sasstak
Mõnusamalt kohale
Postitusi: 2,672
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Nägin Narva duplel liinibussil manuaal käiпukast - see oli tehasest või?!?
Mõnusamalt kohale
|
|
12.11.2010 07:09 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(12.11.2010 07:09)sasstak Kirjutas: Nägin Narva duplel liinibussil manuaal käiпukast - see oli tehasest või?!?
Tehasest.
|
|
12.11.2010 13:20 |
|
ziepniekkalns
Vanem liige
Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(11.11.2010 23:43)Albu Kirjutas: (10.11.2010 13:31)ziepniekkalns Kirjutas: 1)Millal lõpetas RAS Mootor kaugliinide teenindamise?
2)Millal tekkis Eesti Buss ja millal hakkas Eesti Buss kaugliine teenindama?
RAS Mootori haare vähenes juunis 1994, kui rahvusvahelised kaugliinid läksid üle MootorReisi ASile ja osa Eesti-siseseid kaugliine SEBEle. Septembris 1995 moodustati veel Mootori nime kandev ühisfirma erastamisagentuuri (49% aktsiatest) ja Taani firma Dan Bus (51%) osalusel. AS Eesti Buss moodustati lõpuks veebruaris 1996, enamik aktsiatest kuulus Taanist toodud busside eest taanlaste ASile Nomaal. Bussideks peale Mootorist jäänud Ikaruste olid Taanist toodud kaugliinidele mitte niiväga sobivad Leyland DABid, mõned Setrad (pärast Samatile). Eesti Bussi pankrot kuulutati välja märtsis 2000. a. 17. märtsil lõpetati sõidud, 27. märtsil taastus 45st liinist 39l liiklus uute vedajatega.
Kui juba teatud daatumite märkimiseks läks, olgu veel mainitud üks tähtis kuupäev - 1.08.1999 võttis Sebe üle Tarbuse kaugliinid, saades nii senisest suurema turuosa.
Suured tänud!
|
|
12.11.2010 16:27 |
|
ziepniekkalns
Vanem liige
Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Oskab keegi midagi öelda sellise bussifirma kohta nagu Ormatron OÜ? Paistab vist mingi seos olevat VS Angirasega, kuna kaugliinid enamjaolt samad, aga kuulaksin mõne targema juttu.
|
|
18.11.2010 17:18 |
|
Albu
Tõsine bussihuviline
Postitusi: 559
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(18.11.2010 17:18)ziepniekkalns Kirjutas: Oskab keegi midagi öelda sellise bussifirma kohta nagu Ormatron OÜ? Paistab vist mingi seos olevat VS Angirasega, kuna kaugliinid enamjaolt samad, aga kuulaksin mõne targema juttu.
2000. a. veebruaris avas OÜ NAO EST Jõhvi piirkonnas taksobussiliinid 121 ja 122, aasta hiljem muutis nime Ormatroniks. Hakkas avama ka kaugliine. 2001. a. septembris läksid Ormatroni liinid firma raskuste tõttu VS Angirase alla.
|
|
20.11.2010 17:20 |
|
Mister X
Mobilis in mobili
Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Seoses läheneva pühadeajaga tuli mulle meelde selline mõiste nagu "nääribuss".
Oma nooruse tõttu ma nääribussiga sõitnud ei ole. Küll mäletan üht 90ndate keskpaigas Pärnus liikunud linnliini Ikarust, mis evis kunagise näärbussi tundemärke - oli küll tavaline kollane, aga akendel olid jäljed kunagi sinna maalitud kollastest, punastest ja vist ka sinistest tähtedest.
Kui kogenumad foorumlased ei pahanda, küsiks et mis põhimõtetel neid nn nääribusse realiseeriti. Eeldasid nad mingisugust piletitasu, sõiduplaani või muud spetiifilist atribuuutikat?
Leid ERR fotopangast, ehk läheb teemasse:
http://foto.err.ee/cat-824/transport/oid.../?offset=6
(selle postituse viimane muutmine: 05.12.2010 19:17 Mister X.)
|
|
05.12.2010 19:16 |
|
ziepniekkalns
Vanem liige
Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Aastaid tagasi eksisteeris ettevõte Põlva Reisijateveod OÜ. Sellest sai vist GoBus Põlva osakond kui ma ei eksi? Igatahes kas keegi oleks nii kena ja teeks väikese ülevaate sellest firmast ning annaks ka Põlva RV teenindatud liinide nimekirja (minu teada neil ikka oli kaugliine).
TÄnud!
|
|
26.12.2010 17:14 |
|
Regardman
Kes see friik on?
Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(26.12.2010 17:17)MrJL Kirjutas: (26.12.2010 17:14)ziepniekkalns Kirjutas: Aastaid tagasi eksisteeris ettevõte Põlva Reisijateveod OÜ. Sellest sai vist GoBus Põlva osakond kui ma ei eksi? Igatahes kas keegi oleks nii kena ja teeks väikese ülevaate sellest firmast ning annaks ka Põlva RV teenindatud liinide nimekirja (minu teada neil ikka oli kaugliine).
TÄnud!
Sooviks ka täpselt sama asja.
OÜ Põlva Reisijateveod loodi 1992. aastal, algselt munitsipaalettevõttena, pärast ümberkorraldust aktsiaseltsina. Hiljem, 1997. aastast osaühinguna, eksisteeris kuni 28.06.2005. Ettevõtte juhid Endel Olli, Vambola Olli ja Enn Rüga. Teenindatavat Põlva-Võru liini korraldas alltöövõtulepingu korras Sebe.
GoBus Põlva tegeles liiniveoga 29.06.2005 - 01.01.2007.
Põhimõtteliselt saab väita, et GoBus Põlva tekkis seetõttu ja oli ainus väljapääs säilitamaks Põlva maakonnaliinid. Kui maavalitsus poleks pikendanud konkurssi läbikukkumisel lepingut nendega, jäänuks reisijad vedamata. 2007. aastast tegutseb liinidel konkurssivõitja Harjumaa Liinid.
(selle postituse viimane muutmine: 26.12.2010 18:00 Regardman.)
|
|
26.12.2010 17:57 |
|
ziepniekkalns
Vanem liige
Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Tänud, nüüd mingigi ülevaade olemas.
Aga endiselt sooviks teada ka Põlva RV teenindatud liine, nii et kui keegi kasvõi mõnda teab, oleks väga tänulik!
|
|
30.12.2010 21:38 |
|
markot
Vanem liige
Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Kaugliinid olid Põlva RV-l alguses 831,834 Põlva-Tartu-Põlva ,833 Räpina-Tartu, 835 Tartu-Räpina,837 Põlva-Võru.
Kas hiljem ka Tartu-Koidula?
|
|
30.12.2010 22:37 |
|
hanno
Noorliige
Postitusi: 12
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
GoBusi ajal teenindati ka Põlva-Pärnu liini, seda küll väikebussiga.
|
|
02.01.2011 00:28 |
|
ziepniekkalns
Vanem liige
Postitusi: 598
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
405 Põlva-Kanepi-Otepää-Tõrva-Nuia-Pärnu. Käigus oli 21.04.2006-26.05.2007 reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti.
Põlvast 8:40, Pärnus 12:05
Pärnust 13:00, Põlvas 16:20
|
|
02.01.2011 23:18 |
|
Trollino
Unregistered
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Üks väga imelik küsimus.
Kas Solarise AC esi paneelidest keskmist saab samuti üles tõsta nagu seda saab teha tagumise ja külgmiste luukidega või saab seda ainult eest ära võtta? Üks asi lihtsalt tekitas suurt segadust ja sooviks nüüd sellele lahendust leida.
|
|
12.01.2011 17:48 |
|
Regardman
Kes see friik on?
Postitusi: 1,389
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
(12.01.2011 21:17)PETSS Kirjutas: Kas siin kedagi ,kes hiljuti lõpetanud C,D kursused?Kas sel õpetatakse ainult liiklust wõi ka autoehitust?Tänane kogemus pani küll mind tolles wiimases kahtlema.Mu õpilane eiteadnud muhwigi õliolemasolu watamisest mootoris ,jahutuswedeliku kontrollist ega mittarite näitudest.Sõitis südame rahhuga keewa jahutuswedelikuga.
Herr. Kaljulaid ehk 41kraadine lõpetas hiljaaegu C,E kursused. Uuri, mida õpetatakse.
|
|
12.01.2011 21:22 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Mitte ühegi sõidukikategooria juht ei pea 21. sajandil teadma mitte midagi auto ehitusest. Selle jaoks on vastavad inimesed. Vähemalt nii on üles ehitatud seadustik. Lootma peab reaalsele elule mis omad korrektuurid seab. Kui mina võimule saan, siis saab liikluseksami kohustuslikuks osaks auto tehnoseisundi kontroll, tankimine ja ideaalis ka rattavahetus. Kui need asjad tehtud, siis alles läheme autosse sisse. Kui neid asju ikka teha ei mõista, siis rooli taha asja ei ole.
|
|
12.01.2011 21:30 |
|
Oxygen
Kibestunud jobu
Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
|
RE: Tahaks kõike teada ehk küsija suu peale ei lööda
Testides on üks küsimus selle kohta milline on mootori normaalne töötemperatuur. Loengus mainitakse see nii jooksvalt ära ja eksamil ei pruugi seda küsimust üldse ette tulla. Ma arvan, et ma ei liialda kui ma ütlen, et kuskil pooled ei tea mis normaalne temp on. Sellele aitab kaasa veel fakt, et paljudele autodele ei ole näidiku peale enam numbreid ka kirjutet vaid hoopis mingisugused värvilised alad kus osuti liigub. Mis puudutab igasuguseid tulesid armatuuris, siis selle kohta võib lõputult anekdoote rääkida kuidas autojuhid (miskipärast alati ühest kindlast soost) lähevad remonditöökotta ja ütlevad, et neil hakkas kaks nädalat tagasi seal üks kannu pilt põlema ja nüüd auto enam ei lähe käima. Ühte sellist olen isegi näinud, aga see tuli õnneks veel omal jõul ja enne kui midagi juhtuda jõudis.
Ausaltöeldes ei saa ju kurta, et paljud autojuhid lollid on. Selle võrra on lukudel ju rohkem tööd. Küll aga on piinlik, et sellised elukutselisteks kipuvad. Kui inimene ikka tahab rooli keeramisest endale sissetulekuallika teha, siis peaks ikka olemas olema põhimõtteline ettekujutus sellest mis mootoriruumis toimub. Kui selle tegelase enda auto segamini lendab, siis see on tema enda probleem. Kui aga antud juhul näiteks bussi mootor liinil kokku jooksutatakse, siis on häda nii temal, tööandjal, reisijal ja ehk veel kellelgi.
(selle postituse viimane muutmine: 12.01.2011 22:52 Oxygen.)
|
|
12.01.2011 22:46 |
|