nooremale põlvkonnale, kes ei pruugi teada.uued ikarus bussid Tallinnas: ülevalt teise foto peal ikaruse roolis legendaarne Heino Eek(ka ülevalt seitsmes foto),kellele kuulub au 2 bussiga miljoni kilomeetri läbimine ilma kap. remondita.üks tema bussist mis miljoni kilomeetri läbi sõitis ilma kap.remondita on ka Ungari ikaruse bussimuuseumis alles.(vähemalt vanasti igatahes oli muuseumis olemas).tundmatu buss Tallinna sadamas 1974 peaks olema PAS bussi vanem mudel(võin ka eksida).vanasti olid liininumbrid igas maakonnas erinevad minu teada(s.t ei kattunud teise maakonna omaga,v.a kohalikud bussid mis rajooni piiri ei ületanud ja need olid põhiliselt 2kohalised numbrid ),kui see nii on siis peaks 224 olema hoopis Rakvere-Tudu-Tudulinna liini oma.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
(selle postituse viimane muutmine: 10.05.2012 19:44 lauri3885.)
(10.05.2012 18:21)kukkurkurat Kirjutas: Kas viimane pilt pole mitte kogemata peegelpildis nagu eelviimanegi?
Tundub et ,muuseum on saanud kätte filmid ja ja ise endale need skaneerinud ja tõesti need kaks viimast pilti on PEEGLIS/tagurpidi.
http://www.muis.ee/museaalview/242040
on välja luged 24 mitte 224 . Vaadake tähelepanelikult see esimene 2 on kõrgem kui järgnev ehk tagumine liinisilt pasitab tagant välja...
Hea kaasfoorumlane! Järgnev postitus räägib ühest üsna omapärasest Pärnu linnaliinibussist. Nimelt saabus 90. aastate hakul aeg, kui mitmed erafirmad kasutasid ühissõidukeid reklaampindadena. Bussidest eelistati üldiselt läänemaiseid, ent Ikarustele tellitav reklaam oli odavam. Kasutati kleebiseid, vahel sai uue värvigu kogu sõiduk. Viljandist meenub esmalt 95. a suvel nn Anttila bussiks saanud Ikarus 260. Kui vähemalt antud Ikarusele tehti tellija poolt peale reklaami ka korralik remont, siis Pärnus aeti läbi lihtsamalt. Ometi liikus mitmeid huvitavaid busse siingi.
Üks neist oli üleni valge reklaamibüroo kirjadega 260 (tuli 85/10; parda nr 336; algne reg nr 8566EAO (alates 96/05 724AKE); müüdi 97/07 Venemaale). Buss oli eriline veel põhjusel, et salong (vähemalt uste siseküljed) võõbati mustaks. Tänu varalahkunud ksf Potsataja vahendusele on bussist õnneks üks värviline piltki. Teine omapärane 260 oli üleni sinine, kandis külgedel kirevaid reklaamkirju TEXAS ning omas samuti plastikuta jäänud valget esikannelt - uksed olid seestpoolt vist ikka kollased. Imekombel õnnestus sellestki bussist leida hädine pilt 5.07.1995 Pärnu Lehest (mitte pidada Postimeheks!). Küll mustvalgena, aga asi seegi. Meeles on erakordne sõit 1995. a viimasest päevast, mil buss sattus liinile Lihula-Lõpe-Pärnu. Nüüd olekski abipalve teadjamatele: kas keegi Pärnu spetsidest mäletab antud isendi reg numbreid või osagi nendest, et õnnestuks hankida infot selle ajaloo kohta? Oleksin väga tänulik. Ja veel üks küündimatus - liikus Pärnus neid reklaamkirjades busse veelgi? Buss ise: http://www.upload.ee/image/2400870/001.jpg
(selle postituse viimane muutmine: 04.06.2012 20:10 Mister X.)
Kui nüüd õigesti mäletan siis Tallinna Ikarustel olid edimesed reklaam klepsud Finnairi omad.Wahhel oli küll tunne ,et see kleeps bussi külge kinni hoidiski.Ja mingid Hasse omad olid ka?Ehk oskab keski segust rohkemb tuua?
Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.
(11.05.2012 21:06)PETSS Kirjutas: Kui nüüd õigesti mäletan siis Tallinna Ikarustel olid edimesed reklaam klepsud Finnairi omad.Wahhel oli küll tunne ,et see kleeps bussi külge kinni hoidiski.Ja mingid Hasse omad olid ka?Ehk oskab keski segust rohkemb tuua?
Hassesid mäletan, olidki vist kõige esimesed, juba aastal 1989, bussidel 2406 ja 5077.
11.05.2012 21:42
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
(11.05.2012 21:06)PETSS Kirjutas: Kui nüüd õigesti mäletan siis Tallinna Ikarustel olid edimesed reklaam klepsud Finnairi omad.Wahhel oli küll tunne ,et see kleeps bussi külge kinni hoidiski.Ja mingid Hasse omad olid ka?Ehk oskab keski segust rohkemb tuua?
Hassesid mäletan, olidki vist kõige esimesed, juba aastal 1989, bussidel 2406 ja 5077.
andeks aga minu teada 1989aastal sellist bussi 2406 nagu ei olnud? või oli tegemist tellimusvedude bussiga?
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
Just just.Mingi kiiwriga tüüp seal enne kirja ees naeratamas.Finnairi omad reklamisid ,et üle lahe 30 minutiga.Need Salotcentri ja Gilette busid(need wärwitud olid?) weits hiljem.Ja ehk keegi mäletab aega kui 620 oli õppebussiks.Seal oli ju kiri õppige(m) bussijuhuks ja mu sõbrad alati Mustamäel pättust tehes ,mulle alati toda kirja näitasid.Teema umbes sääne ,Ikarus sõitis mööda ,PETSS wahi .ja nüüdl lähme?
Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.
(11.05.2012 21:51)lauri3885 Kirjutas: andeks aga minu teada 1989aastal sellist bussi 2406 nagu ei olnud? või oli tegemist tellimusvedude bussiga?
Vana 2406 ehitati 1987. aasta lõpul ümber sööklaks (2935), uus 2406 tuli kevade lõpul 1989. See uus oli kahe uksega ja tegi esialgu tõesti üksnes tellimusvedusid, siis oli tükk aega Vinni Näidissovhoosi käes rendil ja umbes 1993 tuli Tallinna tagasi. Seesama buss sattuski numbri 2929 all Järva-Jaani varjupaika.
(11.05.2012 22:02)PETSS Kirjutas: Ja ehk keegi mäletab aega kui 620 oli õppebussiks.Seal oli ju kiri õppige(m) bussijuhuks ja mu sõbrad alati Mustamäel pättust tehes ,mulle alati toda kirja näitasid.Teema umbes sääne ,Ikarus sõitis mööda ,PETSS wahi .ja nüüdl lähme?
Kus tegijaid, seal nägijaid... https://picasaweb.google.com/6631kk/Ajutine panin sinna galeriisse selle kirjaga bussi, üles võetud veebruaris 1975. Bussi number oli 2935, enne uut süsteemi M35, endine 497.
(selle postituse viimane muutmine: 11.05.2012 22:22 6631.)
(11.05.2012 21:51)lauri3885 Kirjutas: andeks aga minu teada 1989aastal sellist bussi 2406 nagu ei olnud? või oli tegemist tellimusvedude bussiga?
Vana 2406 ehitati 1987. aasta lõpul ümber sööklaks (2935), uus 2406 tuli kevade lõpul 1989. See uus oli kahe uksega ja tegi esialgu tõesti üksnes tellimusvedusid, siis oli tükk aega Vinni Näidissovhoosi käes rendil ja umbes 1993 tuli Tallinna tagasi. Seesama buss sattuski numbri 2929 all Järva-Jaani varjupaika.
Sellel tagastange kummide sisse 406 kraabitud.
11.05.2012 22:42
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
PAZi ralli jätkuks. Huvitav leid 11.05.1982 Pärnu Kommunistist. Artikli kohaselt pidas Valmiera bussipargile kuulunud PAZ 3205 ühendust Valmiera ja Pärnu vahel. See on ligi 9 aastat enne seda, kui Pärnu ATP sai samatüübilise masina. Tegemist pidi olema mingi eelseeria isendiga, kuna uue mudeli 3205 seeriatootmine Pavlovo Autobussitehases algas alles 1989. Ilmselt oldi liiga optimistlikud, nagu tavaliselt...
Selle avariipildiga meenus kirjeldus Harry Taidre raamatust "Tulge kaasa" (1982), mille esitan täispikkuses:
"Tallinn-Pärnu maantee 49. kilomeetril seisab tee ääres tagasihoidlik tahutud põllukivi tähistamas ühel pimedal sügisööl toimunud tragöödiat. See on hooletuse ohvrite mälestusmärk, siin katkes kolme elurõõmsa nooruki ja nende treeneri elutee. Raske on meenutada toimunut, ikka ja jälle kerkivad silme ette nende abitult lebavad käed. Äsja lõppes teleris korvpallivõistluste ülekanne Tallinnast. Pärnu poisid mängisid toredalt: tarmukalt rünnati vastaste korvi, nobedasti taanduti kaitsesse. Ikka rünnak ja kaitse. Kui südaööl sündmuskohale jõudsime, sasis kõle sügistuul koltunud puudelt lehti, pures raevukalt sinelihõlma, pani võbisema. Teeveeres seisis suunaga Tallinna poole võimas KRAZ, haagiseks treiler ja sellel põigiti võimas linttraktor. Tundus, et veok oli peatunud ööbimiseks. Taskulambi ähmases valguses seletas silm sõiduteel klaasikilde, rebitud plekitükke, igasuguseid esemeid. Oli toimunud liiklusõnnetus, kokku olid põrganud kaks sõidukit. PAZ-tüüpi buss oli teest vasakul 30-40 meetrit eemal võpsikus, vasakpoolne külg ära rebitud, siin ja seal lamasid elutud kehad. Lausa uskumatu: mõni tund tagasi olid nad palli mänginud. Mis oli õnnetuse põhjuseks? Ikka see igavene hooletus. Treilerile asetatud traktori roomik ulatus pool meetrit üle vasakpoolse ääre, oli väljaspool gabariiti, valgustamata sõites ulatus paiguti üle tee keskkoha. Pimeduse saabudes jätkas veoauto juht sõitu, hoolimata sellest, et see oli ülimalt ohtlik teistele, eelkõige vastassuunas sõitjaile. Enamat polnudki vaja. Traktori roomiku ots käristaski bussi külje lõhki."
Targemad kaaslased, kinnitage või lükake ümber! Ehk teab ka keegi, mis aastal see traagiline sündmus toimus?
(selle postituse viimane muutmine: 15.12.2014 06:14 Mister X.)
03.06.2012 16:34
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Bussi pardanumber 2707, liin nr 10 (Pääsküla - Kadaka pst - Nõmme - Sõpruse pst - Vilde tee - Ehitajate tee - Väike Õismäe). Keegi erudiitidest võiks avaldada isendi saabumise ja mahakandmise aastad.
Et mitte end tarbetult korrata, siis selle teema viimases postituses on kajastatud Pärnu Kesklinna (Vana) silla minevikku: http://foorum.ytra.eu/showthread.php?tid=457 Kes teab-mäletab midagi rohkemat, jagagu teadmisi.