Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
Ikaruse probleem praamile sõitmisel oli see, et buss on jube pikk ja madal. Tagumine ots kippus vastu maad käima ja teatavasti turistidel taga otsas kõikse tähtsamad komponendid. Siis topiti sinna igasuguseid pakke alla. Oma silmagagi olen näinud.
|
|
12.07.2010 21:09 |
|
coldrexX
Noor ja roheline
Postitusi: 556
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
Kas tõesti linnaliini ik-260 pole sattunud Kärdlasse kunagi?
|
|
13.07.2010 08:31 |
|
Regardman
Kes see friik on?
Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
(13.07.2010 08:31)coldrexX Kirjutas: Kas tõesti linnaliini ik-260 pole sattunud Kärdlasse kunagi?
Ei. Väidetavalt oli asi selles, et puudus linnaliin ning seetõttu Hiiumaale Ikarused ei jõunudki. Maakonnas sõitsid vaid PAZid, Tlnas käisid LAZid.
|
|
13.07.2010 09:23 |
|
Incz
niisama liige
Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
Vene ajast veel teada see, et Saaremaa ja Tallinna vahet ka RAF marsruuttaksod kimasid, pisut kallima hinnaga kui oli bussipilet. Kes seda vedu teostasid - taksopargid? Kas neil ka mingi liininumber ja kindlad väljumisajad eksisteerisid. Igatahes marsruuttakso pilet (kui üldse seal olid piletid) oli hull defitsiit. Keegi sõiduhindu teab ütelda buss vs. marsa. Palju üldse RAF-i inimesi mahtus? Kuidas mujal Eestis selle marsruuttaksondusega oli? 90ndail jäi see marsavärk soigu, kuni 90ndate lõpus Sarbuss oma Sprinteritega Tallinna ja Tartu käima hakkas.
|
|
13.07.2010 11:32 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
RAF on 12-kohaline.
Loodetavasti ei hakka keegi vastu vaidlema, et tema on näinud, et on vähem istmeid. Siis ma vihastan.
(selle postituse viimane muutmine: 13.07.2010 12:19 Oxygen.)
|
|
13.07.2010 12:17 |
|
Trollino
Unregistered
|
RE: Liinimajandusest
Mis asi on RAF?
|
|
13.07.2010 12:20 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
(selle postituse viimane muutmine: 13.07.2010 12:23 Oxygen.)
|
|
13.07.2010 12:21 |
|
markot
Vanem liige
Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
|
RE: Liinimajandusest
Tallinn-Kingissepa liinitakso hakkas sõitma 1982. Tallinnast 9.00 ja 17.30,tagasi 8.40 ja 16.10.
Liininumbrit polnud. Lisaks erinevatel aegadel 80ndatel liinid Tallinn - Tartu, -Jõhvi, -Pärnu, -Rakvere, -Viljandi, -Loksa, - Valga. Tartu - Rakvere, - Elva, -Otepää, -Viljandi. Pärnu-Haapsalu.
90ndatel tulid ka liininumbrid. 1- Rakvere-Tallinn, 2-Rakvere-Tartu,147-Tartu-Otepää,148/854 -Tartu-Viljandi,865-Tallinn-Võsu,893-Viljandi-Tallinn,892- Pärnu-Haapsalu.
|
|
13.07.2010 13:33 |
|
mustninja
enemigo del mundo
Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
Sellest Tallinn-Võsust ei olnud teadlik. Kuigi ise 90ndatel kõik suved seal veedetud. Vbl siis suvel ei sõitnud (mis oleks paras kurioosum) või käis nii lühikest aega, et ei hakanud silma. Ükski sõiduplaan Võsul seda liini ka ei kajastanud. Liininumbri järgi oli siis kuskil 1995 paiku?
Üks teine Võsu liin, mis eksisteeriski pigem sõiduplaanides oli 893 Tallinn-Viitna-Võsu-Vergi (end. liini 78 marsuudil ja kellaaegadel). Selle liini kohta oli 1993 suvel peatustesse riputatud sõiduplaanid, aga kui huvi pärast sai siis vastaval kellaajal platsis oldud uurimaks, mis imeloom seda liini sõidab, siis bussi kunagi ei tulnudki. Samas teades tolleaegseid tavasid, oli ehk liinil hoopis mingi sõiduauto, neid ei osanud jälgida
(13.07.2010 13:33)markot Kirjutas: 148/854 -Tartu-Viljandi
Viljandi ATP poolt kandis too ots numbrit 375.
(selle postituse viimane muutmine: 13.07.2010 17:38 mustninja.)
|
|
13.07.2010 17:36 |
|
markot
Vanem liige
Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
|
RE: Liinimajandusest
893e kohta pole küll mingit infot.1993 kevadel polnud ja 93/94 talvel ka mitte.Ehk siis 93 suvel?
891 oli Tallinn -Altja.
375 on huvitav,see oli muidu Viljandi-Põltsamaa.Aga samas Tartu poolt oli 148 varem Tartu-Puhja-Elva.
Tallinn -Võsu oli vähemalt sõiduplaanis 1994,teenindas "Transpo", sõitis L,P ,Tallinnast 10.00,Võsult 13.00.
Viljandi-Tallinn 893 oli samuti "Transpo".
Aga ega neid liininumbreid muudeti vist üsna lihtsalt,avastasin just,et 78 oli algselt Tallinn-Sangla-Otepää-Võru.
|
|
13.07.2010 20:31 |
|
mustninja
enemigo del mundo
Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
(13.07.2010 20:31)markot Kirjutas: 893e kohta pole küll mingit infot.1993 kevadel polnud ja 93/94 talvel ka mitte.Ehk siis 93 suvel?
891 oli Tallinn -Altja.
375 on huvitav,see oli muidu Viljandi-Põltsamaa.Aga samas Tartu poolt oli 148 varem Tartu-Puhja-Elva.
Tallinn -Võsu oli vähemalt sõiduplaanis 1994,teenindas "Transpo", sõitis L,P ,Tallinnast 10.00,Võsult 13.00.
Viljandi-Tallinn 893 oli samuti "Transpo".
Aga ega neid liininumbreid muudeti vist üsna lihtsalt,avastasin just,et 78 oli algselt Tallinn-Sangla-Otepää-Võru.
Võimalik, et see 893 sõiduplaani tasemele jäigi. Ja 93 suvi oli see kindlasti. Samal ajal oli ka 891 käigus, mida teenindas E-Partner ühe endise Postilinja Ajokkiga. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis 94 suveks polnud sedagi enam. 375 Põltsamaale lõpetas 91, Tartu liinitaksol oli see number umbes 94/95. See 78 pidi Võrru siis päris ammu käima. Seitmekümnendatest millalgi sõitis seda rada pidi 88. Selle vahega, et Kanepist suundus Võru asemel Antslale.
|
|
13.07.2010 21:02 |
|
markot
Vanem liige
Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
|
RE: Liinimajandusest
78 oli juba 70ndate lõpus Tallinn-Vergi.Vist umbes 1966ndast oli Tallinn-Põltsamaa-Kanepi-Võru. 88 oli jah Kanepi-Antsla.Vahe oli veel selles,et 78 väljus Tallinnast 7.25 , 88 aga 16.10.
Võsu liinidest muutusid veel 89 (algselt Tallinn-Võsu -Käsmu, hiljem Tln-Rakvere ) ja 55 (algul Tln-Käsmu,hiljem Tln-Järva-Jaani).
|
|
13.07.2010 21:42 |
|
Incz
niisama liige
Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
Keegi veneajal mandri ja Saaremaa vahel liikunud busside liininumbreid ka teab. Säilinud on sellest ajast ehk ainult 700. 703 Kuressaare -Kihelkonna-Tallinn liikus ka veneajal vist juba. Muud numbrid on nähtavasti 90ndail tulnud. Huvitaks ka Tartusse liikunud busside liininumbrid.
|
|
14.07.2010 09:56 |
|
markot
Vanem liige
Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
|
RE: Liinimajandusest
703 on 70ndatest. Algselt oli see liini 700 lisabuss Tallinnast Virtsu R,P oktoobrist maini.Samast ajast ka Tartu liinid 149 ja 845.Pärnu 364.
Tallinn -Virtsu olid veel 56 ja 86, Pärnu-Virtsu 325,Tartu-Virtsu 151 ja 154.
|
|
14.07.2010 10:25 |
|
matefus
Liige
Postitusi: 37
Liitunud: Mar.2010
|
RE: Liinimajandusest
. (12.07.2010 18:34)markot Kirjutas: Hiiumaa busse ma ei tea.Tallinnal oli küll Turist-LAZe,aga kas Hiiumaa-liini jaoks,ei tea.
Turist-LAZ - id olid Tallinnas tõesti olemas ja nad teenindasid 70. tel ka liine, sest Ikarusi oli veel vähe. Turistid sõitsid nii Saaremaa kui Hiiuma liine, lisaks sellele oli kaua aega Turisti käes liin nr. 86 Tallinn - Tartu - Põlva - Võru ja 75 Tallinn - Taru - Võru - Misso.
Esimene neist suunati seitsmekümnendate algusest Tartust Võrru kanepi Kaudu ja pikendati Mõnisteni. Teenindas Ikarus 250. Misso liini teenindas paar aastat kauem Turist. Üliharva sattus sellele liinile ka ZiL 127, kuid mitte kunagi Ikarus Lux.
[quote='markot' pid='23874' dateline='1278934474']
Sellel liinil seisis üks buss Virtsus 17.10-19.05 ja teine buss Kuivastus 18.00-18.20.
Vene ajal ei käinud ükski liin üle,1990ndatest hakkasid Tartu ja Tallinna bussid Kuressaarde sõitma,ka uus Võru liin.
Vene ajal käis liin nr.149 Tartu - Kingissepa küll üle. 1968 aasta augustitormi ajal jäi Tartu liinibuss Saaremaale tormivangi. See ülemere käimine lõpetati ära kusagil 70ndate teises pooles ja liin anti üle Ikarustele.
(selle postituse viimane muutmine: 23.07.2010 10:24 matefus.)
|
|
23.07.2010 10:10 |
|
Volli
Friik
Postitusi: 816
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
Ikarued ei käidud praamiga üle mere peamiselt selle pärast, et veneaegsetele tankipraamidele sõit oli üpris järsk ja bussi pikk saba käis praamile sõites vastu maad ja buss võis niimoodi rambile lausa kinni jääda.
|
|
23.07.2010 11:43 |
|
Innar
Liige
Postitusi: 156
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
(23.07.2010 11:43)Volli Kirjutas: Ikarued ei käidud praamiga üle mere peamiselt selle pärast, et veneaegsetele tankipraamidele sõit oli üpris järsk ja bussi pikk saba käis praamile sõites vastu maad ja buss võis niimoodi rambile lausa kinni jääda.
Asi polnud tegelikult praamides, vaid selles, et puudusid muudetava kõrgusega kaldarambid. Uuemad kaldarambid mille kõrgust saab muuta, need tulid alles uuemal ajal. Ennem neid olid tavalised rambid või veelgi varem asetati luuk lihtsalt käi äärele. Seega sõltus peale/mahasõidu kallak veetasemest. Kasutati abivahendeid ka Laz busside jaoks, tegelikult sõltuvalt olukorrast ka kõikide sõidukite tarbeks.
Mitte väga ammu, kui Sõru sadama väikese parvlaeva kai ääres käis veel praam Vardo, siis oli olukord samasugune. Enamasti kõikide busside tarbeks lisati puidust aluseid juurde,et nad põhjaga vastu maad ei käiks,aga tihtipeale ei piisanud sellestki Kui veetase veel väga kõrgel juhtus olema, siis jäi luuk üldsegi õhku ja tolle alla pandi siis need puidust abivahendid mida mööda kõik sõidukid liikuma pidid.
|
|
23.07.2010 12:37 |
|
Volli
Friik
Postitusi: 816
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Liinimajandusest
(23.07.2010 12:37)Innar Kirjutas: (23.07.2010 11:43)Volli Kirjutas: Ikarued ei käidud praamiga üle mere peamiselt selle pärast, et veneaegsetele tankipraamidele sõit oli üpris järsk ja bussi pikk saba käis praamile sõites vastu maad ja buss võis niimoodi rambile lausa kinni jääda.
Asi polnud tegelikult praamides, vaid selles, et puudusid muudetava kõrgusega kaldarambid. Uuemad kaldarambid mille kõrgust saab muuta, need tulid alles uuemal ajal. Ennem neid olid tavalised rambid või veelgi varem asetati luuk lihtsalt käi äärele. Seega sõltus peale/mahasõidu kallak veetasemest. Kasutati abivahendeid ka Laz busside jaoks, tegelikult sõltuvalt olukorrast ka kõikide sõidukite tarbeks.
Mitte väga ammu, kui Sõru sadama väikese parvlaeva kai ääres käis veel praam Vardo, siis oli olukord samasugune. Enamasti kõikide busside tarbeks lisati puidust aluseid juurde,et nad põhjaga vastu maad ei käiks,aga tihtipeale ei piisanud sellestki Kui veetase veel väga kõrgel juhtus olema, siis jäi luuk üldsegi õhku ja tolle alla pandi siis need puidust abivahendid mida mööda kõik sõidukid liikuma pidid.
Ok, ma ei defineerinud seda rambile kinnijäämise põhjust nii põhjalikult kui Innar, aga Ikaruste kasutamata jätmise põhjus üle mere reisidel jääb samaks
|
|
23.07.2010 13:04 |
|