Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 3Hääli - 3.33 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Autor Sõnum
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #441
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Lisainfot Tartu linnaliinide kohta.
Alates 29.10.2007 hakkas nr 3 läbima Riiamäe peatust, nr 1 Hansakeskuse peatus viidi vana kaubamaja ette, mingid muudatused olid kindlasti nr 8 ja tõenäoliselt mõnel liinil veel.
23.08.2012 13:30
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #442
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
(23.08.2012 13:19)Taylor Kirjutas:  499TJZ

Peaks olema 206
23.08.2012 14:07
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Taylor Ära
Vana Kala

Postitusi: 1,157
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #443
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
(23.08.2012 14:07)mustninja Kirjutas:  
(23.08.2012 13:19)Taylor Kirjutas:  499TJZ

Peaks olema 206
Huvitav mis siis 204 on?
23.08.2012 14:22
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #444
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Võib-olla on 204 juba ümbernummerdatud.
24.08.2012 12:56
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #445
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Tartu linnaliinid 1962.
Kõik liinid alustasid turuhoone juurest.
1 -Riia tn-Raja tn (osad väljumised Räni peatuseni)
2 -Riia tn-Soinaste tn
3 -1.mai tn-Jaama tn-Inseneri tn
4 -Riia tn-Võru tn
5 -Oktoobri pst-Komsomoli tn-Vilde tn-raudteejaam-Pälsoni tn-Riia tn-turuhoone (ringliin)
6 -Kalevi tn-Tähe tn-Ropka
7 -Leningradi mnt-Puiestee tn lõpp
8 -Puiestee tn-Kruusamäe tn
9 -Sõbra tn-raudteejaam (?) (1970ndatel oli nr 9 lõpp-peatus Rebase tänaval enne ülesõitu)
10 -Roosi tn-Raadi
11 -Riia tn-Veeriku tn
12 -nagu 5, aga vastupidi
13 - Mitšurini tn-Tähtvere tn-Meloni tn-Herne tn-Oktoobri pst-turuhoone (ringliin)

1964 muudatused
2 -Riia tn-Soinaste tn-Tähe tn
6 -Kalevi tn-Tähe tn-Riia tn
13 enam pole

Osad liinid konduktoriga, osad ilma, pilet 3 kopikat, liiklus kell 6.30-00.30.
28.08.2012 13:59
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #446
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Kui mind mälu ei peta olid 1968-1969 Tartus ka 5A JA 5B? Ma tollajal Tartus resideerusin hooajaliselt.Ehk oskab keegi selgust tuua?

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
28.08.2012 15:25
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #447
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Siis kui mina Tartus elasin 1976-1986,siis oli ainult 5 ringliinina ja 12 sama liinil vastupidises suunas ringliinina.5A ja 5B ei mäleta,et oli.Ilmselt kui oli siis selleks ajaks oli eksisteerimise ära lõpetanud.
Samas tekkis küsimus olles eelnevat Markoti postitust vaadanud,et mis aastal 14 ja 16 liin Annelinna hakkasid käima?

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
(selle postituse viimane muutmine: 28.08.2012 16:23 lauri3885.)
28.08.2012 16:18
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #448
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Eeldades austatud kaasfoorumlaste nõustumist, mõtlesin veidi käsitleda Tartu ATP varasemat ajalugu. Oli ju see ettevõte aastaid Tartu piirkonna ühistranspordi suurim operaator, olles ühtlasi Tarbuse (sealhulgas mitmete teiste tänaseks kadunud eravedajate) ja nüüdse "gigandi" Go Bus otsene eellane. Allikana olen kasutanud peamiselt brošüüri "Tartu Autobussi- ja Taksoauto Park" (1983) alusteksti. Seetõttu ei ulatu siinne käsitlus üle 80. aastate alguse. Järgmise osa plaanin lisada hiljem, aga kes oskab midagi lisada, kommenteerigu-täpsustagu kindlasti.

Tartu üldkasutatava autotranspordi kõikide veoalade paremaks juhtimiseks ja arendamiseks (tegeliku vajaduse dikteeris elu ise - kasvav reisijatehulk) eraldati 1.01.1954 autotranspordibaasist nr 4 reisijatevedu ning moodustati iseseisev majand - Tartu Autobussi- ja Taksoauto Park (Tartu ATP). Eraldamiseks organiseeriti 7-liikmeline komisjon, mida kureeris Eesti NSV Autotranspordi Peavalitsuse tootmis-tehnika osakond. Insenertehnilised töötajad ja teenistujad lülitati uue majandi koosseisu 15.12.1953. Et kogu veonduse ümberorganiseerimisega jõuti lõpule 1954. aasta hakuks, on Tartu ATP sünniajaks õige lugeda esimest kuupäeva.

Tartu ATP hallata anti Tiigi ja Riia tänava garaažid (osalt seisid bussid ilmselt ka Vene tn). Esialgne veeremkoosseis oli järgmine: kuusteist autobussi ZIS 155, kaks GAZ 6M (kahtlane, kas selle all on mõteldud vaid 1934. aastal toodetud taksot GAZ 6 või näiteks bussi ZIS 16), kakskümmend kaks autobussi GAZ 03-30, kümme trofeebussi (Mercedes-Benz, Renault, MAN jt), kuuskümmend kaks taksot (kõik GAZ 20-d), üks buss TA 1 ja kaks autobussi GZA 651. Kollektiivi kuulus 312 töötajat (70 bussi- ja 65 taksojuhti, 40 konduktorit jt). Teenindati 4 linnaliini (kogupikkusega 18,8 km) ja 18 maaliini (1340 km). Vaatamata ideoloogilisele survele otsiti võimalusi töö tõhustamiseks, kasinate tingimuste parandamiseks. Paari aastaga reisijatevedu peaaegu kahekordistus: 1954. a läbiti 33 miljonit reisijakilomeetrit, 1955. a - 52 milj rkm ning 1956. a - 62 milj rkm. Paranes masinate tehniline hooldus ja remont. Kui veeremi tehnilise valmisoleku koefitsient oli ATP asutamisaastal alla 50 protsendi, siis 1955. a oli see 72 protsenti ja tõusis 1956. aastal 88 protsendini. Muidugi on need absoluutarvud suhtelised ega kajasta ideologiseerituse tõttu alati objektiivsust. Mingi näite aga annab majandi töökorralduse arengust üleminek mootorite remontimisel agregaatmeetodile. Kui varem seisis masin mootoriremondis keskmiselt kolm nädalat, siis uuel meetodil vaid kaks-kolm päeva.

Tõhusa panuse teeninduskultuuri tõstmiseks andsid 1956. a Ungari Vabariigist tarnitud kaheksa modernset Ikarus 55 tüüpi bussi. Need suunati Leningradi, Tallina jt kaugetele liinidele, kus uued autobussid kiirendasid tunduvalt liiklemist. Majandi tootmisnäitajatest oli reisijatele tähtsam just ühenduse kiirus - näiteks Tallinna sõitis Ikarus korraliku teega vabalt nelja tunniga senise kuue asemel. Oleks suudetud kiireminigi, ent sellal puudusid ekspress- ja kiirliinid (buss peatus reeglina iga posti juures). Ka polnud teede olukord eriti kiita. Aasta-aastalt kasvasid veotööde maht, veeremipark ja töötajate arv. Alates 1.06.1959 kehtestati linnaliinidel esimesena vabariigis ühtne sõiduhind. 1960. a mindi esimesena vabariigis üle linnaliinide konduktoriteta teenindusele. Selleks konstrueeriti koos Tartu Autode Remondi Katsetehase spetsialistidega kassaaparaat, mis hiljem võeti kasutusele vabariigi kõikidel linnaliinidel. 1973. a viidi Tartu ja Valga linnabussid omakorda esimesena vabariigis kassadeta teenindusele. 1980. a juurutati linnaliinidel induktsioonside.

Kui 1961. a oli Tartu ATP-s 103 autobussi, 153 sõiduautot, 10 veotaksot ja 4 majandusveokit (töötajaid oli 843), siis aastal 1966 oli ettevõttel juba 225 autobussi. Juurdetekkiva veeremi paigutamiseks ehitati 1964. a Vene tänavale Ikaruste ja PAZ-ide garaaž. Aprillis 1967 liideti Tartu ATP-ga Valga Autobaasi nr 9 juures asunud autobusside ning taksode kolonn. Bussibrigaadid moodustati Otepääl, Jõgeval, Räpinas ja Põlvas.

1972. a valmis Tartus kauaoodatud maaliinide autobussijaam. Pärast rekonstrueerimist anti 1975. a käiku ka tänaseks kadunud linnaliinide autobussijaam. Majandi kollektiivile jõudis läbi aastate suurim tähtpäev kätte aastal 1976, kui Ringteel sai valmis uus tootmishoone. Vabanenud Tiigitänava garaaži ruumidesse kolis Eesti NSV Autotranspordi ja Maanteede Ministeeriumi Õppekombinaadi filiaal. Alles jäi busside ja mootorite keskmise remondi töökoda. Ehkki kollektiivi olmetingimused muutusid varasemaga võrreldes päris heaks, tekkisid hoopis tehnilist laadi probleemid. Ringtee hoone oli algselt planeeritud väiksemate bensiinimootoriga busside (LAZ, PAZ) teenindamiseks, kuid ajapikku tõusis veeremis diiselmootoriga Ikaruste osatähtsus. Lisaks loobuti ümberkolimisel Vene tänava garaažist. Tuli võtta suund uue kompleksi perspektiivsele väljaehitamisele.

1983. a alguseks oli Tartu Autobussi- ja Taksoauto Pargil 367 autobussi. Neist 100 olid suuremahulised linnabussid Ikarus 260 (lõõtsaga 280-d polnud veel saabubud), 56 maaliinibussid Ikarus 250, -255 ja -256 ning 5 linnalähibussid Ikarus 260.27. Tehnilise abi masinatena mainitakse traktorit K-700 (tegi veel mitmeid transporditöid, samuti lumetõrjet), veokit Ural 375D, bussi Ikarus 260 baasil ümberehitatud tehnoabi ja busside remondikanalile lükkamiseks kasutatud spetsseadistusega Ikarus 260 baasil puksiiri (tegelikult ilmselt seesama 620, mis on mingil kujul siiani säilinud).
(selle postituse viimane muutmine: 28.08.2012 16:36 Mister X.)
28.08.2012 16:25
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #449
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
(28.08.2012 15:25)PETSS Kirjutas:  Kui mind mälu ei peta olid 1968-1969 Tartus ka 5A JA 5B? Ma tollajal Tartus resideerusin hooajaliselt.Ehk oskab keegi selgust tuua?
1968 olid tõenäoliselt 2A ja 6A juba olemas, 70ndatel olid lisaks veel 11A,20A,20B. 5A ja 5B ei tea.
28.08.2012 16:40
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #450
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Siitpoolsed tänud Mister X põhjaliku ülewate andmisest Tartu ATP ajaloost.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
28.08.2012 19:36
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #451
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Uus tõbi 892ATK, täies originaalsuses, ilma ümberehitusteta.
14.10.2012 23:14
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
ziepniekkalns Ära
Vanem liige

Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #452
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Kustutada
(selle postituse viimane muutmine: 26.10.2012 12:50 ziepniekkalns.)
25.10.2012 14:04
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #453
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
892ATK on kah omamoodi väärt buss. Samas loodaks, et eelmine Ikker jääb tehnoabina alles. Niipalju ajaloolist väärtust sel ikka on.
(selle postituse viimane muutmine: 25.10.2012 15:27 Mister X.)
25.10.2012 15:26
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #454
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
(28.08.2012 16:40)markot Kirjutas:  
(28.08.2012 15:25)PETSS Kirjutas:  Kui mind mälu ei peta olid 1968-1969 Tartus ka 5A JA 5B? Ma tollajal Tartus resideerusin hooajaliselt.Ehk oskab keegi selgust tuua?
1968 olid tõenäoliselt 2A ja 6A juba olemas, 70ndatel olid lisaks veel 11A,20A,20B. 5A ja 5B ei tea.

Uues raamatus Supilinnast kirjutab Olev Remsu liinidest 12A ja 12B, mis Supilinna kaudu sõitma hakkasid.
25.10.2012 17:22
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #455
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
(25.10.2012 15:26)Mister X Kirjutas:  892ATK on kah omamoodi väärt buss. Samas loodaks, et eelmine Ikker jääb tehnoabina alles. Niipalju ajaloolist väärtust sel ikka on.
Tööd tegema ta ei hakka, alles jääb küll.
25.10.2012 18:14
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #456
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Hea seegi. Sedagi ilmselt tänu hr. Heino Jaanuse vaibumatule initsiatiivile. Niisiis lõpetas aktiivse töö viimane vanakooli Ikarus (TAK-i kollane on rohkem retrobuss) Eestis? Kuidas elab SEBE punane tehnoabi?
(selle postituse viimane muutmine: 25.10.2012 19:40 Mister X.)
25.10.2012 19:27
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Regardman Ära
Kes see friik on?

Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #457
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Sebe omal samuti mootor kottis. Teravad märkused on selle suunas loobitud, lubati alles jätta.
25.10.2012 19:41
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
ziepniekkalns Ära
Vanem liige

Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #458
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Kas kuskilt netist on võimalik leida Tarbuse Ikaruste ja Lazide jms nimekirja? Fotobusis olev nimekiri on päris hõre.
26.10.2012 13:13
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #459
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
(25.10.2012 15:26)Mister X Kirjutas:  892ATK on kah omamoodi väärt buss. Samas loodaks, et eelmine Ikker jääb tehnoabina alles. Niipalju ajaloolist väärtust sel ikka on.
140 AVO peale remonti jälle liikvel.
14.12.2012 22:16
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Neons Ära
Friik

Postitusi: 1,178
Liitunud: May.2009
Postitus: #460
RE: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Lisaks, kui siin keegi veel ei teadnud, näiteks Mister X, siis vahepeal on 380TAN uuesti välja ilmunud.
14.12.2012 23:46
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog