Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 2Hääli - 2.5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vanad pildid Eestist
Autor Sõnum
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #241
RE: Vanad pildid Eestist
(26.02.2012 21:57)Mister X Kirjutas:  Ossa kurat... Iseäranis Pärnu pildid on super. Häguselt nagu mäletaks mõnda Pärnu bussijaamas seisnud LAZi, aga et neid nii palju oli... Mõjuv. Jääb vaid imeks panna, kuidas RAS Pärnu ATP suutis nendega tollase kütusekriisi perioodil opereerida. Või jäid probleemid bensiiniga talve 1991/92?

Samuti on huvitav vaadata, kuidas iga juht on püüdnud oma masinat isikupärasemaks-mugavamaks modifitseerida (nt turisti-istmed tavalises LAZis jne). Nüüd pole muud kui andmebaasi pildil olevate busside ajalugu uurima... Veelkord tänud!
Sai siis mõne penskariga neid pilte vaadatud ja .............
Memuaaridest nopped
Katuse tulesi oli kahel bussil..... antud isend peaks olema Koonga meeste oma .
Paz-i rea 4 buss olevat Virstu meeste ehk praeguse Paadrema meeste oma.
Samas mäletan kadunud Paadrema Miku juttu et maamehed tulid hommilkul linna ja alles õhtul lubati koju. Päevased sõite tegid Dislamehed.
Vaba aega oli niipalju et klapiti beensiin kokku ja käidi Bussiga Mihkli laadal Big Grin
Kas keegi oskab koahaltada Selle PAZ-i mahkandmise aasta ja pildi dateeingut need ei tohiks klappida. või on kellegil mälupilt vale.....
Meenus Laz-i tuunimisest veel et katuse luugid pandi avanema klaasipuhastaja mootoriga ja et keegi neid seest poolt ei näpiks siis sissepoole asedati distants puksidega et õhu vahe vahele jääks plaat

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 27.03.2012 11:27 keskjaam.)
27.03.2012 11:22
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #242
RE: Vanad pildid Eestist
Väärt info. Kadunud Mihklit teadsid vähemalt näo järgi kõik tollased Virtsu liinil sõitjad. Tema noorem paarimees Toomas peaks vist siiani samal liinil edasi kütma?

Virtsu (Paadremaa) liini bussidega on üldse omaette teema. Oma nooruse tõttu ma 92. aastat veel päris hästi mäletada ei pruugi. Mingil ajal ilmus sellele liinile üks vanakooli pikk Ajokki, kas isegi mitte seesama? http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/V/Viitan...i.jpg/full http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/0%20Muut...n.jpg/full (438ACF 92/10-98/02), mis küll varsti kollasest sinivalgeks värviti. Ent 94. a paiku mäletan Virtsu liinilt sõitmas punast LAZ bussi. Juba tollal tundus see erandlik, kuna avara lääne bussiga harjunud rahval oli LAZi mahtumisega tegemist. Ilmselt oli Ajokki vahepeal remondis. Pärast Ajokkit tuli Wiima http://galerii.ytra.eu/displayimage.php?...t=0&pos=20 (553ALJ 97/08-07/12), mis oli tegelikult väga mugav ja pikaealine buss. Wiima ajal sõitis vist veel Mihkelgi.

Mis oli nende vahepeal või mis tuli pärast neid, seda enam mälu ei haara. Virtsu liini masinad kulusid mällu, kuna üldiselt need ei vahetunud. Kas lõunal 13:10 linnast väljunud buss sõitis algusest peale Paadremaale või suunati see liin hiljem Virtsu asemel Paadremaani? Hommikune start oli ikkagi Virtsust. Ja veel üks "ketserlik" mõte: kas tollased bussijuhid tegelesid ka oma masinate jäädvustamisega? Annaks palju, kui saaks näha mustvalgeidki pilte tollastest bussidest...

P.S. Kohanime õigekirjutus - Paadremaa v Paadrema? Ise olen kasutanud ning liiniinfost näinud esimest varianti, ent korrektne oleks vist tõesti Paadrema.
(selle postituse viimane muutmine: 27.03.2012 14:45 Mister X.)
27.03.2012 14:25
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #243
RE: Vanad pildid Eestist
(27.03.2012 14:25)Mister X Kirjutas:  Väärt info. Kadunud Mihklit teadsid vähemalt näo järgi kõik tollased Virtsu liinil sõitjad. Tema noorem paarimees Toomas peaks vist siiani samal liinil edasi kütma?

Virtsu (Paadremaa) liini bussidega on üldse omaette teema. Oma nooruse tõttu ma 92. aastat veel päris hästi mäletada ei pruugi. Mingil ajal ilmus sellele liinile üks vanakooli pikk Ajokki, kas isegi mitte seesama? http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/V/Viitan...i.jpg/full http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/0%20Muut...n.jpg/full (438ACF 92/10-98/02), mis küll varsti kollasest sinivalgeks värviti. Ent 94. a paiku mäletan Virtsu liinilt sõitmas punast LAZ bussi. Juba tollal tundus see erandlik, kuna avara lääne bussiga harjunud rahval oli LAZi mahtumisega tegemist. Ilmselt oli Ajokki vahepeal remondis. Pärast Ajokkit tuli Wiima http://galerii.ytra.eu/displayimage.php?...t=0&pos=20 (553ALJ 97/08-07/12), mis oli tegelikult väga mugav ja pikaealine buss. Wiima ajal sõitis vist veel Mihkelgi.

Mis oli nende vahepeal või mis tuli pärast neid, seda enam mälu ei haara. Virtsu liini masinad kulusid mällu, kuna üldiselt need ei vahetunud. Kas lõunal 13:10 linnast väljunud buss sõitis algusest peale Paadremaale või suunati see liin hiljem Virtsu asemel Paadremaani? Hommikune start oli ikkagi Virtsust. Ja veel üks "ketserlik" mõte: kas tollased bussijuhid tegelesid ka oma masinate jäädvustamisega? Annaks palju, kui saaks näha mustvalgeidki pilte tollastest bussidest...

P.S. Kohanime õigekirjutus - Paadremaa v Paadrema? Ise olen kasutanud ning liiniinfost näinud esimest varianti, ent korrektne oleks vist tõesti Paadrema.
1. Tomm lännu..... veokapeal
Mihkli viimane buss...[Pilt: thumb_553ALJ.jpg] ja viimane buss selle liinil mis sõitis GO lippu all....[Pilt: thumb_566UNO.JPG]
Jagasid ka valet linki mis viis selle bussi sisevaatele http://galerii.ytra.eu/albums/userpics/1..._413-3.jpg
Nii Tom kui ka MIhkel on mõlemad Paadrema küla mehed ....
Ma võin eksida aga minu mälu järgi alustas liin Padre.silla pealt ja seal ka lõppes ainult lõuna aegu käis Virtsus.
Nüüd pole seda võimalust kah, puhas Paadrema meeste koduliin
(Lihula vald arvas heaks mitte toteerida oma maakonna piires Virtsu otsa, lõigates sellega Pärnust praamile minejate.... )

P.S. Kohanime õigekirjutus: Teemeister tegi Lavassaare-st Lavasaare kui vahedati peatuse silt......

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 27.03.2012 23:05 keskjaam.)
27.03.2012 23:00
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #244
RE: Vanad pildid Eestist
Tänud, jälle targem. Linkide lisamisega on imelikud lood - omast arust sai pandud küll õige link, ent praegu näitab hoopis teist bussi.

DAB 556UNO oli hea buss, kuradima vaikne ja mugav. Viimati sai sellega sõidetud jõululaupäeval 2008, siis veel GoBusi kirjadega. Nagu targemad foorumlased ütlesid, olid tasemel ka selle isendi mugavused: reguleeritavad istmed, käetoed, kohtventilatsioon, kohtvalgusti ning bussijuhile vajalik veekeetja. Nüüd toogem võrdluseks mõni 21. sajandi SOR... DAB peaks siiani Vigalas FIE valduses eksisteerima.

Ennem sai mainitud, et segadust tekitas PAZi ajalugu. Nagu täpsustas kaasfoorumlane mustninja, müüdi see 94. a septembris endisele Sangla kolhoosile. Nii et 1.05.1992 (pildil olev daatum) oli veel täiesti rivis. Mis kõige kummalisem, siis mina seda PAZi absoluutselt ei mäleta. Ilmselt kadus juba varem käigust. Käigus olid küll kaks uuemat PAZi, punased ja kandilised. Vähemalt ühte neist nähtud Kikepera liinisildiga. Kui vaadata veereminimekirja, siis 89 a saadud PAZ 672M oligi vist ainus seda tüüpi mudel Pärnu ATPs. Vähemalt 80. a-tel saadutest.

Samas jääbki vist mõistatuseks ainsa KAvZi roll. KAvZ 3270 (4467EAC) saadud 90. a ja müüdud 94/09 AS Ilvesele.
(selle postituse viimane muutmine: 27.03.2012 23:50 Mister X.)
27.03.2012 23:50
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #245
RE: Vanad pildid Eestist
(27.03.2012 23:50)Mister X Kirjutas:  Tänud, jälle targem. Linkide lisamisega on imelikud lood - omast arust sai pandud küll õige link, ent praegu näitab hoopis teist bussi.

DAB 556UNO oli hea buss, kuradima vaikne ja mugav. Viimati sai sellega sõidetud jõululaupäeval 2008, siis veel GoBusi kirjadega. Nagu targemad foorumlased ütlesid, olid tasemel ka selle isendi mugavused: reguleeritavad istmed, käetoed, kohtventilatsioon, kohtvalgusti ning bussijuhile vajalik veekeetja. Nüüd toogem võrdluseks mõni 21. sajandi SOR... DAB peaks siiani Vigalas FIE valduses eksisteerima.

Ennem sai mainitud, et segadust tekitas PAZi ajalugu. Nagu täpsustas kaasfoorumlane mustninja, müüdi see 94. a septembris endisele Sangla kolhoosile. Nii et 1.05.1992 (pildil olev daatum) oli veel täiesti rivis. Mis kõige kummalisem, siis mina seda PAZi absoluutselt ei mäleta. Ilmselt kadus juba varem käigust. Käigus olid küll kaks uuemat PAZi, punased ja kandilised. Vähemalt ühte neist nähtud Kikepera liinisildiga. Kui vaadata veereminimekirja, siis 89 a saadud PAZ 672M oligi vist ainus seda tüüpi mudel Pärnu ATPs. Vähemalt 80. a-tel saadutest.

Samas jääbki vist mõistatuseks ainsa KAvZi roll. KAvZ 3270 (4467EAC) saadud 90. a ja müüdud 94/09 AS Ilvesele.
KAvazid jagati tsentraliseeritud korras....
Tomsonil jätkus mõistust neid mitte liinile lasta ja suunas nad ettevõtete sisesele tööliste veole .. üks neist liikus Põhja Kõrgepinge Võrgus .... ja neid oli veel
PaZ-idet veel esimese kandilise tõi endale Kalevipoja kolhoos ja seda ennem kui atp omale sai.

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 28.03.2012 19:17 keskjaam.)
28.03.2012 05:01
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #246
RE: Vanad pildid Eestist
Kaasfoorumlane keskjaam teab palju. Sügav austus tema teadmiste ees. Tõsi, keegi peab Pärnu kandi ühistransporditöötajate-sõprade lippu kõrgel hoidma ja teavitama foorumi avalikkust kohaliku ühistranspordi ajaloost ning päevauudistest. Potsaja lahkumisega jäi siia lõiku tajutav tühimik...

Teave Kalevipoja kolhoosi uuetüübilisest PAZist on mulle jällegi avastus. Seda enam, et tegemist on minu kunagise kodukolhoosiga ja juured viivad nendele maadele aeg-ajalt tagasi. Kui eelkirjutaja mõtles ikka Pärnu rajoonis asunud samanimelist ühismajandit.

Mida mäletan Kalevipoja bussidest? 90. aastate algul, kuhu mälu ulatub, oli seis järgmine. Esindusbussiks oli mingi punane Turist-seeria Ikarus, täpset mudelit ei mäleta. Võimalik et vanatüübilise reisijateuksega 250, vaevalt 255. Ilmselt mõne bussipargi varasem isend. Juhiks oma naabrimees. Sellega sai veel bensiinikriisi ajal linnas teatris käidud. Teine uhkem isend oli oranž Rafik. Meenub mälupilt, kuidas pisikese poisina istusin Tartu-reisil selle mootorikattel. Veereminimekirjast selgus alles hiljuti: RAF 2203 (1987) 8968EAП müüdud 92/06 Kalevipoja kolhoosi. Ilmselt endine marsutka. Üks prostam buss oli veel - KAvZ. Ei unune üks sõit õhtupimeduses, kui kolhoosirahvas viidi kaubareisile Lõpe-maile. Poed olid ju ühel perioodil üsna tühjad ning ikka loodeti mujalt midagi paremat. Hiljem sõitis KAvz firma RATIVA sildi all, mis tegeles kolhoosi baasilt moodustatud suhkrupeedikasvatusega. Peab ikka sealtkandist vanu mälestusi ning pilte koguma hakkama...

Nii et PAZi kahjuks ei meenu. Pidi see kolhoosi käes olema üsna lühikest aega. Nagu me kõik teame, oli uue bussi saamine kolhoosile-sovhoosile pigem erand kui reegel. Vabandust pika personaalse möla eest.
(selle postituse viimane muutmine: 28.03.2012 14:56 Mister X.)
28.03.2012 13:37
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #247
RE: Vanad pildid Eestist
Soomlase fotol olev valge PAZ sõitis Tõstamaa liini (hilisem Kiraste) üheks sofriks oli tulevane eraettvõtja. Firmaks sai Rool ja rattad mis kattis liini LAZ bussiga mida oli 2 tk üks bensiini mootorigaja (reserv) teine belarussi mootoriga......
Tsitaat:Vabandust pika personaalse möla eest.
Pole midagi, Teineteist täiendades selgub tõde. Mina kah kohe paugult kõike ei mäleta aga on veel võimalus küsida sest mõned mehed on veel elus
Aga olgu muld neile kerge. Viimane keda maeti oli Lõpe liinilt Mati T
Selle kandilise PAZ sai majand/kolhoos selle eest et käisid sefidena tehases dire kabinetti remontimas ja muid kommunismi tavadega uppitamas....
Tsitaat:Käigus olid küll kaks uuemat PAZi, punased ja kandilised. Vähemalt ühte neist nähtud Kikepera liinisildiga.
Kikepera mees väitis et ÜKS ainsam oligi, siis tulid
ikarus Manid 3tk.
[Pilt: thumb_362AMX-Man-Ikarus212%2CTallinn_13_04_05.jpg]
Samad sõnad siin et seda valget ei mäleta . sest 80ndate keskapiku oli viimane Paz minumäletamist mööda millega sõitis veel Kusti. Siis tuli suur tühimik.

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 28.03.2012 19:49 keskjaam.)
28.03.2012 19:33
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #248
RE: Vanad pildid Eestist
Ametlik ajalugu räägib kahest uuetüübilisest PAZist Pärnu ATP ridades. Esimene 3205 ( 4906EAБ) tuli 91/05, 94/07 muutus registrimärk (440FAN) ja 94/10 müüdi AS Remor. Praegu leiab internetist ühe samanimelise firma andmed, aga see on nüüd OÜ. Valgamaal asuva ettevõtte tegevusaladeks on sõiduautode varuosade, lisaseadmete ja remondimaterjalide jaemüük, autolammutus. Ilmselt sinna see buss läkski. Teine 3205 tuli (EAC4924) tuli 91/08, muudeti millalgi 180AHA-ks ning müüdi 95/02 täpsustamata eraisikule. Ehk oskab Kikepera mees ütelda, kummaga neist tema liini sõitis. Väliselt oli uuetüübiline PAZ omamoodi muhe aparaat, juhi seisukohalt ei oska kommenteerida - vaevalt et see oli hullem tapja kui LAZ.

Kas viskab mälust ette, millisel liinil võis sõita see 80. keskel nn Kusti poolt tüüritud PAZ? Ilmselt pidi olema äärmiselt kümnendi algul saabunud masin, kuna andmeid selle kohta ei leia. 60. ja vist veel 70. oli ATPs PAZe hulgaliselt.
(selle postituse viimane muutmine: 29.03.2012 01:21 Mister X.)
29.03.2012 01:08
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #249
RE: Vanad pildid Eestist
(29.03.2012 01:08)Mister X Kirjutas:  Kas viskab mälust ette, millisel liinil võis sõita see 80. keskel nn Kusti poolt tüüritud PAZ? Ilmselt pidi olema äärmiselt kümnendi algul saabunud masin, kuna andmeid selle kohta ei leia. 60. ja vist veel 70. oli ATPs PAZe hulgaliselt.

Pärnu ATP PAZ-i ralli jätkub......
Oli olemas terve brigaad PAZe (umbes 7 tk) mille viimane isend see oli ja viimati sõitis ta nn Saunametsa liini.
Maha kandmisele läks ta asjaolude sunnil sest Kusti sai mingi väärteoga hakkama (pole oluline millega) Buss kanti maha ja juht tegi luksepa tööd kuni jäi pensile.
LAZi tuunimisega meenus et juhi kabiini seina õkvendamisel asendati suur klaas kumera PAZi katuse klaasiga. Ehk juhi parempoolne auk tehti suuremaks. Mõnigi mees painutas sinna pleksaklaasi eelnava puudumisel.
(29.03.2012 01:08)Mister X Kirjutas:  Ehk oskab Kikepera mees ütelda, kummaga neist tema liini sõitis. .

3205 ( 4906EAБ) tuli 91/05, 94/07 muutus registrimärk (440FAN)
Teine 3205 tuli (EAC4924) tuli 91/08, muudeti millalgi 180AHA-ks sõitis Aesoo liinil
Samas väitis et peale selle oli veel neid kandilisi Pärnus liikvel (teater,.....)

Samas meenub Vana ja uue masina erinevus....
Vana oli ehidatud veoauto raami baasil uus aga hoopis laiem.
Taheti vahetada uuel esisilla talaConfused Uuel vedrulehtede kinnitus oli laiem kui vanal sillal....

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 29.03.2012 13:57 keskjaam.)
29.03.2012 09:19
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #250
RE: Vanad pildid Eestist
(29.03.2012 01:08)Mister X Kirjutas:  Teine 3205 tuli (EAC4924) tuli 91/08, muudeti millalgi 180AHA-ks ning müüdi 95/02 täpsustamata eraisikule.

180AHA numbrimärk tuli koos müügiga. Sõitis see buss veel 2002-2005 Viljandi ATP liine Abja-Paluoja ümbruses. Buss ise kuulus eraisikule, kes tegi FIE-na Viljandi ATPle alltöövõttu.
Ajavahemikul 85-88 Pärnu ATPl ühegi PAZi kohta andmeid ei ole. 1989 tuli neid 3 bussi. 1991 tuli veel 2 punast. Ehk siis kütusekriisi aegu oli neid 5 bussi liikvel.
29.03.2012 13:13
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #251
RE: Vanad pildid Eestist
Tsiteerides keskjaama klassikaks muutuvat lauset: "Pärnu ATP PAZ-i ralli jätkub..."

Nüüd ma näen küll, et mälu on väga subjektiivne asi. Seega saame rääkida juba kolmest 672M tüüpi PAZ-ist, millest kaks kättesaadavas andmestikus ei kajastu. Seega ei tasu usaldada ka dokumente. Bussijuhtide mälestusedki kalduvad seinast-seina. Oskab ehk mustnija midagi pajatada nende kahe vanatüübilise PAZi saatuse kohta, mille olemasolust elas siinkirjutaja õndsas teadmatuses?
(selle postituse viimane muutmine: 29.03.2012 14:00 Mister X.)
29.03.2012 13:59
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #252
RE: Vanad pildid Eestist
(29.03.2012 13:13)mustninja Kirjutas:  Ajavahemikul 85-88 Pärnu ATPl ühegi PAZi kohta andmeid ei ole. 1989 tuli neid 3 bussi. 1991 tuli veel 2 punast. Ehk siis kütusekriisi aegu oli neid 5 bussi liikvel.
Huh selle jutu peale meenub et neid võiis olla jah kuid majandiga sidus vaid arvele olemine. Reaalselt sõitsid nagu KAvZid ettevõtete all. Väga lihtne põhjus, Mahtuvus väike ja liinidele vajati suuri busse muidugi veel Kütus .
Kui eraldati tuli vastu võtta....
Kui on veel kellelgil täpsemad andmed siis võib olla minu/sõprade mälus lüngad Blush
Tsitaat:1989 tuli neid 3 bussi.
Äkki täpsustaks ajavahemiku
Siis on millegist kinni haarata..

(29.03.2012 13:59)Mister X Kirjutas:  Tsiteerides keskjaama klassikaks muutuvat lauset: "Pärnu ATP PAZ-i ralli jätkub..."
Nüüd ma näen küll, et mälu on väga subjektiivne asi.
Kus juures kui esitasin vastava alateema küsimusi siis vatuse täpsutamisel tuli muudki palju huvitavat välja ja koheselt prahmaki oli esimen vastu, et oli midagi jah sellist..... ja siis hakkas tulema
Muudes ettevõtetes sõitvad bussid vormistati sealne mees majandisse tööle või asus mõni liinibussijuht Teise ettevõtesse poole kohaga tööle. Nii et PAZ-i või KAVAZ-i juht oli ATP hingekirjas.....

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 30.03.2012 12:55 keskjaam.)
29.03.2012 14:09
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #253
RE: Vanad pildid Eestist
Kõigi kolme 672M saatus on andmebaasis olemas. Üks läks Sangla kolhoosi, üks müüdi eraisikule ja üks PMT Pärnu osakonda.
Täpseid kuupäevi ei tea, millal need Pärnu bussiparki ilmusid. Kaks bussi tulid vahemikus aprill-juuli 89 ja kolmas detsembris.
30.03.2012 11:47
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #254
RE: Vanad pildid Eestist
(30.03.2012 11:47)mustninja Kirjutas:  Kõigi kolme 672M saatus on andmebaasis olemas. Üks läks Sangla kolhoosi, üks müüdi eraisikule ja üks PMT Pärnu osakonda.
Täpseid kuupäevi ei tea, millal need Pärnu bussiparki ilmusid. Kaks bussi tulid vahemikus aprill-juuli 89 ja kolmas detsembris.
Kikepera venna sõnutsi käis ta bussijärgi kevadel aga aastarv jäi täpsustamata ja kas ta mäletabki täpselt....
Samas kui värvipilt on tehtud 92 ja siis oli vantüübi PAZ veel sõitmas ......................HuhHuhHuh

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
30.03.2012 13:00
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #255
RE: Vanad pildid Eestist
Mustninjal õigus. Mister X-i poolt lohakas töö. 1989. a tuli Pärnu ATP-sse tõesti 3 uut 672M-i. 8936EAP müüdi 92/04 PMT Pärnu Koondisesse, 9048EAP (332JAD) 94/12 eraisikule ja 4053EAC (pildil olev) 94/09 OÜ Sanglale. Muidugi oleks ideaalne, kui selguks, kas ülejäänud kaks olid liini- või mõne ettevõtte bussid. Ksf keskjaam selles nn PAZ-i rallis tubli ajaloolane.
(selle postituse viimane muutmine: 30.03.2012 19:04 Mister X.)
30.03.2012 18:41
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #256
RE: Vanad pildid Eestist
Aesoo ja Kikepera llinidel startisid hommikul kodust 2 kandilist..... se on kindel värk

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
30.03.2012 22:24
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
tak3574 Ära
Bussi- ja mossefänn

Postitusi: 483
Liitunud: Apr.2010
Postitus: #257
RE: Vanad pildid Eestist
Nysa ja ZAZ [Pilt: auto17]
(selle postituse viimane muutmine: 01.04.2012 11:49 tak3574.)
01.04.2012 11:49
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #258
RE: Vanad pildid Eestist
(01.04.2012 11:49)tak3574 Kirjutas:  Nysa ja ZAZ [Pilt: auto17]

Minul pilt ei avanenud aga see on vist see...
[Pilt: auto17.jpg?m=1288186071]
Tsitaat:Pildi jagamiseks tuleb klõpsata pildil ja võtta sealt URL, mitte sisestada lk aadress riba olev pildi reale

(27.03.2012 23:50)Mister X Kirjutas:  DAB 556UNO oli hea buss, kuradima vaikne ja mugav.
..... Nagu targemad foorumlased ütlesid, olid tasemel ka selle isendi mugavused: reguleeritavad istmed, käetoed, kohtventilatsioon, kohtvalgusti ning bussijuhile vajalik veekeetja.
Ennem kui see masin Paadrema vahet sõitma hakkas keerati istmete amordid küljest ära ja tehti jäigaks.
Amordid läksid kõrgetele bussidele ja lattu tagavaraks


Lisatud manus(ed) Pisipilt (pisipildid)
   

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(selle postituse viimane muutmine: 01.04.2012 20:28 keskjaam.)
01.04.2012 20:12
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #259
RE: Vanad pildid Eestist
Ühistranspordi ajaloo-alaseid noppeid vanadest kroonikafilmidest.

1) 1945 (heliriba hävinud). Viiendas palas trammivagunite remontimine Tallinna linna trammi-Autobussi trustis, Tallinna tänavapilt sõitva trammiga: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475088

2) 1948. Esimese pala teises teemas trammi remont Tallinna Linna Trammi ja Trollibussi Trustis: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475088

3) 1950. Neljandas palas erialaloeng Tallinna Autobussipargi juhtidele: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475088

4) 1956. Viiendas palas turismiautobuss Eesti NSV teedel, laager Peipsi ääres: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475088

5) 1957. Neljandas palas näärivana ja muinasjututegelastega uusaasta autobussiliin Tartus: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475088

6) 1958. Kuuendas palas kriitka Põltsamaa maaliinide autobussijaama suhtes: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475689

7) 1959. Kuuendas palas kogunevad lapsed busside juurde, et sõita pioneerilaagritesse: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475689

8) 1963. Viiendas palas kriitika "bussijäneste" suhtes: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475689

9) 1965. Kuuendas palas uued Saksa DV päritoluga trammid Tallinna tänavail, kriitika trollibussiliinide aeglase rajamise kohta: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475689

10) 1965. Kuuendas palas esimene trollibussiliin Tallinnas: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475689

11) 1965. Kolmandas palas autasustavad Ungari RV Ikaruse tehaste esindajad Tallinna autobussipargis miljon kilomeetrit kapitaalremondita sõitnud Ikaruse juhte: http://filmi.arhiiv.ee/fis/index.php?act...1333475689
(selle postituse viimane muutmine: 03.04.2012 20:07 Mister X.)
03.04.2012 20:06
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #260
RE: Vanad pildid Eestist
Peale busside kaemist küllaga weel.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
03.04.2012 21:44
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog