Ma püüan omalt poolt seda Tallinna juttu veidi lahti kodeerida. Kasutan lihtsat näidet 8 tunni baasil. Tallinna linnaliinidel sõidavad juhid kahel erineval põhimõttel. Ühel juhul sõidab buss kahe juhiga, ehk esimene juht põrutab oma 8 tundi järjest ära ja teeb vahepeal kiire lõuna. Kuskil päeva keskel antakse buss üle õhtuse vahetuse juhile kes teeb samamoodi nagu hommikune vahetus. Need juhid alustavad oma tööpäeva vastavalt kõige varem ja lõpetavad kõige hiljem Liin jääb samaks. Buss sõidab terve päeva.
Teisel juhul sõidab bussiga hommikust õhtuni üks juht. Hommikusel tippajal 4 tundi ja õhtusel tippajal teised 4 tundi. Päevasel ajal juht puhkab ja buss seisab kuskil seisuplatsil. Seda võibki ehk näitlikult nimetada selleks, et juht on tööl kogu liini töötamise pikkuses. Vahepeal on lihtsalt üsna mitme tunnine lõuna. Sellise strateegiaga saavutatakse efekt, et tippaegadel on liinidel rohkem busse. Või siis meil on ka selliseid liine mis sõidavadki ainult tippaegadel. Tööpäeva pikkus sõltub otseselt sellest kui pikk on mingil liinil ringi pikkus ajaliselt. Tööpäevade pikkused kõiguvad seal kuskil 8-10 tunni vahel.
31.12.2012 16:29
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
Muidu minu,Keskjaama ja Oxygeni jutt üsna täkkesse.Täpsustaks noortele algajatele veel niipalju kahe juhiga busside kohalt,et see 8-9 tundi on konkreetselt liinil mille sisse mahub kiire lõuna kestusega orienteeruvalt 25-40 minti aga tõõaja sisse arvestatakse ka pargis tehtavad toimingud(tankimine,pesu jne) ja liinile ning tagasi parki sõit.Seega tulebki tõõpäeva kestuseks kuskil 9-10 tundi.Ehk siis tõõpäev algab näiteks 4.30 ja lõpeb 13.30-14.30 kui algab näiteks tund hiljem siis reeglina ka tund hiljem lõpeb ja samamoodi on ka õhtuse vahetusega.
Põhimõtteliselt on sama ka ühe juhi ja pika lõunapausiga tõõpäevade puhul,et otseselt liinil nii hommikul kui õhtul sirka 4-4.30 tundi ja kokku siis koos muude eespool kirjeldatud toimingutega tõõpäeva pikkuseks siis 9-10 tundi(tööaja sisse ei arvestata pikka 3-4 tunnist lõunapausi!).
Nüüd peaks küll ka kõige võõramale inimesele asi selge olema kuidas bussijuhi tõõpäev välja näeb.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
(selle postituse viimane muutmine: 31.12.2012 18:08 lauri3885.)
Arvestada tuleb sellega ka, et osadel liinidel kulub kütust rohkem kui teistel ja tanklas võib olla ka järjekord, mistõttu võib tankimine minna pikemalt kui mõnel teisel päeval. Samamoodi kulub kütust rohkem talvel, mistõttu tuleb ka kauem tankida. Sama lugu on ka pesulas. Ka seal võib olla järjekord ja siin mängib rolli ka fakt, et lõõtsbuss on tavalisest bussist 6 meetrit pikem ja selle pesemiseks kulub rohkem aega. Lisaks võib aega nõuda ees oleva bussi esteedist juht kes otsustab veel oma bussi käsitsi lakkuma hakata. Siis võib tööpäeva pikemaks venitada ka liiklus ja ilm. On tuua näide 2008. aastast kus mõned mehed bussiga lumehanges ööbisid. Kindlasti oskaks veel lisaks mingisuguseid nüansse välja mõelda, aga...
Pärmu tankimisel on segavaks faktoriks tsistern mis kütust toob.
Sagedasti toimub see õhtuse vahetuse lõpus.
Valikuid on mitu:
1,Kas tormad koju ja jätad tankimata
2.Jääd hiljemaks ootad milla pütt tühjaks saab aga selle eest on paak täis ja paarimehel muretu tööalustamine.
Muidugi tööandajat ei morgenda sinu hilisem pargis viibimine.
Samuti on ebameeldiv avastus kui hommikul tööle tulles avastad tankimata bussi ja lisaks ajanappus Väljasõiduaeg pressib peale.
Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(31.12.2012 17:58)Oxygen Kirjutas: On tuua näide 2008. aastast kus mõned mehed bussiga lumehanges ööbisid. Kindlasti oskaks veel lisaks mingisuguseid nüansse välja mõelda, aga...
Kuidas sellist olukorda ametlikult põhjendada? St. küsimus on selline: "Kas juht peabki sõltuvalt ilmaoludest bussis ööbima ja seda valvama, või lihtsalt uksed lukustama ja koju minema, loomulikult kui see on võimalik?" Olin sel õhtul ise liikluses osaline, oli mõnusalt ekstreemene hilisõhtu.
"Welcome to Ida-Virumaa"
31.12.2012 21:44
lauri3885
Tallinna ühistranspordi huviline
Postitusi: 1,678
Liitunud: Jan.2012
No see on nüüd jällegi selline nii ja naa olukord.Üks kindel,et bussi lihtsalt lumehange suvalises kohas valveta jätta ei tohi aga samas tõõaeg nagu läbi,teisest küljest jällegi tõõaeg läbi siis kui buss pargis on.Samas kui kodu juures ilusti pargid siis jällegi võid ju valveta jätta aga ise vastutad kui midagi juhtub.Mina ütleks nii,et nokk kinni-saba lahti ja saba kinni-nokk lahti olukord.
Arvan,et siin toimitakse selliselt,et juht bussi juures öö läbi valves ja see aeg arvestatakse tööaja sisse.Kahjuks või õnneks endal sellist juhust pole tekkinud,et lausa terveks ööseks kuskile lumehange kinni oleks jäänud,küll aga on seda päeval ühe korra juhtunud ja siis lihtsalt mõned tunnid hiljem hangest välja tiritud.
Rohkem uusi trolle,tramme ja busse!
Samas oskust hinnata retro sõidukeid!
(selle postituse viimane muutmine: 31.12.2012 21:54 lauri3885.)
Tartus kah vahepeal venib tööpäev pikemaks gaasibusse tankides. Kuna tanklaid on ainuld üks ja busse 5 siis paratamatult öösel 23.30 lõpetades võid leida tanklas järjekorra ja seal võid vabalt seista 45 minutit enne kui tankima saad. Ja kui tangid peale teist bussi kohe ei saa paaki täis. Diiselbussidega sellist suurt probleemi ei ole kuna õnneks maakonnad, kaugliinid ja linnaliinid ei lõpeta samal ajal. Tankimiskohti on kah 5 ja kõik mahuvad ilusti ära. Kuigi kui vanhooliga tangid siis läheb kauem kuna see masin suhteliselt küttejanune ja tankima peab bussi tagaosas mitte esiratta kohal nagu scanial.
31.12.2012 23:02
sasstak
Mõnusamalt kohale
Postitusi: 2,672
Liitunud: Nov.2008
Jälle Hunnik tööpakkumisis TEADA ja tuntud tegiate poolt....
ATKO aktsiaselts MTG
bussijuht Töö kirjeldus
Viljandi linna- ja maakonnaliinide teenindamine Nõudmised kandidaadile
reisijateveo autojuhi ametikoolituse tunnistuse ja kehtiva tervisetõendi olemasolu Ettevõte pakub
stabiilset tööd ja töötasu Lisainfo
Kui ametikoolituse tunnistus on aegunud, aitame vajadusel tasuda koolituskulud. Töö iseloom
Asukoht: Viljandimaa
Kuulutus aegub: 25. märts 2013
Aktsiaselts ATKO GRUPP
bussijuht Töö kirjeldus
bussijuhi ülesanded Viljandi linna- ja maakonnaliinide teenindamisel Nõudmised kandidaadile
bussijuhi täiendkoolituse tunnistus, kasuks tuleb eelnev töökogemus antud valdkonnas, hea sõidu- ja suhtlemisoskus, koostöövalmidus, teenidusvalmidus, töötahe Ettevõte pakub
stabiilset tööd Lisainfo
Tööaeg: osaline tööaeg, palgatöötaja või lepinguline Töö iseloom
Asukoht: Viljandimaa
Kuulutus aegub: 18. märts 2013
Atko Grupp AS
Tööd saab
Bussijuht Töö kirjeldus
Pakume tööd bussijuhile Tallinn- Harju maakonnaliinide teenindajana. Pakume tööd nii täis- kui osalise tööajaga nt. lisatööna. Nõudmised kandidaadile
D-kategooria juhiload
bussijuhi täiendkoolituse tunnistus
kasuks tuleb eelnev töökogemus antud valdkonnas
hea sõidu- ja suhtlemisoskus
koostöövalmidus
teenidusvalmidus
töötahe Ettevõte pakub
stabiilset tööd Lisainfo
Elukoht Tallinn- Harjumaa
Töö iseloom
Asukoht: Tallinn
Tööle asumise aeg: kokkuleppel
Töö tüüp: täistööaeg või osaline tööaeg, palgatöötaja või lepinguline või ajutine, hooajatöö (vahetustega)
Kuulutus aegub: 28. märts 2013
Atko Grupp AS
Tööd saab
Bussijuht Töö kirjeldus
Bussijuhi ülesanded Viljandi linna- ja maakonnaliinide teenindamisel
Nõudmised kandidaadile
D-kategooria juhiload
bussijuhi täiendkoolituse tunnistus
kasuks tuleb eelnev töökogemus antud valdkonnas
hea sõidu- ja suhtlemisoskus
koostöövalmidus
teenidusvalmidus
töötahe
Ettevõte pakub
stabiilset tööd Töö iseloom
Asukoht: Viljandimaa
Tööle asumise aeg: kokkuleppel
Töö tüüp: osaline tööaeg, palgatöötaja või lepinguline
Kuulutus aegub: 18. märts 2013
Järve Bussipark AS
bussijuht Töö kirjeldus
reisid Kadrina, Tapa ja Tamsalu piirkonnas. Nõudmised kandidaadile
läbitud bussijuhi täiendkoolitus ning kehtiv mootorsõidukijuhi tervisetõend. Soovitavalt ühe aastane töökogemus bussijuhina. Vajame kahte bussijuhti
Töö iseloom
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kuulutus aegub: 13. märts 2013
TAISTO BUSSID AS
Tööd saab
Bussijuht Töö kirjeldus
• Reisijate vedu.
Nõudmised kandidaadile
• D-kategooria juhiluba ja varasem töökogemus bussijuhina vähemalt 2 aastat;
• Eelnev sõidukogemus Skandinaavias;
• Hea inglise keele oskus, eesti keele oskus vähemalt rahuldaval tasemel;
• Hea sõidu- ja suhtlemisoskus;
• Hea pingetaluvus.
Ettevõte pakub
• Motiveerivat töötasu rahvusvahelise töökogemusega väärt bussijuhile;
• Meeldivat töökeskkonda ja sõbralikku kollektiivi;
• Korralikke töövahendeid ja uut bussi;
• Püsivat ja stabiilset tööd ning eneseteostuse ja -arendamise võimalusi pikemas perspektiivis, suurima välissõitude mahuga mainekas ettevõttes. Töö iseloom
Asukoht: Tallinn
Tööle asumise aeg: niipea kui võimalik
Töö tüüp: täistööaeg, palgatöötaja
Kuulutus aegub: 13. märts 2013
Tallinna Linnatranspordi Aktsiaselts
Bussijuht Töö kirjeldus
Reisijate vedu sõiduplaanis ettenähtud ajal.
Nõudmised kandidaadile
Hea sõidu- ja suhtlemisoskus, pingetaluvus. Soovitavalt eelnev kogemus bussijuhina. Ettevõte pakub
Paindlikke töötingimusi, ametikoolitust, pikaajalist ja stabiilset tööd. Töö iseloom
Asukoht: Tallinn
Kuulutus aegub: 10. märts 2013
Uus tehnika Piltidena oma soovist kuulutamine
Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
Hetkel 4 tööpakkumist bussijuhtidele ATKO osakondadesse
Viljandi
Pärnu
Harju ja Tallinn
Lisaks veel 2 logistikut (ida viru ja talinn) ja üks dispetser. Ikka ATKO
Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
(23.04.2013 13:39)keskjaam Kirjutas: Hetkel 4 tööpakkumist bussijuhtidele ATKO osakondadesse
Viljandi
Pärnu
Harju ja Tallinn
Lisaks veel 2 logistikut (ida viru ja talinn) ja üks dispetser. Ikka ATKO
Minu andmetel kõik suuremad firmad otsivad bussijuhte (palga poliitika igal pool üks 3 euri+ 1,6 lisaks )
23.04.2013 21:05
kenn12
Vanem liige
Postitusi: 323
Liitunud: Jan.2009
Põhiline probleem on vist ikkagi et, suure osa palgast mille kätte saad moodustab preemia mille võid kaotada sekundiga. Põhipal on 400-500 ja ülejäänud preemia. Ju atkos võetakse see preemia eriti kegekäeliselt ära. Ehk juht on alati süüdi.
(24.04.2013 20:36)BusDriver Kirjutas: Põhiline probleem on vist ikkagi et, suure osa palgast mille kätte saad moodustab preemia mille võid kaotada sekundiga. Põhipal on 400-500 ja ülejäänud preemia. Ju atkos võetakse see preemia eriti kegekäeliselt ära. Ehk juht on alati süüdi.
Seda tehakse ka mujal firmades.... noja Atko on selle suhtes eriline seal ju ka rahvasuus kõneldud "liising" Firmajuhi mõttelaadiks on saamas palga mittemaksmine ehk selle arvelt oma kasumi kasvatamine.
Põhjuse leiab alati, kasvõi selle eest et lips on viltu või silmavaade/maailmavaade ei meeldi.
Issanda loomaaed on kirju ja ettearvamatu.
Graafik: Neli tööl - kaks täis.
Meie siin võime olla spetsialistid aga muu Karavan lonkab jalga sest teisiti ei kujuta nad seda ette. Valgus paistab neile teise nurgalt. Auh-auhauh
Pole küll otse bussijuhi alateemaga seotud, kuid paistab, et ida pool on lõpuks maha saadud ka lääne mõistes nägusa bussi (katse)mudeliga. Suureks eeskujuks on siin Scania olnud, mille viimast mudelit antud buss minu isiklikul arvamusel disaini poolest kopeerib. http://fotobus.msk.ru/photo/870765/
Võrdluseks ka uus Scania Citywide http://koti.kapsi.fi/arktiset/esittelyt/citywide/
Juba jõudsin leida, et mu postitus kordab teises teemas olevat postitust.
(selle postituse viimane muutmine: 25.04.2013 18:23 Roamless.)
Esiteks, kui vaatad uut ja varem välja ilmunud Scania Citywide ja nüüd võtad ette hiljem näitusele toodud Vene bussi ja võrdled natukene nende välimust, siis peab ikka suhteliselt halb silmanägemine olema, et mitte märgata disaini sarnasusi. Seega, isegi kui disaini pole otse kopeeritud, siis sama pehmelt öeldes on Scania olnud suureks eeskujuks. Või tahad väita, et tegu on Venemaa kodumaise "analooge mitte omava" disainiga. Näiteks kannavad Venemaal mingid FSB või kes iganes eriüksuslased soomlaste digilaiguga üks ühele sarnast vormi. Kui soomlased protestisid, vastati lihtsalt, et tegu on kodumaise "analooge mitte omava toodanguga" ja mott. Jutt iseenesest ei tähenda, et see buss ei oleks ilus. Nagu mainisin ka eelnevas postituses, siis vähemalt eestvaates on antud mudel ka nn lääne maitsepoolt vaadates väga nägus, kuid ei saa eitada ilmselgeid sarnasusi Scaniaga.
Muide, kui loed antud lingil venekeelseid kommentaare, siis ka seal tuuakse välja väga suur sarnasus Scaniaga.
(selle postituse viimane muutmine: 26.04.2013 18:17 Roamless.)
26.04.2013 18:15
Georg
Vale inimene
Postitusi: 1,167
Liitunud: Nov.2008
Sellisel juhul võiks kogu autotööstust üksteise kopeerimises süüdistada. Antud juhul ei näe peale esiosa ja tagatulede sarnasuse mitte ühtegi muud ühist joont, kui just kandilised küljeklaasid, ümmargused rattad jms detailid välja arvata. Ahjaa, tablood on täpselt samad nagu mullu mais Tallinnas näidatud "originaalil". Või on see samuti kopeerimine?
Praegu tundus liiga äge reaktsioon olema, kuid kui asja süvenenult vaadata, siis tegu ikkagi puhtliaziliku välimusega, mis sest, et teatud mõjutused Scania pealt ikkagi olemas, aga samas peaks ikkagi mainima, et LiAZ kuulub GAZ gruppi, kes in ennegi Scaniaga koostööd teinud, näiteks GolAZi turistbusside välja töötamise näol.
Ning lõpetuseks paluks jälgida, kuhu teemasse postitate. Millalgi, kui kodumaale tagasi jõuab, siis tõstan teema õigesse kohta.