Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 2Hääli - 4.5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Autor Sõnum
Siim Ära
Kala hakkab mädanema peast!

Postitusi: 1,044
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #1
Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
http://uudised.err.ee/index.php?0&popup=video&id=26496 kui keegi pole veel juhtunud nägema.
14.10.2009 19:23
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Dife Ära
Vanem liige

Postitusi: 463
Liitunud: Sep.2009
Postitus: #2
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Tore test! Kahju ikka bussidest mis niivõrd kuivõrd hiljaks jäid.
14.10.2009 19:32
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #3
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Kahju, et ei märgitud ära seda 2 minuti seadust. Seda peaks pööblile meelde tuletama.
Aga üldiselt Seltsimees Harjo! Tallinna põhitrasside fooritsüklid on midagi täiesti arusaamatut. Eriti "eesrindlik" on see värk mis Terminali püsti on pandud. Peaks nagu õigel ajal peatusesse ja sealt minema saama, aga paraku ei saa. Ei saa aru ka sellest miks on nii, et kui ida poole suunduv buss Terminalist välja lastakse, siis on nagu kellegi ukaasiga Hobujaama ristmikul foorid punased. Mis värk on? Seekord läks eksperiment hästi, aga seda tehti väga leebel ajal. Tipptunnil valitseb kohati täielik kaos. Ja isegi kui juhid üritavad kaotatud aega tagasi teha, siis foorid ei aita mitte kuidagi kaasa.
14.10.2009 21:08
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Volli Ära
Friik

Postitusi: 816
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #4
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
(14.10.2009 21:08)Oxygen Kirjutas:  Aga üldiselt Seltsimees Harjo! Tallinna põhitrasside fooritsüklid on midagi täiesti arusaamatut. Eriti "eesrindlik" on see värk mis Terminali püsti on pandud. Peaks nagu õigel ajal peatusesse ja sealt minema saama, aga paraku ei saa. Ei saa aru ka sellest miks on nii, et kui ida poole suunduv buss Terminalist välja lastakse, siis on nagu kellegi ukaasiga Hobujaama ristmikul foorid punased. Mis värk on?
Mis teha, aga neid värke on jah kahjuks palju, millest iga poisike aru ei saa! Aga püüan lihtlabaselt seletada vähemalt nende fooride tööd, mis asuvad "Viru" ees ja Hobujaama ristmikul.
Need foorid on pandud ühtsesse lainesse piki Narva maanteed, sest kui nad panna kordamööda rohelist/punast näitama, siis hakiks see kogu sellesuunalise liikluse. Ja mitte ainult sõiduautode/busside oma, aga ka trammid pääseksid üle nende ristmike vaid ükshaaval, sest kahe ristmiku vahelisele alale mahuks seisma ainult üks tramm korraga. Seega üks roheline = ühe läbipääsenud trammiga ja sellise hulga muude sõidukitega, mis mahub seisma kahe fooriristmiku vahelisele alale! Tipptunnil liigub meil seal paraku tramme ja autosid tunduvalt rohkem, kui selline liikluskorraldus läbi suudaks lasta....
Samas ei teki ka terminalist väljuvatele idasuunalistele bussidele sugugi paremat valjasõiduvõimalust, sest neile rohelise süttides süttib sinu teooria järgi ka alles siis Hobujaama ristmikule roheline, aga selle esine aga on ju selleks ajaks täis kogunenud ristmikku ületamist ootavaid muid sõidukeid. Kuni need üle ristmiku jõuavad, seni buss ootab roheline tuli ees väljasõiduvõimalust ja siis, kui lõpuks pääsebki liikuma jõuab terminalist väljuda ja rohelisega üle Hobujaama sõita heal juhul ehk üks buss.....
Lühidalt: sooviga anda justkui idasuuna bussidele rohelist teed, halvad sa kogu ülejäänud liikluse selles piirkonnas....
(selle postituse viimane muutmine: 14.10.2009 22:29 Volli.)
14.10.2009 22:17
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #5
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Uba on selles, et busside väljumise võimaldamiseks on Viru Hotelli ette paigaldet eraldi foor mis seiskab autode liikumise selleks hetkeks mil bussid sealt väljuvad. Ida suunal liikuvat trammi ei mõjuta see foor mitte kuidagi. Siin tulevad aga mängu lääne poole keeravad kolm bussiliini. Selle probleemi saaks aga lahendada graafiku ja maa-aluste fooride sünkroniseerimise abil maa pealsete fooridega. Lihtsalt korraga ei väljuks eri suundades liikuvad bussid. Läände suunduvad bussid peatavad trammid nii või teisiti ja need väljumised võib paigutada punasesse lainesse. Samas ida suunalised liinid saaks paigutada rohelisse lainesse nii, et trammi asi ei puutuks üldse. Ainult muu Lasnamäe suunaline liiklus katkeb selleks ajaks selle ühe foori taga. Ent auto millel puuduvad kohustuslikud peatused saab väga kergelt rohelisse lainesse tagasi kui tahab. Pealegi tulekski kesklinna liiklus väikeautodele võimalikult keeruliseks teha. Pole neid sinna töllerdama nii palju vaja. Aga reaalajas ei toimi meil ei graafik ega ka terminali foorisüsteem. Kui saaks vähemalt terminali foorid tööle, siis kannataks selle ühe punase seal ristmikul ära. Praegu aga paraku ollakse juba terminalist väljudes 2-3 minutit maas.
Kui minu jutt tundus arusaamatu, siis lisan vajadusel homme joonised.
14.10.2009 22:41
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kukkurkurat Ära
tegelinski

Postitusi: 579
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #6
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
(14.10.2009 21:08)Oxygen Kirjutas:  Kahju, et ei märgitud ära seda 2 minuti seadust. Seda peaks pööblile meelde tuletama.
Aga üldiselt Seltsimees Harjo! Tallinna põhitrasside fooritsüklid on midagi täiesti arusaamatut. Eriti "eesrindlik" on see värk mis Terminali püsti on pandud. Peaks nagu õigel ajal peatusesse ja sealt minema saama, aga paraku ei saa. Ei saa aru ka sellest miks on nii, et kui ida poole suunduv buss Terminalist välja lastakse, siis on nagu kellegi ukaasiga Hobujaama ristmikul foorid punased. Mis värk on?

Pole küll ammu terminali sõitnud ja ei oska öelda kas seal vahepeal tsüklites miskeid muudatusi on toimunud (ei näe põhjust miks peaks olema), aga seniajani on terminali töö toimunud minuarust väga loogiliselt ja ei oska sinna midagi parata kui mõni süsteemile pihta ei saa. Ja ida poole suundudes tõesti Hobujaamas punane ees aga ainult mõneks sekundiks ju, terminalist rohelise lõpuga väljudes on sealgi juba roheline ootamas.
(14.10.2009 22:41)Oxygen Kirjutas:  Praegu aga paraku ollakse juba terminalist väljudes 2-3 minutit maas.

A millest selline asi, kas ei sõideta Hobujaamast õigel ajal välja? Või on terminalis nii palju rahvast peale tulemas et ei saa ühe tsükliga minema? Ja millistest liinidest ja kellaajast üldse jutt käib?
(selle postituse viimane muutmine: 14.10.2009 23:07 kukkurkurat.)
14.10.2009 22:55
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Volli Ära
Friik

Postitusi: 816
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #7
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Lihtne on n.ö. kõrvaltvaatajana fantaseerida, aga tegelikult on need fooritsüklid (kui palju mingis suunas roheline peab põlema) kõik vähemalt teoorias arvutites erinevate variantidena sadu kordi läbi mängitud enne kui selle arvuti leitud kõige optimaalsema variandi juurde jäädakse. Ja arvutiprogrammiga mängides ei vaadelda mitte 1-2 konkreetset foori näiteks Viru ümber vaid tervet kesklinna kui tervikut. Aga üks asi on leida teoorias optimaalseim variant, teine asi on reaalne elu. Tihti piisab ideaalse liikluspildi sassiajamiseks ju kasvõi sellest, kui kuskil keegi blokeerib mõneks ajaks kasvõi ühe sõidurea, kui see hakkab mõjutama kogu kesklinna liiklust. Või on mõnel päeval mingisuunaline liiklusvoog ettenähtust suurem, kui tekib kohe jälle segadus.
Ja tegelikult toimub selliseid segaseid asju ju iga päev, ükskord ühes, teinekord teises kohas.Siis võibki kõrvalseisja vaadata, et kes see loll küll need fooritsüklid selliseks tegi....
Terminali töö ja läbilaskevõime määrab ara tema sisse- ja väljasõiduvõimaluste teatud piiratus kusjuures sedagi ei saa lõpmatult suurendada muu liikluse arvelt. See mis toimub praegu seal maa all ongi ehk selle viga, et tänaseks on juba liiga palju busse seda läbima suunatud...
Või ei suuda osa bussijuhte ikka veel sellise kellavärgi järgi käiva eluga harjuda.
14.10.2009 23:07
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #8
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
(14.10.2009 22:55)kukkurkurat Kirjutas:  A millest selline asi, kas ei sõideta Hobujaamast õigel ajal välja? Või on terminalis nii palju rahvast peale tulemas et ei saa ühe tsükliga minema? Ja millistest liinidest ja kellaajast üldse jutt käib?
Kellaajad alates tööpäeva algusest kuni selle lõpuni. Terminalis ei peagi rahvast olema ja kuna Lasnamäele lähevad nagunii kõik bussid korraga, siis viimastele reisijaid ei jätkugi. Pigem on terminalis liiga palju busse. Kusjuures see ongi üks kaose suurimaid põhjustajaid. Hobujaamast pekstakse vahel korraga minema 3-4 bussi. Kõik 12-18 meetrit pikad rasked raudkolakad millel enne terminali jõudmiseks ees kolm foori. Ühe tsükliga see rong sealt läbi ei jõua. Seega viimased on võibolla juba terminali jõudes maas. Kui lõpuks sinna kohale jõuab, siis on vaja oma peatusesse jõuda. Näitena kasutan Pirita suuna peatusi 5 ja 6. Peatusesse ei jõua mitte kuidagi sest vahepeal on äge jalakäijate foor mis ei taha vähemalt minuti vältel kuidagi rohelist tuld anda. Roheline tuleb siis kui väiksema numbriga peatustest keegi väljub. Lõpuks jõuab buss peatusesse ja seal on ALATI metsik rahvasumm. Mul kursavend iga päev sonib kuidas 34A on pidevalt lühike ja meenutab pigem kilukarpi kui ühe Euroopa riigi pealinna ühissõidukit. Samal ajal on 2. peatuses 35 ja tema taga 18 mis ei saa väljuda kuna väljapääsu blokeerib 35 taga viisakalt oma järge ootav 19. Siis vaatab eelmainit Pirita bussile näkku pisike foor mis peaks bussi välja saatma. Vahest saadab ka, aga siis ilmneb vist mingi süsteemi kala, sest seal jooksvad sekundid hakkavad vahest otsast peale jooksma. Siis saab lõpuks pisikesse foori rohelise ja võiks nagu väljuda. Aga ei saa sest tagant tulevad ühtlase massina näiteks 19, 35, 40 ja 18. Selleks ajaks kui need minema on läinud on tsükkel ammu möödunud ja terminali väljapääsule kõige lähemal olev buss ootab endiselt peatuses. Siis kindlasti tuleb mõni turukotiga memm kes joostes kõigi jäsemetega lehvitab jne. Tähendab vahet pole. Kui oleks aega ja viitsimist, siis võiks terve päeva terminalis istuda ja muudkui kirja panna seda kuidas asi kõiki jalgu lonkab.
14.10.2009 23:39
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
k2ssar Ära
Vabaduse Valvur

Postitusi: 358
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #9
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
(14.10.2009 23:39)Oxygen Kirjutas:  Siis vaatab eelmainit Pirita bussile näkku pisike foor mis peaks bussi välja saatma. Vahest saadab ka, aga siis ilmneb vist mingi süsteemi kala, sest seal jooksvad sekundid hakkavad vahest otsast peale jooksma. Siis saab lõpuks pisikesse foori rohelise ja võiks nagu väljuda. Aga ei saa sest tagant tulevad ühtlase massina näiteks 19, 35, 40 ja 18. Selleks ajaks kui need minema on läinud on tsükkel ammu möödunud ja terminali väljapääsule kõige lähemal olev buss ootab endiselt peatuses.
Terminali foorid panevad kelbast üsna tihti, millegipärast just siis, kui kodanik korraldajat seal teisel korrusel vahtimas pole. Ja kui ta peldikust tagasi jõuab, siis vilguvad kollased terminalis, üldiselt tähele pannud. Aga selle korralduse baasil kui ühtlane mass hakkab tagant tulema, siis küsiks otse, mis Oxygen ise teeks, kui tal hädasti tarvis nii 50-60 meetrise lõigu peal oma sõiduautoga liikuma hakata? Mina vähemalt alustaks liikumist, et minu masina laius ei takistaks teiste liikumist, samas suund sees. Sõidan ristmikule välja, enam foorituld ei näe, jälgin juba seda, et ristmikul liiklust ei takistaks, mitte ei jääks järgmist võimalust ootama. Minu arvamus küll hilinevate reisijate vastane, aga korralduse poolt suht 3-
15.10.2009 02:41
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #10
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Nii oleks teoreetiliselt võimalik, aga kas selleks, et asi enam vähem 3- liiguks on vaja selliseid ekstreemseid võtteid kasutada? Pealegi kuna jutt käib terminalist, siis seal ei kannata 2,5x12m riistapuudega niimoodi liikuma hakata, et teiste liigikaaslaste liikumist ei segaks. Üldiselt see terminal on üldse üks p***ekukkunud ettevõtmine. Seda poodi ei tohiks seal olla. Igasugused töllerdajad oleks olemata.
15.10.2009 06:11
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #11
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Aga seni lemmikum roheline särab mòne sekundi pöördel Mustamäe teelt Tammsaare teele suunaga linna.
15.10.2009 07:59
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Max Ära
Friik

Postitusi: 901
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #12
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Ühistransport käib, nägu tahab, see rohkem sobib. 54 liinil näiteks hilinemine alati väga suur ja paljudel teistel ka.
See et 1-2 trammi (bussi või trolli) tulnud täpselt, mittemidagi ei tähenda.
15.10.2009 12:40
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Nowc Ära
Uusim tulnukas

Postitusi: 15
Liitunud: Feb.2010
Postitus: #13
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
1A hilineb peaaegu igakord, kuna lihtsalt Viru Keskusest - Viimsisse jõudmiseks on liiga vähe aega. Ühekorra oli selline juht kes jõudis 5-7 min. ennem aga siis ootas 10 min Meriväljal ja kokkuvõttes ikka hilines. Muud liinid sõidavad üpris normaalselt - väljaarvata, et graafikud muutuvad aina hõredamaks. Smile
33 sõidab Hiiul üle raudtee nii, et hilinemine võis olla sellel põhjusel kah..
(selle postituse viimane muutmine: 28.02.2010 00:11 Nowc.)
28.02.2010 00:02
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
raulito Ära
Friik

Postitusi: 1,559
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #14
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
(28.02.2010 00:02)Nowc Kirjutas:  1A hilineb peaaegu igakord, kuna lihtsalt Viru Keskusest - Viimsisse jõudmiseks on liiga vähe aega. Ühekorra oli selline juht kes jõudis 5-7 min. ennem aga siis ootas 10 min Meriväljal ja kokkuvõttes ikka hilines. Muud liinid sõidavad üpris normaalselt - väljaarvata, et graafikud muutuvad aina hõredamaks. Smile
33 sõidab Hiiul üle raudtee nii, et hilinemine võis olla sellel põhjusel kah..

1A suurim häda on fooriderägastik mis algab juba enne Terninali sõitu Narva Maantee-Hobujaama ristmikust Narva Maantee-Pronksi ristmikuni. Edasi on juba lust ja lillepidu liigelda. Põhimõtteliselt ju ainult otse edasi kuni Vallamaja haagini,

Alates 30 novembrist 2009 issi
28.02.2010 00:36
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kukkurkurat Ära
tegelinski

Postitusi: 579
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #15
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
(28.02.2010 00:36)raulito Kirjutas:  1A suurim häda on fooriderägastik mis algab juba enne Terninali sõitu Narva Maantee-Hobujaama ristmikust Narva Maantee-Pronksi ristmikuni. Edasi on juba lust ja lillepidu liigelda. Põhimõtteliselt ju ainult otse edasi kuni Vallamaja haagini,

See rägastik töötab väga hästi kui mõni oinas jalus ei tolgenda; palju suurem peavalutekitaja 1A puhul on fooride kadalipp Piritalt Aiateeni.
28.02.2010 08:48
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Nowc Ära
Uusim tulnukas

Postitusi: 15
Liitunud: Feb.2010
Postitus: #16
RE: Eksperiment: Tallinna ühistransport liigub justkui kellavärk
Kas see Viimsi Vallamaja peatus on seal koguaeg olnud?
28.02.2010 13:06
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog