Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eesti Vabariigi raudtee ajalugu
Autor Sõnum
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,559
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #1
Eesti Vabariigi raudtee ajalugu
Kuna tegemist rohkem ajalooga ja ei kvalifitseeru see ka kitsarööpmelise raudtee alla ning olemasolevad teemad on mõeldud rohkem pigem teatud firmade kaupa siis tegin teema mis käsitleks konkreetselt raudtee ajalugu.
Panen siia ühe artikli aga seda seoses sellega,et Saaremaal lääne poolses osas nagu artiklist lugeda võib on eksisteerinud 58-59 aastat tagasi rongiliiklus kuigi seda sõjaotstarbelistel eesmärkidel.
http://www.ohtuleht.ee/521207
Siinkohal olekski küsimus vanematele foorumlastele või siis neile kes Saaremaa ajalooga hästi kursis,et ehk oskate midagist rohkemat sellest Saaremaa raudteest rääkida ja ehk on mõnda fotot/piltigi juurde lisada.

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
(selle postituse viimane muutmine: 24.11.2013 02:59 lauri3885.)
10.05.2013 20:07
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
coldrexX Ära
Noor ja roheline

Postitusi: 538
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #2
RE: Eesti Vabariigi raudtee ajalugu.
Googel sulle abiks...
10.05.2013 20:56
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
moosic Ära
Q-d polegi

Postitusi: 533
Liitunud: Aug.2009
Postitus: #3
RE: Eesti Vabariigi raudtee ajalugu.
Saarel oli 600-ne kui ma ei eksi. See on parasjagu kitsas.
10.05.2013 22:52
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Soobel Ära
Noorliige

Postitusi: 35
Liitunud: Jun.2010
Postitus: #4
RE: Eesti Vabariigi raudtee ajalugu.
Saaremaal on jah kaks korda raudtee olnud ja kummalgi korral ei ole osanud saarlased seda hoida. Esimest korda ehitasid selle vist sakslased? Peamiselt moona vedamiseks suurtükipatareide vahel. Oli jah 600mm lai ja sõitsid "brigaadivedurid" (samasugused nagu Ventspilsi oma) ja tüüpiline saksa väliraudtee veerem. Ulatus Kuressaarest lausa vist Orissaarde? Lammutati enamuses 20-datel ära, alles jäi vaid Kuressaare-Roomassaare jupp, kus linnarahvas sadama vahet sõitis.
Teist korda ehitati raudtee peale sõda. Seekord laiarööpmeline ja raudteesuurtükkide vedamiseks ja liigutamiseks positsioonidel. Ei ole nüüd päris silme ees, aga nii füüsika pärast kui mälu järgi sai vene raudteesuurtükkide toru tõsta vaid üles-alla. Külje peale ju ei saa, tagasilöök lükkaks uppi. Seega tuli sihtimiseks veertada seda kolakat mööda kaarekujulist raudteeharu. Aga kuskil sealkandis (kahtlaselt samaaegselt Roswelli UFO krässiga) leiutati transistor ja õpiti nikerdama seesugust sihtimis- ja navigeerimiselektroonkat, mida rakett kanda suutis ja raketitule samatäpseks muutis, nagu seda oli suurtükituli. Aga rakett ei vajanud kohmakaid patareisid, tuleulatus võis olla kordi suurem jne ehk et suurte tükkide ajastu sai ümber ja raudteeehitus jäi pooleli. Stroibatt müünud hirmsal hulgal uusi liipreid kohalikele, hulk maju Kuressaare äärelinnades olla neist liipritest laotud. Neli auruvedurit olla olnud ja need läksivad vanarauaks. Ja olemasolnud raudtee korjatud kokku ja laotud Keila-Paldiski vahele maha. See läks siis kaduvikku eelmisel suvel, kuna oli eluohtlikult kulunud ja mäda.

[Pilt: Saluring.gif]
13.05.2013 22:31
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,559
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #5
RE: Eesti Vabariigi raudtee ajalugu.
Natuke rõõmsamalt ka. Kuidas rongiga sai Viljandist Tallinna sõita aastal 1900.
http://www.ohtuleht.ee/blogid/lehesaba/5707

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
18.06.2013 15:43
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,559
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #6
RE: Eesti Vabariigi raudtee ajalugu.
Väike pildike Kadrioru poolt tulevast rongist kahe kalmistu vahel 1970-tel aastatel.
See pildil olev vedur Tu2-093 on tänaseni alles ja tõõkorras ning paikneb Leedus Panevezise depoos.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...=1&theater

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
03.07.2013 18:09
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,559
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #7
RE: Eesti Vabariigi raudteega seonduvad muud postitused siia.
Muutsin selle pealkirja veidike.
Siia siis teeks neid postitusi mis ei kvalifitseeru "Elektriraudtee",Eesti Raudtee","Kitsarööpmelise raudtee" ja "Mudelismi" alla.

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
22.11.2013 19:31
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
6631 Ära
bussiinfo

Postitusi: 835
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #8
RE: Eesti Vabariigi raudteega seonduvad muud postitused siia.
Muuda siis teised pealkirjad ka juba ära, kui arvad, et nii on lihtsam ja selgem: "Trammidega seounduvad postitused palun siia", "Trollidega seonduvad postitused palun siia", "Väino Alve bussidest palun kirjutage siin", "Mis teie arvates sobib idioodi nurka, kirjutage Idiot Corneris"...
23.11.2013 16:55
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #9
RE: Eesti Vabariigi raudtee ajalugu
Tartu jalakäijate sild ühendas Tõnissoni ja Tervishoiu tänavaid, lammutati 1950 paiku.
Teine sild oli tol ajal praeguse Hiie tänava otsa lähedal, tõenäoliselt siis Suure kaare ülekäik.
17.12.2013 14:59
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog