Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Uued trollid ja mahakandmised
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Täna lahkus igaweseks 299.

Trollino

Kas 221 sõidab veel kunagi või ei?
(12.08.2009 10:30)Liisu Kirjutas: [ -> ]Kas 221 sõidab veel kunagi või ei?
Pigem ei. Sest mis põhjusel seda veel alles hoida? 119 trolliga (+ Karosa) saab vabalt 83 järjekorda ära teenindada

Trollino

(23.08.2009 10:33)Heini Kirjutas: [ -> ]
(12.08.2009 10:30)Liisu Kirjutas: [ -> ]Kas 221 sõidab veel kunagi või ei?
Pigem ei. Sest mis põhjusel seda veel alles hoida? 119 trolliga (+ Karosa) saab vabalt 83 järjekorda ära teenindada

Näääh, mul on vaja pilti Big Grin
(23.08.2009 10:33)Heini Kirjutas: [ -> ]
(12.08.2009 10:30)Liisu Kirjutas: [ -> ]Kas 221 sõidab veel kunagi või ei?
Pigem ei. Sest mis põhjusel seda veel alles hoida? 119 trolliga (+ Karosa) saab vabalt 83 järjekorda ära teenindada
Kas siis kui Sina ennustad et 221 ei lähe maha, siis see kohe tähendabki, et ei lähe? Ise ütlesid alles, et näiteks 287 pole ammu sõitnud, ja nüüd kohe kanname maha kõik trollid mis lihtsalt pargis seisavad? Ootame ära sügise, siis on rohkem trolle sõidus ja äkki siis läheb 221 abi vaja. Muuseas Sa ise tead, et 221 on üsna heas seisukorras, seega ma ei näe üldse põhjust seda maha kanda.
Linna jaoks loeb ju vanus a 221 on...
Mis olukord üldse trollidega on, kas tänu mahakandmistele ka park väheneb?
(02.10.2009 06:53)arti Kirjutas: [ -> ]Mis olukord üldse trollidega on, kas tänu mahakandmistele ka park väheneb?
Paari aasta taguse ajaga on umbes 5 trolli vähem.
Konkreetseid kuupäevi jms on arvatavasti palju palutud.
(02.10.2009 16:52)Heini Kirjutas: [ -> ]
(02.10.2009 06:53)arti Kirjutas: [ -> ]Mis olukord üldse trollidega on, kas tänu mahakandmistele ka park väheneb?
Paari aasta taguse ajaga on umbes 5 trolli vähem.

Kui selline trend jätkub, siis pole ju mõni aeg tagasi (vist Mutli poolt) väljahõigatud mõte üks liin Balti Jaama maha võtta millestki muust tingitud, kui trollide puudusest...
Seda oleme siin isekeskis juba ammu arutanud, et Tallinna troll ei ole praeguste parameetrite järgi jätkusuutlik. Kui asi jätkub nagu praegu, siis pikemas perspektiivis näen mina ehk nelja trolliliini säilimist. 1, 3, 6 ja võibolla 9. Ülejäänud saavad järk-järgult bussiliinideks. See kõik lihtsalt selle pärast, et trolle ei ole. Huvitav kas kuskilt maailmast kasutatud trollide ostmine ei oleks võimalus?

Edit. Ja trammiga ei paista asi parem olema. KT4-d lõpevad ühel päeval maailmast otsa.
(03.10.2009 11:34)Oxygen Kirjutas: [ -> ]Seda oleme siin isekeskis juba ammu arutanud, et Tallinna troll ei ole praeguste parameetrite järgi jätkusuutlik. Kui asi jätkub nagu praegu, siis pikemas perspektiivis näen mina ehk nelja trolliliini säilimist. 1, 3, 6 ja võibolla 9. Ülejäänud saavad järk-järgult bussiliinideks. See kõik lihtsalt selle pärast, et trolle ei ole. Huvitav kas kuskilt maailmast kasutatud trollide ostmine ei oleks võimalus?

Edit. Ja trammiga ei paista asi parem olema. KT4-d lõpevad ühel päeval maailmast otsa.

Trammid lõppevad vast varem.. ja mida aeg edasi, seda rohkem need trammid vananevad, niiet üsna pea võib olla nii et tramme veel leidub, aga neid pole võimalik taastada..
Trammid kannatavad veel ühe kap.remondi ringi ära. Praegu kanti vanad maha, sest uusi oli odavam sisse tuua kui kap.remonti teha. Samas näiteks 128, 56 Tallinnas remonditud vanurid panevad veel mitu aastat. Ka Saksast tulnud punavalged vagunid sõidavad kere remondita pikalt. Helsinkis kohtab liinil isegi 50 aastat vanu tramme. Ja Kopli ning Lasnamäe liini ei saagi bussidega asendada. Kadrioru tee jälle nii hea, et seda juppi ei hakka ka keegi päriselt sulgema. Kui MASU ükskord läbi, siis peaks turul juba ka töövõimelised Tšehhi trammid saadaval olema. Trollidega on asi halb. Vt hiljuti remonditud 419. Keegi ei püüagi roosteauke varjata, väikest plekitükki ka augule pole panna. Miks üldse SELLIST kere remonti tehakse? See sõiduk ei tohiks ülevaatust läbida. Nüüd on MASU ja lähiajal ei osteta enam midagi. Kui 1-2 aasta pärast jälle uusi trolle saaks tellida, siis tulevad need kõige varem aastal 2013. Seee on aga liiga hilja, sest juba järgmisel kevadel on palju trolle, mida enam liinile ei saa saata, sest paneb ARK veto peale. Aga ehk tasuks hoopis gaasibussid trollide asemel liikuma panna?
Ega tegelikult masu on masu, kui trollide jaoks pole raha. sis kuidas saaks olla gaasibassidele ? Kuigi masu lõppedes, kui nüüd gaasibuss siia sobib, siisvõiks seda ideed isegi rakendada, ma arvan..
Gaasibuss veidi on odavam kui troll. Sellel küll puuduvad trolli eelised (mürasaaste ja õhusaaste linnas on null ja elektrimootori omadused), aga diislist on see siiski puhtam. Saab näha mida tulevik toob. Tume on see tulevik nii või teisiti.

Kas see eelmine riigihange on ikka veel jõus? 7 uut masinat on ju veel tulemata.
Ma pole väites, et gaasibuss moodsast diislist puhtam on, sugugi kindel. Samuti on gaasimootori puhul saasteks teistsugused osakesed, mis väidetavalt on rohkem hingamisteede häireid põhjustavad, kui diisli heide.

Trollide juurde tagasi tulles, kui suur arv on lähiajal mittesõidukõlblikuks muutuvaid?
(04.10.2009 10:21)arti Kirjutas: [ -> ]Ma pole väites, et gaasibuss moodsast diislist puhtam on, sugugi kindel. Samuti on gaasimootori puhul saasteks teistsugused osakesed, mis väidetavalt on rohkem hingamisteede häireid põhjustavad, kui diisli heide.
Maagaas on aine, mille põletamisel on saadusteks vaid süsihappegaas ja veeaur (vähemalt teoreetiliselt). Ehk ütleksid, et mis osakesed sealt peaksid veel eralduma?
Kuna täielikku põlemist ei toimu, siis tekivad ka tahmaosakesed, nende suurus on gaasimootori puhul tervisele kahjulikum.
Lisaks eelnevale on oluline ka veel see, et kahjuks või õnneks, kuidas kunagi, ei koosne meie õhk puhtast hapnikust. Umbes 80% on ka lämmastikku, mis aga kõrgete temperatuuride juures kipub ise ka hapnikuga reageerima, tekitades tervisele päris kahjulikke ühendeid. Idee poolest peaks ju nii bensiin kui ka diisel põlema ka veeks ja tsee-oo-kaheks, sest on ju mõlemad süsivesikute ahelad, samamoodi ka gaas.

Kui mõnel tekib küsimus, et miks koduses gaasipliidis ei teki neid kahjulikke ühendeid (või tekib palju vähem), siis vastuseks on hulka madalam põlemistemperatuur.

EDIT: kirjaviga parandatud
(03.10.2009 16:52)Martin256 Kirjutas: [ -> ]Trammid kannatavad veel ühe kap.remondi ringi ära. Praegu kanti vanad maha, sest uusi oli odavam sisse tuua kui kap.remonti teha. Samas näiteks 128, 56 Tallinnas remonditud vanurid panevad veel mitu aastat. Ka Saksast tulnud punavalged vagunid sõidavad kere remondita pikalt. Helsinkis kohtab liinil isegi 50 aastat vanu tramme. Ja Kopli ning Lasnamäe liini ei saagi bussidega asendada. Kadrioru tee jälle nii hea, et seda juppi ei hakka ka keegi päriselt sulgema. Kui MASU ükskord läbi, siis peaks turul juba ka töövõimelised Tšehhi trammid saadaval olema. Trollidega on asi halb. Vt hiljuti remonditud 419. Keegi ei püüagi roosteauke varjata, väikest plekitükki ka augule pole panna. Miks üldse SELLIST kere remonti tehakse? See sõiduk ei tohiks ülevaatust läbida. Nüüd on MASU ja lähiajal ei osteta enam midagi. Kui 1-2 aasta pärast jälle uusi trolle saaks tellida, siis tulevad need kõige varem aastal 2013. Seee on aga liiga hilja, sest juba järgmisel kevadel on palju trolle, mida enam liinile ei saa saata, sest paneb ARK veto peale. Aga ehk tasuks hoopis gaasibussid trollide asemel liikuma panna?
Asjata loodad, et 2005-2006 Tallinnas kap.remonditud vagunid veel pikalt panevad, praeguse poliitika jätkudes kaovad vähemalt pooled neist juba järgmisel aastal Sad Tramme on praeguse liiklustiheduse jaoks lihtsalt liiga palju.....
Terve mõistusega ja majanduslikult mõtlev peremees muidugi ei tee kap.remonti trammile vaid 3-5 aastaks, aga mõistuspärasest majandamisest ei tasu viimastel aastatel Tallinna linna valitsemise puhul rääkida! Omade töömeeste mõne aasta tagune korralik töö saadetakse vanarauda ja asendatakse vagunitega, mis Saksamaal moderniseeriti ja remonditi 11-17 aastat tagasi. Kusjuures täpselt ei teata vist sedagi, palju see sakslaste vanaraud peale moderniseerimist ja enne Tallinna saabumist läbi on sõitnud. KE elektoraat muidugi hõiskab, sest osteti ju "uusi" vaguneid (number neil on tõesti uus) ja mida te veel tahate, aga kordan: hea peremees niimoodi raha ei loobiks!

Trollidest siis kah väike arvamusavaldus: 7 lühikese ostuleping on minu teada siiani jõus ja küllap need 2010.a. jooksul ka saabuvad, aga need 7 uut ei asenda seda hulka vana veeremit, mis tõesti viimase piirini läbi on trööbatud. Ja seda vähestki remondiraha, mis praegu trollipargil käsutada, kasutatakse tõest kummaliselt. Saan aru lõõtsade käigushoidmise vajadusest, aga 419-ga tehti tõesti pornot: remondist tulnud trolli rattakoobaste kohal oleva pleki oleks ikka ka võinud ära vahetada. Ülevaatuse ta 2010 siiski läbib, sest läbivaid kereauke veel pole, aga küll nad varsti tekivad, eeldus selleks on täiesti olemas. Praeguse töö hindeks annaks seega koolipoisi 3 - - - (3 miinusega)!

P.S. Eelnev kirjatükk on minu isiklik nägemus praegusele olukorrale ja ei väljenda kellegi teise arvamust ega pretendeeri ka absoluutsele tõele
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Tagasiside URL