Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sõitjateveo lepingud
Autor Sõnum
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #1
sõitjateveo lepingud
Koostasin lühiülevaate Eesti viimaste aastakümnete liiniveolepingute kohta linnade ja maakondade lõikes. Info pärineb peamiselt riigihangete registrist, osaliselt enda ja kaaskodanike tähelepanekutest ja äriregistri andmestikust. Nii mõneski kohas on info lünklik ja võib esineda ebatäpsusi. Kui kellelgi on täpsemat teavet jagada, siis palun täiendada.
Ülevaatlikkuse huvides on iga piirkond jagatud neljaks alajaotuseks: 1. nõukaaja lõpp (kaheksakümnendad) 2. üheksakümnendad 3. käesolev sajand 4. hetkel kehtivad lepingud
Harjumaa
1. ENSV aegu rajoonisisest vedu teostas Tallinna Autobussipark.
2. 1991 aastal jätkas reisijate vedu bussipargi Ülemiste baasist moodustatud RAS Harjumaa Liinid. 90te aastate jooksul lisandus terve rida vedajaid: AS Kabris Alavere suunal, AS Maur Klooga, Turba ja Salmistu liinid, Eesti Posti Autobaas Paldiskile, Keila-Joa internaatkool Tallinna-Vääna-Keila-Joa piirkonnas. Tallinna linnalähiliinid Maardule, Sauele ja Viimsi valda olid Tallinna Autobussikoondise teenindada. Kommertsliinid maakonnas said hoo sisse peamiselt 90te teises pooles. Ettevõtjad AS Esma, AS Envitor, AS SAMAT, OÜ Vilandert, OÜ Seva-R, AS Temptrans, OÜ Galaton, AS H-Liinid, FIE Rain-Mati Pesor, OÜ Arne Auto, AS Devor jms.
3. Maakonna avalikel liinidel domineeris kuni jaanuar 2008 AS Harjumaa Liinid. Tallinna Autobussikoondis loobus linnalähiliinide teenindamisest aastaks 2003. 2001 aastal sai Tallinn-Maardu liinide lepingu AS Temptrans. Saue liini hakkas teenindama 2003 aastal AS Hansabuss. Aasta hiljem, juulist 2004 on vedajaks AS Harjumaa Liinid. Viimsi vallas kuni juunini 2006 toimetas OÜ Viimars. Alates juunist 2006 AS GoBus. Kommertsvedajatest olid sajandialguses aktiivsemad OÜ Bussipartner, AS SAMAT, Rain-Mati Pesor, OÜ Galaton ja OÜ Vilandert. 2006 aastal olid mõned kommertsliinid Paldiski suunal peale AS H-Liinid loobumist AS SEBE teenindada.
4. Esimene avatud maakonnaliinide hange toimus perioodile jaanuar 2008 kuni jaanuar 2013. Lepingud sõlmiti kolme vedajaga: lääne- ja lõunasuund AS Mulgi Reisid, idasuund AS Harjumaa Liinid, edelasuund OÜ Arne Auto (koostöös AS SAMAT). Viimsi vallas on lepingupartneriks AS GoBus kuni detsember 2014.
Keila linn
3. Linnaliinide teenindajaks kuni 2009 lõpp AS Haapsalu Autobaas.
4. 2010 aastaks on linnaliinide teenindamise lepingupartner AS SAMAT.
Lääne-Virumaa
1. Rajoonisisene vedu Rakvere ATP.
2. 90te aastate jooksul lisandus AS Rakvere ATP kõrvale mitmeid eravedajaid. Tapa liinidel tegutsesid Rakvere ATP Tapa kolonni baasil moodustatud AS Tabus (hilisem OÜ Tapa Buss) ja AS Inor (hilisem OÜ Tapa Autobussipark), Sõmeru piirkonnas vedas OÜ Uus Liin, Haljala suunal AS Toome (hilisem OÜ Toome Autoveod), Rakke piirkonnas AS Kiiker, Simuna-Käru liinil AS Remox (hilisem OÜ Simuna Remox), Lepna suunal AS Tent (hilisem OÜ Tent-Trans), Viru-Nigula piirkonnas AS Veduk (hilisem OÜ Nigula Veduk), eraldi vedajatena tegutsesid Kadrina ja Saksi vallad, Vihula vallaliinidel toimetas OÜ Vetra, Tudu liinil ja osaliselt Pajusti-Vinni liinil (nr 26) AS Duve, Essu-Haljala liinil OÜ Õitseng (end. Õitsengu kolhoos).
3. ca 60% maakonnaliinidest AS Rakvere ATP teenindada. 2004 aastal mitmed väikevedajad loobuvad. Simuna Remoxi liini teenindab 2005 jaanuarist edasi OÜ Kiiker, OÜ Tent-Trans ja OÜ Toome Autoveod liine AS Rakvere ATP. 2007 lõpetab OÜ Transtime Vihula valla liinide vedamise ja AS Duve Tudu liinil. Mõlemad liinid saab OÜ Tapa Autobussipark perioodiks 2008 jaanuar kuni märts 2009.
4. Esimene avalik riigihange suuremale osale maakonnaliinidest viiakse läbi perioodiks jaanuar 2006 kuni detsember 2013. Põhimahu säilitab AS Rakvere ATP (Viru-Nigula liinil jääb allhankijaks OÜ Nigula Veduk), maakonna lõunaosas jääb vedajaks OÜ Kiiker, Tapa piirkonnas saab Tapa Autobussipargi asemel vedajaks AS Järve Bussipark. Riigihanke (Vihula vallaliinid, Tudu liin, Sõmeru piirkond ja Tapa-Aegviidu liin) perioodiks aprill 2009 kuni dets 2014 võidab AS GoBus.
Rakvere linn
1. Rakvere ATP
2. AS Rakvere ATP
3. AS Rakvere ATP
4. Alates 2009 aasast on Rakvere linnaliiklus maavalitsuse korraldada. Esimene riigihange linnaliinidele jäi venima, mistõttu pikendati 2009 aastaks lepingut GoBusiga. Alates jaanuar 2010 kuni detsember 2014 on vedajaks OÜ MK Reis-X.
Ida-Virumaa
1. Narva piirkonnas vedajaks Narva ATP, ülejäänud rajoonis Kohtla-Järve ATP
2. Narva piirkonnas vedaja ME Narva Autobussipark (end Narva ATP, hilisem AS Narva Bussiveod), ülejäänud maakonnas peamiselt AS Järve ATP (end Kohtla-Järve ATP). Osa liine Kiviõli piirkonnas AS HVM (hilisem OÜ Lüganuse HVM) ja mõned liinid OÜ Ekspress-Auto L. 1997 avab AS SEBE kommertsliinid Kohtla-Järve ja Narva vahel, alates 1998 kevadest tegutsetakse ka liinil 114. 1998 aastast osadel Kohtla-Järve ümbruse liinidel OÜ VS Angiras.
3. Narva piirkonnas AS Narva Bussiveod. Narva-Sillamäe liin AS SEBE. Kiviõli piirkonnas OÜ Lüganuse HVM. Aseri-Kiviõli liinil OÜ Rannu Rukkilill EST. 2001 aastal AS Järve ATP pankrot. Maakonnaliinidel hakkab sõitma OÜ Ekspress-Auto L. Maakonna lõunaosas veavad vallaliine eraisikud (Tõnu Jaanipere, Reinhald Pihlak) ja OÜ Adraku Transport. 2003 aastal hakkab seniseid VS Angirase liine teenindama OÜ IVP Reisid. 2007 suvel lõpetatakse leping Ekspress-Auto L’ga ja uueks vedajaks saab AS SEBE.
4. Kehtivate lepingute kohta hetkel infot ei ole.
Kohtla-Järve linn (Jõhvi linn)
1. Kohtla-Järve ATP
2. Avalikud liinid AS Järve ATP. Kommertsvedajatena on lühiajaliselt tegutsenud AS Vedu ja OÜ Järve Liinid, peamiselt väikebussidega opereeris OÜ VS Angiras.
3. Peale Järve ATP pankrotti 2001 aastal oli linnaliinide põhimaht AS Järve Bussipargi käes kuni 2006 aastani. 2006 septembrist on vedajateks OÜ Ekspress-Auto L ja OÜ IVP Reisid. Kommertsvedudel on põhitegijaks aastail 2003 kuni 2008 OÜ IVP Reisid. 2008 lõpus majandab väikebussindust lühiajaliselt ka AS SEBE. Muud kommertsvedajad on OÜ OV Ida-Bus (end Valeri Rukin), OÜ Stimreis, OÜ Eiki Reisid, OÜ Fremanti.
4. Riigihanke tulemusena on perioodil september 2008 kuni detsember 2010 vedajateks OÜ Ekspress-Auto L ja AS ATKO Liinid.
Sillamäe linn
1. Nõukogude ajast konkreetne info puudub. NSR andmetel linnabussiliiklus puudus.
2. 90ndatel tegutses Sillamäel Kohtla-Järve ATP Sillamäe osakonna baasil loodud AS Motor-V.
3. AS Motor-V teenindab linnaliini kuni 2008 alguseni. Veebruar 2008 kuni veebruar 2010 on vedajaks OÜ Aleksandr Reisid.
4. Riigihange veebruar 2010 kuni jaanuar 2011 võitja AS Järve Bussipark.
Narva linn
1. Nõukogude perioodil Narva ATP.
2. 90ndatel ME Narva Autobussipark, alates 1997 AS Narva Bussiveod. 90ndate keskpaigast kommertsliinidel OÜ Transurban Narva.
3. AS Narva Bussiveod avalikel liinidel. Kuni 2006 aastani kommertsliinidel OÜ Transurban Narva. Peale Transurbani loobumist läksid liinid AS Narva Bussiveod kätte.
4. AS Narva Bussiveod on linnale kuuluv ettevõte. Avatud riigihankeid ei korraldata.
Hiiumaa
1. Hiiumaa Autobaas
2. 90ndate keskpaigast korraldab põhiosa Hiiumaa liinidest OÜ Tiit Liinid. Mõnedel liinidel tegutseb OÜ Leiger Liinid.
3. 2001 aastal ostab OÜ Tiit Liinid Leigeri üles. Tiit Liinidest saab ainus vedaja. Aastast 2006 ettevõtte nimeks AS GoBus.
4. Esimene avatud riigihange Hiiu maakonnas perioodile aprill 2007 kuni 2009 lõpp. Võitjaks AS GoBus. Uus hange venib ja GoBusiga pikendatakse lepingut kuni 2010 suveni.
Läänemaa
1. Rajooniliinidel Haapsalu Autobaas. Haapsalu-Virtsu liinil Tallinna Autobussipark.
2. 90ndate esimene pool ainult AS Haapsalu Autobaas. Teises pooles hakkas jupphaaval maaliine üle võtma OÜ Läänemaa Liinid. Lihula piirkonnas loodi 90te keskel AS L&L.
3. AS Haapsalu Autobaas, OÜ Läänemaa Liinid (alates 2006 AS GoBus), AS L&L
4. Avatud riigihange hetkel käimas.
Haapsalu linn
1. Haapsalu Autobaas
2. AS Haapsalu Autobaas
3. AS Haapsalu Autobaas
4. Riigihange käib
Raplamaa
1. Rapla Veod
2. AS Rapla Veod veab rahvast nii linnas kui maakonnas. Enne sajandivahetust hakkab Märjamaa piirkonda teenindama AS Tamm & Pojad.
3. 2000 aastal seoses AS Rapla Veod pankrotiga vahetub sisuliselt vaid ettevõtte nimi. Uus vedaja AS WesMet Rapla (aastal 2000 kandis nime AS Taisto Rapla). Üht liini teenindab OÜ Remfakt. Aastal 2004 loobub Tamm & Pojad liiniveost. 2005 aastaks lähevad liinid üle AS-le WesMet Rapla.
4. Avalik riigihange perioodile jaanuar 2006 kuni detsember 2014. Võitjateks Rapla liinigrupis AS Pärnu ATP, Märjamaa liinigrupis AS Tarbus. Leping sõlmitakse kogumahus GoBusiga. Reaalselt jätkab vedu AS WesMet Rapla (alates 2007 kevadest OÜ Rapla Bussipark) GoBusi allhankijana.
Järvamaa
1. Paide Autobaas, rajooni põhjaosa Rakvere ATP Tapa kolonn, lõunaosas osaliselt Viljandi ATP.
2. AS Assotrans suuremas osas maakonnast. Koigi-Imavere suunal OÜ Kinterk (veerem suures osas Koigi Automajandist). Koeru suunal OÜ Ervita Transport. Tapa-Aegviidu suunal OÜ Tapa Autobussipark.
3. 2000 aastast enimkoormatud liinid lähevad üle AS ATKO Transile. Kinterk lõpetab tegevuse. Kuni 2006 aastani jaguneb maht laias laastus pooleks ATKO ja Assotransi vahel.
4. Riigihange perioodile aprill 2006 kuni märts 2014. Hankes 4 liinigruppi. Ühe saab AS Assotrans, ühe AS ATKO Liinid ja kaks AS ATKO Trans. Assotrans lõpetab lepingu veebruaris 2008. Kiirkorras saab Assotransi osa vedajaks AS ATKO Liinid kuni jaanuarini 2010. Veebruarist 2010 jätkab AS ATKO Trans.
Jõgevamaa
1. Põltsamaa piirkonnas AS Viljandi ATP Põltsamaa kolonn, Jõgeva ja Mustvee piirkonnas Tartu ATP.
2. 1992 märtsis moodustatakse Viljandi ja Tartu ATP piirkondlike üksuste baasil koostöös Jõgeva Autobaasiga ME Jõgeva Takso- ja Bussikeskus, mis hakkab korraldama reisijatevedu kogu maakonnas. Järgmise kümne aasta jooksul jagatakse liine laiali mitmetele vedajatele. Põltsamaa piirkonnas saab suurema osa liinidest AS Eltor. Palju on väikevedajaid (AS Eltas Auto, FIE Jaak Ojamets, FIE Rein Kadaja, FIE Harri Luht, FIE Vello Vatter jne). 1999 lisandub vedajate sekka AS MTG Vooremaa.
3. Kuni 2005 tehakse liinilepinguid Jõgevamaal liinide kaupa. 2001 aastaks on senise OÜ Jõgeva Bussikeskuse asemel tänu ülesostmisele AS Marsruut. 2002 saab MTG Vooremaast AS ATKO Liinid. 2004 lõppeb leping mitmetel väikevedajatel. Uue konkursiga saavad 2005 aastaks vedajaiks AS Marsruut ja AS Tarbus. Tegelikkuses jätkavad samad väikevedajad allhankijatena.
4. Esimene suurem hange Jõgevamaal tehakse alates juulist 2005. Põltsamaal jääb OÜ Eltor tähtajaga juuni 2010. Marsruudi asemel saab maakonna olulisemaks vedajaks AS ATKO Liinid. Veebruaris 2008 pikendatakse ATKO Liinide lepingut juulini 2015.
Saaremaa
1. Saaremaa Autobaas
2. 90ndatel kaotab AS Saaremaa Autobaas turuosa järkjärgult AS Mobilole. Oktoobris 1997 võtab Mobilo üle kogu Saaremaa Autobaasi reisijateveo osa. Ettevõtte nimeks saab AS Neomobile. Väike osa maaliinidest on AS Sareta teenindada.
3. 2006 aastal saab Neomobilest GoBus. Sareta on oma maaliinidest loobunud. Märtsist 2006 korraldatakse riigihange kogu maakonna liinidele. Maaliinide osas võidab AS Neomobile. Lepingu tähtaeg on märts 2011, kuid GoBus lõpetab ennetähtaegselt lepingu.
4. Viimase riigihankega saab 2009 augustist maakonna lääneosa vedajaks AS GoBus, idaosas AS Harjumaa Liinid. Lepingute lõpptähtaeg on juuli 2019.
Kuressaare linn
1. Saaremaa Autobaas
2. 1994 (?) saab vedajaks Autobaasi asemel lühiajaliselt AS MRP Liinid. Peale MRP lahkumist AS Mobilo. Alates 1997 on vedajaks linnas AS Neomobile.
3. Neomobile toimetab Kuressaare linnaliinidel kuni veebruar 2006.
4. Märts 2006 kuni märts 2011 on vedajaks AS Harjumaa Liinid.
Pärnumaa
1. Pärnu ATP
2. Suurema osa liinimahust toimetab AS Pärnu ATP. Väike osa liinidest on AS Skorpion PJ vedada. 90te teises pooles saab paar liini OÜ Vändra Karu.
3. 2005 ostab Pärnu ATP OÜ Skorpion PJ’i. 2005-2008 on peale Vändra Karu kahe liini maakonna ainsaks vedajaks AS Pärnu ATP.
4. Riigihange perioodile jaanuar 2009 kuni detsember 2018. Linnalähiliinid saab AS MTG. Maakonna põhjaosa saab AS Mulgi Reisid. Lõunaosa OÜ MK Reis-X. Oma kaks liini säilitab OÜ Vändra Karu.
Pärnu linn
1. Pärnu ATP
2. AS Pärnu ATP
3. AS Pärnu ATP võidab ka esimese riigihanke perioodile 2002-2006. Järgmise hanke venimise tõttu pikendatakse lepingut 2007 lõpuni.
4. Riigihanke perioodile jaanuar 2008 kuni detsember 2016 võidab AS GoBus.
Viljandimaa
1. Viljandi ATP
2. Põhiosas (ca 60%) on vedajaks AS Viljandi ATP. Suure-Jaani liinidel veab rahvast Viljandi ATP Suure-Jaani kolonni baasil moodustatud Suure-Jaani valla munitsipaalettevõte „Transport“. Viljandi-Nuia-Abja liinil tegutseb alates 1997 OÜ Aivar Reisid. Mõned vähemkoormatud liinid on jagatud eraisikutele. Aprillis 1998 ostab Taisto Suure-Jaani ME Transport. Ettevõtte uueks nimeks saab AS Suure-Jaani Buss.
3. Märtsis 2001 saab AS Suure-Jaani Bussist AS Taisto Bussid. Esimene avalik riigihange perioodile jaanuar 2002 kuni detsember 2005. Maakonna põhjaosa saab AS Taisto Bussid, lõunaosa ja linnaliinid jäävad Viljandi ATP-le, ida- ja läänesuunas tuleb turule AS Devori Reisid. Aivar Reisid lõpetab tegevuse, mitmed eraisikud jätkavad allhankijatena. Aprillis 2004 saab Viljandi ATP-st AS Mulgi Reisid. Erinevate probleemide tõttu ei pikendata Taistoga lepingut 2006 aastal. Liinid jagatakse Mulgi ja Devori Reiside vahel.
4. Riigihange käib.
Viljandi linn
1. Viljandi ATP
2. AS Viljandi ATP
3. 2002 aastast läheb linnaliikluse korraldamine maavalitsusele.
Tartumaa
1. Tartu ATP
2. Alates nov 1991 AS Tarbus, alates dets 1992 AS Liivimaa Buss (endine Tarbuse maakonnaliinide osakond). Novembris 1996 ühineb Liivimaa Buss taas Tarbusega.
3. AS Tarbus
4. Riigihange perioodile veebruar 2005 kuni detsember 2014. Võitjaks AS Tarbus (praeguse nimega AS GoBus).
Tartu linn
1. Tartu ATP
2. Alates jaanuar 1991 vedajaks Tartu ATP linnaliinivedude osakonna baasil moodustatud ME Liikor. Aprillis 1997 saab Liikorist aktsiaselts.
3. 2000 aastast alustab kommertsvedudega OÜ Automen. 2001 septembris müüakse Liikor Connexile. Ettevõtte uueks nimeks saab AS Connex Tartu. 2006 jaanuarist vedajaks AS GoBus. Connex Tartu läheb likvideerimisele.
4. Riigihange jaanuar 2006 kuni detsember 2010. Võitjaks AS Tarbus (GoBus). Uus hange välja kuulutatud.
Põlvamaa
1. Rajoon suures osas Võru Autobaasi teenindamisel. Põhjaosas Tartu ATP.
2. Juunis 1994 moodustatud AS Põlva Reisijateveod, mis tegeleb kogu maakonna ühistranspordiga. Osa liine teenindavad AS V.Alve, AS Värska Puit ja Mooste Masinaühistu.
3. OÜ Põlva Reisijateveod on alates 2006 oktoobrist AS GoBus Põlva osakond. Pärast 2006 detsembrit osakond likvideeritakse. Paaril kommertsliinil jääb tegutsema OÜ V.Alve Reisid.
4. Riigihange jaanuar 2007 kuni detsember 2014. Võitjaks AS Harjumaa Liinid.
Võrumaa
1. Võru Autobaas.
2. Avalikke liine teenindab peaaegu eranditult AS Võru Autobaas. Väikebussiliinid Setumaale OÜ Asunduse teenindada.
3. Esimese riigihanke perioodile 2002-2008 võidab AS Võru Autobaas. Oktoobris 2004 saab AS Võru Autobaasist AS SEBE Võru osakond. Asunduse jätkab Vastseliina liinidel.
4. Kehtiv liiniveoleping perioodile jaanuar 2009 kuni detsember 2015 AS SEBE, väikebussiliinid Vastseliina suunal OÜ Asunduse.
Võru linn
1. Võru Autobaas
2. AS Võru Autobaas
3. AS Võru Autobaas, alates okt 2004 AS SEBE. Alates 2009 on Võru linnaliinid maavalitsuse korraldada.
Valgamaa
1. Tartu ATP kuni 1985 (?), 80ndate lõpp Valga Autobaas
2. Valga Autobaas reorganiseeritakse 1997. Ettevõtte nimeks saab AS Valga Auto. Reisijateveoga tegelemiseks luuakse eraldi OÜ Trakmain. Trakmaini kõrval tegeleb maakonnas reisijateveoga Hargla Masinaühistu.
3. 2002 märtsist alates arvatakse maakonna liinide koosseisu ka Otepää ümbruse liinid. Hanke perioodile märts 2002 kuni märts 2007 võidab AS Viljandi ATP. Hargla liini hanke perioodile veebruar 2003 kuni jaanuar 2008 võidab Hargla Masinaühistu. Maakonna põhimahule korraldatud hanke perioodil jaanuar 2007 kuni dets 2014 võidab AS Pärnu ATP, vedajaks jääb sisuliselt Trakmain. Otepää piirkonna liinid perioodiks aprill 2007 kuni dets 2014 saab AS GoBus.
4. Uus riigihange on välja kuulutatud. GoBusiga lõpetatakse leping ennetähtaegselt.
Valga linn
1. Tartu ATP kuni 1985 (?), 80ndate lõpp Valga Autobaas
2. 90ndad on Valga linnas tume maa. NSR väidab, et millalgi 90ndate lõpus (97-99 ?) korraldas linnaliiklust OÜ Vesterom (tol ajal sisuliselt MRP Liinid).
3. Juuni 1999 kuni august 2002 AS Viljandi ATP. September 2002 kuni veebruar 2004 AS Taisto Bussid (leping oli tähtajaga august 2006, lõpetati varem Taisto initsiatiivil). Alates veebruar 2004 AS ATKO Liinid.
4. Kehtiv leping märts 2008 kuni veebruar 2011 ja vedaja AS ATKO Liinid.
(selle postituse viimane muutmine: 09.03.2010 23:22 mustninja.)
09.03.2010 23:11
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,167
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #2
RE: sõitjateveo lepingud
(09.03.2010 23:11)mustninja Kirjutas:  Ida-Virumaa
4. Kehtivate lepingute kohta hetkel infot ei ole.
Kehtivate lepingute kohta käiv info siin: http://ytra.eu/index.php?option=com_cont...&Itemid=58

(09.03.2010 23:11)mustninja Kirjutas:  Saaremaa
4. Viimase riigihankega saab 2009 augustist maakonna lääneosa vedajaks AS GoBus, idaosas AS Harjumaa Liinid. Lepingute lõpptähtaeg on juuli 2019.
Kas see mitte vastupidi pole? Minu teada on Lääne-Saaremaa HMLi teenindada ja Ida-Saaremaa GoBusi käes.
09.03.2010 23:34
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
raulito Ära
Friik

Postitusi: 1,559
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #3
RE: sõitjateveo lepingud
Kohtla-Järve linnaliine teenindas 90ndatel Järve ATP kõrval ka lühiajaliselt AS Vedu liinidel 7,9,17 ja 28. Kommertsliinidest teenindas AS Vedu liine 72 marsruudil Iidla - Jõhvi, 77 Vanalinn - Iidla, 88 Iidla - K-Nõmme. Viimane neist oli minu mäletamist mööda esimene otseliin Iidla ja Kohtla-Nümme vahel. Kommertsliine ei teenindatud mitte mikrobussidega vaid suurte bussidega.

Alates 30 novembrist 2009 issi
09.03.2010 23:40
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #4
RE: sõitjateveo lepingud
1990date teises pooles tegutses Raplamaal väikebussiliinidega ka ettevòte Ra-Sat (algne kaabeltelevisiooni arendaja Raplas, millest hiljem sai transpordifirma).
Firma eesmärgiks oli pakkuda regulaarset (kord tunnis) reisijatevedu Rapla ja maakonna suuremate alevike vahel. Pankrotistus 07.2001. Pòhimòtteliselt sai Ra-Satist Metran Reisid, sest üksikud toona allesjäänud bussid soetati just sama firma poolt.
(selle postituse viimane muutmine: 10.03.2010 08:59 Regardman.)
10.03.2010 08:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #5
RE: sõitjateveo lepingud
Tartu ATP teeninduspiirkond oli 1980ndatel kogu Põlvamaa. Valgamaa oli aastani 1987.
10.03.2010 10:47
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #6
RE: sõitjateveo lepingud
(09.03.2010 23:34)Georg Kirjutas:  Kas see mitte vastupidi pole? Minu teada on Lääne-Saaremaa HMLi teenindada ja Ida-Saaremaa GoBusi käes.

On küll. Mul lähevad vahel ilmakaarte nimetused segi.
(10.03.2010 08:33)Regardman Kirjutas:  1990date teises pooles tegutses Raplamaal väikebussiliinidega ka ettevòte Ra-Sat (algne kaabeltelevisiooni arendaja Raplas, millest hiljem sai transpordifirma).
Firma eesmärgiks oli pakkuda regulaarset (kord tunnis) reisijatevedu Rapla ja maakonna suuremate alevike vahel. Pankrotistus 07.2001. Pòhimòtteliselt sai Ra-Satist Metran Reisid, sest üksikud toona allesjäänud bussid soetati just sama firma poolt.
Ra-Sati unustasin mainida. Tuleb meelde, et 99. aastal liikusid Rapla ja Kehtna vahel kaks Volvo Aabenraad.
(selle postituse viimane muutmine: 10.03.2010 20:46 mustninja.)
10.03.2010 20:45
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #7
RE: sõitjateveo lepingud
Ka Keilas kinnitas MRP kanda, seda 1990date keskel.
Lääne-Virus toimetas ka Transtime paari liiniga.
Järvamaal peaksid nii Adrienne (Paide-Väätsa) ja Niinsalu (Albu vald) siiani tegutsema.
10.03.2010 22:38
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,167
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #8
RE: sõitjateveo lepingud
(10.03.2010 22:38)Regardman Kirjutas:  Järvamaal peaksid nii Adrienne (Paide-Väätsa) ja Niinsalu (Albu vald) siiani tegutsema.
Adrienne müüs eelmine aasta auto24 kaudu oma bussi maha (vähemasti müügis see oli). Niinsalu teenindada on praegu vaid üks Väätsaga seotud liin. Koeru suunas teenindas OÜ Ervita Transport ka eelmisel aastal.

Võrumaal teenindab ühte kommertsliini ja kahte Võru valla bussiliini OÜ Võru Taksod.
(selle postituse viimane muutmine: 10.03.2010 23:05 Georg.)
10.03.2010 22:48
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Ihanus53 Ära
-

Postitusi: 245
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #9
RE: sõitjateveo lepingud
Järvamaal teeb ATKOle allhanget siis nii Ervita Transport kui ka Niinsalu.

Põlvamaal on osad liinid andnud Harjumaa Liinid allhankesse teadmata firmadele/isikutele.

Jõgevamaal Eltorile teeb allhanget Eltas Auto.
10.03.2010 22:54
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Albu Ära
Tõsine bussihuviline

Postitusi: 553
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #10
RE: sõitjateveo lepingud
Siinkohal täpsustav ülevaade linna- ja maakonnaliinide teenindajatest 1992-2009 Idas Kohtla-Järve piirkonnas.
Kohtla-Järve linnaliinide teenindajad.
Põliselt RAS Kohtla-Järve ATP > AS Järve ATP (al dets 1994). Esimene konkurent AS Vedu alustas juulis 1993, teenindades liine 7, 17 ja 28, viimasest loobus peagi ja sai endale 9. liini, siis ka 27. liini. AS Vedu katsetas ka mitmete marsruuttakso liinidega. 77. liin avati 1.04.94. Detsembrist 1995 jäi teenindada vaid 7. liin ja taksoliinid. Liin 88 avati 25.04.1996. 1996. sügisel võeti nimeks AS Järve Liinid. 1997. a. 7. liinist loobuti, teenindati liine 72 ja 77. Järve ATP teenindas liine 3, 4, 6, (7), 9, 17, 21, 27, 28, 29, 30, 31. Kevadel 1997 moodustati OÜ VS Angiras, mis hakkas alul tegema Järve ATP-ga koostööd, sõites taksoliine õhtuti, kui suured bussid harvem käisid. 1998. a. hakkas 77. liini teenindama ka Järve ATP. 1999. aastal sõitis veel ka Järve Liinide 77. liin. 1999. a. maist algas suurem VS Angirase taksobusside liiklus seoses uute liinide avamisega, 2000. a. teenindati väikebussiliine 1T, 2T, 3T, 4T, 5T, 13T, 2001. a. lisandusid 14 ja 16. 2000. a. veebruaris avati (maavalitsuse loal) taksobussiliinid 121 ja 122, teenindajaks OÜ NAO EST (hilisem Ormatron), 2001. a. septembris läks sisuliselt Ormatron VS Angirase alla. Märtsis 2001 sai Järve ATP pankrotistudes linnaliinide teenindajaks AS Järve Bussipark. Siis tekkis keeruline aeg, sest linnaga sõlmitud lepingu alusel teenindas liine JB, kuid maavalitsus sõlmis liinide 17 ja 27 teenindamiseks lepingu EALiga ja liinide 4, 7, 9, 21 ja 43 osas VS Angirasega. Seega toimus liinide dubleerimine. 2003. a. sügisel olukord lahendati, liine 4 ja 43 jäi teenindama Angiras; 7, 9, 21 JB; 27 suleti; 17 jäi nii JB kui EALi teenindada. Vahepeal tekkis OÜ I.V.P. Reisid liinidega 8, 133. Aprillist 2004 oli VS Angirasel ja IVP Reisidel ühine omanik ja sest ajast kasutatakse ühisnime OÜ I.V.P. Reisid. Firma tegutses kommertsliinidel aina vaevalisemalt kuni 27.08.2008, siis loobus; 43. liini asus 25.09.08 teenindama AS SEBE. Ka täna sõitvaid kommertsliine teenindavad OÜ Fremanti (5), FIE Valeri Rukin (OÜ OV Ida-Bus) (3, 24), OÜ Cryptus (2, 11), OÜ StimReis (10, 12, 133), OÜ Eiki Reisid (122). Oktoobris 2008 avas, kuid juba märtsis-aprillis 2009 sulges SEBE liinid 122 ja 133. Kiviõli linnavalitsuse konkursi 18. liini teenindamiseks viieks aastaks võitis juunis 2009 AS ATKO Bussiliinid.
Viimastest aastatest linnaliinidel oli kirjas teema alguses.
Jõhvi piirkonnas maakonnaliinide teenindajad.
Pikka aega teenindas RAS Kohtla-Järve ATP. Mõned liinid avasid erategijad: AS Meteoor (Kiviõli-KJ, 1992), AS VR-Au.To (Jõhvi-Toila, 1992-93), AS Reisija (Savala-Jõhvi, 1992…), OÜ HVM (1994…), AS Tehno (Jõhvi-Mäetaguse-KJ, 1994-95). Alates 1.04.1996. a. hakkas järk-järgult maakonnaliine Järve ATP-lt üle võtma OÜ Ekspress Auto L. Juunist 1996 teenindati liine 104, 116, 118, 119, 546. AS Järve ATP teenindas liine 43, 102, 105, 114, 115, 541, 543, 545, 552, 553, 503, 903. Maist 1997 lisandus EALile liin 115, avati liinid 106, 108, 120, 42; aasta lõpus prooviti 114. 10.03.1998 hakkas liine 114, 503, 903, 904 teenindama AS SEBE. Märtsist 1998 sai EAL juurde liinid 115, 543, 545. Järve ATP teenindas veel liine 102, 105, 552, 553, märtsis 2001 võttis need üle EAL. OÜ Lüganuse HVM teenindas liine 18, 100, 103, 110, 113, 117. OÜ Rannu Rukkilill EST liine 99, 124. AS Järve Bussipark liini 126 (Viivikonna liini bussi Sillamäele sõit). Alates 2002 teenindas suveliini 42 VS Angiras.
Riigihangete osas maavalitsus kuulutas konkursi 2003-04 aastatel välja mitu korda, kuid need vaidlustati juba eos ja pikendati seniseid lepinguid, ehk siis lepingut ka EALiga. Lepingud kõigi 9 vedajaga maakonnaliinidel kehtisid 2007. a. lõpuni, kuid siis neid taas ajutiselt pikendati. 2007. a. juulis lõpetas maavalitsus ühepoolselt EALiga lepingu ja sõlmis 1.08st ajutised lepingud SEBE, Lüganuse HVMi ja T.Jaaniperega. Uus leping korraldatava konkursi võitvate vedajatega pidi sõlmitama 2008. a. juulist 2015 a. juulini, kuid lepingutingimusi taas vaidlustati ja kehtivaid lepinguid pikendati 2009. a. oktoobrini. Viimased andmed puuduvad, kas on sõlmitud uued lepingud (avalikkust teavitamata) või taas pikendatud vanu.
11.03.2010 00:20
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #11
RE: sõitjateveo lepingud
(10.03.2010 22:48)Georg Kirjutas:  
(10.03.2010 22:38)Regardman Kirjutas:  Järvamaal peaksid nii Adrienne (Paide-Väätsa) ja Niinsalu (Albu vald) siiani tegutsema.
Adrienne müüs eelmine aasta auto24 kaudu oma bussi maha (vähemasti müügis see oli). Niinsalu teenindada on praegu vaid üks Väätsaga seotud liin.
No kraavis see buss igatahes siin ju kuu eest oli samal liinil sõites.
OT.

Tõsi, viimaseid arenguid ei tea, kuid mäletan Niinsalu väikebusse Ahula-Albu kandis liikumas.
(selle postituse viimane muutmine: 11.03.2010 10:02 Regardman.)
11.03.2010 10:01
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Albu Ära
Tõsine bussihuviline

Postitusi: 553
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #12
RE: sõitjateveo lepingud
Täpsustan kahe väikelinna linnaliinide teenindajate osa 90ndate kohta.

(09.03.2010 23:11)mustninja Kirjutas:  Kuressaare linn
2. 1994 (?) saab vedajaks Autobaasi asemel lühiajaliselt AS MRP Liinid. Peale MRP lahkumist AS Mobilo. Alates 1997 on vedajaks linnas AS Neomobile.

Mobilo pidi linnaliinidel vedajaks saama juba juulist 1994, kuid sai alles 1995. aasta jaanuarist. Bussideks MRPst laenatud neli Volvot ja kaks Scaniat, seega MRP ise liine ei teenindanud, seos MRP ja Kuressaare vahel ongi vaid busside rent Mobilole. 1997. novembris nimetati Mobilo ümbes Neomobileks.

(09.03.2010 23:11)mustninja Kirjutas:  Valga linn
2. 90ndad on Valga linnas tume maa. NSR väidab, et millalgi 90ndate lõpus (97-99 ?) korraldas linnaliiklust OÜ Vesterom (tol ajal sisuliselt MRP Liinid).
3. Juuni 1999 kuni august 2002 AS Viljandi ATP. September 2002 kuni veebruar 2004 AS Taisto Bussid (leping oli tähtajaga august 2006, lõpetati varem Taisto initsiatiivil). Alates veebruar 2004 AS ATKO Liinid.

Korraks liinidest: 90ndate alul oli Valgas koguni kaheksa (!) linnaliini, millest osa ka Valkas käisid. 1992. aastal suleti 5, 6 ja 7. Liinid 3 ja 4 suleti ning liinivõrk muudeti juulist 1994, misajast pärineb tänagi tuttav liiniskeem mõningaste muudatustega.
Teenindajatest: 1. juunist 1995 hakkas liine teenindama AS Tigu. Millalgi 1997. aasta algusest hakkas liine teenindama OÜ Vesterom. Ääremärkusena: justnimelt "millalgi", sest kahjuks maakonnalehes "Valgamaalane" ei ilmunud 90ndatel sisuliselt ühtegi ülevaatlikku artiklit ega probleemikäsitlust maakonna ja linna bussiliiklusest; üt-artikleid oli üldse vaid loetud arv, sealhulgas on täiesti teadmata näiteks OÜ Trakmain loomine. Nii et Valgamaa 90ndate ühistranspordist sealt kahjuks ülevaadet ei saa.
Ja septembrist 1999 hakkas linnaliine teenindama siis Viljandi ATP Valga filiaal.
03.04.2011 18:19
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #13
RE: sõitjateveo lepingud
Trakmain loodi oktoobris 1997.
03.04.2011 18:40
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
matefus Ära
Liige

Postitusi: 35
Liitunud: Mar.2010
Postitus: #14
RE: sõitjateveo lepingud
(10.03.2010 20:45)mustninja Kirjutas:  
(09.03.2010 23:34)Georg Kirjutas:  Kas see mitte vastupidi pole? Minu teada on Lääne-Saaremaa HMLi teenindada ja Ida-Saaremaa GoBusi käes.

On küll. Mul lähevad vahel ilmakaarte nimetused segi.
(10.03.2010 08:33)Regardman Kirjutas:  1990date teises pooles tegutses Raplamaal väikebussiliinidega ka ettevòte Ra-Sat (algne kaabeltelevisiooni arendaja Raplas, millest hiljem sai transpordifirma).
Firma eesmärgiks oli pakkuda regulaarset (kord tunnis) reisijatevedu Rapla ja maakonna suuremate alevike vahel. Pankrotistus 07.2001. Pòhimòtteliselt sai Ra-Satist Metran Reisid, sest üksikud toona allesjäänud bussid soetati just sama firma poolt.
Ra-Sati unustasin mainida. Tuleb meelde, et 99. aastal liikusid Rapla ja Kehtna vahel kaks Volvo Aabenraad.

Kas mingil ajal ei ostnud Rapla Autobaasi ära Taisto, kes ei jõudnud isegi neile maakonnaliinidel sõitvaile PAZ bussidele oma logosid peale värvida, sest kohe müüdi edasi.
31.05.2013 21:58
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog