulutuse välja uue vedaja otsimiseks.
30.05.2013 20:42
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #202
RE: Kaugliinidest
(30.05.2013 20:42)Siim Kirjutas:  
(30.05.2013 20:27)kodanik Kirjutas:  Aga nr. 291 Võru - Valga - Pärnu?
(30.05.2013 15:01)Siim Kirjutas:  
(30.05.2013 14:52)lauri3885 Kirjutas:  
(30.05.2013 08:42)Siim Kirjutas:  3)kaugbussiliin nr. 885 Rakvere - Paide - Pärnu
Mitmed omavalitsused töötavad hetkel selle nimel, et antud liin sõidaks edasi ka septembrikuus.
SEBE lõpetab igastahes kaugliini teenindamise, eks Maanteeamet paneb varsti kuulutuse välja uue vedaja otsimiseks.
Too Rakvere Pärnu Sebe ostis koos Marsruut-iga. Eks Mkx võtab üle ja paneb sorri liikveleBig GrinHuhBlush

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 31.05.2013 10:50 keskjaam.)
31.05.2013 10:21
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,167
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #203
RE: Kaugliinidest
(31.05.2013 10:21)keskjaam Kirjutas:  Eks Mkx võtab üle ja paneb sorri liikveleBig GrinHuhBlush
Üleeile just võeti üks tutt-neu SOR arvele ja läks ei kellelegi muule kui MK-le.
31.05.2013 10:43
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #204
RE: Kaugliinidest
(30.05.2013 14:38)Mister X Kirjutas:  Läheb veidi offtopicuks ja sobiks rohkem Viimsete mohikaanlaste teema alla, aga puudutab ka kaugliine. Kas pädevad seltsimehed teavad mõnda Eesti-ala katnud kaugliini, kus mõni ettevõte veel "tõsisel" uue vabariigi ajal (alates 91/92) tavalise LAZ 695N-iga reisijaid teenindas? OK, 90ndatest meenub kunagi loetud Tiit Liinide PAZ 3205 kasutamise fakt Hiiumaa ja Tallinna vahel, aga see vist pigem tõesti erand.
Viljandi ATP-l oli 94/95 kiirkaugliin 381 Viljandi-Võru. Käigus oli vist ainult pühapäeviti. Sõitis PAZ 3205, millel olid mingid soomlase istmed sisse aretatud. Tarbus sõitis kuni 97 aastani aegajalt liinil 141 Tartu-Viljandi 695N-ga. Usun, et Tarbusel oli veel pikki otsi, mida 90ndatel tava-Laziga teenindati. Teiste bussifirmade puhul on regulaarselt LAZ 695 kasutamine kaugliinidel vähetõenäoline.
(30.05.2013 14:49)Incz Kirjutas:  
(30.05.2013 14:38)Mister X Kirjutas:  Läheb veidi offtopicuks ja sobiks rohkem Viimsete mohikaanlaste teema alla, aga puudutab ka kaugliine. Kas pädevad seltsimehed teavad mõnda Eesti-ala katnud kaugliini, kus mõni ettevõte veel "tõsisel" uue vabariigi ajal (alates 91/92) tavalise LAZ 695N-iga reisijaid teenindas? OK, 90ndatest meenub kunagi loetud Tiit Liinide PAZ 3205 kasutamise fakt Hiiumaa ja Tallinna vahel, aga see vist pigem tõesti erand.

Usun, et tegu oli erandiga, aga aastal 1991 juhtusin Kuressaare-Tallinn (703) nägema 695N-i. Ausalt ütelda ma ei tea kas Saaremaa Autobaasil üldse turist-LAZ-e leidus. See pidi olema miskit 1991 a mai lõpp, siis sai mindud Tallinna kooliekskursioonile ja praami peal oli lisaks meie ekskursioonibussile (IKARUS) ka liinil olev LAZ, aga noh need on tol ajal veel 11-aastase inimese mälestused, igatahes siniste triipudega oli.

70ndate lõpust kui mandri busside ülevedu Saaremaale hakati koomale tõmbama, sai Saare autobaas endale turist-Lazid Kuivastu kiirliinide teenindamiseks. 1981 tulid esimesed Ikarused. Kaheksakümnendate lõpuks oli Ikarused ülekaalus ja Laz-turiste oli vbl paar bussi alles ja needki läksid kütusekriisi aegu idapiiri taha.
(selle postituse viimane muutmine: 31.05.2013 13:48 mustninja.)
31.05.2013 13:44
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #205
RE: Kaugliinidest
Liin 807 Tartu - Kaunas
Tartust 20.25, Kaunases 7.25, tagasi 21.10 - 8.10

Liin 808 Jõhvi - Riia
Jõhvist 23.00, Tartu 1.40/1.55 Riias 7.00
Tagasi 21.00, 2.10, 5.00

Täpsustan, et 807 sõitis 15.04.1988-30.09.1990, alguses mõlemad pargid, lõpus ainult Tartu ATP.
808 oli käigus 1988-1991.
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 12:26 markot.)
31.05.2013 23:34
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #206
RE: Kaugliinidest
Kunagi oli Tartu-Kuressaare(Kingissepa) vaheline öine liin, mis aegadel see liikus. Mis tüüpi bussid sõitsid?
01.06.2013 08:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #207
RE: Kaugliinidest
Eksisteeris liin Ainazi (Heinaste) - Tallinn
Hommikuse väljasõiduga Ainazist ...Mingist ajast tükeldati liin põhimõtteliselt kaheks et kohalikud Laz-i mehed tõid rahva Pärnu ja piletit Tallinna sai juba osta Lazist ja peale ümberistusmist teise bussi võis sõit jätkuda...... Ja sedagi seniks kui avastati lutikate kahjulik mõju Tongue
[Pilt: Resan10.JPG] kui ei kuva siis teine jaama pilt siit
Nõuka aegsed Ikla liinid algasid Heinastest seal oli suurem jaam tollane Ikla oli tavaline peatus...Kuni nõukaja lõpuga piir need liinid lühendas

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 14:35 keskjaam.)
01.06.2013 09:48
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #208
RE: Kaugliinidest
(01.06.2013 08:33)Incz Kirjutas:  Kunagi oli Tartu-Kuressaare(Kingissepa) vaheline öine liin, mis aegadel see liikus. Mis tüüpi bussid sõitsid?

Öine liin avati 1970, algul väljus Tartust 23.45, sõitis raudteejaamast ka läbi. Hiljem graafik selline: Tartu - Kuressaare 00.45-8.50, tagasi 19.10-3.20. Alates umbes 1990 tagasisõit 14.40-22.30. Veel hiljem hakkas ka Tartust hommikul 5 paiku väljuma.
Sõitis Ikarus, aga 1990ndate alguses on ka linnalähiliini Volvo sõitnud.
(selle postituse viimane muutmine: 05.06.2013 11:52 markot.)
01.06.2013 12:24
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #209
RE: Kaugliinidest
(01.06.2013 12:24)markot Kirjutas:  
(01.06.2013 08:33)Incz Kirjutas:  Kunagi oli Tartu-Kuressaare(Kingissepa) vaheline öine liin, mis aegadel see liikus. Mis tüüpi bussid sõitsid?

Öine liin avati 1968, algul väljus Tartust 23.45, sõitis raudteejaamast ka läbi. Hiljem graafik selline: Tartu - Kuressaare 00.45-8.50, tagasi 19.10-3.20. Alates umbes 1990 tagasisõit 14.40-22.30. Veel hiljem hakkas ka Tartust hommikul 5 paiku väljuma.
Sõitis Ikarus, aga 1990ndate alguses on ka linnalähiliini Volvo sõitnud.

Seda hilisemat aega olen oma nahalgi veel kogenud, kuskil 2001 kevadel nihutati neid aegu selleks mis nad tänapäeval umbes on. Enne seda oli nii, et Ta-Ku 5.00 - 12.10, Ku - Ta 15.30 - 22.40 (pool tundi seisti Pärnus).
(01.06.2013 12:36)Incz Kirjutas:  
(01.06.2013 12:24)markot Kirjutas:  
(01.06.2013 08:33)Incz Kirjutas:  Kunagi oli Tartu-Kuressaare(Kingissepa) vaheline öine liin, mis aegadel see liikus. Mis tüüpi bussid sõitsid?

Öine liin avati 1968, algul väljus Tartust 23.45, sõitis raudteejaamast ka läbi. Hiljem graafik selline: Tartu - Kuressaare 00.45-8.50, tagasi 19.10-3.20. Alates umbes 1990 tagasisõit 14.40-22.30. Veel hiljem hakkas ka Tartust hommikul 5 paiku väljuma.
Sõitis Ikarus, aga 1990ndate alguses on ka linnalähiliini Volvo sõitnud.

Seda hilisemat aega olen oma nahalgi veel kogenud, kuskil 2001 kevadel nihutati neid aegu selleks mis nad tänapäeval umbes on. Enne seda oli nii, et Ta-Ku 5.00 - 12.10, Ku - Ta 15.30 - 22.40 (pool tundi seisti Pärnus).

See oli Tartu meeste liin, aga milla Saaremaa mehed hakkasid oma liiniga käima ja kuidas siis alguses need graafikud olid?
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 12:38 Incz.)
01.06.2013 12:36
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #210
RE: Kaugliinidest
Saaremaa mehed hakkasid käima 1990. Tartusse liin 520 5.00-12.30, L,P 6.00-13.30. Tagasi 16.30-23.35, liin 521.
Paar aastat hiljem muudeti Tartu pargi liin 845 14.35 Tartu - Kuressaare ja 5.40 tagasi liiniks 145 Tartu - Pärnu.
Saan täiendada ka Pärnu ATP nn vabariikidevaheliste liinide nimekirja. See on aga eriline liin selle poolest, et algus ja lõpp olid Eestis, vaid vahepeal käidi Lätis.
Liin 337 Pärnu - Rujiena - Ergeme - Valka - Valga. Väljus Pärnust 7.30. Alates 1962 hakkas sõitma Eesti kaudu, Pärnu - Nuia - Tõrva - Valga. Selle liini graafikut vaadates selgus ka, et tol ajal olid raudtee- ja bussijaam Valgas erinevates kohtades. Kus bussijaam asus?
Ja Pärnust veel üks huvitav liin, 353 Pärnu - Märjamaa - Keila -Klooga, Pärnust 8.00, käigus 1966.aastani.
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 13:08 markot.)
01.06.2013 12:53
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #211
RE: Kaugliinidest
Pikendame. Ühendusest 90ndatel Tartu ja Pärnu vahel. Milliseid liine omas Tarbus Pärnu suunal - kas ainult otseseid kiirliine (läbi Viljandi) või ka kaugemate läbisõitudega (nt. läbi Tõrva nagu Nõukogude ajal)? Oli veel ekspresse või tavaliine?

Kuni 1999. a. suveni, mil kaugliinid läksid Sebele, sai Pärnu bussijaamas vaadeldud üsna huvitavat Tarbuse veeremit. Enamasti seisis platsil ikka mõni Tarbuse sinivalges värvingus Ikarus, ükskord vist isegi originaases punavalges värviskeemis 250, mille paremal küljel Tartu siluetiga tahvel (?!). Vahel harva mõni vana ning pärnaka jaoks kummaline läänekas...
01.06.2013 13:23
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #212
RE: Kaugliinidest
1990ndatel lisaks Viljandi kaudu sõitvatele olid ka 130 ja 131. Vastavalt Pikasilla - Tõrva ja Jõgeveste - Tõrva - (Mõisaküla) kaudu. Samuti 140 Viljandi - Vändra kaudu.
Kas see Tartu tahvliga polnud mitte 962?
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 14:28 markot.)
01.06.2013 14:26
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #213
RE: Kaugliinidest
(01.06.2013 14:26)markot Kirjutas:  Samuti 140 Viljandi - Vändra kaudu.
Kas see Tartu tahvliga polnud mitte 962?

Selle liini lõpetas sebe kui oli ennem selle ära ratsinud...

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 18:41 keskjaam.)
01.06.2013 14:38
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #214
RE: Kaugliinidest
Minu tähelepanekute kohaselt 140 liinil liikunud bussidest oli typisch 327, vahel ka 318-320. Ikka juba SEBE ajal. Samad udisid ka sageli Haapsalu siltidega.
(selle postituse viimane muutmine: 01.06.2013 14:57 Incz.)
01.06.2013 14:55
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #215
RE: Kaugliinidest
Veel Pärnuga kandiga seotud liinidest.
1950 Tartuga ühendust polnud, Tallinnaga oli 2 korda päevas, sõiduaeg oli 13 peatusega 4 tundi.
1962 hakkas Pärnus käima ka ZIL-127, sõiduaeg lühenes.
1963 avati Tallinn - Pärnu - Abja, sõitis ZIL. 1965 pikendati Nuiani, 1978 lühendati jälle Abjani.
1968 142 Tartu - Häädemeeste.
1970 720 Tallinn - Kaliningrad, 359 Pärnu - Valmiera 5.45, 360 Pärnu - Cesis 7.00.
1974 juunis suleti Pärnu - Pihkva.

PS
Pärnu mehed ehk oskavad öelda, kus asus Papiniidu ja Pärnu vahel Pustuski raudteepeatus (kuni 1950ndateni).
01.06.2013 14:57
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #216
RE: Kaugliinidest
(01.06.2013 14:57)markot Kirjutas:  PS
Pärnu mehed ehk oskavad öelda, kus asus Papiniidu ja Pärnu vahel Pustuski raudteepeatus (kuni 1950ndateni).
perimeeter oleks nagu vale.....
Paikuse valda kisub asjandus. Teisi sõnu kui peaks 15 kanafarmi lõpust edasi sõitma siis peaks see peatus nagu järgmine olema....

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
02.06.2013 08:43
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
matefus Ära
Liige

Postitusi: 37
Liitunud: Mar.2010
Postitus: #217
RE: Kaugliinidest
Tartu ja Pärnu vahelisest bussiliiklusest.
Markot väidab, et viiekümnendatel Tartu ja Pärnu vahel bussiliiklust ei olnud. Ei tea vaielda, kuid 1960 aastal oli käigus vähemalt üks reis 130 Tartu -Puka - Jõgeveste - Taagepera - Mõisaküla - Pärnu. Liin väljus Tartust varahommikul ja tagasi jõudis õhtul. 70 algul oli Elva Tõrva kaudu käigus ka kiirliin 131, 2 reisi teenindas Tartu ATP ja 2 reisi oli Pärnu ATP vedada. Neil oli ka erinevus peatustes. Tartu omad peatusid rohkemates peatustes lõigul Tartu Nuia ja Pärnu omadel Kilingi Nõmme Pärnu vahel. Seitsmekümnendate teisel poolel pärast kiirliini piletihindade tõusu reorganiseeris Pärnu ATP oma liini 327 ja seoses viletsa teega Rõngu - Pikasilla - Tõrva lõigul hakkas liin 327 kulgema lõigul Rõngu - Puka tee - Soontaga - Jõgeveste - Tõrva.
Oli olemas ka kaks paljude vahepeatustega liini 130, mis kuseerisid samuti Jõgeveste kaudu. Pärnu ATP teenindas seda liini veel seitsmekümnendate lõpus pesuehtsa LAZ - iga nagu ka läbi Vijandi Vändra kulgevat liini 347. Pärnakatel oli ka ekspress 361, väljus Tartust juba hommikul 10.55, Tartusse oli jõudnud hommikul vist kl. 10.. Teise reisi korraldas ekspressina Pärnu ATP reede, laupäeva ja pühapäeva õhtul kl. 19.55.See nädalavahetuse lisareis sõitis esimesel aastal ekspressina, teisel aastal lisandusid Tõrva ja Kilingi-Nõmme. Tartu ATP kiirem, ekspressliin avati vist aastal 1972, aasta hiljem lisandusid peatused Elva ja Tõrva ja liin muudeti nädalavahetuse liiniks. Veel aasta hiljem lisandusid Nõo ja Nuia. Viimane aasta enne sulgemist sõitis liin ekspressina Viljandi kaudu ja siis muudeti liiniks 361. Pärnakate liin 347 oli vahepeal paar aastat suletud ja hakkas aastaid tagasi sõitma uuesti kiirliinina. Nüüd teenindab seda Mulgi reisid. 70 - aastate reisidest on alles midagi ka 361 - liinil ja Tartust kl. 16.10 väljuv liin 327 reis. Liini 130 proovis veel Taisto mõne aasta sõita liininumbriga 305, kuid ka see on läinud ajaloo prügikasti.
02.06.2013 20:18
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #218
RE: Kaugliinidest
Pärnu Vändra Taru Vändra Pärnut sõitis ka Marsruut...

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
02.06.2013 20:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #219
RE: Kaugliinidest
Kas Marsruudi liini nr oli miskit 883 vist?
02.06.2013 21:10
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Siim Ära
Kala hakkab mädanema peast!

Postitusi: 1,044
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #220
RE: Kaugliinidest
Näiteks liin nr. 826, mida teenindas Marsruut, kulges marsruudil Jõgeva-Põltsamaa-Viljandi-Tartu tööpäeva hommikuti aga 883 liin Marsruudi ajast on siiani SEBE teenindada, kuid see kulgeb üle Kilingi-Nõmme.
(selle postituse viimane muutmine: 02.06.2013 21:55 Siim.)
02.06.2013 21:21
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog