Tere külaline! Logi sisse or Registreeru

Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 6Hääli - 4.33 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ikarus
Autor Sõnum
Oxygen Ära
Kibestunud jobu

Postitusi: 3,370
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #361
RE: Ikarus
No kui poldid oleks keres lõpuni kinni keeratud, siis võiks seda Cumminsi diisliga produkti ju täitsa bussiks pidada. Pole üldse paha.
06.05.2012 20:31
Külasta selle kasutaja veebisaiti Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #362
RE: Ikarus
Lihtasam wariant rendiks wõtta.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
06.05.2012 20:35
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #363
RE: Ikarus
(06.05.2012 14:41)lauri3885 Kirjutas:  buss garaazinumbriga 3669(mootori ajastu number),siis on minu buss näha.riiklik nr oli midagi 48..-ga tähed A(K või L)..-ga(vene nr oli 05-93 EAП).
Numbri järgi nagu 85.aasta masin. Selliseid oli Eesti Bussi all vähe. 485AKP on ainus, mis kohe ette tuleb. Mootoriaegsete garaažinumbritega siduda on keeruline, saab ainult oletada. Tolle seeria 256d kandsid Mootori ajal ka teisi registrinumbreid: 753MAT, 977AIX, 421BMC
06.05.2012 22:50
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #364
RE: Ikarus
(06.05.2012 22:50)mustninja Kirjutas:  
(06.05.2012 14:41)lauri3885 Kirjutas:  buss garaazinumbriga 3669(mootori ajastu number),siis on minu buss näha.riiklik nr oli midagi 48..-ga tähed A(K või L)..-ga(vene nr oli 05-93 EAП).
Numbri järgi nagu 85.aasta masin. Selliseid oli Eesti Bussi all vähe. 485AKP on ainus, mis kohe ette tuleb. Mootoriaegsete garaažinumbritega siduda on keeruline, saab ainult oletada. Tolle seeria 256d kandsid Mootori ajal ka teisi registrinumbreid: 753MAT, 977AIX, 421BMC

EESTI BUSSi all oligi minu mäletamist mõõda lõpuni alles ainult 3666 ja 3669, vist oli ka üks EAП numbriga buss veel.485AKP kuulus 3666-le(vana nr 05-92EAП).oli ka veel üks EAO numbriga buss, garaazi nr 3664.minu oma oli ka midagi 48..-AKP-ga.enamus EESTI BUSSi ikarus bussid kandsid numbrimärke 400-499AKP,mõni üksik oli teistsuguse numbriga.lääne omad need olid teistsuguse numbriga põhiliselt.veel:421BMC mäletan küll see oligi vist kolmas EAП,ainult millise garaazinumbriga oli seda enam ei mäleta(vist 3612 või 3622).753MAT ja 977AIX ei tule praegu nagu meelde.

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
(selle postituse viimane muutmine: 06.05.2012 23:30 lauri3885.)
06.05.2012 23:07
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #365
RE: Ikarus
Aasta oli 98 ,kui ma wene ORT1 üht saadset tegin,Koidula piiripuntis.Seal 15 Eesti Bussi wärviders Ikarus 250 ja 256 seisis ,kõik transiitnumbritega.Kui wiitsiks otsida TV3 arhiwi see isegi alles ehk?

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
07.05.2012 12:45
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #366
RE: Ikarus
Ehk kegi teab,mis saanud tollest Pärnu 630 nest?

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
08.05.2012 20:35
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Mister X Ära
Mobilis in mobili

Postitusi: 445
Liitunud: Dec.2008
Postitus: #367
RE: Ikarus
Ikarus seisab omal kohal. Veel. Suve tulekul, kui pikemalt Pärnus, kavas kontakteeruda omanikuga. Ent isiklik hammas selle peale ei hakka ja eraomandus on meie riigis püha ning puutumatu. Vähemalt teoreetiliselt.

Nüüd üks küsimus linnaliini Ikaruste kabiinide kohta. Pikka aega sai lihtsameelselt arvatud, et sellised kinniehitatud kabiinid iseloomustavaid kõiki linnakaid. Fotode kõrvutamisel selgus, et siiski mitte. Asjakohase kommentaarina toon ära refereeringu 9.02.1994 Pärnu Postimehes ilmunud artiklist (autoriks tollase RAS Pärnu ATP AÜ esimees Peeter Kevad): "Veel üks teema vajaks selgeksrääkimist. Mõni aeg tagasi esitati PPs küsimus: kelle loal ja mis eesmärgil selline bussikabiinide laiendamine reisijate mugavuse arvel on ette võetud. Ümberehituse autoriks on (algselt) "Ikaruse" tehas ja tellijaks liiklusohutuse spetsialistid. Asi on nimelt selles, et laiendatud kabiin tagab juhile takistusteta väljavaate paremale. Inimesed, kes on autoroolis istunud, teavad et ilma vaba väljavaateta paremale on näiteks peatee ületamine riskantne. Vana tüüpi kitsaste kabiinide korral on see vähemalt tipptundidel äärmiselt raske (inimesed seisavad ees ja aknad udused). Seega siis reisijate julgeolek reisijate mugavuse arvelt. Teiseks suurendab selline kinniehitatud kabiin suuresti juhi enese turvalisust, sest kahjuks pole viimasel ajal mitte harvad juhused, kus juhti isegi relva ähvardusel (eriti öötundidel) on sunnitud kassat ära andma või kusagile sõitma. Kuna korravalvurid suudavad tagada (nii nad ise väitsid) ainult pistelisi kontrollkäike, pätid aga ka bussijuhte pisteliselt kimbutavad, siis ei jää muud üle, kui ennast ise kaitsta, ehitades selliseid kinniseid kabiine ja soetades passiivse kaitse vahendeid."

Targemad foorumlased võiksid kommenteerida, millal alustati Ikaruse tehases spetsiaalsete kabiinide ehitamist ja kas seda tehti ainult Eesti NSV asjapulkade tellimisel. Ikaruste tarneliin katkes Eesti jaoks pärast 1990. aastat ning siis kasutati ilmselt iseseisvaid ümberehitusviise. Siiski polnud lugu nii hull kui näiteks Venemaal, kus liigub siiani suletud esiustega ja vaibaga salongist eraldatud juhikohaga isendeid.
(selle postituse viimane muutmine: 13.05.2012 18:49 Mister X.)
13.05.2012 17:59
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
mustninja Ära
enemigo del mundo

Postitusi: 501
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #368
RE: Ikarus
(13.05.2012 17:59)Mister X Kirjutas:  ...millal alustati Ikaruse tehases spetsiaalsete kabiinide ehitamist ja kas seda tehti ainult Eesti NSV asjapulkade tellimisel.
Modifikatsioon 260.50 oli originaalis laiendatud kabiiniga. Eestisse hakkas neid ilmuma 90. aastal. Vähemasti Viljandis ehitati järgmise kolme aasta jooksul umbes poolte Ikaruste kabiinid sarnaselt ümber. Rakveres näiteks sellist ümberehitust ei tehtud.
13.05.2012 18:35
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
kukkurkurat Ära
tegelinski

Postitusi: 581
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #369
RE: Ikarus
Juba 1988 aasta lõõtsad 280.48 olid Tallinnas pika kabiiniga.
13.05.2012 19:55
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #370
RE: Ikarus
Mäletan et kollased kabiinid olid tõesti väikesed .... samas musta värvi seinaga kabiinid olid just need mis poolitasid esiukse pooleks.
Samas meenub et kaheukselised suure klaasidega mis Pärnus oli sõitsid Sindi liini.
[Pilt: images?q=tbn:ANd9GcRH3QZCruBgyc0WgLJpVJ8...X2qO1Sd6xQ]
Viskas üks ekibaas ültse selle vaheseina välja.
Pigem hädaldajateks oli partei/veterean pensionääride grupp kes oli harjunud esiuksest sisse ronima ja nüüd oli see väiksemaks muudetud.
Lihtsalt artikel vorbiti rahvale valmis sest arvati et iseehitust.et tehases seda ei tehtud
Samas busside mahakandmisel tiriti neid seinu koju et hilisemalt ümberehitamisel kasutada Mäletan ühte scania linnaliini kuhu see oli installitud.....Tongue
Kollased tulid kohe väikese kabiiniga arvan et kuskil peale 85 tulid need laiemad. kuna need suuremad tulid siis hakkasid ka väiksekabiini mehed omi laiendama sidudes ukse vahekäpideme külge kinni suvel sõideti esimene pool ust lahti(jahutus)

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
13.05.2012 20:49
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #371
RE: Ikarus
Stazööri bussidel oli üldse edeuks ju kinni.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
14.05.2012 18:56
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #372
RE: Ikarus
(14.05.2012 18:56)PETSS Kirjutas:  Stazööri bussidel oli üldse edeuks ju kinni.
seda ainult tallinas....... tartukohta ei oska pead anda...

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
15.05.2012 11:38
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #373
RE: Ikarus
(15.05.2012 11:38)keskjaam Kirjutas:  
(14.05.2012 18:56)PETSS Kirjutas:  Stazööri bussidel oli üldse edeuks ju kinni.
seda ainult tallinas....... tartukohta ei oska pead anda...
elasin koolipoisina 9aastat tartus,meenutasin aga ei tule meelde et tartus oleks stazööri omadel esiuks täiesti kinni olnud,aga pead anda ei julge ka mina.

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
15.05.2012 13:45
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #374
RE: Ikarus
(19.11.2009 13:41)keskjaam Kirjutas:  
(16.11.2009 13:32)cargirl Kirjutas:  http://images.google.com/imgres?imgurl=h...8%26um%3D1 kurb vaatepilt, kuid see eest võib näha kui vastupidav võib olla üks ikarus
Aasta oli siis 1983.
Tartus üks õnnetu mees võttis majandist kollase ikri ja sõitis rooli-sammast tsentriks arvestades . Riia raudtee viadukti sambaotsa.
Soovides enesetappu teha sest noorik oli ta pikalt saatnud. Jäi ellu aga masin läks tagavaraosadeks .
Buss oli ilma reisijateta

kas keegi oskab öelda selle avarii teinud bussi garaazinumbrit,elasin tollal tartus ja teadsin enam-vähem kõiki busse,saaks siis aimu millisega tegu oli.huvitav ainult et tollest avariist ei tea midagi.
SORRY,VASTUS OLEMAS.tahtsin postituse ära kustutada,aga ei õnnestunud.

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
(selle postituse viimane muutmine: 15.05.2012 16:02 lauri3885.)
15.05.2012 15:55
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #375
RE: Ikarus
Tartus olid stažööri-bussid, millel esimene uks täiesti kinni 45,50,56,58,633. Tegelikult sõitsid stažöörid muidugi kõkide bussidega, mitte ainult nendega.
Juhtide endaalgatuslikud ümberehitamised algasid 1986, kui uutel mustadel kabiinidel pandi lükanduks hingedele (esimene oli 651).Edasi hakati panema ka vanu kollaseid uksi ja lõpuks ka terveid vanu kabiine.
1987 sai alguse komme suveks ära võtta kabiini uks või siis see kumer sein kabiini- ja välisukse vahel.
1988 hakati mõlemat ära võtma, nii et alles jäi ainult juhi seljatagune.
Poolkinni hakati massiliselt kabiine ehitama 1988, lõpuks jäi alla kümne bussi, millel esimese ukse mõlemad pooled kasutusel olid. Üksikud vanemad juhid jätsid kabiinid kinni ehitamata ja näiteks värskelt tulnud 529 kinnise kabiini sai kohe endale 508.
Umbes 2000.a, mingi aeg peale seda, kui tuli nõue sõitjatele ainult esimesest uksest sisenemiseks, anti käsk kõigil Ikarustel isetehtud kabiinid ära lammutada.
15.05.2012 18:19
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #376
RE: Ikarus
(15.05.2012 18:19)markot Kirjutas:  Tartus olid stažööri-bussid, millel esimene uks täiesti kinni 45,50,56,58,633. Tegelikult sõitsid stažöörid muidugi kõkide bussidega, mitte ainult nendega.
Juhtide endaalgatuslikud ümberehitamised algasid 1986, kui uutel mustadel kabiinidel pandi lükanduks hingedele (esimene oli 651).Edasi hakati panema ka vanu kollaseid uksi ja lõpuks ka terveid vanu kabiine.
1987 sai alguse komme suveks ära võtta kabiini uks või siis see kumer sein kabiini- ja välisukse vahel.
1988 hakati mõlemat ära võtma, nii et alles jäi ainult juhi seljatagune.
Poolkinni hakati massiliselt kabiine ehitama 1988, lõpuks jäi alla kümne bussi, millel esimese ukse mõlemad pooled kasutusel olid. Üksikud vanemad juhid jätsid kabiinid kinni ehitamata ja näiteks värskelt tulnud 529 kinnise kabiini sai kohe endale 508.
Umbes 2000.a, mingi aeg peale seda, kui tuli nõue sõitjatele ainult esimesest uksest sisenemiseks, anti käsk kõigil Ikarustel isetehtud kabiinid ära lammutada.
1983-1986 aastani minu arust 633 küll ei olnud kinnise esiuksega,633 näol oli tegemist minu lemmik bussiga.45,50 ja 56 kohta ei oska õelda aga 58 ei olnud ka minu arust kinnine(aga võin ka eksida)

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
15.05.2012 18:25
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
markot Ära
Vanem liige

Postitusi: 576
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #377
RE: Ikarus
Vähemalt 1985 sügisel olid need kõik juba kinnised, aga millal kinni ehitati, ei oska öelda, 1983-85 võisid veel lahtised olla küll.
15.05.2012 18:37
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
PETSS Ära
Bussijuht

Postitusi: 3,869
Liitunud: Nov.2008
Postitus: #378
RE: Ikarus
Stazööribussidest niipaljukest,et juhendaja istus nagu kunn sal pehmes LUXi istmes,trollidel pea samamoodu oli neil waid kang ka ees.MItte nii nagu täänpäiw seisad seal kõrwal (kui jobu roolis)õdaguks rohkem wäsinud kui ise sõitnud oleks.

Tänud ,et kasutate Tallinna Linnatranspordi AS teenuseid.Smile
15.05.2012 22:41
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
lauri3885 Ära
Tallinna ühistranspordi huviline

Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Postitus: #379
RE: Ikarus
(15.05.2012 22:41)PETSS Kirjutas:  Stazööribussidest niipaljukest,et juhendaja istus nagu kunn sal pehmes LUXi istmes,trollidel pea samamoodu oli neil waid kang ka ees.MItte nii nagu täänpäiw seisad seal kõrwal (kui jobu roolis)õdaguks rohkem wäsinud kui ise sõitnud oleks.

täitsa jumalast nõus et kõrval seismine rohkem väsitab kui rooli taga.

Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!Rolleyes
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!Smile
15.05.2012 22:44
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
keskjaam Ära
Oksendamiseni küllastunud

Postitusi: 1,011
Liitunud: Mar.2009
Postitus: #380
RE: Ikarus
(15.05.2012 22:44)lauri3885 Kirjutas:  
(15.05.2012 22:41)PETSS Kirjutas:  Stazööribussidest niipaljukest,et juhendaja istus nagu kunn sal pehmes LUXi istmes,trollidel pea samamoodu oli neil waid kang ka ees.MItte nii nagu täänpäiw seisad seal kõrwal (kui jobu roolis)õdaguks rohkem wäsinud kui ise sõitnud oleks.

täitsa jumalast nõus et kõrval seismine rohkem väsitab kui rooli taga.
Meenub et Tartus ja Tallinas olid spetsiaalsed õppebussid Mis õpetasid ATMM (auto/transpordi/Maante/ministeerium) õppe -le juhte ja neil istus instruktor kõrval eraldi toolil ja ees oli 2 pedaali. (sidur ja pidur)
Pärnu ainsamal samasugusel oli ka vahesin koos uksega ette ehidatud, et juhi kabiin oli eraldatud ja sisse sai ainult 2 tagumisest või siis otse kabiini esimesest.
Tartu õppe ikatruste arvu ei mäleta oli vist 3-5 + LAZ... Ja mõnigi neist oli käigukast ja reduktor ümberehidatud ... kui õppesõitu ei olnud, tegid tellimus vedusi.
Tava satzöörimine käis iga instruktori tunde järgi kas istusid ukseaugus taburetil/filtril või kõlkusid uksevahel 12 tundi või isitusid salongis(lõpupoole)
Meenub et krupivennad sõitsid Tartus samamoodi et instruktor istus taburetil kollane uks kinni trepi vahepuul.....

Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
[Pilt: userbar-id.gif]
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
16.05.2012 09:58
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Vali alamfoorum:




Võta ühendustytra.euTagasi ülesTagasi sisu juurdeLihtsustatud versioonRSS voog