RE: sõitjateveo lepingud
Siinkohal täpsustav ülevaade linna- ja maakonnaliinide teenindajatest 1992-2009 Idas Kohtla-Järve piirkonnas.
Kohtla-Järve linnaliinide teenindajad.
Põliselt RAS Kohtla-Järve ATP > AS Järve ATP (al dets 1994). Esimene konkurent AS Vedu alustas juulis 1993, teenindades liine 7, 17 ja 28, viimasest loobus peagi ja sai endale 9. liini, siis ka 27. liini. AS Vedu katsetas ka mitmete marsruuttakso liinidega. 77. liin avati 1.04.94. Detsembrist 1995 jäi teenindada vaid 7. liin ja taksoliinid. Liin 88 avati 25.04.1996. 1996. sügisel võeti nimeks AS Järve Liinid. 1997. a. 7. liinist loobuti, teenindati liine 72 ja 77. Järve ATP teenindas liine 3, 4, 6, (7), 9, 17, 21, 27, 28, 29, 30, 31. Kevadel 1997 moodustati OÜ VS Angiras, mis hakkas alul tegema Järve ATP-ga koostööd, sõites taksoliine õhtuti, kui suured bussid harvem käisid. 1998. a. hakkas 77. liini teenindama ka Järve ATP. 1999. aastal sõitis veel ka Järve Liinide 77. liin. 1999. a. maist algas suurem VS Angirase taksobusside liiklus seoses uute liinide avamisega, 2000. a. teenindati väikebussiliine 1T, 2T, 3T, 4T, 5T, 13T, 2001. a. lisandusid 14 ja 16. 2000. a. veebruaris avati (maavalitsuse loal) taksobussiliinid 121 ja 122, teenindajaks OÜ NAO EST (hilisem Ormatron), 2001. a. septembris läks sisuliselt Ormatron VS Angirase alla. Märtsis 2001 sai Järve ATP pankrotistudes linnaliinide teenindajaks AS Järve Bussipark. Siis tekkis keeruline aeg, sest linnaga sõlmitud lepingu alusel teenindas liine JB, kuid maavalitsus sõlmis liinide 17 ja 27 teenindamiseks lepingu EALiga ja liinide 4, 7, 9, 21 ja 43 osas VS Angirasega. Seega toimus liinide dubleerimine. 2003. a. sügisel olukord lahendati, liine 4 ja 43 jäi teenindama Angiras; 7, 9, 21 JB; 27 suleti; 17 jäi nii JB kui EALi teenindada. Vahepeal tekkis OÜ I.V.P. Reisid liinidega 8, 133. Aprillist 2004 oli VS Angirasel ja IVP Reisidel ühine omanik ja sest ajast kasutatakse ühisnime OÜ I.V.P. Reisid. Firma tegutses kommertsliinidel aina vaevalisemalt kuni 27.08.2008, siis loobus; 43. liini asus 25.09.08 teenindama AS SEBE. Ka täna sõitvaid kommertsliine teenindavad OÜ Fremanti (5), FIE Valeri Rukin (OÜ OV Ida-Bus) (3, 24), OÜ Cryptus (2, 11), OÜ StimReis (10, 12, 133), OÜ Eiki Reisid (122). Oktoobris 2008 avas, kuid juba märtsis-aprillis 2009 sulges SEBE liinid 122 ja 133. Kiviõli linnavalitsuse konkursi 18. liini teenindamiseks viieks aastaks võitis juunis 2009 AS ATKO Bussiliinid.
Viimastest aastatest linnaliinidel oli kirjas teema alguses.
Jõhvi piirkonnas maakonnaliinide teenindajad.
Pikka aega teenindas RAS Kohtla-Järve ATP. Mõned liinid avasid erategijad: AS Meteoor (Kiviõli-KJ, 1992), AS VR-Au.To (Jõhvi-Toila, 1992-93), AS Reisija (Savala-Jõhvi, 1992…), OÜ HVM (1994…), AS Tehno (Jõhvi-Mäetaguse-KJ, 1994-95). Alates 1.04.1996. a. hakkas järk-järgult maakonnaliine Järve ATP-lt üle võtma OÜ Ekspress Auto L. Juunist 1996 teenindati liine 104, 116, 118, 119, 546. AS Järve ATP teenindas liine 43, 102, 105, 114, 115, 541, 543, 545, 552, 553, 503, 903. Maist 1997 lisandus EALile liin 115, avati liinid 106, 108, 120, 42; aasta lõpus prooviti 114. 10.03.1998 hakkas liine 114, 503, 903, 904 teenindama AS SEBE. Märtsist 1998 sai EAL juurde liinid 115, 543, 545. Järve ATP teenindas veel liine 102, 105, 552, 553, märtsis 2001 võttis need üle EAL. OÜ Lüganuse HVM teenindas liine 18, 100, 103, 110, 113, 117. OÜ Rannu Rukkilill EST liine 99, 124. AS Järve Bussipark liini 126 (Viivikonna liini bussi Sillamäele sõit). Alates 2002 teenindas suveliini 42 VS Angiras.
Riigihangete osas maavalitsus kuulutas konkursi 2003-04 aastatel välja mitu korda, kuid need vaidlustati juba eos ja pikendati seniseid lepinguid, ehk siis lepingut ka EALiga. Lepingud kõigi 9 vedajaga maakonnaliinidel kehtisid 2007. a. lõpuni, kuid siis neid taas ajutiselt pikendati. 2007. a. juulis lõpetas maavalitsus ühepoolselt EALiga lepingu ja sõlmis 1.08st ajutised lepingud SEBE, Lüganuse HVMi ja T.Jaaniperega. Uus leping korraldatava konkursi võitvate vedajatega pidi sõlmitama 2008. a. juulist 2015 a. juulini, kuid lepingutingimusi taas vaidlustati ja kehtivaid lepinguid pikendati 2009. a. oktoobrini. Viimased andmed puuduvad, kas on sõlmitud uued lepingud (avalikkust teavitamata) või taas pikendatud vanu.
|