Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Kitsarööpmelised raudteed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Peaks wist end seal kasutajaks tegema.Aga Sa küsi.Mul sääne arwuti ,mis just alati ei allu mu soowidele ja tahtmistele.
Vastus Petss-le :

Improvisatsioonid teemal PAFAWAG:
http://scaletrainsclub.com/board/downlo ... &mode=view

Kas selliseid akende suhtes juhuslike alguste-lõppudega voodeid sellistes vagunites ka meil on sõitnud, on kaheldav, nagu ka need diagonaalkupeed.

Need vagunid, mis kindlasti meil on sõitnud, tehti Mõisakülas, on väga sarnased Lavassaare paraadvaguniga EVR345 - neis oli 18 magamiskohta ja ilmselt magati piki vagunit. Vähemalt akende asetuse järgi võib nii oletada. Kas nad ka pärast sõda magamisvagunitena sõitsid, on kaheldav, samas mine tea, peenemates Pärnu rongides juutidele ja partorgidele äkki olid ka. (Teadupärast põletati sõjas enamus reisivaguneid maha, need, mis jäid, sõitsid Pärnu kuurordi vahet. Mujal kõlbasid suuremaks saetud akendega ja saepuruga soojustatud kaubavagunid maarahvale reisimiseks küll)
Olen näinud ka 19.sajandi lõpu Kolomna 1.klassi vagunit, kus oli vaid 10 kohta, vagun pooleks jagatud: pooles vagunis olid peened sohvad, teises pooles magamiskupeed, magamiskohad RISTI vagunit nagu laiarööpmelisel. Sealt võis sündida ka pärimus, kus pikemat sorti mõisahärra maganud esimeses klassis, ringutades sirutanud end ja... Rong seisnud kuskil enne jaama ega läinud edasi. Uurimisel selgunud, et nimetet mõisahärra olla jalgupidi semafoori varre taha takerdunud, härra aetud viisakalt üles ja palutud jalad konksu tõmmata ja sõit saanud jätkuda.
Kitsa gabariidi laius on 2250mm. Siseruumi jääb ehk 2100mm alles. Sinna peab mahtuma vahekäik, kus peened krinoliinseelikuga daamid ja kõhukad isandad läbi peavad käima. Kui palju jääb veel ruumi risti vagunit olevatele magamiskohtadele? 1500mm? Kaldub juba lasteraudtee teemasse...

Edit: Pafawagi improvisatsioonides olevad ülemised kaks joonist näikse olevat 1AW vagunist, neid pole meil sõitnud.
Abiks seegi!Tänud!
´Wabbandust nüüd lolli küsin´muse eest.Ehk oleks wõimalik sääne magamiswagun Lawassares taastada?
No kui jooniseid kasutada ja ilmselt ka ise üht-teist leiutada siis on võimalik ikka. Aga nagu ma sulle rääkisin sellest,et kui palju Mehis on üldse millestki huvitatud siis selle asja taastamisest/uuesti ehitamisest ta huvitatud pole. Seega kui kellelgi soov omast rahast teha siis ikka saab. Iga initsatiiv pole kunagi keelatud,see on lihtsalt karistatav.
Aga niipalju kui ma Priidu jutust aru sain siis selliseid vaguneid enam säilinud ei ole.
Kes ei riski see shapust ei joo.Ma hetkel es luba miskit aga wägga oleks huwitatud säänse waguni olemasolustJa kuim kõiksewaägewam terwist ja pamiselt pappi annaks sis ehl leiaks ka kaaslased ,kes asjast´huwitatud oleks.
(14.03.2012 09:39)Trollionu Kirjutas: [ -> ]Tallinnast te ZIU-d ei leia. Kõik lännu. Kui keegi ei ole kusagile väga sügavale ära peitnud. Olen Netis uurinud kitsarööpalise raudtee ajalugu. Piusa koobastes on nii mõndagi huvitavat järele jäänud aga kahjuks pandi nad ohutuse pärast jälle kinni. Kes käinud, teavad mida seal näha võib. Parimat.
Käidud-nähtud, midagi peale paari Saksa aegse väliraudtee pöörangu seal säilinud ei ole.
(14.03.2012 15:29)Martti Kirjutas: [ -> ]
(14.03.2012 09:39)Trollionu Kirjutas: [ -> ]Tallinnast te ZIU-d ei leia. Kõik lännu. Kui keegi ei ole kusagile väga sügavale ära peitnud. Olen Netis uurinud kitsarööpalise raudtee ajalugu. Piusa koobastes on nii mõndagi huvitavat järele jäänud aga kahjuks pandi nad ohutuse pärast jälle kinni. Kes käinud, teavad mida seal näha võib. Parimat.
Käidud-nähtud, midagi peale paari Saksa aegse väliraudtee pöörangu seal säilinud ei ole.

Sellele ma vihjasingi. Ülejäänu pandi "rauaajastul" pihta. Seal oli vagonette ja igasugu ajaloohuvilistel huvi pakkuvat kola. See küll trolliteema aga pole aega kõiki erinevaid teemasid jälgida. Sellest ka mõned trolliteemase mittepuuduvad postitused siin minu poolt.
(15.03.2012 13:02)Trollionu Kirjutas: [ -> ]
(14.03.2012 15:29)Martti Kirjutas: [ -> ]
(14.03.2012 09:39)Trollionu Kirjutas: [ -> ]Tallinnast te ZIU-d ei leia. Kõik lännu. Kui keegi ei ole kusagile väga sügavale ära peitnud. Olen Netis uurinud kitsarööpalise raudtee ajalugu. Piusa koobastes on nii mõndagi huvitavat järele jäänud aga kahjuks pandi nad ohutuse pärast jälle kinni. Kes käinud, teavad mida seal näha võib. Parimat.
Käidud-nähtud, midagi peale paari Saksa aegse väliraudtee pöörangu seal säilinud ei ole.
Sellele ma vihjasingi. Ülejäänu pandi "rauaajastul" pihta. Seal oli vagonette ja igasugu ajaloohuvilistel huvi pakkuvat kola. See küll trolliteema aga pole aega kõiki erinevaid teemasid jälgida. Sellest ka mõned trolliteemase mittepuuduvad postitused siin minu poolt.
Kes julgeb võib praegugi(mitte küll otseselt kohe, sest nahkhiired talvituvad seal) sinna vaatama minna kui julgust jagub. Me käisime siis kui juba ametlikult suletud oli ja ohust teada andvad sildid üles pandud.
(16.03.2012 07:35)Martti Kirjutas: [ -> ]
(15.03.2012 13:02)Trollionu Kirjutas: [ -> ]
(14.03.2012 15:29)Martti Kirjutas: [ -> ]
(14.03.2012 09:39)Trollionu Kirjutas: [ -> ]Tallinnast te ZIU-d ei leia. Kõik lännu. Kui keegi ei ole kusagile väga sügavale ära peitnud. Olen Netis uurinud kitsarööpalise raudtee ajalugu. Piusa koobastes on nii mõndagi huvitavat järele jäänud aga kahjuks pandi nad ohutuse pärast jälle kinni. Kes käinud, teavad mida seal näha võib. Parimat.
Käidud-nähtud, midagi peale paari Saksa aegse väliraudtee pöörangu seal säilinud ei ole.
Sellele ma vihjasingi. Ülejäänu pandi "rauaajastul" pihta. Seal oli vagonette ja igasugu ajaloohuvilistel huvi pakkuvat kola. See küll trolliteema aga pole aega kõiki erinevaid teemasid jälgida. Sellest ka mõned trolliteemase mittepuuduvad postitused siin minu poolt.
Kes julgeb võib praegugi(mitte küll otseselt kohe, sest nahkhiired talvituvad seal) sinna vaatama minna kui julgust jagub. Me käisime siis kui juba ametlikult suletud oli ja ohust teada andvad sildid üles pandud.

Ei soovita. Ka viljaelevaatorites on inimesed vilja sisse vajunud ja ära lämbunud. Piusa variseb ja siis liivakoorma alt pääsu pole.
(16.03.2012 10:00)Trollionu Kirjutas: [ -> ]
(16.03.2012 07:35)Martti Kirjutas: [ -> ]Kes julgeb võib praegugi(mitte küll otseselt kohe, sest nahkhiired talvituvad seal) sinna vaatama minna kui julgust jagub. Me käisime siis kui juba ametlikult suletud oli ja ohust teada andvad sildid üles pandud.
Ei soovita. Ka viljaelevaatorites on inimesed vilja sisse vajunud ja ära lämbunud. Piusa variseb ja siis liivakoorma alt pääsu pole.
Siin üks pilt antud raudteest kui viimane kord seal käisime: Piusa. Lisaks üks pöörang seina ääres püsti ja ongi kogu moos.
Igasugustest ohtudest oleme teadlikud ja tavaliselt lihtsalt eirame neid tavalise statistika põhjal. Kas Sa jätad metsas käimata et mõni puuoks või terve puu võib Sulle peale kukkuda, vaevalt küll. Ega maa all tõenäosus suurem pole millegagi pähe saada. Elagem hästi, surgem püsti!! Igasugune fotomaterjal mis aastate jooksul sellistes kohtades käies kogunenud on, kaalub igal juhul need riskid üle.
Viljaelevaatorisse vilja sisse minnes peab ikka loll küll olema!
(13.11.2011 18:49)moosic Kirjutas: [ -> ]Aga niipalju kui ma Priidu jutust aru sain siis selliseid vaguneid enam säilinud ei ole.

Ära iial ütle iial. Tõenäosus on küll nullilähedane, aga abiks tuleb lahtiste silmadega tagahoove ja eriti vennasrahva kartulimaid jälgida. Ja sageli on raskepoolne suvalises kuuris vagunit näha. Näiteks Mehisega sai vaieldud Männiku vana vagunipargi soojaku üle seni, kui isikliku kangiga teppplaadi külje alt minema lõin ja Liepaja tehasesildi paljastasin. See oli siis Lavassaare paraadekspositsiooni külmvagun.
Muidu on kitsa vagunile iseloomulik laiuse ja kõrguse suhe: putkasid ja sarasid tehakse tavaliselt madalamaid ja laiemaid, kitsa vagun on vaid napilt 2,5m lai. Mõisaküla magamisvaguni reedaks muidugi ka pikkus. Ja nad võivad jumal teab millega mitu korda üle vooderdatud olla ja ei tea millega kaetud olla. Ja piirkonnad, kus selliseid vagunied pärast kitsa sulgemist massiliselt vedeles olid Tamsalu, Sonda ja Mõisaküla. Samas on neid leitud ka väga jaburatest kohtadest: näiteks laia kaubavagun kuskilt Peipsi äärest ja kitsa külmvagun kusagilt Haapsalu lähistelt. Nii et kindlasti võib kellegi sara või daatsa ülesannet täita mõni kitsarööpmeline vagun.
(25.03.2012 00:17)Soobel Kirjutas: [ -> ]
(13.11.2011 18:49)moosic Kirjutas: [ -> ]Aga niipalju kui ma Priidu jutust aru sain siis selliseid vaguneid enam säilinud ei ole.

Ära iial ütle iial. Tõenäosus on küll nullilähedane, aga abiks tuleb lahtiste silmadega tagahoove ja eriti vennasrahva kartulimaid jälgida. Ja sageli on raskepoolne suvalises kuuris vagunit näha. Näiteks Mehisega sai vaieldud Männiku vana vagunipargi soojaku üle seni, kui isikliku kangiga teppplaadi külje alt minema lõin ja Liepaja tehasesildi paljastasin. See oli siis Lavassaare paraadekspositsiooni külmvagun.
Muidu on kitsa vagunile iseloomulik laiuse ja kõrguse suhe: putkasid ja sarasid tehakse tavaliselt madalamaid ja laiemaid, kitsa vagun on vaid napilt 2,5m lai. Mõisaküla magamisvaguni reedaks muidugi ka pikkus. Ja nad võivad jumal teab millega mitu korda üle vooderdatud olla ja ei tea millega kaetud olla. Ja piirkonnad, kus selliseid vagunied pärast kitsa sulgemist massiliselt vedeles olid Tamsalu, Sonda ja Mõisaküla. Samas on neid leitud ka väga jaburatest kohtadest: näiteks laia kaubavagun kuskilt Peipsi äärest ja kitsa külmvagun kusagilt Haapsalu lähistelt. Nii et kindlasti võib kellegi sara või daatsa ülesannet täita mõni kitsarööpmeline vagun.
Üldsusele seniteadmata on ka näiteks üks Bautzen Virtsu kandis, kus mutikesel saun sees.
Eile sai ühe foorumlasega maailmaasju arutatud(napsu wõetud)Muude päewapoliitilistele teemadele lisaks tuli jutuks ka kitsarööpmelise auruwedurile matsu sisse ajamine.Waat asi küll sääne ,mile juures tahaks wiibida.Lämmi aeg tulemas ehk õnestub kohal wiibida?
Eks tuleb muuseumiöö või muu avaüritus ära oodata. Ja ilmselt sõidab Kc ka sel suvel nädalavahetuseti.
Ma uurisin raudteetammi maja lähedal,teisest foorumist 1 lk ,postitus 6. Endal sellest üks pilt
Mis raudteetammist sina siin jahud ?
Sellest,mis läks 80ndate lõpus Seli lähedalt,majadest veidi eemal
Kitsas see polnud seal, lai ikka.
Täna sai wahitud ETF ,1968 walminud "Pimedad aknad".Seal päpis hulk aega nähha saab kitsarööpmelist rongi ja Tallinn-Wäikse raudteejaama perooni koos warikatusega.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tagasiside URL