Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 4Hääli - 1.75 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uued lahendused ühistranspordis
Autor Sõnum
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #1
Uued lahendused ühistranspordis
Ma küll ei tea, kui paljusid selline teema huvitaks, kuid hakkaks siin kajastama uutest ühissõidukimudelitest ning mudelitäiendustest (uued mootorid, faceliftid jne). Olgugi, et paljud siin kajastatavatest uudistest tõenäoliselt Eestisse ei jõua, või jõuavad aastate pärast, kui tootmisesse läheb veelgi uuem tehnoloogia, oleks ikkagi huvitav olla kursis tänaste uudistega.


Alustuseks kajastaks seda, et Scania alustas uute 9 ja 13 liitriste mootorite tootmist, mis tulevikus hakkavad asendama praeguseid 9 ja 12 liitriseid Euro 4 normidele vastavaid jõuallikaid...
Uued 9. liitrised vastavad EEV saastenormile arendadest sõltuvalt variandist 230, 270 (etanooli põletav jõuallikas), 280, 320 või 360 hj.
13. liitrised vastavad Euro 5 nõuetele ning nende võimsus on 400, 440 või 480 hobujõudu. Seejuures täidetakse need nõuded ilma uureat (Ad-Blue) kasutamata.
(selle postituse viimane muutmine: 12.11.2008 00:17 Georg.)
11.11.2008 19:16
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #2
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Uudis ka Volvolt - nimelt plaanitakse alustada hübriidbussi Volvo 7700 Hybrid tootmisega. Bussil on 4,76 liitrine 4 silindriline Euro 5 nõuetele vastav diisel ning maksimaalselt 120kW arendav elektrimootor. Elektrimootor töötab kuni kiiruseni 15-20 km/h iseseisvalt, alates 20 km/h lülitub diisel automaatselt sisse. Selle tulemusel väheneb süsinikdioksiidi väljalase võrreldes diiselmootoriga 30%. Käigukastiks on 12+4 käiguline täisautomaatne I-Shift, mida kasutatakse peamiselt turistbussidel ning raskeveokitel. Esimesed bussid jõuavad tellijateni 2009. aasta jooksul, masstootmist alustatakse 2010. aasta alguses.

Täpsem info ja pildid siit.
(selle postituse viimane muutmine: 12.11.2008 00:17 Georg.)
11.11.2008 20:05
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Taylor Ära
Vana Kala

Postitusi: 1,157
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #3
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Huvitav kas meile tulevad ka sellised kunagi Blush

Üldiselt bussi struktuur on hea, sest enamus mootorist on taga..
(selle postituse viimane muutmine: 11.11.2008 20:28 Taylor.)
11.11.2008 20:26
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #4
RE: Uued lahendused ühistranspordis
(11.11.2008 20:26)Taylor Kirjutas:  Üldiselt bussi struktuur on hea, sest enamus mootorist on taga..
Ma tahaks teada, mis osa mootorist sa ees nägid? Skeemi järgi asub esisilla kohal vaid akude plokk, mis muuseas ühtlustab kaalujaotust, mille tõttu suudab sõiduk kanda 7 inimest rohkem, kui diiselbuss...
11.11.2008 20:51
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #5
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Kerele see just hea muidugi ei ole Rolleyes
11.11.2008 21:17
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #6
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Sel ajal kui nii mõnigi bussitootja alles alustab hübriidbusside tootmist, on Solarisel valmis saanud teise põlvkonna hübriidbuss, mis põhineb seegi kord 3. põlve Solaris Urbino 18-l. Mõningad erinevused neil on. Näiteks 1. põlve hübriidbussil on jõuallikad esimese ja teise telje vahel, paiknedes vasakul servas, uue põlvkonna bussil on mootor tavapärases kohas B-sektsiooni taga nurgas. Nii 1. kui ka 2. hübriidbussi akud paiknevad A-sektsiooni katusel. Jõuallikad on 1. ja 2. plvkonna mudelitel vastavalt 8,9 liitrine 340h (Euro 4) ning 6,7 liitrine 242hj (Euro 5) arendavad Cumminsi diislid.
I põlvkonna Solaris Urbino 18 Hybrid
II põlvkonna Solaris Urbino 18 Hybrid
18.11.2008 00:27
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,864
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #7
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Tige nagu olen.Kas saaks Tallinnas võtta kasutusele kompostrid mida saaks juht kinni panna enne kontrollide pealetulekut?Praegu hakkab bussisalong piuksuma ja klõbisema kompostri häältest kui reisijad näewad Sawisaare pollarit bussi kinni pidamas-
22.11.2008 20:56
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #8
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Kunagi oli mõnes trollis ja vist vaid ühes trammis siuke sisteema peal.

Üldiselt meeldiks mulle ka kui see süsteem sellisena toimiks. Kui sa ikka teenust kasutad, siis pead selle eest ka maksma. Ja siis seisab buss kontrolöride poolt peatatuna kuskil tee ääres, bussijuht närviliselt kella vaatamas. Samal ajal käib salongis vaidlus teemal kas muti pilet oli juba enne komposteeritud või tegi ta seda MUPO silme all.
(selle postituse viimane muutmine: 22.11.2008 21:01 Oxygen.)
22.11.2008 20:59
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,864
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #9
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Kui nüüd wõrrelda 2 liini mida ma kõikse rohkem sõidan.14 ja 26.Esimesel piletimüük ideaalne ,teisel pea olematu.Kuigi 26 sõitjad tunduwalt rohkem.Ei ole küll waenuõhutaja aga rahwus ja ausus määrawad vist paljugi.
(selle postituse viimane muutmine: 22.11.2008 22:32 PETSS.)
22.11.2008 22:31
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Heini Ära
Friik

Postitusi: 1,474
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #10
RE: Uued lahendused ühistranspordis
(22.11.2008 22:31)PETSS Kirjutas:  Kui nüüd wõrrelda 2 liini mida ma kõikse rohkem sõidan.14 ja 26.Esimesel piletimüük ideaalne ,teisel pea olematu.Kuigi 26 sõitjad tunduwalt rohkem.Ei ole küll waenuõhutaja aga rahwus ja ausus määrawad vist paljugi.
Tänapäeval enamus inimestel kuukaart.
22.11.2008 22:43
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
6631 Ära
bussiinfo

Postitusi: 835
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #11
RE: Uued lahendused ühistranspordis
(22.11.2008 22:43)Heini Kirjutas:  Tänapäeval enamus inimestel kuukaart.
Enamusel on kuukaart, aga seejuures tavaline, mitte ekspresskaart. Seega on täiesti loogiline, et 14. liinil ostetakse juhi käest lisapilet juurde. 26. liinil neid ju vaja pole. Rahvusega pole sellel mingit pistmist.
22.11.2008 22:56
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,864
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #12
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Ju ikse ei ole ,sest kontrolliga koos lahkub 26 liini bussist weerand sõitjatest.22 liinil piletimüük samas toimib.
22.11.2008 23:04
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kukkurkurat Ära
tegelinski

Postitusi: 579
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #13
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Poola süsteemil kompostrite lukustamine täiesti toimis, ka Thorebile on võimalik kompostreid, loendureid jm vidinaid külge pookida, praeguses majandusseisus aga selleni vist niipea ei jõuta...
23.11.2008 13:10
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Potsataja103 Ära
VanaPaks

Postitusi: 362
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #14
RE: Uued lahendused ühistranspordis
(22.11.2008 20:56)PETSS Kirjutas:  ... Kas saaks Tallinnas võtta kasutusele kompostrid mida saaks juht kinni panna enne kontrollide pealetulekut?
Pärnu uued kompostrid saab kinni panna läbi peatuseteadustaja, siis jääb küll peatus kuulutamata, aga tekkiv sagin on vaatamist väärt.
23.11.2008 17:33
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Marten. Ära
Vanem liige

Postitusi: 494
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #15
RE: Uued lahendused ühistranspordis
(23.11.2008 17:33)Potsataja103 Kirjutas:  
(22.11.2008 20:56)PETSS Kirjutas:  ... Kas saaks Tallinnas võtta kasutusele kompostrid mida saaks juht kinni panna enne kontrollide pealetulekut?
Pärnu uued kompostrid saab kinni panna läbi peatuseteadustaja, siis jääb küll peatus kuulutamata, aga tekkiv sagin on vaatamist väärt.

Need kompustrid peaksid tegelikult Tartus olema. Juu siis liiniveo kaotamishirmus läksid Pärnu.

tartu.yhistransport.eu - Tartu ühistransport
23.11.2008 17:43
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
JalgLammasPea
Unregistered

 
Postitus: #16
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Paremat teemat ei leidnud, siis postitan siia.

Thoreb i kodulehekülg: http://www.thoreb.se/index.php?lang=en
Sealt saab muuhulgas lugeda, et Helsingi ühistransport on peale foorieelisõiguse süsteemi käiku laskmist aastal 2001 säästnud üle 1 miljoni euro.

Siit rohkem IT-radio kohta, mis nagu ma aru saan on Thorebi süsteemi aluseks. http://www.true-realtime.com/
20.01.2009 11:23
Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Kaspar Ära
Ideegeneraator

Postitusi: 621
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #17
RE: Uued lahendused ühistranspordis

[Pilt: signa5.png]
17.04.2009 19:10
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Green2008 Ära
Liige

Postitusi: 106
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #18
RE: Uued lahendused ühistranspordis
(20.01.2009 11:23)JalgLammasPea Kirjutas:  Paremat teemat ei leidnud, siis postitan siia.

Thoreb i kodulehekülg: http://www.thoreb.se/index.php?lang=en
Sealt saab muuhulgas lugeda, et Helsingi ühistransport on peale foorieelisõiguse süsteemi käiku laskmist aastal 2001 säästnud üle 1 miljoni euro.

Siit rohkem IT-radio kohta, mis nagu ma aru saan on Thorebi süsteemi aluseks. http://www.true-realtime.com/

Saksamaal, paljudes linnades, kasutakse sellist süsteemi, mis on pildil. KT4D trammidel, mis tulid Erfurdist, on samasugune süsteem.
Süsteemi paigaldaja on:
http://www.deister-gera.de/


Lisatud manus(ed) Pisipilt (pisipildid)
   
(selle postituse viimane muutmine: 21.04.2009 15:36 Green2008.)
17.04.2009 20:48
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #19
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Volvo esitles hiljaaegu uut šassiid - Volvo B13R, mis hakkab asendama senist B12B šassiid. Mootoriks on uus 13 liitrine jõuallikas, mille võimsus on 420 või 460 hobujõudu ning vaatamata suuremale töömahule on uus jõuallikas senisest 80kg kergem, tagades kuni 5% suurust kütusesäästu.

http://www.phototrans.eu//images/photos/...364579.jpg
http://www.phototrans.eu//images/photos/...364578.jpg
Piltidel olevast šassiist sai Volvo 9700 kerega masin - http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p61589911.html
26.10.2009 23:26
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Georg Ära
Vale inimene

Postitusi: 1,166
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #20
RE: Uued lahendused ühistranspordis
Eestiski sõitva Volvo 8500 (siinmail tuntud kui Volvo B12MA Säffle) järeltulija.
http://www.danskebusser.dk/bus/billeder/...p?ID=19386

Peaks mainima, et eelkäija oli ikka tunduvalt ilusam, kui järeltulija.
07.05.2010 11:15
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog