See 3635 oli algusest peale ainus tumepunane 256 (ehk siis sama värvi, nagu viimased 255-d). Kõik teised tulid tehasest helepunased, kuni sinivalgeteni.
28.10.2012 23:27
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
(28.10.2012 23:27)6631 Kirjutas: See 3635 oli algusest peale ainus tumepunane 256 (ehk siis sama värvi, nagu viimased 255-d). Kõik teised tulid tehasest helepunased, kuni sinivalgeteni.
Selle väitega olen küll nõus,kuna ma ei tea,et sellele bussile üldse mingit tõsisemat kereremonti tehtud oleks ja vastupidiselt 3637-le oli 3635 üks esimesi mis maha kanti.
Küll aga tahaks veel kellelgilt teada mis oli 3611-e mahakandmise põhjus.Olen kuulnud,et see buss prantsatas kuskilt kõrgemalt(väidetavalt paekarjääris,vähemalt sõna "pae" on mulle nagu meelde jäänud,väga võimalik,et ka lihtsalt kuskilt paekivi servalt)alla ja purunes ikka korralikult ja see nagu mahakandmise alus oligi.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
(selle postituse viimane muutmine: 28.10.2012 23:59 lauri3885.)
Mis ja kus seal juhtus, ma ei tea, aga Harri Orgi piltidel 22.11.1990 on näha, et katus on kere alumise poole suhtes tublisti nihkunud. Ilmselt oli öö otsa kuskil lume all ja siis hommikul pukseeriti parki.
29.10.2012 11:51
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
(29.10.2012 11:51)6631 Kirjutas: Mis ja kus seal juhtus, ma ei tea, aga Harri Orgi piltidel 22.11.1990 on näha, et katus on kere alumise poole suhtes tublisti nihkunud. Ilmselt oli öö otsa kuskil lume all ja siis hommikul pukseeriti parki.
Kus seda pilti näha saaks? Või oleks ehk võimalik seda pilti siia üles panna?
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
Suured tänud!!! Loodetavasti ei panda selle ühe pildi üles panekut pahaks.
Pildi pealt vaadates tundub küll see versioon kuskilt alla sadamisest paika pidavat.Liiklusõnnetuse moodi küll ei paista nagu olema kui vaadata,et tagumised aknad puruks ja samuti esiuks koos esiakendega ning lisaks ka katus eriti just tagapool paigast ära.Kui tähelepanelikult vaadata siis vasak pool tundub veel rohkemgi puruks olema.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
(selle postituse viimane muutmine: 29.10.2012 18:51 lauri3885.)
29.10.2012 18:44
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
OT postitus huvitavale Ikarus kapremondi arutelule. Leidis siin mainimist, et Pärnu ATP-s keevitati "komfortide" tagaakendele diagonaalseid tugevdustalasid. Lisan konkreetse dokumentaalfoto juba varemesitletud PP 3.08.1995 artiklist, seekord rõhuga Ikarusele. Kuigi isendit ära ei tuvasta (võib olla nt Ikarus 256.54 aastast 1983 (950ABG), mis kirjade järgi läks utiili alles 95/10), paistab selgesti tagumise akna "samkompunn". Ehk oli selliseid veelgi. Viimased 256-d lõpetasid Pärnus 1995. a. sügisel.
Veel üks OT. Vabandan ette, kui paiskan õhku valeoletuse, aga kas pole mitte telelavastuse "1991" (1992) kaadritesse jäänud seesama legendaarne 3637? Pardanumber paistab küll uduselt, kuid palju neid valgehalli-sinitriibulise komboga 256-d Tallinnas ikka oli... Auväärt kasutaja 6631 omab ehk paremaidki pilte.
See paistab midagi muud olema, täpsemalt 1983. aasta Ik-250 numbriga 3053, 26-09 ЕАИ. Enne ühtse sini-valge värvikombinatsiooni leiutamist oli erinevaid variante paljudes värvitoonides nii umbes 30-40 bussil, need olid pea kõik 250-d.
30.10.2012 00:04
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Sry, kui vaatama hakata, oleks nagu jah "musta numbriga". Päris hilja veel see must number väljastatud (1983). Esimene 256, mis sügisel 1982 Pärnusse tuli, oli juba valge reg. märgiga
Jah, 1982 olid Tallinnas ka valged numbrid, aga 1983 märtsis anti Tallinnas veel need 100 numbrit 26-** ЕАИ välja, võib-olla mõned sajad veel, ei mäleta täpselt enam... ЕАИ oli Tallinna viimane mustade numbrite seeria 1981. aastal, enne valgeid.
(29.10.2012 22:38)Mister X Kirjutas: OT postitus huvitavale Ikarus kapremondi arutelule. Leidis siin mainimist, et Pärnu ATP-s keevitati "komfortide" tagaakendele diagonaalseid tugevdustalasid. Lisan konkreetse dokumentaalfoto juba varemesitletud PP 3.08.1995 artiklist, seekord rõhuga Ikarusele. Kuigi isendit ära ei tuvasta (võib olla nt Ikarus 256.54 aastast 1983 (950ABG), mis kirjade järgi läks utiili alles 95/10), paistab selgesti tagumise akna "samkompunn". Ehk oli selliseid veelgi. Viimased 256-d lõpetasid Pärnus 1995. a. sügisel.
Torudele keevitati lapid külge ja siis läks poltidega külge.
Samas meenus et Pärnus ei olnud ühtegi Lux versiooniga bussi Mida Tallinna pargil oli olemas mitmeid.
Lux see tähendab et taga sabas istmete asemel oli riidepuu ja mingi kapp kus vist asetses külmik ja ......
Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
30.10.2012 12:56
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Võin panna puitu, aga kas uuetüübilise ehk nn. luksusteostusega 256 õige tähis ei olnud mitte 256.75 meil varem masslevinud 256.54 asemel? Varem neid varustatuse taseme poolest ei eristatud, ent lisaks riidevarnale ja külmikule omas buss ka konditsioneere-kohtvalgusteid. Esimesed 256.75-d tulid vahetult enne Nõukogude aja lõppu (1989-1990), kandes enamasti tumesiniste triipudega valget värvingut. Pärnu ATP-l oli selliseid vähemalt neli. Ühega neist tegin oma viimase Ikaruse linnavälise "liinisõidu" (1995. a. sügis, liiniks Pärnu-Kuressaare ekspress).
(selle postituse viimane muutmine: 28.06.2015 00:55 Mister X.)
30.10.2012 19:02
Regardman
Kes see friik on?
Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Lõpus olid juba paralleelselt seeriad 256.74 ja 256.75. Viimase tunneb ära katusel paikneva kahe kastikese järgi. Need kastid olid sundventilatsioon, kuid kuidas ja mismoodi, ei tea täpsemalt öelda.
30.10.2012 19:20
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
"Mootoris" ja "Eesti Bussis" oli neid busse 7-8tk=3680,3681,3684,3690,3691,3696 ja üks-kaks bussi oli veel 30... lõpuga kui väga ei eksi.Lisaks oli neid ka TAK-is üksjagu.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
30.10.2012 19:28
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Jälle targem. Räägite vist enamlevinud 256.75-st? See 256.74 oli meie vabariigis veelgi vähemlevinum. Interneedus viskab ette vaid Ikarus 256.74 (1990; VIN kood 0164) andmed, mis kandis Eesti ajal reg. nr. 970TAI. Sõitis 1990-1999 Tarbuse all (330) ja läks pärast kaugliinide ümberjagamist SEBE kätte (775). Ilmselt mitte kauaks.
(selle postituse viimane muutmine: 30.10.2012 19:45 Mister X.)
30.10.2012 19:43
ziepniekkalns
Vanem liige
Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
(30.10.2012 19:43)Mister X Kirjutas: ..mis kandis Eesti ajal reg. nr. 970TAI. Sõitis 1990-1999 Tarbuse all (330) ja läks pärast kaugliinide ümberjagamist SEBE kätte (775). Ilmselt mitte kauaks.
Ilmselt sulgudes on sul kirjas pargi numbrid ning need on sul kogemata sassi läinud Tarbuses oli 775 ja Sebes 330. Maha kanti august 2001.
30.10.2012 19:54
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Läksivad jah, tänud viitamast. Siis sõitis isegi üsna kaua. Viimane kaugliinide Ikker (256.54) SEBE käes olevat olnud 043TAO, mis sõitnud veel 2002. aasta kestel. Sellest galeriis tänu Albule ka pilt olemas.
30.10.2012 20:01
mustninja
enemigo del mundo
Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
(30.10.2012 19:28)lauri3885 Kirjutas: "Mootoris" ja "Eesti Bussis" oli neid busse 7-8tk=3680,3681,3684,3690,3691,3696 ja üks-kaks bussi oli veel 30... lõpuga kui väga ei eksi.Lisaks oli neid ka TAK-is üksjagu.
Üks oli Haapsalus - 3098. Kokku 7 bussi.
30.10.2012 20:46
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
(30.10.2012 19:28)lauri3885 Kirjutas: "Mootoris" ja "Eesti Bussis" oli neid busse 7-8tk=3680,3681,3684,3690,3691,3696 ja üks-kaks bussi oli veel 30... lõpuga kui väga ei eksi.Lisaks oli neid ka TAK-is üksjagu.
Üks oli Haapsalus - 3098. Kokku 7 bussi.
Mister X'le vastuseks,et jah need olid kõik 256.75.
Katuse sundventilatsioon oli sama süsteemiga nagu ik250-l.
Niipalju kui mina sest aru olen saanud siis liikumise pealt tõmbas tuule läbi kasti(kastidel oli avaus vastu tuult ehk siis nina suunas) sisse ja läbi lae siis istmete kohalt tuli kui vastavale nupule vajutada õhk läbi.Ehk siis see süsteem toimis ainult sõidu ajal.
Kusjuures üks neist bussidest kas 3680,3681 või 3684 põles Tartu-Tallinna maanteel maani maha kui hommikul 88 liinil Antslast tagasiteel oli.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
(selle postituse viimane muutmine: 30.10.2012 22:14 lauri3885.)