Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Sebe AS Lõuna regioon (Tartu osakond)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Lõuna regioon (endine Tartu osakond) loodi peale seda, kui SEBE ostis ära Tarbusi kaugliinide osakonna, lisaks saadi mitu kanalikohta Ringteel asuvas bussipargis, kus bussid paiknevad kah.

Teenindatatakse algpeatusega Tartust väljuvaid liine Rakvere, Pärnu, Narva, Tallinna, Võru suunal j.n.e

Lõuna regioon on ainuke SEBE osakondadest ka, kus on käigus korrusbussid (eelkõige ekspressliinil Tartu-Tallinn-Tartu, kuid sõidavad ka samuti tihedama liiklusega päevadel ka Tartu-Kuressaare-Tartu liinil)
SEBE n-ö "eliit-liin" on Täistunni Ekspress kella 7st 20ni iga täistund nii Tallinna, kui ka Tartu bussijaamast väljuvad bussid.
Eelmine aasta toodi otse tehase konveierilt siia kuus Bova Maqigut, eelnevalt oli üks vanem viieteist meetrine Bova Futura meestele õppimiseks antud.
Tänasel päeval on see ka Täistunni Ekspressi kirjade ja paikneb Tallinna osakonnas, samas reservina on sõitnud ka Tartu osakonna all.

Oma posituses tooksin ära Tartu osakonna Täistunni Ekspress'i teenindavad bussid
*305 - Volvo Berkhof
*327 - Bova Magiq
*328 - Bova Magiq
*329 - Bova Magiq
*348 - Scania Berkhof (kahekordne)
*380 - Bova Futura
*381 - Bova Futura
*385 - Setra (kahekordne)

Kõige uuem uudis siit on parginumbriga 380 buss (registrimärk 946MLP) mis on 2005. aasta buss ja SEBE-s alla kuu.
Pooltunni väljumistel sõidavad nii tavalised madalad Tartu osakonna bussid, kui ka teised kahekordsed mis Tartu osakonnas paiknevad.
Kas see täistunni ekspress juba kella seitsmest ei alusta? Ehk siis väljumised iga tund Tallinnast ja Tartust 7st 20ni?
Õige, vabandust.

Tänana tähelepaneku eest Wink
Tänane avarii kurikuulsaks saanud Ussisoo lõigul ajas sassi nii mõnegi Tallinn-Tartu vahet liikuva bussiliini graafiku. Näiteks väljusid suure hilinemisega 18:00 ja 19:00 Tartu suunalised ekspressliinid, 72. liin (Tallinn-Tartu-Saatse) jõudis Tartusse alles kell 21:15, graafiku järgi väljus Tallinnast 15:25, Tartusse oleks pidanud saabuma 18:45.
Mõni targem ehk oskab öelda, mis aastal (kui tead täpsemalt, siis ei ütleks ära) suleti järgmised liinid?

15 Tallinn-Kohila-Rapla-Järvakandi
122 Tartu-Otepää-Sangaste-Valga
130 Tallinn-Pärnu
131 Tartu-Elva-Tõrva-Karksi-Nuia-Pärnu
144 Tallinn-Rakvere
156 Tartu-Tõrva-Karksi-Nuia-Abja-Paluoja-Kilingi-Nõmme-Pärnu
217 Tartu-Kanepi-Urvaste-Antsla
802 Tartu-Mustvee-Jõhvi-Sillamäe-Narva-Narva-Jõesuu
954 Tallinn-Pärnu-Riia-Pärnu-Tallinn

niipalju oskan öelda, et kõik sulgemised peaksid 2005-2007 vahele jääma, aga pead ei anna

Edelareisija

Sobiv pilt siia teemasse. 122.liini silt 30.detsembril 2005a. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/46492787
Ja teinegi http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2295688
130 ja 954 suleti 14.01.2008, alguses oli küll plaan taastada, kuid suletuks need kaks liini jäidki.
(26.03.2009 22:12)ziepniekkalns Kirjutas: [ -> ]131 Tartu-Elva-Tõrva-Karksi-Nuia-Pärnu
156 Tartu-Tõrva-Karksi-Nuia-Abja-Paluoja-Kilingi-Nõmme-Pärnu

131 ja 156 suleti alates 15.08.2006. See on teada. Samast päevast sulges Sebe kokku 7 liini, aga see oli ka kogu info, mida ajalehe uudisnupuke sisaldas. 2006. aastal suleti ligi 20 kaugbussiliini.
Leidsin veel järgmist, et alates 01.05.2008 tunnistati kehtetuks küsimuse all olnud liinide 15, 122, 130 load.
Täna Laeva kandis SEBE bussilt külg maha sõidetud. Parginumbrit ei tea.
Endine 350 (148AOS) on täitsa olemas ja näeb üle aasta pärast müüki välja nagu Sebe buss ikka, garaažinumber ka peal. Aga regnr on uus - 379BBT.
(06.07.2009 21:28)Albu Kirjutas: [ -> ]Endine 350 (148AOS) on täitsa olemas ja näeb üle aasta pärast müüki välja nagu Sebe buss ikka, garaažinumber ka peal. Aga regnr on uus - 379BBT.
Täna nähtud sama regnr siis õige bussi küljes.
Selline küssa tekkis, et kui 1999 a Tarbuse kaugliinid SEBE kätte läksid, siis missugused bussid SEBEle Tarbuse kaasavarana tulid ning missugused SEBE Tallinna osakonnast Tartu üle tõi või mujalt juurde hankis. Sest suhteliselt kirju pilt meenub sellest ajastust, just 1999 ja 2000ndete algus bussidest, mis Tartu SEBE all liikusid. Huvitav oleks ka näha pilte millised olid need bussid siis kui nad veel Tarbuse all sõitsid, juhul kui kellelgi tollest ajast jäädvustusi leidub. Ning milline buss neist kõige kauem liikus või ehk isegi mõni veel liigub SEBE koosseisus praegugi. Ja milline oli kõige vanem buss neist, seht paljud nägid küll suht vanad ja räsitud välja. Meenub paar sõitu sügis-talvisel perioodil Tartu-Kuressaare vahel bussiga 321 (üsna mitmel korral sattusin just siis liikuma kui see liinil oli) - rooliratas raksus lausa kui pöörama hakkas ja külm ning niiske oli see samuti, seest aknad olid härmas. Just viletsate busside tõttu SEBEga eriti ei sõitnud, vaid eelistasin tol ajal liikumiseks Neomobile busse.
Sebe sai Tarbuselt 50 reisibussi ja tehnoabi, numbritega siis vastavalt 301-350 ja 351. 352 pandi omalt poolt kõrvale.
Praeguseni peaks rivis olema 301, mis oli Tarbuse kõige viisakam buss omal ajal. Põhimõtteliselt on sõidus ka veel 312, aga enam mitte Sebe käes. Bussid olid reastatud vanuse järgi. Lääne bussidest 301 oli kõige uuem, 327 kõige vanem. Edasi Ikarused, 328 kõige uuem, 350 kõige vanem. 327 oli üleüldse vanim buss selles reas. Tegemist oli '77 aasta Scania Delta 400 mudeliga, mis pea et kõige kauem vanadest Tarbuse bussidest vastu pidas.
Mis värvi originaalsena see 301 oli, enne kui Ekspressbussi kirjad peale sai? Mingil ajal nägin Tartu SEBE all sõitmas üleni rohelist Berkhoff'i, sellele oli küljele ukse lähedale mingi linnu pilt ka maalitud, aga see võis olla kuskil 2000. a. alguses. Kas oli tegu äkki hoopis 301-ga või oli see 353? Mis marki oli veel tollane 304 (vist esimene mis vanadest Tarbuse bussidest ära kadus), oli selline kärts-oranž buss. Ja 323 nagu ka ei ole näinud, kas see jäi numeratsioonis üldse vahele äkki, või oli too VanHool, sest loogiliselt seda järeldada võiks (324,325 olid VanHoolid).
(06.08.2009 07:14)Incz Kirjutas: [ -> ]Mis marki oli veel tollane 304 (vist esimene mis vanadest Tarbuse bussidest ära kadus), oli selline kärts-oranž buss. Ja 323 nagu ka ei ole näinud, kas see jäi numeratsioonis üldse vahele äkki, või oli too VanHool, sest loogiliselt seda järeldada võiks (324,325 olid VanHoolid).
304 oli Ajokki Express kerega Sisu, valmistatud 1986. aastal.
323 (198AEU) oli Trafora kerega Volvo, valmistatud 1980. aastal. Välimuse poolest oli umbes selline: http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/0%20Kori...0.jpg/full
(06.08.2009 07:14)Incz Kirjutas: [ -> ]Mis värvi originaalsena see 301 oli, enne kui Ekspressbussi kirjad peale sai? Mingil ajal nägin Tartu SEBE all sõitmas üleni rohelist Berkhoff'i, sellele oli küljele ukse lähedale mingi linnu pilt ka maalitud, aga see võis olla kuskil 2000. a. alguses. Kas oli tegu äkki hoopis 301-ga või oli see 353?
Eks see 301 oli, värvitud beeži ja rohelisega. Rohkem rohelisi Berkhofe ei tule küll ette. 353 oli tõenäoliselt tavaline Sijpkesi valge kere punase ja sinise triibuga.
323 oli see:
http://bussidata.kuvat.fi/kuvat/M/Matka-...s.jpg/full
Tartus kruviti esimesed sisemised laternad tagasi.
http://www.tarbija24.ee/?id=150271&com=1 Bussijuht valis reisidjaid.
Number 312 on vahepeal taaskasutusse läinud. Sedapuhku 97. aasta Bovale 112BCB.
Täna erandkorras Bova magiq väljumistel 18.30 tartust ja 23.00 tallinnast
Kui keegi sellest uuest 312st pilti teeb, siis oleks huvi
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Tagasiside URL