Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Üldine TAK arutelu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
Ehitusaasta on sellel 1999.
1199 enne kaubamajat ära koolanud
Uute Omnide koha pealt siis nii paljukest, et nende silmatorkav koostekvaliteet pole vist kellelegi üllatuseks, aga nüüd on ikka jõutud uue tasemeni. See, et salongis erinevad paneelid oma vahel kokku istu, no hea küll, kulusid tuleb ju "optimeerida" ja ega igaüks seda siis vaata, aga et põranda linoleomi ka sirgelt lõigatud ei saa ning juhtmed tilpnevad erinevatest aukudest välja... Aga olgu, buss pole siiski Audi S8, peaasi, et vihma otse kaela ei saja ja natukenegi soe on. Ja viimased kaks tingimust olid tänasel sõidul 1481-ga täidetud Smile

Aga järgnev jutt koos küsimusega oleks siis üleüldiselt Omnide kohta. Teadu pärast kasutab vägagi valdav osa suurematest sõidukitest oma erinevate agregaatide käitamiseks suruõhku (pidurid, uksed, veermik jne), mida toodab kompressor. Kompressor on aga võrdlemisi jäigalt mootori küljes, s.t õhku pumbatakse peale sõltumata selle hulgast süsteemis. Et liigset rõhku ei tekiks, tuleb osa õhku vahepeal süsteemist välja lasta, mida saab teha kahel viisil: kas pidevalt ja natuke seda välja lasta või korraga ja rohkem (kostub iseloomulik "PSSSSsssst"-hääl). Kuni Omnideni kasutati seda teist varianti ning seda on hästi ja selgelt kuulda, aga Omnidel tundub, et on mindud esimest teed mööda. Aga mingil imelikul kombel toimub see "pidevalt ja natuke" (s.t umbes iga 10 sekundi tagant) reisijate peade kohal bussi vasakus ülemises servas ... Et oskab keegi öelda, kuidas on see plaksumine seal lae all saavutatud (voolikud hüppvad vms) ning milleks on hea ülerõhuklapp/-klapid täpselt pikema reisija kõrva äärde tuua?

Sai pikk jutt ja väga spetsiifiline küsimus, aga ehk keegi oskab vastata Smile
(13.02.2009 22:18)41Degree Kirjutas: [ -> ]Uute Omnide koha pealt siis nii paljukest, et nende silmatorkav koostekvaliteet pole vist kellelegi üllatuseks, aga nüüd on ikka jõutud uue tasemeni. See, et salongis erinevad paneelid oma vahel kokku istu, no hea küll, kulusid tuleb ju "optimeerida" ja ega igaüks seda siis vaata, aga et põranda linoleomi ka sirgelt lõigatud ei saa ning juhtmed tilpnevad erinevatest aukudest välja... Aga olgu, buss pole siiski Audi S8, peaasi, et vihma otse kaela ei saja ja natukenegi soe on. Ja viimased kaks tingimust olid tänasel sõidul 1481-ga täidetud Smile

Aga järgnev jutt koos küsimusega oleks siis üleüldiselt Omnide kohta. Teadu pärast kasutab vägagi valdav osa suurematest sõidukitest oma erinevate agregaatide käitamiseks suruõhku (pidurid, uksed, veermik jne), mida toodab kompressor. Kompressor on aga võrdlemisi jäigalt mootori küljes, s.t õhku pumbatakse peale sõltumata selle hulgast süsteemis. Et liigset rõhku ei tekiks, tuleb osa õhku vahepeal süsteemist välja lasta, mida saab teha kahel viisil: kas pidevalt ja natuke seda välja lasta või korraga ja rohkem (kostub iseloomulik "PSSSSsssst"-hääl). Kuni Omnideni kasutati seda teist varianti ning seda on hästi ja selgelt kuulda, aga Omnidel tundub, et on mindud esimest teed mööda. Aga mingil imelikul kombel toimub see "pidevalt ja natuke" (s.t umbes iga 10 sekundi tagant) reisijate peade kohal bussi vasakus ülemises servas ...

TEGELIKULT, SEE HÄÄL TEEB KLIIMASEADE SÜSTEEM (KATUSE OSAS)!!! MIKS, MA EI TEA!!!!! SAIME ARU SEDA, KUI KLIIMASEADE ON SUVEL VÄLJALÜLITATUD (sooendus ja ventilatsion regulaatorid kabiinis on "off" positsionis.) ON SIIS SALONGIS TÄIS VAIKUS....

ARVAN, ET SA SELLEST HÄÄLIST RÄÄGID.....!!!??? SEE ON HÄSTI KUULDAV, KUI SEISAD SALONGI KESKEL, VIST.....


Et oskab keegi öelda, kuidas on see plaksumine seal lae all saavutatud (voolikud hüppvad vms) ning milleks on hea ülerõhuklapp/-klapid täpselt pikema reisija kõrva äärde tuua?

Sai pikk jutt ja väga spetsiifiline küsimus, aga ehk keegi oskab vastata Smile
Kui J. tõesti seda kliimaseadme undamist mõtlesid, siis ma natuke imestan. See ei ole üldse õhu sisina moodi. Samas tuleb tunnistada, et olles nende bussidega siin üsna palju reisijana kaasa sõitnud ja kuulnud selle riista sisse- ja väljalülitamist, siis see müra mida see aparaat teeb on ikka üle mõistuse vali. Kui see välja lüliatada, siis on tunne nagu surnuaial.
Omnidel on lae all kliima seade ja tosoolivoolikud. Pumbab tsooli sinna ülesse 2 väikest pumba. Ja siis läbi kliima seadet lastakse tosooli siis, kui klapp lahti. Klappid käivad koguaeg lahti-kinni, ja käivad nad õhuga. Eur3 omnikudel olid kompressorid ja õhu-rõhu regulaator. Eur4 aga tundub et komressor töötab kõvemini kui mootor, kuid regulaator on ka olemas, nii kui lühikestel, nii kui pikkadel. Teine küsimus, kas seda sülitamis tsükli kompressori taga kuulda on...
Täna sai Viru juurest autoga mööda sõidetud. Nägin kuidagi teistsuguste tuledega Omnit (tagatuled nagu lühikesel). Kas on tegu uue bussiga või mis?
(14.02.2009 17:09)tiibur Kirjutas: [ -> ]Täna sai Viru juurest autoga mööda sõidetud. Nägin kuidagi teistsuguste tuledega Omnit (tagatuled nagu lühikesel). Kas on tegu uue bussiga või mis?
Neid busse vist lausa päris mitu. See teema ehk natuke abiks, eks kola ringi sealWink
Vaatasin just "STOP" saadet ja aru ma ei saa miks reklaamitakse uusi Omni lõõtsikuid täismadalapõjalistena, nad pole ju siiski täismadalapõhjalised Big Grin
Või olen mina millestki valesti aru saanud?
Vastupidi. Sa oled asjadest liiga hästi aru saanud. "Madalapõhjaline" on selline sõna mis seletab asja lihtsurelikule väga lihtsalt ja lühidalt ära. Ütle tavalisele inimesele "poolmadalapõhjaline" ja ta ei saa asjast mitte midagi aru.
3508 täna TAK-i õue peal omal jõul liikumas nähtud!
8. liin ilma jäänud oma lõõtsajärjekorrast ... ?
(17.02.2009 16:38)Ott Kirjutas: [ -> ]8. liin ilma jäänud oma lõõtsajärjekorrast ... ?

Järjekorrast mitte, küll aga see järjekord lõõtsast. Samuti 34A 3. (madal) ja 4. järjekord nüüd lühikese bussiga, 6. järjekord (õhtul reserviga) lõõts.
3587-t paistab ei lubata ka enam 51 peale.
(15.02.2009 14:07)Siim Kirjutas: [ -> ]Vaatasin just "STOP" saadet ja aru ma ei saa miks reklaamitakse uusi Omni lõõtsikuid täismadalapõjalistena, nad pole ju siiski täismadalapõhjalised Big Grin
Või olen mina millestki valesti aru saanud?
Jah võtan oma sõnad tagasi. Vaatasin praegu "Stopi" kordust ja Mutli va pätt tõesti valetas seal täitsa avalikult Eesti rahval suud ja silmad täis kui ütles selge sõnaga, et kõik ostetud bussid on täismadalapõhjalised. Oleks ta öelnud lihtsalt madalapõhjalised, siis oleks asjal olnud hoopis teine mekk mann. Aga samas on karta, et Mutli kui paadunud pintsaklipslane teab bussindusest sama palju kui lehm lennukist Tongue
Üks TAKi Omnitest Slupskis, Poolas: http://www.phototrans.eu//images/photos/...302405.jpg

JalgLammasPea

(18.02.2009 19:51)Georg Kirjutas: [ -> ]Üks TAKi Omnitest Slupskis, Poolas: http://www.phototrans.eu//images/photos/...302405.jpg

Miks tulevastel meie masinatel välismaal sõites sageli mingi a la 1A Viimsi haigla (nagu pildil) kirjas on? Katsetamise pärast, või sõidavadki sellega Tallinna välja.
Kõige esimene ju. Hea lihtne kohe ette lükata Big Grin
Täna oli Kalevis miskine õiendamine ja seal üks rida kinni ja see lõi väheke siin minu kandis liiklemise sassi, 1007 sõitis 1443st mööda ja trio 1034,1020,1060 olid ka kõik nägemis ulatuses ... 18. liinil siis seda.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
Tagasiside URL