Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Sise-riiklikud liinilennud.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mina sain siis sise-riiklike liinide teeindajaks kokku kolm operaatorit viie liiniga.

Avies:
*Tallinn-Kärdla-Tallinn
*Pärnu-Kihnu-Pärnu (sõidab talvel)

Estonian Air Regional:
*Tallinn-Kuressaare-Tallinn

Luftverkehr Friesland-Harle
*Kuressaare-Ruhnu
*Pärnu-Ruhnu (sõidab sügisest kevadeni)


Kui nüüd lähiajaloost rääkida siis kõige kurikuulsam lennufirma Eestis on arvatavasti ikkagi Enimex, kes oma lennukeid ei suutnud kuidagi õhus hoida ja vaevlesid alatihti tehniliste probleemide käes, mis nõudsid ka paraku...inimelusid (An-28 ja An-72).

Kuigi AN-tüüpi (An-2 ja An-28 kuigi ma ei tea, kas see moosiriiul liinilenda teenindas) lennukeid kasutas ka Air Livonia, siis nende veerem püsis minu arvates palju paremini ja oli üsna kodune ja hubane ettevõte, mis on paraku vist hetkel tegevuse kahjuks lõpetanud.
Avies il siin plaan panna käiku Tallinn-Tartu lennuliin.
Avies teeb lisalende Tallinna ja Kärdla vahel, kuna Väinamere veetase on laevatamiseks liiga madal.
http://www.epl.ee/artikkel/486468
Alljärgnev lõik on Kihnu vallavolikogu esimehe Paal Põlluste kirjast Pärnu maavanemale, aga välja tooksin ühe firma (nimeks Avies) suhtumise avaliku liini teenindamise lepingusse:
Täna hommikune seis oli selline, et ilm oli ilus ja lennuväli külma ööga kuivemaks saanud ning seetõttu võimaldanuks rada lennukil ohutult maanduda. Siis aga ilmnes probleem, mida ei osanud küll ette kujutada- lendurid olid kadunud. Väidetavalt saadi siiski lenduritega ühendus, nad pidil kohvi ära jooma ja siis lennuväljale sõitma. Natuke aega hiljem selgus, et lendurid joovad kohvi hoopis Tallinnas...... st, et täna hommikune nii ilm kui ka lennuvälja kuivus võib selleks ajaks, kui lendurid Tallinnast Pärnu jõuavad, halvemate oludega asenduda. Mis tähendab, et ettevõtjate toidukaup, sh piimatooted, ootavad Pärnus Kihnu vedu juba neljapäevast alates ja kohale jõudes võib nende realiseerimisaeg juba möödunud olla.
Natuke Eesti lennunduse ajalugu kurvema poole pealt.
http://www.ohtuleht.ee/blogid/lehesaba/4202
Eesti lennunduse ajalooga seoses hakkas huvitama, kas siin on kunagi ka lennutaksod käigus olnud?
Pilk ajalukku:Kuidas alustas esimene Eesti lennufirma.
http://www.ohtuleht.ee/blogid/lehesaba/4440
Tallinna lennujaam aastal 1957. Ja pildil näha ka üks tollane lennuk.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...=1&theater
Avies jäi lennuloast ilma mis tähendab et Saaremaale ja Hiiumaale lennukiga ei saa.
Tagasiside URL