Ühistranspordihuviliste foorum
Eesti Raudtee - Printerisõbralik versioon

+- Ühistranspordihuviliste foorum (http://foorum.ytra.eu)
+-- Foorum: ÜHISTRANSPORDIVAHENDID (/forumdisplay.php?fid=45)
+--- Foorum: Muud ühistranspordivahendid (/forumdisplay.php?fid=48)
+---- Foorum: Reisirongid (/forumdisplay.php?fid=16)
+---- Teema: Eesti Raudtee (/showthread.php?tid=513)

1 2 3


Eesti Raudtee - moosic - 12.09.2012 18:54

et ei oleks rohkem juttu,et pole vastavat teemat...


RE: Eesti Raudtee - moosic - 29.09.2012 20:12

See pigem edelaraudtee valdkonda kuulub kui suure raudtee omasse.


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 16.11.2012 01:54

Panen küsimuse siia eelkõige Moosicule aga kui keegi veel oskab vastata siis lasku käia.
Praegu nagu teada on kaks eraldi firmat "Edelaraudtee" ja "Elektriraudtee" aga nõuka aeg kõik üks raudtee.
Küsimus oleks siis selline,et kas nõuka aeg oli ka nii,et elektrirongidel omad juhid ja diiselrongidel omad juhid või võis olla ka sedasi,et elektrirongide juhid sõitsid diislite peal ka näiteks Tartu ja vastupidi diislite omad näiteks elektriga Paldiskisse? Ehk siis segavariant,et sõideti sinna kuhu kästi graafiku järgi.
Ise arvan millegipärast,et oli eraldi nagu ka bussikoondises kus linna-linnalähi-maa olid kõik eraldi.


RE: Eesti Raudtee - Regardman - 17.11.2012 01:17

Ei olnud,


RE: Eesti Raudtee - Martin256 - 17.11.2012 01:29

(16.11.2012 01:54)lauri3885 Kirjutas:  Panen küsimuse siia eelkõige Moosicule aga kui keegi veel oskab vastata siis lasku käia.
Praegu nagu teada on kaks eraldi firmat "Edelaraudtee" ja "Elektriraudtee" aga nõuka aeg kõik üks raudtee.
Küsimus oleks siis selline,et kas nõuka aeg oli ka nii,et elektrirongidel omad juhid ja diiselrongidel omad juhid või võis olla ka sedasi,et elektrirongide juhid sõitsid diislite peal ka näiteks Tartu ja vastupidi diislite omad näiteks elektriga Paldiskisse? Ehk siis segavariant,et sõideti sinna kuhu kästi graafiku järgi.
Ise arvan millegipärast,et oli eraldi nagu ka bussikoondises kus linna-linnalähi-maa olid kõik eraldi.
Kas trammitädi võib vahepeal bussi sõita? Näiteks Tallinn-Tartu liinil


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 17.11.2012 01:35

Andeks aga ma võrdle ju rongi mingi muu sõidukiga.
Ja ausalt õelda ma arvan,et küllap oskavad elektrirongi juhid sõita diislitega ja vastupidi.Seega poleks mingi ime olnud kui oleks eksisteerinud segavariant.
Mis puutub trammitädi sõidust Tartusse siis kui juhiload bussijuhtimiseks olemas ja teiseks tõõkohaks bussifirmas tõõkoht poole kohaga siis poleks mingi ime see Tartusse sõit.
Ja pealegi võib väga vabalt juhtuda Stadleri rongide tulekuga,et see segavariant võib vajadusel käiku minna kui juba tegemist ühe firmaga ja rongid suht sarnased.


RE: Eesti Raudtee - Soobel - 17.11.2012 22:17

Ei käinud vedurijuhid päris nii, kuis juhtus. Oli Pääsküla depoo, Kopli depoo, ja Tallinn-Väike depoo. Üks Eesti raudtee, aga erinevad tepood ja töökohad, kus vedurijuhid tööl käisid. Ja igal pool ka vastavate lubadega: elekter, mootorvedur ja diiselrong. Oli ka mehi, kel mitmed load, aga ikkagi sõitsid vaid nende masinatega, mis töökoha depoos paiknesid.
Nüüd jah tulevad diisel- ja elektrirongid ühelt firmalt ja on peaaegu identsed: ainult et elektrirongil on vooluvõtturid, diiselrongil lühike generaatorivagun vahel. Ja diiselrongil käib veel kütteks diislite jahutusvesi läbi kliimaseadmete. Muidu on nad nii sarnased, et kui elektri- ja diiselrong omavahel kokku haakida, saab neid ühest kabiinist juhtida. Ja isegi nii, et elektrirongi puldist saab diisleid käivitada ja diiselrongi puldist elektrirongi vooluvõttureid üles-alla lasta.
Ja seepärast kaob igasugune mõte pidada neid mitmes depoos.


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 10.01.2013 01:09

Kuidas esimene Balti Ekspress käima pandi.Aasta 1921.
http://www.ohtuleht.ee/blogid/lehesaba/4142
Nagu näha,käisid mõtted rahvusvahelisest rongiliiklusest juba enam kui 90 aastat tagasi ja tehti teoks.
Nüüd mõtted on aga tegusid mitte kuskil.Huh Tuleb välja,et meie esivanemad olid tegude inimesed ja meie 90 aastat hiljem tehnika ajastul teeme suure suuga linna ,tegudega aga kärbsepesagi mitte.Blush


RE: Eesti Raudtee - Oxygen - 12.01.2013 09:10

Vaata 90 aastat tagasi oli raudtee transpordi osas oluliselt suurema osatähtsusega kui ta seda praegu on. Praegu liigub mõte, et milleks rong kui saab sõita autode, busside ja lennukitega.


RE: Eesti Raudtee - Volli - 12.01.2013 10:39

(12.01.2013 09:10)Oxygen Kirjutas:  Vaata 90 aastat tagasi oli raudtee transpordi osas oluliselt suurema osatähtsusega kui ta seda praegu on. Praegu liigub mõte, et milleks rong kui saab sõita autode, busside ja lennukitega.
Aga teisest küljest vaadates olid 90 aastat tagasi inimesed palju paiksemad ning ei kippunud mööda ilma rändama. Valdav osa rahvast elas maal, tegi oma igapäevast maatööd ja suri tihti nii, et ei saanud elus oma koduvallastki kaugemale.
Ka inimkond ise oli toona ca. 7x praegusest väiksem ning ka turism kui selline alles lapsekingades...


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 04.01.2014 17:13

Seoses Edelaraudtee tegevuse lõpetamisega siis ülevaade DR-de juhtpeade viimaste sõitude või seisude kohta.

183-1:Paikneb Gruusias.
183-3:Paikneb Gruusias.
186-1:Maha kantud.
186-3:Maha kantud.
224-1:Maha kantud??? Ei ole juba mitu aastat sõidus.
224-3:Maha kantud??? Ei ole juba mitu aastat sõidus.
225-1:Maha kantud.
225-3:Maha kantud??? Ei ole juba mitu aastat sõidus.
226-1:Maha kantud.
226-3:Maha kantud.
228-1:Go Rail.
228-3:Maha kantud.
229-1:Läks Türile 18.55 väljumisega.
229-3:Läks Türile 18.55 väljumisega.
312-1:Go Rail.
312-3:Go Rail.
2701:Tuli Lellest ja läks Rakveresse.
2709:Läks Pärnusse.
2710:Seisis juba mõnda aega.
2711:Läks Raplasse.
2712:Tuli Valgast ja läks Türile,kõige viimane väljumine üle Eesti.
2713:maha kantud peale Tamsalu avariid ja asemele ehitatud 2701.
2714:Läks Tartust Valgasse.
2715:Seisis juba mõnda aega.
2716:Seisis juba mõnda aega.
2717:Läks Tartusse tavaliinina,suvel oleks Koidulasse läinud.
2718:Tuli Raplast ja läks Narva.
3701:Läks Viljandisse.
3702:Paikneb Kasahhis.
3703:Läks viimase väljumisega Tartusse kiirrongina.
3704:Go Rail.
3705:Go Rail
3706:Tuli Valgast ja läks Türile,kõige viimane väljumine üle Eesti.
3707:Läks eelviimase väljumisega Tartusse kiirrongina.
3708:Läks eelviimase väljumisega Tartusse kiirrongina.
3709:Läks Pärnusse.
3710:Paikneb Kasahhis.
3711:Läks Viljandisse. Läheb tulevikus Go Rail'i alla.
3712:Seisis juba mõnda aega.
3713:Läks Tartusse tavaliinina,suvel oleks Koidulasse läinud.
3714:Seisis juba mõnda aega ilma diislita.
3715:Tuli Lellest ja läks Rakveresse.
3716:Läks Tartust Valgasse.
3717:Läks Raplasse. Läheb tulevikus Go Rail'i alla.
3718:Tuli Raplast ja läks Narva.
3719:Paikneb Kasahhis.
3720:Läks viimase väljumisega Tartusse kiirrongina.

Tandemid:
229-1 ja 229-3
312-1 ja 312-3(Go Rail)
2714/3716
3707/3708
3720/3703
3713/2717
2718/3718
3715/2701
3701/3711
3709/2709
3717/2711
3706/2712
3704/3705(Go Rail)

Üksikud:
228-1(Go Rail), 2710, 2715, 2716, 3712, 3714.

Kus midagi asub:

Kasahhis:3702, 3710, 3719.

Gruusias:183-1, 183-3

Maha kantud:186-1, 186-3, 224-1?, 224-3?, 225-1, 225-3?, 226-1, 226-3, 228-3 ja 2713.

Go Rail:228-1, 3704/3705, 312-1/312-3. Tulevikus lisanduvad 3711 ja 3717.

Tartu depoos:3720/3703, 3707/3708, 3713/2717, 2714/3716, 2715.

Ülejäänud juhtpead Tallinn-Väikses.


RE: Eesti Raudtee - arti - 04.01.2014 20:00

(12.01.2013 09:10)Oxygen Kirjutas:  Vaata 90 aastat tagasi oli raudtee transpordi osas oluliselt suurema osatähtsusega kui ta seda praegu on. Praegu liigub mõte, et milleks rong kui saab sõita autode, busside ja lennukitega.

90 aastat tagasi ei olnud just palju teid, mis 365 päeva aastas läbitavad oleksid olnud ja seda eriti mingil määralgi arvestatava kiirusega.


RE: Eesti Raudtee - raulito - 04.01.2014 21:55

(04.01.2014 17:13)lauri3885 Kirjutas:  Seoses Edelaraudtee tegevuse lõpetamisega siis ülevaade DR-de juhtpeade viimaste sõitude või seisude kohta.

183-1:Paikneb Gruusias.
183-3:Paikneb Gruusias.
186-1:Maha kantud.
186-3:Maha kantud.
224-1:Maha kantud??? Ei ole juba mitu aastat sõidus.
224-3:Maha kantud??? Ei ole juba mitu aastat sõidus.
225-1:Maha kantud.
225-3:Maha kantud??? Ei ole juba mitu aastat sõidus.
226-1:Maha kantud.
226-3:Maha kantud.
228-1:Go Rail.
228-3:Maha kantud.
229-1:Läks Türile 18.55 väljumisega.
229-3:Läks Türile 18.55 väljumisega.
312-1:Go Rail.
312-3:Go Rail.
2701:Tuli Lellest ja läks Rakveresse.
2709:Läks Pärnusse.
2710:Seisis juba mõnda aega.
2711:Läks Raplasse.
2712:Tuli Valgast ja läks Türile,kõige viimane väljumine üle Eesti.
2713:maha kantud peale Tamsalu avariid ja asemele ehitatud 2701.
2714:Läks Tartust Valgasse.
2715:Seisis juba mõnda aega.
2716:Seisis juba mõnda aega.
2717:Läks Tartusse tavaliinina,suvel oleks Koidulasse läinud.
2718:Tuli Raplast ja läks Narva.
3701:Läks Viljandisse.
3702:Paikneb Kasahhis.
3703:Läks viimase väljumisega Tartusse kiirrongina.
3704:Go Rail.
3705:Go Rail
3706:Tuli Valgast ja läks Türile,kõige viimane väljumine üle Eesti.
3707:Läks eelviimase väljumisega Tartusse kiirrongina.
3708:Läks eelviimase väljumisega Tartusse kiirrongina.
3709:Läks Pärnusse.
3710:Paikneb Kasahhis.
3711:Läks Viljandisse. Läheb tulevikus Go Rail'i alla.
3712:Seisis juba mõnda aega.
3713:Läks Tartusse tavaliinina,suvel oleks Koidulasse läinud.
3714:Seisis juba mõnda aega ilma diislita.
3715:Tuli Lellest ja läks Rakveresse.
3716:Läks Tartust Valgasse.
3717:Läks Raplasse. Läheb tulevikus Go Rail'i alla.
3718:Tuli Raplast ja läks Narva.
3719:Paikneb Kasahhis.
3720:Läks viimase väljumisega Tartusse kiirrongina.

Tandemid:
229-1 ja 229-3
312-1 ja 312-3(Go Rail)
2714/3716
3707/3708
3720/3703
3713/2717
2718/3718
3715/2701
3701/3711
3709/2709
3717/2711
3706/2712
3704/3705(Go Rail)

Üksikud:
228-1(Go Rail), 2710, 2715, 2716, 3712, 3714.

Kus midagi asub:

Kasahhis:3702, 3710, 3719.

Gruusias:183-1, 183-3

Maha kantud:186-1, 186-3, 224-1?, 224-3?, 225-1, 225-3?, 226-1, 226-3, 228-3 ja 2713.

Go Rail:228-1, 3704/3705, 312-1/312-3. Tulevikus lisanduvad 3711 ja 3717.

Tartu depoos:3720/3703, 3707/3708, 3713/2717, 2714/3716, 2715.

Ülejäänud juhtpead Tallinn-Väikses.

Seda nimekirja lugedes ja arvestades et uutest rongidest on hetkel puudus tekkis küsimus. Kas poleks olnud võimalus liinidel oleks seni sõitnud osadel liinidel ka vanu rongikoosseise kuni kogu rongipark kohale jõuab. Elronil oleks ju olnud varaint neid Edelaraudteelt kasvõi rentida.


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 04.01.2014 21:58

Niipalju kui aru olen saanud ja targemad mulle õelnud siis Elron peaks olemasolevate koosseisudega hakkama saama praeguse sõiduplaani juures.Kevadest aga pidavat sõiduplaan tihenema diiselronge silmas pidades ka mujal Eestis nii,et eks saame näha.


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 04.01.2014 22:29

Kuna sel teemal juba juttu tuli siis paslik panna ka see link siia. Juttu siin veidi pikemalt.
http://www.ohtuleht.ee/559365/rongid-rongid-kuhu-te-nonda-kiirelt-veerete


RE: Eesti Raudtee - zil130 - 05.01.2014 00:43

Need vanad rondid ei suudaks selles uues plaanis püsida.


RE: Eesti Raudtee - raulito - 05.01.2014 00:55

Ma pidasin rohkem silmas seda et kui oli teada et osad rongid jõuavad siia alles suvel siis saanuks ju võimalikele probleemkohatadesse panna vanad rondid sõitma graafikus kus nad püsiks ehk vanad rondid sõidaks kindlatel aegadel. Samas kui tahetakse kahevagunilised külge haakida siis on ju meie perroonid nii lühikesed et rongid ei mahu perrooni kõrvale. Rapla-Tallinna lõigul ei saa vist väga graafikut tihendada ka kuna rongidel poleks vastassuunas väga kohti kus mööduda üksteisest?


RE: Eesti Raudtee - 2251 - 06.01.2014 02:19

Kust pärinevad härra Lauri andmed, et eelpoolmainitud DR1A pead on maha kantud? Naelteks on tehtud vaid 186-1/3 ja 225-1, mille järgi ka mu kasutajanimi.. Dokumentatsioonis on kaks varianti, kas ekspluatatsioonist kõrvaldatud või remondiootel. Mootorita seisavad nad sageli enne remonti, niiet pole see 3714 ainus.


RE: Eesti Raudtee - lauri3885 - 06.01.2014 07:16

Kui täpsemalt loed siis näed,et taha on pandud küsimärk. Mis tähendabki seda,et mahakandmine ei ole kindel vaid oletuslik kuna puudub info,et nad mahakantud oleksid aga samas ei ole nad ka enam hulk aastaid sõitnud.Kindlalt olengi märkinud just need kolm juhtpead mahakantuna + veel 226-1/3 ja 2713 kuna need on ka mujal andmebaasis märgitud mahakantuteks.Lisaks ka 228-3 mille kohta on Edelaraudtee temaatikat valdav inimene õelnud,et väidetavalt on maha kantud aga veel siiani alles.
PS. Et ei tekiks tühja vaidlust 226-1/3 ja 2713 mahakandmise kohta siis info siin olemas juba varasemalt: http://est-train.ertas.eu/dr/drtable.php?lng=est
Nagu näha siis 226-e juhtpead maha kantud 2008 aastal ja 2713 2006 aastal peale Tamsalu avariid.
Seega küsiks hoopis Sinult,et kust võtad,et DR1A 226-1/3 ja 228-3 ei ole maha kantud?


RE: Eesti Raudtee - zil130 - 06.01.2014 20:18

Ekspluatatsioonist kõrvaldamine teeb välja enam vähem sama, kui maha kantud. Samas maha kandmine ja lammutamine on ka eri asjad.