Möödunud nädalavahetusel nautis Moskva oma kõige esimese T3-tüüpi Tatra taasilmumist tänavatele:
http://transphoto.ru/vehicle/105211/
Vagun on tegelikult koopia 1963.aastal käikuantud vagunist, aga siiski....näeb välja täpselt selline, nagu need esimesed vagunid 46 aastat tagasi olid! Kusjuures see pole Moska ühistranspordi muuseumis päris esimene Tatra, neil on seal ka T2 aastast 1960
http://transphoto.ru/vehicle/3273/ , veel üks kaheukseline T3 aastast 1971
http://transphoto.ru/vehicle/82221/ ja ridamisi tehnilisi vaguneid samast tüübist. Ja muidugi terve hulk teisigi vaguneid eelmisest sajandist.
Seda kõike vaadates meenub, et ka Tallinna esimene Tatra T4 on veel alles, seisab Pärnu mnt. depoo tupikus ja ...... vajub ilmselt varsti sinna ka kokku, sest roosteuss teeb oma töö, kui selle vastu kohe midagi ette ei võeta

Siinkohal küsikski, et mida on teinud meie linnaisad meie esimese Tatra-vaguni säilitamiseks tulevatele põlvedele?
Muidu käiakse küll ülima hea meelega idanaabritel külas, sealne valitsuspartei on koguni sõsarparteiks kuulutatud ja jälgitakse kiivalt, et mida Moskva teeb või arvab, aga küsimuses, milles tõesti naabreid jäljendada, siin ei midagi....
Ja ärge hakakegi lalisema, et raha ei jätku ka muu veeremi remondiks, sest on olnud ju ka paremaid aastaid, kui viimane ja see vagun seisab seal vihma ning tuule käes juba 6 aastat. Isegi selle peale pole tuldud, et vagun näiteks kasvõi Koplis katuse alla veeretada, saaks vähemalt vihmagi käest ära.