Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Euroopa linnade ühistransport
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Väike ülevaade ühistranspordist Ateenas: http://galerii.yhistransport.eu/index.php/Ateena
Ateenas on Lääne-Euroopa suurim trolliliinide võrk (21 liini, 366 trolli), kolm metrooliini ja kaasaegne 3 harust koosnev trammiliin.
Jätkuks Ateenale: ühistransport Istanbulis. Eriti mitmekesine on linna 4200-pealine bussipark, naljakatest 1985. aasta MAN SL202-dest kuni 2009. aasta superkenade 4-teljeliste MB Citarodeni.
http://galerii.yhistransport.eu/index.php/Istanbul
Teen ettepaneku teema pealkiri ümber nimetada "Maailma linnade ühistranspordiks", sest Türgit loetakse geograafiliselt ikka rohkem Aasias asuvaks riigiks. Ka poliitiliselt pole seda riiki veel EL-i sobivaks loetud, seega ikka Aasia Smile
Suur osa Türgit võib ju Aasias olla, aga kõik need pildid on tehtud Euroopas. Üle väina Aasiasse seekord kahjuks ei jõudnud.Confused
Ka MAZi maania on Vilniusesse jõudnud! Katsetamisel siis 12meetrine linnaliinibuss, justkui otse näituselt kohale aetud, kõik kleebised akendel - külgedel alles.
(27.10.2009 08:30)Regardman Kirjutas: [ -> ]Ka MAZi maania on Vilniusesse jõudnud! Katsetamisel siis 12meetrine linnaliinibuss, justkui otse näituselt kohale aetud, kõik kleebised akendel - külgedel alles.

Bussi pildid
Väike kokkuvõte Stockholmi ühistranspordist: http://galerii.yhistransport.eu/index.php/Stokholm
Linnalähirongid, metroo ja trammid on kaasaegsed ja mugavad. Ka bussiliiklus on Tallinnaga võrreldes mõnusam, kuigi vahe pole just mäekõrgune. Küll aga on vahe piletihinnas: üksikpileti (kehtib 60 minutit) saab kätte hinnaga alates 33 Eesti krooni, aga see võib maksta ka 60 EEK. Kuupilet maksab 1030 EEK. Need on 1. tsooni hinnad (kesklinn ja lähemad eeslinnad).
Stockholmi linnaliinidel kasutatavad bussid töötavad kas maagaasil või etanoolil (Scaniad). 2003. aasta detsembrist 2005. aasta detsembrini oli käigus ka kolm vesinikul töötavat MB Citarot, mis praeguseks on Hamburgis. Kogu Stockholmi lääni bussiliine teenindavad 3 bussifirmat - Busslink (peamine Stockholmi kesklinna bussiliinde teenindaja), Swebus ning alates selle aasta algusest Arriva.
(04.11.2009 23:56)Georg Kirjutas: [ -> ]Kogu Stockholmi lääni bussiliine teenindavad 3 bussifirmat - Busslink (peamine Stockholmi kesklinna bussiliinde teenindaja), Swebus ning alates selle aasta algusest Arriva.
Seejuures puuduvad bussidel viited teenindavale firmale. Busslinki busse on nii siniseid (liinidel nr.1-4) kui punaseid, need punased ei erine millegi poolest Swebussi omadest. Mis liine teenindab Arriva, pole vähemalt nende kodulehelt kuidagi võimalik välja lugeda. Seda infot pole ka Busslinki ega Swebusi lehtedel. Tõsi, pildil http://galerii.yhistransport.eu/index.ph...d/IMGP0660 on bussi numbri ees väike f-täht - millegipärast meenutab see Arriva embleemi. Aga rohkem selliseid f-tähega busse ma küll tähele ei pannud.

Oleks ju tore, kui TAKi bussid saaksid TTA numbri ning MRP bussid värvitaks valge-roheliseks...
Pole hullu. Siis oleks varsti terve Eesti valge-rohelisi busse täis. Pärnu, Tartu...
Liinide jaotus firmade kaupa on näidatud siin (lk 13): http://www.sl.se/upload/eng_text/uploads...port08.pdf

Bussidel on viited teenindava firma kohta täitsa olemas, ainult et need on üsna pisikesed ning kleepekad paiknevad bussi eesotsas kummalgi küljel akna peal. Kleeps ise on selline. Numbrid on siiski vedajafirmade enda omad.
Nojah, raamatupidamise aastaaruande 21.lehekülje all servas on tõesti midagi:
Busslink operates bus services for SL in Stockholm Inner City, Norrtälje,
Täby, Åkersberga, Vaxholm, Lidingö, Handen, Nynäshamn, Solna/Sundbyberg, Sollentuna and Söderort. The company is 70 percent owned by the French corporation Keolis Nordic and 30 percent owned by SL.
Swebus’s for SL comprises the bus services in Södertälje, Bromma,
Tyresö, Sigtuna/ Upplands Väsby, Vallentuna and Ekerö (until 1 March
2009), Nacka och Värmdö, Huddinge/Botkyrka, and Järfälla/Upplands
Bro. Swebus is wholly owned by Concordia Bus AB.
Arriva opererate bus services for SL in Sigtuna/Vallentuna/Upplands
Väsby and Ekerö from 1 March 2009. Arriva is listed on the London stock exchange.
Numbrid on vedajafirmade omad selles mõttes, et SL kui liikluse tellija ja korraldaja on eri firmadele jaganud mingid numbrivahemikud. Süsteem iseenesest on ju ühtne, s.t. ei ole kahel eri firmal bussi numbriga 5538 (näiteks)? Kui ma ei eksi...
Concordia Bus sai uue nime - Nobina.
Swebus AB on nüüd Nobina Sweden AB. Smile)
http://www.hel.fi/wps/portal/HKL/Artikke..._linjoille - Helsingis hakkab sõitma Solarise hübriidlõõtsbuss.
Viibisin mõned päevad Saksamaa pealinnas Berliinis ja annan põgusa ülevaate sealsest ühistranspordist.

Berliinis on esindatud bussiliiklus, trammiliiklus ja rongiliiklus. Viimane jaguneb peamiselt U-bahnhof (maa all, metroo) ning S-bahnhof (maa peal). U-bahn liinidest on ilmselt kõige populaarsem U2, sest läbib olulisemaid kohti (Alexanderplatz, Potsdamer Platz, Zoologischer Garten). U2 peaks olema kitsama rööpmelaiusega kui teised metrooliinid.*

U-bahn:
[attachment=277]

S-bahn:
[attachment=278]
Isiklikult meeldis see kõige rohkem, sest sõidab äärmiselt sujuvalt ja vaikselt.

Lisaks on ka veel regionaalrongid, mis peaks sõitma ainult maakonna piires, aga kõlbavad ka linnas liiklemiseks:
[attachment=279]

Mõned näited bussi- ja trammiliiklusest:
[attachment=280][attachment=281][attachment=282]
[attachment=283][attachment=284]

Uste avamiseks tuleb ise nuppu vajutada, seda nii väljast kui ka seest. Busside puhul toimub sisenemine esiuksest. S-bahn rongides saab ukse seestpoolt ka ise sulgeda. Kõikides rongipeatustes ja osal bussipeatustest on ka tablood, mis näitavad, mis liin saabub järgmisena, kuhu sõidab ja mitme minuti pärast see tulemas on, lisaks on ära toodud ka suuremad vahepeatused. Teadustatakse ka ümberistumisvõimalusi.

* - Antud info sajaprotsendilist täpsust ei julge ma lubada.

Trollino

(03.01.2010 14:37)Hannes Kirjutas: [ -> ]Viibisin mõned päevad Saksamaa pealinnas Berliinis ja annan põgusa ülevaate sealsest ühistranspordist.

Berliinis on esindatud bussiliiklus, trammiliiklus ja rongiliiklus. Viimane jaguneb peamiselt U-bahnhof (maa all, metroo) ning S-bahnhof (maa peal). U-bahn liinidest on ilmselt kõige populaarsem U2, sest läbib olulisemaid kohti (Alexanderplatz, Potsdamer Platz, Zoologischer Garten). U2 peaks olema kitsama rööpmelaiusega kui teised metrooliinid.*

U-bahn:


S-bahn:

Isiklikult meeldis see kõige rohkem, sest sõidab äärmiselt sujuvalt ja vaikselt.

Lisaks on ka veel regionaalrongid, mis peaks sõitma ainult maakonna piires, aga kõlbavad ka linnas liiklemiseks:


Mõned näited bussi- ja trammiliiklusest:



Uste avamiseks tuleb ise nuppu vajutada, seda nii väljast kui ka seest. Busside puhul toimub sisenemine esiuksest. S-bahn rongides saab ukse seestpoolt ka ise sulgeda. Kõikides rongipeatustes ja osal bussipeatustest on ka tablood, mis näitavad, mis liin saabub järgmisena, kuhu sõidab ja mitme minuti pärast see tulemas on, lisaks on ära toodud ka suuremad vahepeatused. Teadustatakse ka ümberistumisvõimalusi.

* - Antud info sajaprotsendilist täpsust ei julge ma lubada.


See solaris on küll väga vinge! Kahju et siin maal niisuguseid asju ei sõida.
(03.01.2010 14:37)Hannes Kirjutas: [ -> ]U2 peaks olema kitsama rööpmelaiusega kui teised metrooliinid.*
* - Antud info sajaprotsendilist täpsust ei julge ma lubada.
Tõesti, nii inglis- kui saksakeelsest Wikipediast ma ei leidnud viidet/vihjet sellele, et U2-l oleks kitsam rööpmelaius. Küll aga sõidab U2 mööda Stammstrecke lõiku Potsdamer Platz-i ja Zoologischer Garten-i vahel, mis peaks olema sama lõik, mida sõitis Berliini esimene metrooliin.

Tahaks küsida, et kas need kahekordsed bussid sõidavad mingitel erilistel kesklinna- või turistiliinidel või võib neid kohata ka täiesti tavalistel liinidel?
(03.01.2010 16:10)Kaspar Kirjutas: [ -> ]
(03.01.2010 14:37)Hannes Kirjutas: [ -> ]U2 peaks olema kitsama rööpmelaiusega kui teised metrooliinid.*
* - Antud info sajaprotsendilist täpsust ei julge ma lubada.
Tõesti, nii inglis- kui saksakeelsest Wikipediast ma ei leidnud viidet/vihjet sellele, et U2-l oleks kitsam rööpmelaius. Küll aga sõidab U2 mööda Stammstrecke lõiku Potsdamer Platz-i ja Zoologischer Garten-i vahel, mis peaks olema sama lõik, mida sõitis Berliini esimene metrooliin.

Tahaks küsida, et kas need kahekordsed bussid sõidavad mingitel erilistel kesklinna- või turistiliinidel või võib neid kohata ka täiesti tavalistel liinidel?

Täiesti tavalistel liinidel. Vähemalt mulle hakkas just sedasorti busse kõige enam silma.
Lehti: 1 2 3 4
Tagasiside URL