Ühistranspordihuviliste foorum
Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Printerisõbralik versioon

+- Ühistranspordihuviliste foorum (http://foorum.ytra.eu)
+-- Foorum: VARIA (/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Foorum: Muu ühistranspordiga seonduv (/forumdisplay.php?fid=30)
+--- Teema: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? (/showthread.php?tid=151)

1 2 3 4 5 6 7


Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - PETSS - 21.02.2009 22:27

Palun jagage oma nägemusi ja soowe.Eks siis püüa jõudumööda heaks poisiks saada.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Siim - 21.02.2009 22:32

Hmm.
1)Triiksärk, lips ja külmematel aegadel siis kas kampsun või vest, siis tumedamad püksid (viigipüksid pole kohustuslikud).
Suvel võib olla ka ilma lipsuta valge triiksärk, kuid mingisugune maikavend küll ideaalne teenindaja ei tohi olla.
2)Sõbralik suhtlemine kõigi reisijatega, kes küsivad infot tahavad osta pileteid
3)Vajadusel invaliidide, ratastooliga reisijate või lapsevankri omanike abistamine.
4)Hea läbisaamine kolleegidega, jutuajamised lõpp-peatustes, emotsionaalselt sõbralikud tervitused bussirooli tagant

Minu nägemus on asjast selline Big Grin


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Edelareisija - 22.02.2009 00:36

(21.02.2009 22:32)Siim Kirjutas:  Hmm.
1)Triiksärk, lips ja külmematel aegadel siis kas kampsun või vest, siis tumedamad püksid (viigipüksid pole kohustuslikud).
Suvel võib olla ka ilma lipsuta valge triiksärk, kuid mingisugune maikavend küll ideaalne teenindaja ei tohi olla.
2)Sõbralik suhtlemine kõigi reisijatega, kes küsivad infot tahavad osta pileteid
3)Vajadusel invaliidide, ratastooliga reisijate või lapsevankri omanike abistamine.
4)Hea läbisaamine kolleegidega, jutuajamised lõpp-peatustes, emotsionaalselt sõbralikud tervitused bussirooli tagant

Minu nägemus on asjast selline Big Grin
...ja bussipiltnikutega olgu ka hea läbisaamineBig Grin


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Hannes - 22.02.2009 01:00

Linnaliinidel eriti rohkem polegi vaja, kui elementaarsed "palun" ja "tänan", kui õhtusel ajal juhilt piletit soovin osta. Paraku pole see nähtus väga levinud. Viisaka inimesena ma ikka teretan sohvrit ja tänan, kui olen oma pileti saanud. Enamjaolt on vastuseks ainult vaikus.
Veel võiks linnabusside juhid aidata sõidukis rohkem korda luua. Ma ei pea silmas õhtusel ajal tagaistmel sõitvaid alles täiskasvanuks saanuid, vaid seda, mida on tihti näha kõige närvilisemal kellaajal. Bussi tahab siseneda noor ema lapsevankriga, kuid ta ei saa, sest ülejäänud inimmass trügib nahaalselt ees bussi, ummistades ukseaugu ja lapsekärule mõeldud koha. Jah, enamasti astuvad inimesed sealt eest kõrvale, et vankrile ruumi teha, kuid enne on ikka vaja sellest niimoodi mööda trügida, et kas või ise maoli maha kukuks. Bussijuhi ülesanne võikski olla paluda reisijatel ruumi teha, kui ta näeb, et sisenemas on lapsevankrit lükkav inimene. Paljud reisijad seda ise ei näe, kui vahetult peale bussi sisenemist jäädakse uksetrepile pea laiali otsas ringi vahtima. Üleüldse võiks bussijuht paluda rahval bussis optimaalsemalt jaguneda, sest nt MaxCi-des on väga tavaline nähtus, et kõik rahvas tungleb troppis madala osa peal, samas kui tagapool on vahekäik täiesti tühi. Kõigile oleks mugavam.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Oxygen - 22.02.2009 11:35

Mitte kellelegi ei oleks mugavam. Ma palun unustada see bussis pidevalt korra loomine ära. Ma ei rõhugi sellele, et bussijuht peab tegema ühe palga eest nii juhi, müüja, koristaja ja veel mõne asjamehe tööd, vaid hoopis sellele, et te otsite siin ideaalset teenindajat. Eelpostitaja ütles, et juht peaks tulema tantsuplatsile majandama ja reisijaid kahte lehte laiali ajama kui keegi lapsevankriga peale tuleb. Nii palju kui mina pööbli mõtteviisist aru saan, järgneks sellisele käitumisele võibolla tolle vankrilükkaja kiitus, aga ka kõikide minema aetute mölin, torisemine ja võimalik hilisem sõim mingites internetifoorumites või isegi kaebused stiilis "juht käskis mul minna taha kitsasse istmevahesse ja seetõttu ei saanud ma õiges peatuses bussist maha. Kui mõni juht käsiks mul Omnis või selles samas MaxCi-s minna taha istmepilusse (mitte -vahesse) seisma, siis mina oleks küll kuri. Reisijate liikumine salongis ja lapsevankritele ruumi tegemine käib esmajoones siiski koduse kasvatuse kategooriasse ja kui seda ei ole, siis ei soovita ma bussijuhile küll minna sinna oma tuju rikkuma.
Teine asi on see, et kui te tahate, et bussijuht käib ringi mööda salongi, aitab absoluutselt kõik noored emad ja vanad memmed bussi peale ja jalutab mööda salongi edasi-tagasi ja selgitab inimestele kus nad seisma peavad, siis ega te ometi jumala pärast ei taha seda, et ta graafikus püsiks? Loomulikult tuleb vajadusel aidata, aga mina juhina läheks ise appi alles siis kui tõesti mitte keegi teine salongist ei ole nii kõrgelt arenenud, et võtaks kinni ühest vankriotsast või võtaks memmelt raske turukoti, et ta siis ise mööda käsipuud üles saaks ronida. Ehk siis nagu Siim juba ütles: "Vajadusel..."
Aga siis minupoolsed soovitused bussijuhtidele.

1) Buss ei ole jalgratas! Ei ole vaja pressida vaheldumisi mõlemaid pedaale võimalikult suure jõuga. Märksõnadeks sujuv kiirendus ja sujuv pidurdus.
2) Rooliga käituda samamoodi võimalikult rahulikult. Äkilised liigutused juhtimisvahenditega vallandavad salongis suured füüsilised jõud, mis hakkavad reisijaid teatud suundades ringi paiskama ja see neile reeglina ei meeldi. Neid kaht punkti võib eirata hoidmaks ära liiklusõnnetusi. Aga kui reisijaid peal ei ole, siis võib teha mis süda kutsub Big Grin
3) Vabandan ette juba ära, sest kui minust juht saab, siis Siimule ei hakka ma meeldima. Minu jaoks on üle 20 kraadise soojaga triiksärk sõnul seletamatult ebamugav riideese. Sestap luban mina juhtidel kanda ka mugavat polosärki Smile
4) Ei kiru teisi liiklejaid kõlava häälega üle terve bussi!
5) Juht peaks ennetama erinevaid liigesehaigusi ja vaheaegadel end püsti ajama ja veidi bussi kasima. Nii seest kui väljast. Seest on siililegi selge mida tegema peab, aga väljast oleks väga normaalne kui pühiks lapikesega pori ära ka tagatuledelt, sest teised juhid tahavad teada mida juht oma 12-18 meetrit pika ja 20-30 tonni kaaluva sõidukiga tegema hakkab.
6) Ja lõppeks loomulikult viisakas käitumine piletimüügil.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - laisik - 22.02.2009 12:52

Minu jaoks on ideaalne bussijuht see, keda ma tähele ei pane- ei tee mingeid selliseid liigutusi, mis paneks mind huvi tundma, kes seal roolis on; ja see mis juhil seljas on, ei huvita mind küll üleüldse, peaasi et ei haise, muh.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Hannes - 22.02.2009 12:53

Kindlasti ei peagi juht ise minema salongi peale "liiklust reguleerima", mul oli mõttes pigem mikrofon, mille kaudu saaks inimesi ergutada rohkem liikuma.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - 41Degree - 27.02.2009 23:59

Panen kirja kah siis oma mõtted...

Lisaksin sellele, mis Ox välja tõi nende pedaalide osas (et ei ole vaja jalgratta, vaid bussiga sõita): mõne bussijuhi juurest kumab väga kõva otsustusvõimetust... Sest on ju tõepoolest hirmus keeruline ära otsustada seda, et kas ma nüüd SEISAN foori taga või hakkan kohe sõitma. Kusjuures selline eesseisva auto tagumendis indlemine avaldub tõenäolisemalt graafikust mahajäämise korral. Milles see siis väljendub? Selle asemel, et tropis või foori või raudteeülesõidu taga seistes hoida rahulikult pidur peal või koguni kässar/"park" peale panna, jäetakse alguses eesseisva sõidukiga umbes meeter vahet ja hakatakse siis piduripedaali peal raadiost tuleva tümaka saatel takti lööma... Automaatkasti värk: lased piduri lahti, hakkab buss liiguma; vajutad, jääb seisma; lased lahti, ... Kusjuures seda harrastatakse ka siis, kui ei ole mitte mingisugustki lootust liikvele pääseda. Vot see käib väga närvidele...

Riietuse koha pealt: minu nägemuses võiks riietus olla "viisakas" või "pidulik". "Piduliku" all pean ma silmas triiksärki, lipsu ja viigipüksi, vajadusel ka näiteks vest/kampsik. Ning kui bussijuht oskab veel sellise riietuse juurde vastavalt ka suhelda/käituda, on tõsiselt tore sõita. "Viisakas" on minu nägemuses siis näiteks korralik teksapüks, kingad või vähe tagasihoidlikumad tossud ning suvisel ajal ülemine ots kaetud näiteks korraliku t-särgiga või lühikeste varrukatega triiksärgiga, talvel mingi korralikum kampsun. Loomulikult on mõeldavad ka nende eelneva kahe maitsekad (konservatiivse maitse järgi) kombinatsioonid (nt. viigipüks-kampsun või triiksärk-teksad).
Ja üks asi, mida mina soovitaks bussijuhtidel vältida, vähemalt minu jaoks mõjub küll kaunis koomiliselt selline kombinatsioon... Et astun piletit ostma, vaatan, bussijuhil ilusti bussifirma logoga triiksärk seljas, lips püüdlikult kõri ümber kokku tõmmatud ja siis näen, et... Jah, et sellel tegelasel on jalas mitte esimeses ega isegi teises nooruses dressipüksid... Või veel andekam, suvisel ajal nägin (tõsi, ainult ühe korra, õnneks) Tallinnas sellist nalja, et TAKi kampsik, selle alt paistmas triiksärgi krae ja lips, ning lühikesed püksid ja plätad olid ühe inimkere külge ühitatud... Pardoon, kui see kedagi riivab, aga ma pidin väga tõsiseid ponnistusi tegema, et naeru tagasi hoida.
Üldiselt, riietuse osas võiks ühte stiili hoida (maika ei ole "stiil" Big Grin). Vajadusel konsulteerida selles osas pikaotsabussijuhtidega (sest millegi pärast nemad saavad täitsa edukalt riietusega hakkama). Või kolleegide-naisteenindajatega Smile

Ja tere-palun võiks ka teenindaja sõnavarasse kuuluda, meeldivam igal juhul sõita.

Aa, ja üks asi tuli veel meelde: oskus valida sõidukiirust vastavalt tee seisukorrale võiks ka kuuluda ideelase teenindaja arsenali. Kuna ma iga päev sõidan Tallinnas 33-ga, tuleb Hiiu tänaval eriti hästi välja see, kes hoolib bussist ja reisijatest või kes hoolib graafikust ja oma kohvipausi lisaminutist.

EDIT: üks koma lisatud ja üks lause selgemalt sõnastatud


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - PETSS - 28.02.2009 00:15

Joonas seadis lati küll kõrgele.Aga eks püüab nõudmistele wastu tulla.Et teema liiga igawaks ei muutu ,küsiks milline peaks olema ideaalne reisija ehk klient ühistranspordis?
1) on viisakas ja puhas(ei jäta endast märke sihvkakoorte ,taara jms näol bussipõrandale)
2) omab alati sõiduõigust omavat dokumenti
3) enne wäljumist liigub alati uste juurde ja annab märku väljumissoowist
4)ei warja oma koguga waadet esiuste juures paremale poole ja salongi
5)ei jookse peatustes kõigi kolme ukse wahhel ,otsustamatta sealjuures kas peale tulla või maha minna
6) ei põrnitse bussijuhti kobrapilguga ja igas peatuses kella waadates tähendusrikkalt kõhatada või ohata.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Liisu323 - 28.02.2009 11:08

Kes ei tallu kahe jalaga gaasi pedaali sest see on keelatud.Kiiruse ületamine jne..
Kes oskaks normaalselt eesti keelt.
Kes ei pane oma raadio muusikat niii kõvaks et seda on tervele rahvale kuulda..
Kes oleks sõbraliku suhtlemisega
Kes ei jätaks kedagi uksevahele ja ei paneks ust nina ees kinni nagu seda minuga juhtus mõelge mis siis oleks saanud kui ma oma sinna jala oleks vahele juba saanud panna ja ta oleks sõitma hakanud.. Äkki ma ei kirjutakski siin praegu vaid oleks teise ilmas juba tänu meie "lahedale" trollijuhile.
Kes teeks uksed veel korra lahti kui sul pandi uksed nina ees kinni.Minuga on seda vähemalt 4 korda juhtunud ja siis vahib juht mulle sealt aknast veel sellise pilguga nagu mitte midagi poleks olnud.. peale seda olen näidanud keskmist sõrme tollele.
Kes ei loksutaks inimesi nagu ta veaks oma kartuli kotte.
Kõik vist.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - PETSS - 28.02.2009 16:07

(28.02.2009 11:08)Liisu323 Kirjutas:  Kes teeks uksed veel korra lahti kui sul pandi uksed nina ees kinni.Minuga on seda vähemalt 4 korda juhtunud ja siis vahib juht mulle sealt aknast veel sellise pilguga nagu mitte midagi poleks olnud.. peale seda olen näidanud keskmist sõrme tollele.
Peale säänset näpunäitamist wõid vaid unistada ,et Sind bussi lastakse.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - 41Degree - 13.03.2009 14:23

Aa, üks asi jäi veel enne ütlemata. Minu arvates võiks kõiksugused tüürijad lõpuks ära unustada selle nõukaaegse suhtumise, mille kohaselt siis käis usu- ja võimuhierarhia nii: tavakodanik -> lihtvaimulik -> paavst -> jumal -> klienditeenindaja. Suurem osa vähemalt Tallinnas tegutsevatest ühistransporditöötajatest on sellest juba enam-vähem aru saanud, kuid leidub vägagi värvikaid erandeid. Tähendab, et kuidagi konstantselt häirib mõnda juhti see, et käiakse esiuksest, seistakse juhikabiinile liiga lähedal, küsitakse teed... Suurem osa juhte suhtuvad sellistesse asjadesse mõistvalt, aga on vägagi kindlad juhid, kelle käest saavad reisijad pidevalt selliste asjade eest sõimata. Ja ma ei taha küll üldistusi ja kaugeleulatuvaid järeldusi teha, aga fakt on see, et mina olen eranditult kuulnud mitteriigikeelset sõimu. Mis ei tähenda loomulikult seda, et eesti keeles võiks kellegi peale kisama hakata...


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - PETSS - 13.03.2009 22:53

Kui reisija ikka kabiini kõrwal seisab(bussis ruumi aga on) warjates mu paremale poole awanewat waadet saab nad alati viisakalt eest ära palutud.Samas ,ei saa pattu salata ,mõnigatele tuleb öelda seda ka korduwalt.Ja mitte enam nii sõbralikult.Lapsed eriti ei sega.Need wahivad rohkem kuidas seal rooli taga toimetatakse.Kunagi sai ka ise niimoodu Ikaruse kabiini kõrwal juhi tegutsemist waadates kooli sõidetud.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Liisu323 - 13.03.2009 22:55

Nagu minagi vahin juhi kabiini koguaeg kui kuhugile sõidan Big Grin


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Melofan - 30.03.2009 23:13

Nagu mõne valestikäituva piltniku pärast kaotavad poolehoiu juhtide seas ka kõik ülejäänud piltinikud, nii samuti kaotab terve foorum usaldusvääruse sellega, et vahest kaovad kommentaarid ära.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Oxygen - 30.03.2009 23:20

(30.03.2009 23:13)Melofan Kirjutas:  Nagu mõne valestikäituva piltniku pärast kaotavad poolehoiu juhtide seas ka kõik ülejäänud piltinikud, nii samuti kaotab terve foorum usaldusvääruse sellega, et vahest kaovad kommentaarid ära.
Alates siit.
http://foorum.ytra.eu/showthread.php?tid=6&pid=6019#pid6019


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Siim - 31.03.2009 06:38

Ma mõtlesin ja seekord ei andnud sellest siin teemas teada, aga eks ma teinekord siis teavitan, kui ma massilisema osa postitustest ümber tõstan.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Dife - 16.05.2010 19:35

Ma arvan, et õige bussijuht peaks selline olema, kes ei kamanda bussis reisijatega. Mul on sellega üks kogemus olnud, kui 2586 bussijuht sõimas mu nägu täis, kui ma palusin temalt 25 kroonisega lisatalongi Big Grin.


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Siim - 16.05.2010 19:37

(16.05.2010 19:35)Dife Kirjutas:  Ma arvan, et õige bussijuht peaks selline olema, kes ei kamanda bussis reisijatega. Mul on sellega üks kogemus olnud, kui 2586 bussijuht sõimas mu nägu täis, kui ma palusin temalt 25 kroonisega lisatalongi Big Grin.
Järelikult see härra ei sobi bussijuhiks!


RE: Milline peaks olema ideaalne teenindaja ühistanspordis? - Dife - 16.05.2010 19:44

25 kroonine oli sel päeval mul väiksem rahatäht. Sotisega oleks veel rohkem jama olnud siis... Buss seisis Kalevi peatuses, kui ma arveldasin, seega avariid poleks mingil juhul olnud siin. Teine asi kui ma oleks MuPole vahele jäänud. Siis oleks mitte 7 EEK vaid 600 EEK rahakotist läinud. Seega mingigi väike respekt peaks ikka olema bussijuhil klientide vastu.