Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 1Hääli - 1 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaugliinidest
Autor Sõnum
matefus Ära
Liige

Postitusi: 37
Liitunud: Mar.2010
Postitus: #221
RE: Kaugliinidest
(02.06.2013 21:10)Incz Kirjutas:  Kas Marsruudi liini nr oli miskit 883 vist?

Nüüdseks liinivedudest loobunud või üldse tegevuse lõpetanud OÜ (AS?) Marsruut teenindas Jõgeva maakonnaliine ja ka Jõgevamaalt lahkuvaid kaugliine, aga samuti oli selle bussiettevõtte tegevus seotud Pärnumaaga. Küsitud liin 883 oli Pärnu - Viljandi - Tartu, aga neil oli veel ka Pärnu - Vändra - Rapla - Tallinn vist 885 ja ka Pärnu - Paide - Rakvere.
02.06.2013 22:02
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Neons Ära
Friik

Postitusi: 1,178
Liitunud: May.2009
Postitus: #222
RE: Kaugliinidest
(02.06.2013 22:02)matefus Kirjutas:  
(02.06.2013 21:10)Incz Kirjutas:  Kas Marsruudi liini nr oli miskit 883 vist?

Nüüdseks liinivedudest loobunud või üldse tegevuse lõpetanud OÜ (AS?) Marsruut teenindas Jõgeva maakonnaliine ja ka Jõgevamaalt lahkuvaid kaugliine, aga samuti oli selle bussiettevõtte tegevus seotud Pärnumaaga. Küsitud liin 883 oli Pärnu - Viljandi - Tartu, aga neil oli veel ka Pärnu - Vändra - Rapla - Tallinn vist 885 ja ka Pärnu - Paide - Rakvere.

SEBE ostis ära Marsruudi.
02.06.2013 22:13
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #223
RE: Kaugliinidest
(02.06.2013 20:18)matefus Kirjutas:  Tartu ja Pärnu vahelisest bussiliiklusest.
Markot väidab, et viiekümnendatel Tartu ja Pärnu vahel bussiliiklust ei olnud. Ei tea vaielda, kuid 1960 aastal oli käigus vähemalt üks reis 130 Tartu -Puka - Jõgeveste - Taagepera - Mõisaküla - Pärnu. Liin väljus Tartust varahommikul ja tagasi jõudis õhtul. 70 algul oli Elva Tõrva kaudu käigus ka kiirliin 131, 2 reisi teenindas Tartu ATP ja 2 reisi oli Pärnu ATP vedada. Neil oli ka erinevus peatustes. Tartu omad peatusid rohkemates peatustes lõigul Tartu Nuia ja Pärnu omadel Kilingi Nõmme Pärnu vahel. Seitsmekümnendate teisel poolel pärast kiirliini piletihindade tõusu reorganiseeris Pärnu ATP oma liini 327 ja seoses viletsa teega Rõngu - Pikasilla - Tõrva lõigul hakkas liin 327 kulgema lõigul Rõngu - Puka tee - Soontaga - Jõgeveste - Tõrva.
Oli olemas ka kaks paljude vahepeatustega liini 130, mis kuseerisid samuti Jõgeveste kaudu. Pärnu ATP teenindas seda liini veel seitsmekümnendate lõpus pesuehtsa LAZ - iga nagu ka läbi Vijandi Vändra kulgevat liini 347. Pärnakatel oli ka ekspress 361, väljus Tartust juba hommikul 10.55, Tartusse oli jõudnud hommikul vist kl. 10.. Teise reisi korraldas ekspressina Pärnu ATP reede, laupäeva ja pühapäeva õhtul kl. 19.55.See nädalavahetuse lisareis sõitis esimesel aastal ekspressina, teisel aastal lisandusid Tõrva ja Kilingi-Nõmme. Tartu ATP kiirem, ekspressliin avati vist aastal 1972, aasta hiljem lisandusid peatused Elva ja Tõrva ja liin muudeti nädalavahetuse liiniks. Veel aasta hiljem lisandusid Nõo ja Nuia. Viimane aasta enne sulgemist sõitis liin ekspressina Viljandi kaudu ja siis muudeti liiniks 361. Pärnakate liin 347 oli vahepeal paar aastat suletud ja hakkas aastaid tagasi sõitma uuesti kiirliinina. Nüüd teenindab seda Mulgi reisid. 70 - aastate reisidest on alles midagi ka 361 - liinil ja Tartust kl. 16.10 väljuv liin 327 reis. Liini 130 proovis veel Taisto mõne aasta sõita liininumbriga 305, kuid ka see on läinud ajaloo prügikasti.

Konkreetselt aastat 1950, mitte 1950ndaid ei pidanud ma Tartu - Pärnu kohta silmas. Homme täpsemalt, millal liiklus ja mis liinid millal avati.
Saan kohe natuke täpsustada - 1951 veel polnud, aga 1955 oli Tartu ATP liin Tartu - Tõrva - Pärnu juba olemas.
Samuti veel 1951 polnud, aga 1955 oli olemas Autotranspordibaasi nr 7 (Pärnu) liin Pärnu - Tõrva -Tartu.
(selle postituse viimane muutmine: 02.06.2013 23:31 markot.)
02.06.2013 23:19
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #224
RE: Kaugliinidest
Panen üksiti kirja Tallinna AP ja Tartu ATP liinid aastast 1950. (Mõni üksik liin võib ka aastast 1951 olla.)
Teistel baasidel oli vähem maaliine, nt Rakverel 6.
Pealesõjaegseid täpseid andmeid 1940ndatest pole kahjuks saanud. Tean niipalju, et 1945 oli 33 liini. Liinid aastal 1950:
Tallinn - Pärnu 2 korda päevas
- Kose 2 korda

- Põltsamaa 1 kord
- Käsmu
- Lihula
- Leesi
- Nõva
- Kuimetsa
- Kehra
- Loksa
- Laulasmaa 2
- Saku 5
- Rohuneeme 3
Tartu - Jõgeva 2, - Räpina 2, 1 kord päevas Kallaste, Viljandi,
Mustvee, Võru, Kambja, Elva, Põltsamaa, Rannu, Tõrva,
Rõngu, Kanepi, Põlva, Järvselja, Pala, Lohusuu, 2*Otepää.
(selle postituse viimane muutmine: 03.06.2013 14:09 markot.)
03.06.2013 00:10
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #225
RE: Kaugliinidest
(02.06.2013 08:43)keskjaam Kirjutas:  
(01.06.2013 14:57)markot Kirjutas:  PS
Pärnu mehed ehk oskavad öelda, kus asus Papiniidu ja Pärnu vahel Pustuski raudteepeatus (kuni 1950ndateni).
perimeeter oleks nagu vale.....
Paikuse valda kisub asjandus. Teisi sõnu kui peaks 15 kanafarmi lõpust edasi sõitma siis peaks see peatus nagu järgmine olema....
Oligi vahetusse läinud, õige oleks nii: Sindi, Pustuski, Papiniidu, Pärnu.
03.06.2013 16:44
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #226
RE: Kaugliinidest
Neljakümnendate lõpus olid liinid järgmised:
ATB nr 1 (31.12.47)
Tallinn-Pärnu
Tallinn-Käsmu
Tallinn-Põltsamaa
Viru Väljak-Lilleküla
ATB nr 2 (1.1.49)
Rakvere-Laekvere
Rakvere-Avinurme
Rakvere-Tapa
Rakvere-Aseri
Kohtla-Järve-Jõhvi
Kohtla-Järve-Uuslinn
Kohtla-Järve ringliin
ATB nr 3 (31.12.47)
Võru-Mõniste
Võru-Räpina
Võru-Põlva
Võru-Misso
1948 lisandus linnaliin Võru-Raudteejaam
ATB nr 4 (1.1.48)
Tartu-Viljandi
Tartu-Põltsamaa
Tartu-Tõrva
Tartu-Võru
Tartu-Mustvee-Lohusuu
Tartu-Kallaste-Pala
Tartu-Sangla
1948 jooksul hakkas Sangla liin käima Rannuni, lisandusid
Tartu-Põltsamaa-Jõgeva
Tartu-Kallaste
linnaliin Barclay pl-Kesk-Kaar-Raja tn
linnaliin Barclay pl-Võru tn
linnaliin Suurturg-Nurme tn
suvine Tartu-Sadala
suvine Tartu-Lääniste
ATB nr 6 (1.1.48)
Haapsalu-Varbla
Haapsalu-Lihula
Haapsalu-Rohuküla
Haapsalu-Riguldi
Haapsalu-Vigala-Märjamaa
Haapsalu-Kullamaa-Märjamaa
1948 jooksul lisandus Haapsalu-Karuse
1949 jooksul suleti Karuse ning Lihula liin pikendati Pärnuni
lisandus veel Haapsalu linnaliin
ning 14.baasilt üle tulnud liinid:
Kärdla-Heltermaa
Kärdla-Kõpu
Kärdla-Nurste
Kärdla-Kõrgessaare
Kärdla-Emmaste
Kärdla-Lennuväli-Heltermaa
ATB nr 7 (1.1.49)
Pärnu-Lihula
Pärnu-Kastna
Pärnu-Ikla
Pärnu-P-Jaagupi
Pärnu-Vändra
Pärnu-Tali
Vana-Pärnu-Raeküla
lisaks oli Pärnu-Sindi-Tori, mis talvel ei sõitnud
ATB nr 8 (1.1.48)
Viljandi-Tartu
Viljandi-Põltsamaa
Viljandi-Mustla-Suislepa
Viljandi-Suure-Jaani
Viljandi-Pärnu
Viljandi-Karksi-Nuia
1948 jooksul avati
Viljandi-Risti
Viljandi-Taagepera
Viljandi-Kõpu
Viljandi-Tõrva
linnaliin Kesklinn-Raudteejaam
suvine Viljandi-Rimmu-Uue-Kariste
suvine Põltsamaa-Tartu
suvine Viljandi-Kaansoo
ATB nr 9 (1.1.48)
Valga-Tõrva
Valga-Hargla
1948 jooksul pikendati Tõrva liin Taageperani
ATB nr 10 (1.1.48)
Paide-Tapa
Paide-Türi
Paide-Rakke
1948 jooksul lisandus Paide-Päinurme
ATB nr 11 (1.1.49)
Kuressaare-Kuivastu
Kuressaare-Orissaare
Kuressaare-Lümanda
Kuressaare-Torgu (talveks suletud)
Kuressaare-Leisi (talveks suletud)
ATB nr 12 (1.1.48)
Tartu-Räpina
Tartu-Otepää
Tartu-Kanepi
Tartu-Meeksi-Räpina
1948 jooksul Kanepi liin suleti
ATB nr 13 (1.1.49)
Narva-Lohusuu
Narva-Sillamäe
Narva-N-Jõesuu
linnaliin Kreenholm-Rakvere tn
linnaliin Kulgu I-III keskkool
ATB nr 15 bussiliine ei olnud
03.06.2013 18:57
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #227
RE: Kaugliinidest
(28.05.2013 13:41)mustninja Kirjutas:  400 Viljandi-Riia. Viljandi ATP. Kiirliin ei olnud, aga igal pool ei peatunud. Laz-turistid sõitsid.
Alustas sõitmist liininumbriga 409 (tol ajal oli 400 Abja - Kilingi Nömme)
22.mail 1962, väljus 5.00, käigus T, N, P.
(29.05.2013 15:55)lauri3885 Kirjutas:  Noh iseenesest võimalikud mõlemad variandid aga pigem kaldun arvama esimest varianti.Ei tahaks hästi uskuda,et Paidesse korraga kaks bussi läks pühapäeval kui reisijate liiklus pigem vastupidine oli sest siis oleks ju teisel bussil samuti Paide suunal sisuliselt reisijateta sõit olnud.
Abibussi kohalt arvan,et ehk tuli ka Tallinnast Tartu suunas pühapäeval abibuss 724 liinil kes tudengeid Tartusse vedas ülikooli jaoks sest mäletan,et abibusse liikus näpuotsaga vahel ka Tartu suunas kuigi jah harva.

20.maist 1963 pandi liinile 180 Tartu - Tallinn Tartust 14.40 igapäevaselt abibuss. Tagasi kaht bussi korraga ei tulnud, tehti lisaväljumine uuel kellaajal.
(selle postituse viimane muutmine: 04.06.2013 12:38 markot.)
04.06.2013 12:21
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #228
RE: Kaugliinidest
(02.06.2013 20:18)matefus Kirjutas:  Tartu ja Pärnu vahelisest bussiliiklusest.
Markot väidab, et viiekümnendatel Tartu ja Pärnu vahel bussiliiklust ei olnud. Ei tea vaielda, kuid 1960 aastal oli käigus vähemalt üks reis 130 Tartu -Puka - Jõgeveste - Taagepera - Mõisaküla - Pärnu. Liin väljus Tartust varahommikul ja tagasi jõudis õhtul. 70 algul oli Elva Tõrva kaudu käigus ka kiirliin 131, 2 reisi teenindas Tartu ATP ja 2 reisi oli Pärnu ATP vedada. Neil oli ka erinevus peatustes. Tartu omad peatusid rohkemates peatustes lõigul Tartu Nuia ja Pärnu omadel Kilingi Nõmme Pärnu vahel. Seitsmekümnendate teisel poolel pärast kiirliini piletihindade tõusu reorganiseeris Pärnu ATP oma liini 327 ja seoses viletsa teega Rõngu - Pikasilla - Tõrva lõigul hakkas liin 327 kulgema lõigul Rõngu - Puka tee - Soontaga - Jõgeveste - Tõrva.
Oli olemas ka kaks paljude vahepeatustega liini 130, mis kuseerisid samuti Jõgeveste kaudu. Pärnu ATP teenindas seda liini veel seitsmekümnendate lõpus pesuehtsa LAZ - iga nagu ka läbi Vijandi Vändra kulgevat liini 347. Pärnakatel oli ka ekspress 361, väljus Tartust juba hommikul 10.55, Tartusse oli jõudnud hommikul vist kl. 10.. Teise reisi korraldas ekspressina Pärnu ATP reede, laupäeva ja pühapäeva õhtul kl. 19.55.See nädalavahetuse lisareis sõitis esimesel aastal ekspressina, teisel aastal lisandusid Tõrva ja Kilingi-Nõmme. Tartu ATP kiirem, ekspressliin avati vist aastal 1972, aasta hiljem lisandusid peatused Elva ja Tõrva ja liin muudeti nädalavahetuse liiniks. Veel aasta hiljem lisandusid Nõo ja Nuia. Viimane aasta enne sulgemist sõitis liin ekspressina Viljandi kaudu ja siis muudeti liiniks 361. Pärnakate liin 347 oli vahepeal paar aastat suletud ja hakkas aastaid tagasi sõitma uuesti kiirliinina. Nüüd teenindab seda Mulgi reisid. 70 - aastate reisidest on alles midagi ka 361 - liinil ja Tartust kl. 16.10 väljuv liin 327 reis. Liini 130 proovis veel Taisto mõne aasta sõita liininumbriga 305, kuid ka see on läinud ajaloo prügikasti.
1970 liin 361 Pärnu - Tartu ekspress, Pärnust 6.45.
Liin 811 1974 Tartu - Tõrva - Pärnu, 3 vahepeatust, Tartust 12.15, Pärnust 18.25, sõiduaeg 3.30, alates 1978 ekspress, sõiduaeg 3.10.
2 liini 131 väljumist said numbri 327 1976.a., hakkasid Jõgeveste kaudu sõitma.
Tartu ATP 131 hakkasid Jõgeveste kaudu sõitma juunist 1984.
04.06.2013 19:41
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #229
RE: Kaugliinidest
Veel 1999 sõitis õhtune Tartus tulev Pärnu buss läbi Jõgeveste. Seevastu hommikused ja päevased Pärnu ATPbussidel marsruuti sealt ei olnud

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
05.06.2013 09:52
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #230
RE: Kaugliinidest
Siin on vahelduva eduga olnud juttu mandri ja saarte vahelisest bussiliiklusest, mõned täpsustused jälle ka omalt poolt. Bussid hakkasid üle käima 1968. Kunagi keegi kirjutas siin, et 1968 augustitormi ajal ülesõit juba toimus. Siis saab kindlalt öelda, et ülevedu algas ajavahemikus juuli-august 1968.
Esimesed liinid olid 700 Tallinn - Kuressaare, 702 Tallinn - Käina - Viskoosa, 703 Tallinn - Kihelkonna - Kuressaare (peagi lühendati Sõmerani), 704 Tallinn - Käina - Kärdla. Maist 1970 lisandus 149 Tartu - Kuressaare, juunist 1974 lisandusid 364 Pärnu - Kuressaare R,L,P ja 520 Kuressaare - Pärnu R,L,P.
Hiiumaa liinid jäid käiku, aga ülesõit Saaremaale lõpetati ajavahemikus august 1976 - märts 1977.
(01.06.2013 08:33)Incz Kirjutas:  Kunagi oli Tartu-Kuressaare(Kingissepa) vaheline öine liin, mis aegadel see liikus. Mis tüüpi bussid sõitsid?
Kirjutasin siin mõned päevad tagasi valesti, et liin alustas 1968. Tol aastal alustasid Tallinna bussid, Tartu oma hakkas sõitma 1970.
Kõige esimene sõiduplaan.
Liin 149: 23.50 Tartu, 0.10 Tartu raudteejaam, 0.40 Puhja, 1.40 Viljandi, 1.55 Viljandi raudteejaam, 2.15 Kõpu, 3.00 Kilingi-Nõmme,
4.00 Pärnu, 4.45 Kalli, 5.20 Lihula, 6.00 Virtsu, 7.30 Kuivastu,8.00 Orissaare, 9.00 Kuressaare. Tagasi 19.30 - 4.30.
(selle postituse viimane muutmine: 05.06.2013 11:51 markot.)
05.06.2013 11:41
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #231
RE: Kaugliinidest
(05.06.2013 11:41)markot Kirjutas:  Siin on vahelduva eduga olnud juttu mandri ja saarte vahelisest bussiliiklusest, mõned täpsustused jälle ka omalt poolt. Bussid hakkasid üle käima 1968. Kunagi keegi kirjutas siin, et 1968 augustitormi ajal ülesõit juba toimus. Siis saab kindlalt öelda, et ülevedu algas ajavahemikus juuli-august 1968.
Esimesed liinid olid 700 Tallinn - Kuressaare, 702 Tallinn - Käina - Viskoosa, 703 Tallinn - Kihelkonna - Kuressaare (peagi lühendati Sõmerani), 704 Tallinn - Käina - Kärdla. Maist 1970 lisandus 149 Tartu - Kuressaare, juunist 1974 lisandusid 364 Pärnu - Kuressaare R,L,P ja 520 Kuressaare - Pärnu R,L,P.
Hiiumaa liinid jäid käiku, aga ülesõit Saaremaale lõpetati ajavahemikus august 1976 - märts 1977.

Mis selle Sõmerani lühendamise mõte võis olla? Kas siis buss jäi sinna ööbima või? Või ehk tol ammusel ajal hoopis mingi alternatiivne teekond 703-l oli, et enne Kuressaarest(olles ajastutäpne, siis Kingissepast läbi) ja siis Kihelkonnale (ehk siis mingil perioodil vaid Sõmerani). Või ikkagi rannamaanteed pidi nagu ta tavaliselt sõitis (vene ajal vist sõltuvalt nädalapäevast pisut erinevaid kohti külastas nt Pärsama või otse läbi Randküla - enne vist olen selle kohapealt kirjutanud kunagi).
Kas 70ndatel see liin ikkagi liikus valdavalt varastel hommiku ja hilistel õhtutundidel või oli päeva ajal käigus hoopis?

149 kohapealt, mis tempos ikkagi liiguti, sest et on ikkagi aeg edasi läinud, 9 tundi sõitu vs 6 tundi sõitu, või lihtsalt palju vahepeatusi. See 9 h tundub mingi 70km/h bussikiirus (OK mõistetav sellega, et võeti seisjaid ka peale - Tartu-Kuressaare seistes, istudeski oli pärale jõudes p...se kange, mis seismisest siis rääkida).
(selle postituse viimane muutmine: 05.06.2013 11:58 Incz.)
05.06.2013 11:52
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #232
RE: Kaugliinidest
Algus sõitis jah ringiga läbi Kihelkonna Kuressaarde, aga juba 1970 lühendati Sõmerani (viimane peatus enne Kuressaaret) ja buss jäi sinna ööbima. Marsruut oli Kuivastu - Orissaare - Leisi - Mustjala - Kihelkonna - Sõmera. Kohale jõudis 23.25, tagasi 4.15.
05.06.2013 12:04
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #233
RE: Kaugliinidest
(05.06.2013 12:04)markot Kirjutas:  Algus sõitis jah ringiga läbi Kihelkonna Kuressaarde, aga juba 1970 lühendati Sõmerani (viimane peatus enne Kuressaaret) ja buss jäi sinna ööbima. Marsruut oli Kuivastu - Orissaare - Leisi - Mustjala - Kihelkonna - Sõmera. Kohale jõudis 23.25, tagasi 4.15.

Kas võib arvata, et 703 ei olnud tol ajal Saaremaa Autobaasi rida, et Tallinna mehed sõitsid. Kus nad seal Sõmeral ööbima pidid, talvel pakasega bussis väga jama + loomulikud hädad, lisaks Sõmeral ju kirev hooldekodu seltskond (nn "päikesepoisid"), need ka kindlasti torkimas käisid.
05.06.2013 12:22
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #234
RE: Kaugliinidest
Praegu ei mäleta peast, kas 700 ja 703 olid algul Tallinnast samal ajal väljumisega nagu 702 ja 704 olid. Proovin selle välja uurida.
Mõni aasta hiljem oli väljumisaeg mõlemal sama, aga 703 sõitis mandril ainult R, L, P, saarel aga iga päev, nii et siis juba kindlasti oli 703 Saaremaal kohaliku pargi sõita.
05.06.2013 16:08
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #235
RE: Kaugliinidest
(05.06.2013 11:52)Incz Kirjutas:  
(05.06.2013 11:41)markot Kirjutas:  Siin on vahelduva eduga olnud juttu mandri ja saarte vahelisest bussiliiklusest, mõned täpsustused jälle ka omalt poolt. Bussid hakkasid üle käima 1968. Kunagi keegi kirjutas siin, et 1968 augustitormi ajal ülesõit juba toimus. Siis saab kindlalt öelda, et ülevedu algas ajavahemikus juuli-august 1968.
Esimesed liinid olid 700 Tallinn - Kuressaare, 702 Tallinn - Käina - Viskoosa, 703 Tallinn - Kihelkonna - Kuressaare (peagi lühendati Sõmerani), 704 Tallinn - Käina - Kärdla. Maist 1970 lisandus 149 Tartu - Kuressaare, juunist 1974 lisandusid 364 Pärnu - Kuressaare R,L,P ja 520 Kuressaare - Pärnu R,L,P.
Hiiumaa liinid jäid käiku, aga ülesõit Saaremaale lõpetati ajavahemikus august 1976 - märts 1977.

Mis selle Sõmerani lühendamise mõte võis olla? Kas siis buss jäi sinna ööbima või? Või ehk tol ammusel ajal hoopis mingi alternatiivne teekond 703-l oli, et enne Kuressaarest(olles ajastutäpne, siis Kingissepast läbi) ja siis Kihelkonnale (ehk siis mingil perioodil vaid Sõmerani). Või ikkagi rannamaanteed pidi nagu ta tavaliselt sõitis (vene ajal vist sõltuvalt nädalapäevast pisut erinevaid kohti külastas nt Pärsama või otse läbi Randküla - enne vist olen selle kohapealt kirjutanud kunagi).
Kas 70ndatel see liin ikkagi liikus valdavalt varastel hommiku ja hilistel õhtutundidel või oli päeva ajal käigus hoopis?

149 kohapealt, mis tempos ikkagi liiguti, sest et on ikkagi aeg edasi läinud, 9 tundi sõitu vs 6 tundi sõitu, või lihtsalt palju vahepeatusi. See 9 h tundub mingi 70km/h bussikiirus (OK mõistetav sellega, et võeti seisjaid ka peale - Tartu-Kuressaare seistes, istudeski oli pärale jõudes p...se kange, mis seismisest siis rääkida).

Ei pannud viimast lõiku kohe tähele.
Eks juba minnes on näha, et Tartu raudteejaamas 15 min seisu,tagasi tulles jälle 10 minutit. Viljandis bussijaamast raudteejaama on ka vähemalt 5 min varuga. Minnes kindlasti Lihulas, Virtsus, Kuivastus 10 min seisuaega, tulles Pärnus vähemalt 15 min, Viljandi raudteejaamas 10 min, nii et tunni võib sõiduajast maha võtta.
05.06.2013 18:38
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Incz Ära
niisama liige

Postitusi: 186
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #236
RE: Kaugliinidest
(05.06.2013 18:38)markot Kirjutas:  
(05.06.2013 11:52)Incz Kirjutas:  
(05.06.2013 11:41)markot Kirjutas:  Siin on vahelduva eduga olnud juttu mandri ja saarte vahelisest bussiliiklusest, mõned täpsustused jälle ka omalt poolt. Bussid hakkasid üle käima 1968. Kunagi keegi kirjutas siin, et 1968 augustitormi ajal ülesõit juba toimus. Siis saab kindlalt öelda, et ülevedu algas ajavahemikus juuli-august 1968.
Esimesed liinid olid 700 Tallinn - Kuressaare, 702 Tallinn - Käina - Viskoosa, 703 Tallinn - Kihelkonna - Kuressaare (peagi lühendati Sõmerani), 704 Tallinn - Käina - Kärdla. Maist 1970 lisandus 149 Tartu - Kuressaare, juunist 1974 lisandusid 364 Pärnu - Kuressaare R,L,P ja 520 Kuressaare - Pärnu R,L,P.
Hiiumaa liinid jäid käiku, aga ülesõit Saaremaale lõpetati ajavahemikus august 1976 - märts 1977.

Mis selle Sõmerani lühendamise mõte võis olla? Kas siis buss jäi sinna ööbima või? Või ehk tol ammusel ajal hoopis mingi alternatiivne teekond 703-l oli, et enne Kuressaarest(olles ajastutäpne, siis Kingissepast läbi) ja siis Kihelkonnale (ehk siis mingil perioodil vaid Sõmerani). Või ikkagi rannamaanteed pidi nagu ta tavaliselt sõitis (vene ajal vist sõltuvalt nädalapäevast pisut erinevaid kohti külastas nt Pärsama või otse läbi Randküla - enne vist olen selle kohapealt kirjutanud kunagi).
Kas 70ndatel see liin ikkagi liikus valdavalt varastel hommiku ja hilistel õhtutundidel või oli päeva ajal käigus hoopis?

149 kohapealt, mis tempos ikkagi liiguti, sest et on ikkagi aeg edasi läinud, 9 tundi sõitu vs 6 tundi sõitu, või lihtsalt palju vahepeatusi. See 9 h tundub mingi 70km/h bussikiirus (OK mõistetav sellega, et võeti seisjaid ka peale - Tartu-Kuressaare seistes, istudeski oli pärale jõudes p...se kange, mis seismisest siis rääkida).

Ei pannud viimast lõiku kohe tähele.
Eks juba minnes on näha, et Tartu raudteejaamas 15 min seisu,tagasi tulles jälle 10 minutit. Viljandis bussijaamast raudteejaama on ka vähemalt 5 min varuga. Minnes kindlasti Lihulas, Virtsus, Kuivastus 10 min seisuaega, tulles Pärnus vähemalt 15 min, Viljandi raudteejaamas 10 min, nii et tunni võib sõiduajast maha võtta.

Seisuaegu on ju sel liinil praegugi, et ehk pisut vähem kui tund aga siiski.
(selle postituse viimane muutmine: 05.06.2013 20:33 Incz.)
05.06.2013 20:32
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #237
RE: Kaugliinidest
Aga see augustitorm oli ju 1967! Siis ei saanud mingeid liinibusse praamil olla. Mandri ja saartevahelise bussiliikluse avamise aeg jääb siis natuke ähmasemaks, vahemikku juuli 1968 - aprill 1969.
Algsed sõiduplaanid 1968/69 olid sellised:
700
5.50 17.20 TALLINN 10.55 22.10
8.30 20.00 VIRTSU 8.20 19.35
9.35 21.05 KUIVASTU 7.15 18.30
10.00 21.30 ORISSAARE 6.55 18.10
10.50 22.20 KURESSAARE 6.00 17.15

703
17.20 TALLINN 13.55
20.00 VIRTSU 11.20
21.05 KUIVASTU 10.15
21.30 ORISSAARE 9.55
22.10 LEISI 9.15
22.52 MUSTJALA 8.30
23.15 KIHELKONNA 8.07
23.35 SÕMERA 7.47
23.55 KURESSAARE 7.25 (1970 lühendati Sõmerani, ajad jäid samaks, alates 1971 väljus Tallinnast 19.20, jõudis Sõmerasse 1.35, väljus sealt 4.40, Tallinnas 10.55)

704
15.40 TALLINN 12.35
18.05 HAAPSALU 10.25
18.15 ROHUKÜLA 10.05
20.15 HELTERMAA 8.15
20.45 KÄINA 7.50
21.10 KÄRDLA 7.20

702
15.40 TALLINN 12.35
18.05 HAAPSALU 10.25
18.15 ROHUKÜLA 10.05
20.15 HELTERMQAA 8.15
20.22 SUUREMÕISA 8.05
20.31 HELLAMAA 7.59
20.50 KÄRDLA 7.40
21.03 MALVASTE TEERIST 7.18
21.12 REIGI 7.07
21.17 KÕRGESSAARE 7.02
21.20 VISKOOSA 6.55
06.06.2013 16:25
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Siim Ära
Kala hakkab mädanema peast!

Postitusi: 1,044
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #238
RE: Kaugliinidest
MTÜ Ilumetsa Rongipeatuse Sõbrad alustavad 22. juulist teenindamist Põlva-Tartu bussiliine nr. 305 ja nr. 309.
13.06.2013 07:56
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Taylor Ära
Vana Kala

Postitusi: 1,157
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #239
RE: Kaugliinidest
Vahesaar loobus?
13.06.2013 08:45
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kodanik Ära
Noorliige

Postitusi: 43
Liitunud: May.2012
Postitus: #240
RE: Kaugliinidest
Ei tasu ära. Kui keegi arvab teisiti, las proovib.
15.06.2013 22:17
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog