Ühistranspordihuviliste foorum
Estonian Air - Printerisõbralik versioon

+- Ühistranspordihuviliste foorum (http://foorum.ytra.eu)
+-- Foorum: ÜHISTRANSPORDIVAHENDID (/forumdisplay.php?fid=45)
+--- Foorum: Muud ühistranspordivahendid (/forumdisplay.php?fid=48)
+---- Foorum: Õhutransport (/forumdisplay.php?fid=19)
+---- Teema: Estonian Air (/showthread.php?tid=11)

1 2


Estonian Air - Oxygen - 09.11.2008 21:58

Eesti Vabariigi rahvuslikul lennukompaniil on siis praeguse hetke seisuga 8 lennukit.
Kaks Boeing 737-300 tüüpi lennukit: ES-ABJ (Sohni) ja ES-ABK (Kalev).
Neli Boeing 737-500 tüüpi lennukit: ES-ABC (Koit), ES-ABD (Hämarik), ES-ABH (Sinilind) ja ES-ABL (Linda).
Estonian Airi tütarettevõttel Estonian Air Regionalil on kaks Saab 340 tüüpi lennukit - ES-ASM ja ES-ASN.


RE: Estonian Air - k2ssar - 09.11.2008 22:59

Järgmisel aastal, täpsemalt mais(11.05.09 esmalend liinil?) peaks lennukipark täienema 3-e Bombardier CRJ900NG tüüpi lennukiga, mis mõõtmetelt võrreldavad omaaegsete TU-134-dega ehk väiksemad kui Boeingud praegu. Samas pidi koos uuendusega müüki minema kõik Boeing 737-500-d. Näis, mis saama hakkab, hetkel jätkub kõik muutusteta.


RE: Estonian Air - mustninja - 10.11.2008 21:38

(09.11.2008 21:58)Oxygen Kirjutas:  Eesti Vabariigi rahvuslikul lennukompaniil on siis praeguse hetke seisuga 8 lennukit.
Kaks Boeing 737-300 tüüpi lennukit: ES-ABJ (Sohni) ja ES-ABK (Kalev).
Neli Boeing 737-500 tüüpi lennukit: ES-ABC (Koit), ES-ABD (Hämarik), ES-ABH (Sinilind) ja ES-ABL (Linda).
Estonian Airi tütarettevõttel Estonian Air Regionalil on kaks Saab 340 tüüpi lennukit - ES-ASM ja ES-ASN.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, olid Koit ja Hämarik kaks esimest Boeingut ja on juba pea 10 aastat tegutsenud. Need ka ainsad Boeingutest, millega ise liigelnud pole.


RE: Estonian Air - Georg - 10.11.2008 21:43

Enne Boeinguid oli vist Eesti õhul kasutuses Fokkerid? Vähemalt midagi niisugust on mul meelde jäänud...


RE: Estonian Air - Oxygen - 10.11.2008 21:46

Koit ja Hämarik olid esimesed Boeingud tõesti. Ja Fokker 50 tüüpi müristisi oli 4 tükki:
ES-AFK
ES-AFL
ES-AFM
ES-AFN
Lendasid koos "boingidega"


RE: Estonian Air - k2ssar - 10.11.2008 23:04

Enne Boeinguid ja Fokkereid ja koos nendega olid kasutusel Aeroflotilt omandatud lennukid.
Tu-154M: ES-AAC ja ES-AAD, kumbki väidetavalt kordagi Estonian Air(EA) logodega ei lennanud, läksid Eesti Lennukompaniile(ELK)
Tu-134A: ES-AAE kuni ES-AAP tähestiku järjekorras, kokku 12 tükki, ES-AAJ jällegi EA logodeni ei jõudnud, pidavat jätkama UTair aviationis Tjumeni kandis ZabSibGazpromi magnaate vedamas. Ülejäänud üheteistkümnest 10 lahkunud moel või teisel, ES-AAP, kuni vanim neist uut ostjat ei leidnud ning viimne puhkepaik on tal lennujaama territooriumil Smuuli ja Sõjamäe risti juures, kus temaga aeg-ajalt tuletõrjeõppusi tehakse.
JaK-40: ES-AAR kuni ES-AAU tähestiku järjekorras, kokku 4 tükki, suured kütuseröövlid olevat olnud, kõik müüdud müüdud itta, neist 1 veel lennus, ülejäänud moel või teisel maale jäänud.
Fokker 50-test veel niipalju, et endine ES-AFM on nüüd siis airBalticu YL-BAZ, niiet seda võib veel meie maal näha.


RE: Estonian Air - Oxygen - 10.11.2008 23:11

Tartu Lennundusmuuseumis on ELK TU-134A ES-LTA.


RE: Estonian Air - Regardman - 13.11.2008 18:17

http://www.postimees.ee/?id=48501


RE: Estonian Air - k2ssar - 13.11.2008 23:55

Artiklit lugedes jääb tunne, et EA on suure ämbri endale leidnud, ostetakse väiksemad lennukid suuremate asemel, lootes, et täituvus suurem. Praegu jääb tunne, et kardetakse mingit kvaliteedilangust, samas peaks EA sest üle saama, sest uutel lennukitel kütusekulu jällegi väiksem. Aga kui majanduslangus sellise trendiga jätkub ning CRJ-de tuleb ikka avansside ja pärast liisingut maksta ja kuidagi välja ei tule, siis pankrot/liitumine airBalticuga isegi kardetav. Peale Vene lennukite müüki uute Boeingute vastu oli ka keeruline, müüdi üle 10 ja vastu saadi 2 boeingut ja 4 fokkerit, pärast tulid koos ostu-müügiga need Maersk Airi Boeingud.


RE: Estonian Air - PETSS - 22.11.2008 22:03

nn Eesti Õhu le jääbki vist kohaliku tähtsusega lennud.Omal ajal magati võimalus maha ja nüüdseks kõik trumbid AIR BALTICu käes.Kangesti huwitab mis saab Tallinna Lennujaamast mida hoogsalt laiendati?


RE: Estonian Air - Oxygen - 17.12.2008 22:12

http://www.postimees.ee/?id=59576


RE: Estonian Air - k2ssar - 19.03.2009 00:31

NSR, et 11. mai pidi olema uute CRJ900-de esimene liinilennupäev. Kas Tallinn-Stockholm või Tallinn-Kopenhaagen.


RE: Estonian Air - Siim - 30.03.2009 18:44

http://www.postimees.ee/?id=100689


RE: Estonian Air - tiibur - 01.04.2009 18:05

Täna sooritas Tallink tehingu, mille käigus osteti endale 70% Estonian Airi osalusest. Peadselt vahetab ka Estonian Air kaubamärki. Nimelt on uueks nimeks neil Tallink ning lennukitel ilutseb nii Tallinki kui ka Silja Line logo.


RE: Estonian Air - Siim - 27.08.2009 23:34

Logistikauudised vahendab pilti eelmisest reedest, kui Montrealis oli teineBombarider CJ900 tegemas katselendu.
Kokku on tehasest tulemas kolm lennukit ning kui esialgu plaaniti nende liiniletulekut juuni-juuli perioodiks, siis eelkõige majanduskriisi süvenemise ning tehasepoolse viivituse tõttu on see veninud...


RE: Estonian Air - k2ssar - 29.08.2009 15:09

Esialgu taheti isegi maiks (vt. vanemad postitused), siis lükati edasi ja edasi. Küll olevat köögis puudused olnud, siis puudus raha, NSR et isegi Kanada riik oli takistanud.


RE: Estonian Air - tiibur - 19.02.2010 20:22

Air Baltic võib osta osaluse Estonian Airist:
http://www.delfi.ee/news/majandus/majandus/air-baltic-on-valmis-ostma-osaluse-estonian-airis.d?id=29285185&l=fplead


RE: Estonian Air - Oxygen - 09.07.2010 10:39

Häda selle Viljandi sõiduga.
http://www.e24.ee/?id=285690


RE: Estonian Air - Incz - 14.07.2010 09:49

Sai ise samal lennul oldud kui lennuki uks ei sulgunud. Nii, et lennusõit ei kujunenudki eriliseks ajavõiduks.Lennuk muide millega see juhtus oli ES-ASM.


RE: Estonian Air - Neons - 30.09.2010 19:11

http://www.reporter.ee/2010/09/29/estonian-air-kaivitab-tallinna-tartu-lennuliini/ Tartu-Tallinn lennuliin tulekul