Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Üldine trollide arutelu, osa 2
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(12.03.2012 09:00)Trollionu Kirjutas: [ -> ]
(11.03.2012 18:18)zil130 Kirjutas: [ -> ]
(11.03.2012 09:47)Regardman Kirjutas: [ -> ][quote='lauri3885' pid='37469' dateline='1331423414']
[quote='zil130' pid='37468' dateline='1331421750']
http://www.automoto.ee/galerii/view_phot...d=IMGP3078 Kas sellest isendist ka keegi midagi kirjutada oskab?
Mis selle number olla võib (oli)?
Proovige uurida, me tootsime neid kümmekond. Raha oli vaja, mis numbritega nad olid, eriti ei huvitanud. Mõned ehitasime soojakuteks, mõned suvilateks ja mõne lõbuteoks ka! Mõni osteti ka otse originaalkujul ära aga need ümberehitatud on meie toodang s.t.trollipargis ehitatud.
Sai juba mõnda aega tagasi vanu pilte uuritud ning pakuks nende abil välja mõned numbrid, mis need ümberehitatud trollid olla võisid:
4,5,9,99,102,103,107,109,115,124,127,129
Aga päriselt välistatud pole ka mõned muud nr-d!
Tallinn on vahelduva eduga otsinud võimalusi, et oma vananenud trolliparki välja vahetada. Vanad Škodad on amortiseerunud ja uusi Solaris Trollinosid ei jaksata osta. Vahepeal testiti ka Bogdani (mis vist ei sobinud meie nõuetele), samuti vaadatakse praegu Leedus kokku pandud Bogdani kerel põhineva katsemudeli testimise tulemusi. Leedukate troll peaks olema väidetavalt ligi kaks korda odavam, kui Solaris. Küsiksin, aga miks ei ole vaadatud uusi LAZ trolle, sest uued MAZ bussid meil juba Tartus sõidavad ja kas tõesti ei vasta uued LAZ trollid kõikidele euronõuetele. Hind peaks neil kindlasti tunduvalt taskukohasem olema. Väliselt näevad nad ka väga edevad välja.
http://laz.ua/ru/press/news/1901/
(29.04.2012 10:21)Roamless Kirjutas: [ -> ]Küsiksin, aga miks ei ole vaadatud uusi LAZ trolle, sest uued MAZ bussid meil juba Tartus sõidavad ja kas tõesti ei vasta uued LAZ trollid kõikidele euronõuetele. Hind peaks neil kindlasti tunduvalt taskukohasem olema. Väliselt näevad nad ka väga edevad välja.
http://laz.ua/ru/press/news/1901/
Lätlaste kogemuse põhjal peaks mainima, et lõppkokkuvõttes on odavam osta kallim, kuid kvaliteetne toodang. 2001. aastal toodi Valgevenest AKSM-333 lõõtsad, millest 3 on praeguseks maha kantud, lisaks seisab juba poolteist aastat 90ndate lõpus valmistatud AKSM-i prototüüp. Ukrainlaste LAZid võivad üsna nägusad välja näha, aga kui nende kered on sama pehmed, kui samasugustel bussidel, siis mina ei näe küll mingit mõtet, miks peaks neid siia tooma.
Ühesõnaga hoolimata koostööst lääne firmadega, on meie nn idanaabrite (mõtlen Valgevenet, Ukrainat) toodang kokkuvõttes ikkagi vähevastupidav ja seda just sõlmede osas, mis on nende omalooming.
Meil siin üks asi ka weel.Nimelt ARK.Ma nagu aru saanud,et riik riigis.Teewad täpselt ,mis tahawad.Need Ukraina,Walge-Wene asjad ju wõiwad kenad wälja näha ja ka odawad olla.Aga nende ülalpidamine wist mitte.
(29.04.2012 12:55)Roamless Kirjutas: [ -> ]Ühesõnaga hoolimata koostööst lääne firmadega, on meie nn idanaabrite (mõtlen Valgevenet, Ukrainat) toodang kokkuvõttes ikkagi vähevastupidav ja seda just sõlmede osas, mis on nende omalooming.
Meie idanaabrid on teinud alati tegelikult väga häid asju. Idee tasandil. Paraku jääb asi alati kinni kahe asja taha. Üks on bürokraatia mille teed on pikad ja käänulised. Ja teine asi on see, et kuigi ideed on olnud head, siis teostus jääb alati käpardlike töömeeste poolt poolikuks. Lääne firmad võivad anda ju valgevenelasele joonised ja isegi ehk tööriistad, et teha korralik kere. Aga kui kohapeal valitakse nõrgemad poldid, ei keerata neid lõpuni kinni ja tehakse muidu struktuurilisi ja konstruktsioonilisi vigu, siis ei saagi siit head nahka tulla.
Tollel teemal sai eile tagasiteel waieldud.Tööse suhtumine paljudes kohtades (ka siin) olemattu.Peaasi ,et ruttu kaelast ära saab.Walge-Wenes toimub senini ka wist plaanimajandus.Põhi rõhk plaani täitmisel,mitte kwaliteedil?
Üldiselt on arusaadav linnavalitsuse jutt, et trollide jaoks raha pole, kuna üks uus troll maksab ligikaudu kolme uue bussi raha, samas tahetakse teha niigi nappide vahendite juures tasuta ühistransporti (leian, et tegu on läbimõtlematu propagandaüritusega, mis võib veel palju jama tekitada, kuna reaalselt selleks vahendeid pole). Kuid mõningad väited, mis linnavalitsus toob trollide vastu, kipuvad olema suisa lapsikud. Kas oli see Taavi Aas, kes väitis, et seoses elektrihinna tõusuga, muutuvad trollid kallimaks, kui diiselbussid. Arvestades, et diiselkütuse hind on meeletu ja jätkab tõusmist, siis isegi elektrihinna tõus ei saa muuta trolli kilomeetri hinda nn kütte osas kallimaks, kui bussil. Muus osas võivad ületada trollide hoolduskulud tõesti busside oma. Roheline transport maksab ka rohkem. Asi, mis mind tõsiselt häirib, on see, et Riia, mis peaks väidetavalt meist suuremates rahalistes raskustes olema, suudab välja vahetada lähiaastatel kõik oma trollid uute vastu. Meie, kes me olema väidetavalt rikkamad, teeme endale tasuta ühistranspordi, kuid uusi trolle ei suuda osta, samuti on meil võrreldes Riiaga tänavad nutusemas seisus (muide teede seisukord läheb veel hullemaks, sest kaheks järgnevaks aastaks on linna teedeehitus vahendid Ülemiste-Tartu mnt viadukti all). Tänavavalgustusega on ka lahjad lood ja hakkabki asi vaikselt kippuma sinna 90-ndate alguse kanti, kui kooli minnes põles terve aukliku tänava peale üks latern. Ei tahaks olla nii irooniline ja negatiivne, kuid tulevik tallinlasena vähemalt praegu küll väga helge ei paista.
Riia ühistranrpodi firma riigi hallata.
Riial paistab see mudel toimivat, kus riik teeb aktiivselt koostööd omavalitsusega ja tulemuseks on heal tasemel ühistransport. Meil on kahjuks riigis ja linnas võimul erinevate huvidega tegelased, kelle põhieesmärk paistab olevat üksteisele kaigaste kodaratesse viskamine. Ühed keeravad rahakraani muudkui koomale ja teised kasutavad olemasolevaid nappe ressursse minu isiklikul arvamusel väga raiskavatel ja propagandistlikel eesmärkidel. Pole mõtet isegi mainida TTV, PBK ja igasuguseid linnaosalehti. Tegelikult oli ka sotsiaalmajade projekt suhteliselt kehvasti läbi mõeldud. Ok aitab virisemisest ja minupoolsest teema risustamisest.
Riia tulemused ühistranspordi vallas olid minule, kui turistile, igatahes muljet avaldavad. Linnatranspordis ei paistnud neil olevat kasutatuid busse. Kõik olid vist hangitud uutena ja praegu on alustatud Conectode põlvkonna väljavahetamisega (mõni foorumiliige vist ei seedi seda bussitüüpi, nagu aru olen saanud). Isiklikult meeldis mulle MB Citaro liinibussid. Samuti uute trollide progamm + 20 uut trammi, mis juba kohal on. Peale seda Tallinna tulles tundusin küll, et oleme nn vaesemad vennad. See on nn väline pool, mis pole mitte vähetähtis ja mida turistid märkavad, kuid nende ühistranspordi sisemistest probleemidest minul aimu muidugi pole.
Võin lisada veel ka Londoni ühistranspordi näite, mis oli väga efektiivne ning bussid käisid tiheda graafiku alusel. Kiirem liikumise viis oli metroo, kuid minule kui turistile oli üks suur probleem, mis silma hakkas. Linn oli jagatud tsoonideks ja päevpilet, mis kehtis kõigis tsoonides korraga, oli liiga kallis ka Londoni mõistes. Kui üritasid odavamalt läbi ajada, siis igatahes oli suhteliselt raske neid tsoone jälgida. Kohalikelt kuulsin, et probleeme tekitab ka erastatud ühistransport (rongide hilinemised, ärajäämised jne). Eesti bussijuhtide õudusunenäoks oleks sealsed ülikitsad tänavad, kus lisaks veel autod pargivad. Vabandan, et läksin küll natuke trollide teemast liiga kaugele, kuid loodan, et teised foorumi liikmed ei pahanda.
Mulle päris meeldis.Ainus millele pihta ei saa.Eesti bussijuhtide õudusunenägu.Tallinnas ja ka mujjal säänseid kohti küll ja küll.Alati asjadest kenasti wälja tuldud.Nii,et paluks mitte alahinnata.Nüüd weits teemast mööda,minu lugupidamine prügiweo autojuhtidele,kes tõesti majade wahhel suudawad säilitada külma närwi,et see konteiner kätte saada.
Tänase stau pärast Sõpruse Pst-l peatuvad kõik 11.liini bussid kõikides peatustes.
Raadiouudistes kah pidewalt korratakse.Kraana trolliliini maha sõitnud.10 ja 61 suurte hilinmistega.Agqa oleks nüüd üks firma mõned asendusbussid juba sõidaksid trollide asemel.Kui ma nüüd ei eksi siis ju kunagi MRP bussid ju asendasid trolliliine säänsetel puhkudel.
(30.04.2012 15:27)PETSS Kirjutas: [ -> ]Raadiouudistes kah pidewalt korratakse.Kraana trolliliini maha sõitnud.10 ja 61 suurte hilinmistega.Agqa oleks nüüd üks firma mõned asendusbussid juba sõidaksid trollide asemel.
Aga mis takistab praegu reservis seisvate busside trolliliinile saatmist? Üks omanik ju mõlemal ettevõttel praegugi. Miks ei jõua praegu bussidispetšerini info suuremast katkestusest trolliliikluses? Linnarahvani jõuab, aga dispetšerini kohe kuidagi mitte!
Ja kui saab olemagi üks firma, siis ega koos juhtidega reservis olevate busside arvu ju suurendata! Ka trollijuht ei jäta ju oma trolli tee äärde ja ei jookse bussiparki asendusmasinat võtma. Ning pealegi sellises olukorras nagu täna peale liinide maha tõmbamist ei saanud ju sel ristmikul ka bussid alguses sõita, sest maas vedelevad liinid segasid igasugust liiklust.
(30.04.2012 16:48)Volli Kirjutas: [ -> ]
(30.04.2012 15:27)PETSS Kirjutas: [ -> ]Raadiouudistes kah pidewalt korratakse.Kraana trolliliini maha sõitnud.10 ja 61 suurte hilinmistega.Agqa oleks nüüd üks firma mõned asendusbussid juba sõidaksid trollide asemel.
Aga mis takistab praegu reservis seisvate busside trolliliinile saatmist? Üks omanik ju mõlemal ettevõttel praegugi. Miks ei jõua praegu bussidispetšerini info suuremast katkestusest trolliliikluses? Linnarahvani jõuab, aga dispetšerini kohe kuidagi mitte!
Ja kui saab olemagi üks firma, siis ega koos juhtidega reservis olevate busside arvu ju suurendata! Ka trollijuht ei jäta ju oma trolli tee äärde ja ei jookse bussiparki asendusmasinat võtma. Ning pealegi sellises olukorras nagu täna peale liinide maha tõmbamist ei saanud ju sel ristmikul ka bussid alguses sõita, sest maas vedelevad liinid segasid igasugust liiklust.
siinkohal täiesti nõus Volliga.kui oleks väga tahetud küll siis oleks trollide asemel bussid sõitnud,järelikult ei olnud kellelgi huvi busse liinile saata.küll aga vähemalt niipalju oli transpordirahval oidu et anda korraldus 11 liini bussidel peatuda kõigis peatustes.samas siinkohal jällegi küsimus kuidas 11 graafikust suutis kinni pidada?
11 võis ju igas peatuses peatuda aga nagu ma meediast loen siis trollid said liikuma 15.45 ja esimene õhtune 11 on liinil 15.15. Kui on üks ettevõtte saanuks asendusbussid sõita Mustamäelt kasvõi Kristiine keskuseni. Lubasid antakse tänapäeval ikka igaühele.
(30.04.2012 20:23)raulito Kirjutas: [ -> ]11 võis ju igas peatuses peatuda aga nagu ma meediast loen siis trollid said liikuma 15.45 ja esimene õhtune 11 on liinil 15.15. Kui on üks ettevõtte saanuks asendusbussid sõita Mustamäelt kasvõi Kristiine keskuseni. Lubasid antakse tänapäeval ikka igaühele.

minu andmetel taastus trolliliiklus mitte kell 15.45 vaid 18.00 paiku,mida kinnitasid ka TV3 uudised,aga sellest ma praegu rääkida ei taha,ma pigem kuri muude asjade pärast peale emaga rääkimist telefoni teel, kel oli ka tegemist et linna pääseda sõpruse pst-lt.esiteks ta ei teadnud et 11 bussiliin asendab trolle ajutiselt,seega kehv ja mitteoperatiivne kommunikatsioon linna poolt,teiseks kas 11liini bussis sai sõita tava talongiga või ekspressi talongiga,seetõttu ei julgenud paljud inimesed 11 bussi peale minna kuna arvasid et tuleb ekspressi piletit kasutada.kolmandaks=ühe 11 liini bussi(kahjuks ema ei taibanud garaazinumbrit fikseerida)käepidemed olid ülevalt poolt täiesti mustad, nii kui ta käed sealt ära võttis olid ta käed nagu korstnapühkja käed.ta näitas neid bussijuhile ja too oli ka sokeeritud.nii et paluks Tak tõõtajatel täna 11liinilt tulnud bussid üle vaadata!!!
16:00 sõitsid trollid juba mõlemas suunas Sõpruse puiesteel. Natuke läks küll aega osadel masinatel oma õigetele kohtadele saamisega.
Eilse päeva puhul sai 11.liiniga sõita tavapiletiga ja isegi ekspressi silt oli eest puudu. Ja raadios kella 15:00-st räägiti, et 11.liin peatub kõigis peatustes ehk tegu polnud ekspressiga. Esimene 11 oli päris paksult rahvast täis. Samas oleks võinud teavitavaks infoks olla ees 3.liini trolli silt .
(01.05.2012 17:08)kenn12 Kirjutas: [ -> ]Eilse päeva puhul sai 11.liiniga sõita tavapiletiga ja isegi ekspressi silt oli eest puudu. Ja raadios kella 15:00-st räägiti, et 11.liin peatub kõigis peatustes ehk tegu polnud ekspressiga. Esimene 11 oli päris paksult rahvast täis. Samas oleks võinud teavitavaks infoks olla ees 3.liini trolli silt .

Kõik inimesed paraku raadiot ei kuula,selles mõttes oleks võinud komunikatsioon olla laiem,näiteks peatustes oleks võinud olla vastav info,võibolla tõesti oleks natuke olnd abiks seegi et 11liini bussidel oleks olnud täiendavalt 3 liini trolli sildid juures.(näiteks esiaknal).
Tagasiside URL