Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 2Hääli - 2 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Helsingi
Autor Sõnum
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #1
Helsingi
Täna, 1. jaanuaril liideti osa Edela-Sipoost Helsingi linnaga ning tööd alustasid ka piirkonda teenindavad bussiliinid (91, 91K, 93, 93A, 93AK, 93K, 93V, 93AV).
Nähtavasti on liini teenindama pandud mikrobussid - http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=2151.

[Pilt: signa5.png]
01.01.2009 19:25
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Ott Ära
Vanem liige

Postitusi: 344
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #2
RE: Helsingi
Miks Soomes need liininumbrid nii keeruliseks aetakse ?
01.01.2009 21:32
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #3
RE: Helsingi
Mina arvasin, et liininumbri taha pannakse täht tähistamaks seda, et liin sõidab edasi mõnda selle tähega kohta. Aga üks päev leidsin Joukkoliikennefoorumist ka reeglid, mille järgi YTV liininumbrite taha tähti paneb:
Tsitaat:A - mööda põhimarsruuti pikemalt / ringliin päripäeva
B - mööda põhimarsruuti lühemalt / ringliin vastupäeva
K ja T - liin erineb marsruudi vältel ja/või lõpus
Z - mööda põhimarsruuti kiiremini (ka mööda kiirteed)
X - kiirliin
V - tipptundidel
L ja M - söötjaliinid (bussid elurajoonidest nt. metroojaamadesse)
N - ööliin?
S - lõpp-peatus Helsingis muu kui peaterminal (Kamppi või Rautatientori)
Ka siin on neid reegleid järgitud:
91 - Länsisalmi - Östersundom - Landbo (põhiliin)
91K - Länsisalmi - Talosaari - Östersundom - Kappelitie - Sakarinmäki - Landbo (põikega Talosaarele ja Sakarinmäele)
93 - Östersundom - Landbo (põhiliin)
93A - Itäkeskus (M) - Östersundom - Landbo (pikema marsruudiga)
93AK - Itäkeskus (M) - Östersundom - Karhusaari - Landbo (pikema marsruudiga ja põikega Karhusaarele)
93K - Östersundom - Karhusaari - Landbo (põikega Karhusaarele)
93V - Östersundom - Karhusaari (ainult tipptundidel)
93AV - Itäkeskus (M) - Östersundom - Karhusaari (tipptundidel pikema marsruudiga)

Kaart nendest liinidest: http://www.hel2.fi/HKL/kartat/liitosalue...t_2009.pdf

Ma muidugi ei tea, aga oletan, et niipalju erinevaid variatsioone pandi käiku selleks, et hiljem vaadata, milliste liinidega reisijad kõige rohkem sõitnud on.

[Pilt: signa5.png]
(selle postituse viimane muutmine: 01.01.2009 23:25 Kaspar.)
01.01.2009 23:20
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Ott Ära
Vanem liige

Postitusi: 344
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #4
RE: Helsingi
Kusjuures, kui niimoodi ära selgitatakse asi, siis ma leian selles isegi mingi loogilisuse ja arvan, et see on hea idee ... Kuigi meie sibulad sellise süsteemi tundmisele väga mihklid ei oleks ...
01.01.2009 23:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #5
RE: Helsingi
(01.01.2009 23:33)Ott Kirjutas:  Kuigi meie sibulad sellise süsteemi tundmisele väga mihklid ei oleks ...
Peab nõustuma, aga idiotismiga kaugemale ei saa minna, kui on Tallinna liinide 29 ja 29A puhul mindud - 29A-l ei ole ju enam mingit pistmist 29-ga...

[Pilt: signa5.png]
(selle postituse viimane muutmine: 01.01.2009 23:42 Kaspar.)
01.01.2009 23:41
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #6
RE: Helsingi
Üks Helsingi linnaliinide teenindajatest (Concordia Bus Finland) ostis 10 sellist Hollandis toodetud Kusters MidCity kerega Sprinterit.
03.02.2009 19:33
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
6631 Ära
bussiinfo

Postitusi: 835
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #7
RE: Helsingi
Saksamaalt tuli uudis, et 2010. aasta lõpuks saavad vaheosa võrra pikendatud kõik 42 Helsingi uuemat Valmeti lõõtsatrammi (numbrid 71-112). Vaheosad valmistatakse Ida-Saksamaal Halberstadti linnas.
14.02.2009 23:48
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Volli Ära
Friik

Postitusi: 816
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #8
RE: Helsingi
(14.02.2009 23:48)6631 Kirjutas:  Saksamaalt tuli uudis, et 2010. aasta lõpuks saavad vaheosa võrra pikendatud kõik 42 Helsingi uuemat Valmeti lõõtsatrammi (numbrid 71-112). Vaheosad valmistatakse Ida-Saksamaal Halberstadti linnas.
Saksamaalt kaudu tegi see uudis siis umbes aastase ringi, sest otse üle lahe räägiti sellest ju juba kusagil 2008.a. esimeses pooles! Täpsustus küll linna nimi, kus täpselt need vaheosad valmistatakse Smile
Tänase seisuga on lisaks katseeksemplarile tramm 80-le (vaheosaga liinil alates 12.jaanuarist 2007) saanud pikenduse juba ka vagun 85, mis on proovisõite teinud alates 1.detsembrist 2008, aga liinile pole teadaolevalt veel jõudnud! Nüüd oleks muidugi huvitav teada, et kas ülemaailmne majanduslangus soomlasi ka mõjutab või jõuavad nad tõesti lähema aasta ja 10 kuuga kõik ülejäänud 40 planeeritud vagunit pikendada ja sõitu lasta Exclamation
Väga töömahukas plaan nii lühikese ajaga igatahes, meil sellega kindlasti hakkama ei saadaks....
(selle postituse viimane muutmine: 15.02.2009 07:28 Volli.)
15.02.2009 07:00
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Neons Ära
Friik

Postitusi: 1,177
Liitunud: May.2009
Postitus: #9
RE: Helsingi
Ma tahtsin teada et, mis bussid on soomes, mingi sinised Man bussid, ja mingi väga suur asi on neil katusel(ei tule selle nimetus meelde),
Kõik nad on sinised, kui ma ei ekse, siis Concordiale kuuluvad, Confused
Ma ei tea kas te aru saite nüüd midagi Big Grin
07.07.2009 13:21
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #10
RE: Helsingi
Kui mina ei eksi nüüd, on see väga suur asi CNG (Compressed Natural Gas) ehk maagaasimahuti ning need bussid sõidvadki siis maagaasi peal.
[Pilt: 20090217-171723-df38c1c4.JPG]
See Tammelundin Liikenne buss on Volvo B10BLE põhjal ehitatud ning Volvo 8500LE kerega. See buss on kunagi kuulunud ka Concordia Bus Finlandile.
[Pilt: 20070224-221024-a36eb6b4.jpg]
See Helsingin Bussiliikenne buss on MAN NÜ 313 CNG.
[Pilt: 20080207-091021-49a881f6.jpg]
Concordia Bus'il 550. liinile testimises olnud topeltlõõtsbuss Volvo B9SALF / 7500 Bi-Artic, mida kahjuks siiski ei soetatud.

Sealt galeriist ma eriti palju rohkem Concordia maagaasibusse ei leidnud. Suur osa siniseid busse siiski kuulub Helsingin Bussiliikennele.

[Pilt: signa5.png]
(selle postituse viimane muutmine: 07.07.2009 13:46 Kaspar.)
07.07.2009 13:39
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Neons Ära
Friik

Postitusi: 1,177
Liitunud: May.2009
Postitus: #11
RE: Helsingi
(07.07.2009 13:39)Kaspar Kirjutas:  Kui mina ei eksi nüüd, on see väga suur asi CNG (Compressed Natural Gas) ehk maagaasimahuti ning need bussid sõidvadki siis maagaasi peal.
[Pilt: 20090217-171723-df38c1c4.JPG]
See Tammelundin Liikenne buss on Volvo B10BLE põhjal ehitatud ning Volvo 8500LE kerega. See buss on kunagi kuulunud ka Concordia Bus Finlandile.
[Pilt: 20070224-221024-a36eb6b4.jpg]
See Helsingin Bussiliikenne buss on MAN NÜ 313 CNG.
[Pilt: 20080207-091021-49a881f6.jpg]
Concordia Bus'il 550. liinile testimises olnud topeltlõõtsbuss Volvo B9SALF / 7500 Bi-Artic, mida kahjuks siiski ei soetatud.

Sealt galeriist ma eriti palju rohkem Concordia maagaasibusse ei leidnud. Suur osa siniseid busse siiski kuulub Helsingin Bussiliikennele.

See teine buss on see mida ma otsisin Big Grin panin natuke puusse vist Big Grin aga seesamune on see jah Big Grin
Aitähh Smile
EDIT: http://jlf.fi/galleria/showphoto.php?photo=2026, see on väga lärmakas buss Big Grin nagu meie aabenraad Big Grin
(selle postituse viimane muutmine: 07.07.2009 14:08 Neons.)
07.07.2009 14:06
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Trollino
Unregistered

 
Postitus: #12
RE: Helsingi
Kui palju neid rohelisi tramme seal Helsingis on? Nime kahjuks ei tea nendel aga need nägid suht uued välja.
Mulle igatahes need trammid välimuselt väga meeldisid Smile
07.07.2009 14:10
Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #13
RE: Helsingi
Huvitav kuidas nende busside kered sellele gaasiballoonide vedamisele vastu peavad. Ikarused mäletatavasti ei pidanud kuigi kaua.
07.07.2009 14:12
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #14
RE: Helsingi
(07.07.2009 14:10)Liisu Kirjutas:  Kui palju neid rohelisi tramme seal Helsingis on? Nime kahjuks ei tea nendel aga need nägid suht uued välja.
Mulle igatahes need trammid välimuselt väga meeldisid Smile
Vastuseks Sinu küsimusele võib öelda, et kõik Helsingi trammid on rohelised Smile.
Aga ma arvan, et Sa ikkagi mõtlesid neid madalapõhjalisi mitme lõõtsaga tramme - Variotram on nende nimi. Kui ma nüüd ei eksi, siis kõik trammid vahemikus 201 - 240 on sellest mudelist. Ka mulle meeldivad need trammid väga, aga Helsingis olevat nendega suht palju tehnilist jama olnud - vahepeal isegi räägiti kõikide tagasi saatmisest Bombardier' tehasele. Esimesed trammid saabusid Helsingisse 1999. aastal. 2007. aastal sõlmis vedaja HKL tootja Bombardier'iga lepingu - kõik trammid remonditakse Saksamaal kindlustamaks selle, et nad töötaksid veel järgnevad 40 aastat. Kogu remondi eest tasub tootja.
Paar pilti ehk meeldivad ka:
[Pilt: 20090322-012244-d0d13e22.jpg][Pilt: 20090217-161727-0b3012e4.JPG][Pilt: 20080702-125328-0b33c3a4.jpg][Pilt: 20080808-121052-7716a290.jpg]

[Pilt: P2240081_400.jpg]
Pilt trammi alusvankrist tehnikahuvilistele.

[Pilt: signa5.png]
(selle postituse viimane muutmine: 07.07.2009 14:22 Kaspar.)
07.07.2009 14:18
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Trollino
Unregistered

 
Postitus: #15
RE: Helsingi
(07.07.2009 14:18)Kaspar Kirjutas:  
(07.07.2009 14:10)Liisu Kirjutas:  Kui palju neid rohelisi tramme seal Helsingis on? Nime kahjuks ei tea nendel aga need nägid suht uued välja.
Mulle igatahes need trammid välimuselt väga meeldisid Smile
Vastuseks Sinu küsimusele võib öelda, et kõik Helsingi trammid on rohelised Smile.
Aga ma arvan, et Sa ikkagi mõtlesid neid madalapõhjalisi mitme lõõtsaga tramme - Variotram on nende nimi. Kui ma nüüd ei eksi, siis kõik trammid vahemikus 201 - 240 on sellest mudelist. Ka mulle meeldivad need trammid väga, aga Helsingis olevat nendega suht palju tehnilist jama olnud - vahepeal isegi räägiti kõikide tagasi saatmisest Bombardier' tehasele.
Paar pilti ehk meeldivad ka:
[Pilt: 20090322-012244-d0d13e22.jpg][Pilt: 20090217-161727-0b3012e4.JPG][Pilt: 20080702-125328-0b33c3a4.jpg][Pilt: 20080808-121052-7716a290.jpg]


Tänks! Neid samuseid ma mõtlesingi :]
07.07.2009 14:19
Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #16
RE: Helsingi
Sealt pildilt näha, et see ikka talvel ka sõidus. Vahepeal keegi rääkis, et neid saane juletakse ainult suvel ilusa ilmaga lahingusse saata. Või on mingi vanema pildiga tegemist?
07.07.2009 14:28
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Trollino
Unregistered

 
Postitus: #17
RE: Helsingi
(07.07.2009 14:28)Oxygen Kirjutas:  Sealt pildilt näha, et see ikka talvel ka sõidus. Vahepeal keegi rääkis, et neid saane juletakse ainult suvel ilusa ilmaga lahingusse saata. Või on mingi vanema pildiga tegemist?

Mina käisin helsingis 28 veebruar ning siis need igatahes täiesti sõitsid

Lumi oli maas ning hästi külm oli ka veel..
07.07.2009 14:30
Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Neons Ära
Friik

Postitusi: 1,177
Liitunud: May.2009
Postitus: #18
RE: Helsingi
(07.07.2009 14:30)Liisu Kirjutas:  
(07.07.2009 14:28)Oxygen Kirjutas:  Sealt pildilt näha, et see ikka talvel ka sõidus. Vahepeal keegi rääkis, et neid saane juletakse ainult suvel ilusa ilmaga lahingusse saata. Või on mingi vanema pildiga tegemist?

Mina käisin helsingis 28 veebruar ning siis need igatahes täiesti sõitsid

Lumi oli maas ning hästi külm oli ka veel..

Ma käisin eelmine detsebmer, siis ka minu arust sõitsid, aga, Helsingis on ju need vanemat sorti trammid ka, kas need uuemad meie omadest ?
07.07.2009 14:36
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #19
RE: Helsingi
See lumine pilt on tehtud 24. novembril 2008. Ja ma arvan, et peale remonti sõidavad need trammid küll iga ilmaga ja korralikult, Bombardier' pidi nad ju töökindlaks tegema, muidu oleks need tagasi saadetud ja uudistes igal pool, et terve laar nende tramme saadeti Helsingist tagasi.
Küll aga otsib HKL (1. jaanuarist 2010 juba HSL) endale uusi madalapõhjalisi tramme, mis oleks ehitatud täpselt Helsingi vajadustele. Selle aasta jooksul aga peaks algama Länsimetro ehitus ning 2013 peaks saama juba sõita metrooga Ruoholahtist Espoosse, Matinkyllä.

Üks kontseptsioon sellest uuest trammist, pole seotud millegi tegelikuga (vist):
[Pilt: HKI_265_560.gif]

[Pilt: k03_2.jpg?MOD=AJPERES]
Tramm tüübist Nr I, valmistatud Valmet Oy poolt vahemikus 1973 - 1975. Trammid on kaasajastatud. Seda tüüpi trammid jäävad depoonumbrivahemikku 31-70.

[Pilt: k02_1.jpg?MOD=AJPERES]
Tramm tüübist Nr II / II+, valmistatud Valmet Oy poolt vahemikus 1983 - 1987. Trammid on kaasajastatud. Seda tüüpi trammid jäävad depoonumbrivahemikku 71 - 112.

[Pilt: K_151_154.jpg?MOD=AJPERES]
Tramm tüübist GT6 Mannheim, valmistatud Düwag tehase poolt 1970, Helsingisse osteti 2005. Trammid 151 - 154 on seda tüüpi, ühtlasi ainsad Helsingis, mida kaetakse üleni reklaamiga.

[Pilt: 161_rauhala.jpg?MOD=AJPERES]
Tramm tüübist GT8N, valmistatud Düwag tehase poolt 1964, Helsingisse osteti 2008. Trammid 161 - 166 on seda tüüpi.

Trammidel 80 ja 161 - 166 on madal keskosa. Trammid 151 - 154 ja 161 - 166 osteti Helsingisse, et korvata trammide puudujääki, kui osad Variotramid on remondis.

Neons, vastuseks sinu küsimusele, et kas need on meie omadest uuemad, on vaja kellegi minust targema kaasabi, sest mina Tallinna trammide andmeid ei tea Smile.

Ja lisan veel, et 2008. aasta oktoobri seisuga planeeritakse olemasoleva Vallila depoo ning kvartali alla maa-alust trammidepood 180 trammile + remonditöökoda ja töötajate parkla. Maa-alune depoo asendaks Koskela depoo, mis praegu on enamikest trammiliinidest liiga kaugel ning mis vajaks suuremat rekonstrueerimist, et seda edasi kasutada. Alternatiivina mõeldakse Koskela depoo ümberehitamist suuremaks, aga üllatuslikult oleks selle projekti maksumus suurem kui maa-aluse trammidepoo projektil.

[Pilt: signa5.png]
(selle postituse viimane muutmine: 07.07.2009 19:37 Kaspar.)
07.07.2009 14:37
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #20
RE: Helsingi
(07.07.2009 13:39)Kaspar Kirjutas:  Kui mina ei eksi nüüd, on see väga suur asi CNG (Compressed Natural Gas) ehk maagaasimahuti ning need bussid sõidvadki siis maagaasi peal.
[Pilt: 20090217-171723-df38c1c4.JPG]
See Tammelundin Liikenne buss on Volvo B10BLE põhjal ehitatud ning Volvo 8500LE kerega. See buss on kunagi kuulunud ka Concordia Bus Finlandile.
Algselt telliti need siiski HKL-le (praegune Helsingin Bussiliikenne). Kokku tuli selliseid 3teljelisi Säfflesid 28.
(07.07.2009 13:39)Kaspar Kirjutas:  [Pilt: 20070224-221024-a36eb6b4.jpg]
See Helsingin Bussiliikenne buss on MAN NÜ 313 CNG.
Tähistus on küll huvitav, NÜ peaks MANi mõistes tähistama madalapõhjalist linnadevahelist šassiid.
(07.07.2009 13:39)Kaspar Kirjutas:  [Pilt: 20080207-091021-49a881f6.jpg]
Concordia Bus'il 550. liinile testimises olnud topeltlõõtsbuss Volvo B9SALF / 7500 Bi-Artic, mida kahjuks siiski ei soetatud.
Göteborgi topeltlõõtsad neelavad diiselkütust, mitte gaasi. Selle küüru all eesotsas paikneb bussi radikas.
(07.07.2009 13:39)Kaspar Kirjutas:  Sealt galeriist ma eriti palju rohkem Concordia maagaasibusse ei leidnud. Suur osa siniseid busse siiski kuulub Helsingin Bussiliikennele.
Concordial muidu sadama ja raudteejaama vahet sõitmas 3 sellist Carrust: http://www.kuukankorpi.com/paikallisliik...7-199.html
07.07.2009 20:55
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog