Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 6Hääli - 4.33 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ikarus
Autor Sõnum
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #381
RE: Ikarus
Tallinnas ATMM Õppekombinaadil(seal pragu SUSI) oli õppebussiks walge-punane LAZ 965.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
16.05.2012 12:19
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #382
RE: Ikarus
(16.05.2012 12:19)PETSS Kirjutas:  Tallinnas ATMM Õppekombinaadil(seal pragu SUSI) oli õppebussiks walge-punane LAZ 965.

Tartu ATMM asus tiigi tänaval seal oli paar aastat tagasi Politsei osakond...

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
17.05.2012 08:07
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
cargirl Ära
Lihtsalt mina

Postitusi: 173
Liitunud: Apr.2009
Postitus: #383
RE: Ikarus
Sain ka yhe video tehtud nn "muuseumiööl" ehk siis "muuseumiõhtul"
Vabandan kvaliteedi pärast aga parem kui mittemidagi Smile

VIDEO
22.05.2012 19:54
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #384
RE: Ikarus
Kellele tuttav link, antud ridade kirjutajale igatahes esmane. Tartu mehed siis sinise tehnoabiga talvist "drifti" tegemas, mõne aasta eest: http://www.youtube.com/watch?v=gmSu7bHOh...re=related
27.05.2012 23:58
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #385
RE: Ikarus
Sai siin ennem arutletud linna-Ikaruste kabiinide teemal. Laekus päris huvitavat infot. Et uudishimu ajab tagant, puudutaks teist ammu meelesmõlkuvat seost: Ikarused ja nende soojendussüsteemid. Targemad foorumlased oskavad pakkuda lisakommentaare.

Et Ikaruste soojendusssüsteem oli lääne busside ja isegi LAZidega võrreldes kesine, seda teame kõik. Meenuvad pildid talveajast: linnaliinibusside jäätunud aknad, veidi avatud õhuaknast paistmas vaid liinisildil olev liininumber ja libedad põrandad. Sõitjate kaebustele vastas näiteks Pärnu ATP AÜ esimees Peeter Kevad (Miks linnaliinibussid on külmad; 2.03.1994; PP): "Ikaruste "omapära" on veel see, et nende mootori jahutusvedelikul töötavate soendusradikate eluiga on vaevalt 3 aastat: siis on nad "läbi ussitanud" ja tuleb lihtsalt minema visata. 9 bussil on veel säilinud vedelkütusel töötavad soojapuhurid, nn gerod, kuid need tarbivad kallist kütust (olenevalt tüübist 2-5 l tunnis). Teades kütuse hinda ca 3 kr liiter ja bussi liinil viibimise aega (keskmiselt 16-20 tundi), võib igaüks ise rehkendada, mis selline luksus maksma läheb."

Kui 1993. a hakul saabus Pärnu linnaliinidele esimene "läänemaine buss" (Scania CR111; reg nr 647 ADI), kiideti selle efektiivset ning ökonoomset salongikütet (6.02.1993; PP): "Salongis on soe, eks ole? Aga kütust ei kulu selleks üldse, salongiküte tuleb mootori pealt. Väga nutikalt lahendatud. Sauga liini sõitval Ikarusel kulub üksnes salongi kütteks 32 l kütust. "Scania" sõidab selle kogusega 100 km!"

Kas nõnda võibki väita, et Ikarustele paigaldati kahte erinevat tüüpi soojendussüsteeme - enamikele ebatöökindlaid kiiresti läbiroostetavaid soojendusradiaatoreid, mis töötasid mootori jahutusvedeliku pealt ja mõnele ka vedelkütusel töötavaid soojapuhureid, mis eemaldati 90. aastate algul saabunud kütusekriisi päevil? Põhjamaiste kvaliteetbusside (Scania, Volvo) eelisteks Ikaruste ees olid veel kahekordsed aknad ja paremini soojustatud kere.

Et vähemalt linna-Ikarused polnud algperioodil külmad, sellele viitab esimeste 260-te Pärnusse saabumist tutvustav artikkel (Iludused Ungarist; 24.11.1973; PK): "Peaasi - mahutab üle 140 reisija, kellel külma ilmaga ei peaks soojapuudust olema. Seda sai Maidu Maamees juba omal nahal kogeda." Kuidas oli lugu kaugliini Ikarustega, seda ei oska paraku kommenteerida.
(selle postituse viimane muutmine: 23.06.2012 15:24 Mister X.)
23.06.2012 14:48
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #386
RE: Ikarus
Ikarusel wõis juht talwel sõita ka lühikeste käisega särgis.Kabiin ju kinnine oli.Rahwas aga külmetas.Tallinnast meenub waid kümmekond bussi,mis ka talwel soojad olid.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
23.06.2012 15:31
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Martin256 Ära
Liige

Postitusi: 66
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #387
RE: Ikarus
vene ajal alates 70-ndate lõpust olid Tallinnas üldjuhul kütmata ka trammid ja trollid. Köeti vaid üksikuid lahtise kabiiniga trolle ja kui kolmeukseline 9Tr kütte teha pani, oli väga palav. Tramme köeti aeg-ajalt, kui väljas oli -10C, muidu uksed ei käinud. Aga näiteks 1978 veebruaris oli -34C ja uhiuued trammid 280-289 kütmata. Istu siis plastistmel. Seega polnud diisli puudus määrav, lihtsalt toimus masside vedu.
Ikaruste kütteseadmed äritseti sageli maha kasvuhoonete kütmiseks, sest maal tuli ju ülejääv kütus ära põletada. Ise olen näinud, kui otsitakse kohta kuhu diisliollus panna, sest kolhoosis kirjutati traktoristile topelt töö ja teoreetiliselt kasutatud kütus oli vaja majandist ära vedada. Uus Ikaruse kütteseade oli atraktiivne väljamaa värk. Hinda ei mäleta, aga käes olen seda hoidnud.
Ikarus 260 ja 280-tele pandi keskmise ukse juurde asenduseks mingi soojapuhur, aga ei mäleta, et mõnel see töötanud oleks.
Ka täna on temperatuuri puhul määrav kabiini ehitus. MRP Maz-bussid on venepäraselt õhukindla kabiiniseinaga ja neis on külm ka uuel ajal.
23.06.2012 17:14
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #388
RE: Ikarus
Ikarussi salongi soojendus:.................
Olid kahesugused gerod, tahma sissepuhuvad ja jahutsusärki soojendavad..... nagu lääneomdelgi... omal viimastega kogemus puudub aga need mis tahma sisse ajasid on omalnahal tunda saadud.
Ikarusi jahutus süsteemis oli 3 radikat Üks suur ja kaks väiksemat millest üks asus ees juhisalongi soojendamiseks ja teine asus vasakul küljel põranda all ja soojendas salongi. Ja kui gero oli ebakorras siis võrdus selle käivitamine gaasikambriga......
Sellist radika ringi nagu tänapäeval või et radikad oleks salongi tõstedud ei meenu....
Küll jahutuse tagasivoolu ummistumise ja külmumise vältimiseks tõsteti Pärnus keskmise uksejuurde paisupaagid....

Tsitaat:Kuidas oli lugu kaugliini Ikarustega, seda ei oska paraku kommenteerida.
Meenub jutustus Leningradi liinilt (Peterburi)
Sõit lagas külmal aastajal Reisiad suuret karvaste kasukateg istuvad salongi ja karvmütsid peas .
Reisialgul selge et buss külm ... Gero tööle ja soojendus vurrid puhuma.... Natukese ajapärast juht kuuleb et laeluugid lükatakse lahti.....
Selge kui pala siis palav .. soojendus lülidati välja... natukseajapärast tõmmati laeluugid kinni ....
Palav oli selle pärast et kasukaid seljast ei võetud vaid istuti kinni nööbitud talvevarustuses....Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 23.06.2012 20:12 keskjaam.)
23.06.2012 17:23
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
tak3574 Ära
Bussi- ja mossefänn

Postitusi: 483
Liitunud: Apr.2010
Postitus: #389
RE: Ikarus
(08.04.2012 11:53)Regardman Kirjutas:  Huvitav fraas Leningradi oblasti transpordi kodulehelt:

"Всего в 1972 году должно было поступить по плану 14 Икарусов. К 1973 году они стали работать и на других маршрутах: 2, 11…А иногда, в виде исключения, работали на м-те 794 Сланцы-Кохтла-Ярве."

Pole varem kuulnud, et Ikarus 556 linnade vahet sõitis... Meil sellist asja ei eksisteerinud, ka linnaliini 260eid ei mäleta kaugliinidel.

Ja veel:

"В 1996 году на средства, выделенные администрацией района, было закуплено 4 автобуса, ранее работавших в Эстонии: ЛАЗ 42021, Икарус 280 и два (?) ЛиАЗа-677."

Mis lõõtsik see sinna sattuda võis?

Samuti küsimus, mis tekkis ajendatuna ühest mustninja postitusest. Saabus Eestisse ka Ikarus 250.93 mudeli esindajaid?
http://fotobus.msk.ru/vehicle/68875/#n75334
http://fotobus.msk.ru/photo/395164/
23.06.2012 17:43
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #390
RE: Ikarus
Mitte ainult diisel kütust waid ka bensiini lasti lihtsalt maha.Srst oli olemas kulunorm ja wähem ei saanud asja näidata,sest muidu oleks see järgmine kord maha arwatud.Selgelt meeles weel ajal kui kooliwaheajal TAV 1 ja 4 filialis luksepana tööl oldud.Garaazinurgas oli alati kätepesuks ämber A 76 bensiini wõi siis diiselküttega.Käed küll puhtaks sai aga hais oli pärast jube,.Wõitmatu Punaarmee ridades teenides sai ka enamasti oma wormi pestud just diisel kütega,sest seepi kõnelematta pesupulbrist polnud.Kõik oli kena peale 3 pesukorda,Roheline worm(miul küll nust) napilt walgeks muutus

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
23.06.2012 18:26
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #391
RE: Ikarus
(23.06.2012 18:26)PETSS Kirjutas:  Mitte ainult diisel kütust waid ka bensiini lasti lihtsalt maha.Srst oli olemas kulunorm ja wähem ei saanud asja näidata,sest muidu oleks see järgmine kord maha arwatud.Selgelt meeles weel ajal kui kooliwaheajal TAV 1 ja 4 filialis luksepana tööl oldud.Garaazinurgas oli alati kätepesuks ämber A 76 bensiini wõi siis diiselküttega.Käed küll puhtaks sai aga hais oli pärast jube,.Wõitmatu Punaarmee ridades teenides sai ka enamasti oma wormi pestud just diisel kütega,sest seepi kõnelematta pesupulbrist polnud.Kõik oli kena peale 3 pesukorda,Roheline worm(miul küll nust) napilt walgeks muutus
Selline mõiste nagu tagasi vool paaki ..... mõningate traktorite puhul puudus jooksis vastu maad

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
23.06.2012 20:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #392
RE: Ikarus
Jätkates kütte- ja jahutussüsteemide teemat. Vanu Pärnu Postimehi sorteerides jäid silma lõigud artiklist "Bussid külmusid teel ära" (28.12.1996):

"Eile hommikul jäid seisma number 2, 3, 20, 21 ja 40 linnaliinibussid, sest pärast garaažist väljumist külmus neil õhkjahutussüsteemis tekkiv kondentsvesi. Kõikidele linnaliinidele saadeti asendusbussid ja kell 10 häireid linna bussiliikluses enam ei olnud, rääkis Pärnu ATP dispetšer Milvi Tähtse.
"Varem kasutusel olnud busside torud olid metallist ja siis sai neid tulega soojendada. Uutel bussidel on plastmasstorud ja need peavad ise üles sulama. Tee peal ära külmunud bussid veeti garaaži sulama," selgitas Tähtse.
Torude sulamine võtab üsna kaua aega, mõnikord kuni kolm päeva, sest ruume, kus bussid seisavad, ei suudeta soojaks kütta, rääkis Pärnu ATP peainsener Jüri Stranson.


Kas viga on siinkirjutaja taipamatuses või ajasid lehetegijad pada? Tundub veidi kummaline, et põhjamaiste busside nn õhkjahutussüsteemi torud olid plastmassist. Ja kas Pärnu ATP-s oli talvine küttekriis nii tugev, et bussid ootasid päevi ülessulamist? Rääkimata mehaanikute töötingimustest... Siit edasi tekib juba küsimus busside garaažerimisviisidest ning tööliste töötingimustest külmal perioodil. Üks loll jõuab rohkem küsida kui sada tarka vastata.
(selle postituse viimane muutmine: 31.07.2012 17:51 Mister X.)
03.07.2012 14:48
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #393
RE: Ikarus
Ajakirjanikud ei mõistnud biiti ja ei saanud aru, et jutt käib piduritorudest. Need on tõesti plastikust. Aga probleem pole üldse mitte see vaid hoopis see, et ei mehaanikud ega juhid ei teadnud midagi klapist kust kondensaat välja lastakse.
03.07.2012 16:46
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #394
RE: Ikarus
(03.07.2012 14:48)Mister X Kirjutas:  Jätkates kütte- ja jahutussüsteemide teemat. Vanu Pärnu Postimehi sorteerides jäid silma lõigud artiklist "Bussid külmusid teel ära" (28.12.1996):

Kas viga on siinkirjutaja taipamatuses või ajasid lehetegijad pada? Tundub veidi kummaline, et põhjamaiste busside nn õhkjahutussüsteemi torud olid plastmassist. Ja kas Pärnu ATP-s oli talvine küttekriis nii tugev, et bussid ootasid päevi ülessulamist? Rääkimata mehaanikute töötingimustest... Siit edasi tekib juba küsimus busside garaažerimisviisidest ning tööliste töötingimustest külmal perioodil. Üks loll jõuab rohkem küsida kui sada tarka vastata.
On ka praegust plastikust torud bussidel all. Rauast olid olid Laz-idel ja ja muul NL tehnikal sest plastik oli võõras materjal. Hea kui kilekotte osati teha.....
Talvise kütte kriisi kohta võin öelda et tol ajal ei olnud sooje remondi ruume ja luksepad töötasid vatijopedes ...
Usteks olid puidust uksed mis seisid viltuselt ja ei sulgunud hermeetiliselt.
Palju asju tehti lageda taeva all......
80 aastatel oli veel alles õuepeal Estakaadi kanal.
Millla õpiti süsteemi piritust lisma ..... ei mäleta . Kas siis kui tulid esimesed bussid millel oli vastava pumpppotsik või varem või hiljem.... Rääkimata Antifriisi olemasolust....

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 16.07.2012 08:36 keskjaam.)
03.07.2012 17:35
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #395
RE: Ikarus
Sellal, kui üks Ikarus laupäeval maad mõõtis, liikus vähemalt teinegi.
http://www.youtube.com/watch?v=-Y03nUJsfvo
15.07.2012 21:35
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #396
RE: Ikarus
Hea näha veel ühte Ikarust liikumas. Iludus köhis üle pika aja kopsud puhtaks, sinine jutt taga...
15.07.2012 22:37
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Neons Ära
Friik

Postitusi: 1,178
Liitunud: May.2009
Postitus: #397
RE: Ikarus
31.07.2012 16:39
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #398
RE: Ikarus
Are vald ootab infot 80. aastail Pärivere sovhoosis sõitnud Ikarus 556 kohta. Alles nüüd vaevalt, aga ehk oskavad erudiidid midagi kommenteerida...

http://arevallaleht.blogspot.com/2012/07...-buss.html
03.08.2012 00:22
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #399
RE: Ikarus
(03.08.2012 00:22)Mister X Kirjutas:  Are vald ootab infot 80. aastail Pärivere sovhoosis sõitnud Ikarus 556 kohta. Alles nüüd vaevalt, aga ehk oskavad erudiidid midagi kommenteerida...

http://arevallaleht.blogspot.com/2012/07...-buss.html
Tsitaat:Antud buss on eriline selles suhtes, et Eestisse tulid sellised bussid vaid Tallinna. Pärast ekspluatatsiooni lõppu müüdi üksikud bussid edasi, ent pigem oli see erand.
Tsitaad pärineb vallalpostist .... Mäletan oma sugulast just sellise bussiisendi roolis Pärnus linna liini sõitmas ja nagu midagi õrnalt koidab et " et peale kap rem saadeti mõned eksemplarid siia ....."

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
03.08.2012 09:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #400
RE: Ikarus
Marko, kas midagi ütleb Tartu ATP 746? Ikarus 255 aastast 1979. Kaua sõitis, kuni EPA-le maha müüdi?
See on tõenäoliselt praegune Mootor Grupi valduses olev buss.

Ja üks tähelepanek veel. Kas Ikarus 255 uste küljel oli vaid 2 avatavat akent (1. ja 3.)?
(selle postituse viimane muutmine: 05.08.2012 17:45 Regardman.)
05.08.2012 17:05
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog