Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Ikarus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Kunagine OÜ Rapla Veod ja Nõmme Kõrtsi Ikarus 260.37 (395AIT) :
http://i49.tinypic.com/qx9tzo.jpg
...ja veidi "veidrat kunsti" veel.
[attachment=312][attachment=313]
Selle teisega veetakse hobuseid?
(17.02.2010 23:54)Hannes Kirjutas: [ -> ]Selle teisega veetakse hobuseid?

Jah
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p62859892.html mingi uuem ikarus ?
Omaloomingu kohta on selliseid busse seal albumis päris palju.
See on Ikarus C80. Käesoleva sajandi aparaat.

Edelareisija

Siin minu üks lahendamata küsimus ja arvamus ning tuhlasin Automoto foorumis vanemaid Ikaruse teemasid.
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20723143
Endine Tarbuse Ikarus? Võtke või lükake ümber.

Esiteks värviskeem. Tarbus oli see,kes hakkas peale uuemate sinivalgete Ikarus-250-te saamist ka oma teisi busse sellistesse sinivalgetesse värvidesse värvima. Bussi eelmine omanik seda värvinud pole ja vaevalt seda tegid ka eelmised "väiksed" (nagu see ehitusfirma Endor olla saigi) omanikud.
Kas Eestis oli veel keegi,kes vaevusid vanemaid Ikaruseid uuemat tüüpi värviskeemi värvima?

Teiseks on registrimärk 207AAP kelleltki saadud info järgi antud välja 1992a. nii et on mingigi võimalus seda kontrollida mõne rohkem varasema ajal Tarbusega kokku puutunud tegelase käest(ma pole veel kohanud).

Kolmandaks on tagastangel üks kummipuhver numbriga 664. See ei pruugi küll selle bussi enda oma olla aga Tartus liikusid 600-te numbritega busse rohkem.,võimalik on see puhver mõne sealse bussi küljest pärit.

Tarbuse bussidest rohkem teadjamad võiksid täpsustada.

Bussist endast siiani mingit varasemast ajast infot leidnud pole,ka kleepsutuuning pärineb üheksakümnendate lõpust kuni 2004. aastani.

Edasise kriitika võiks nüüd siit välja jätta.
Lihtsalt küsimus eelkõnelajele.Kuis oma bussidega?
664 on 100% Tartu ATP bussilt.Ka peeglitel ja tuledel oli tihtipeale number peal,nende ümbertõstmine oli üsna tavaline.
(21.03.2010 18:09)Edelareisija Kirjutas: [ -> ]Siin minu üks lahendamata küsimus ja arvamus ning tuhlasin Automoto foorumis vanemaid Ikaruse teemasid.
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20723143
Endine Tarbuse Ikarus? Võtke või lükake ümber.
Ei ole.
1) 90datel enam ühtegi käsiajamiga esiust omavat turistikat seal alles polnud.
2) Tarbusi sinised toonid olid tunduvalt tumedamad, samuti ei paista ühegi nurga alt vaadeldes bussil ühtki garaažinumbrit.
3) Pigem usun seotust Võru metsamajandiga, värviskeem kellegi töövili.

Edelareisija

(22.03.2010 13:11)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(21.03.2010 18:09)Edelareisija Kirjutas: [ -> ]Siin minu üks lahendamata küsimus ja arvamus ning tuhlasin Automoto foorumis vanemaid Ikaruse teemasid.
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20723143
Endine Tarbuse Ikarus? Võtke või lükake ümber.
Ei ole.
1) 90datel enam ühtegi käsiajamiga esiust omavat turistikat seal alles polnud.
2) Tarbusi sinised toonid olid tunduvalt tumedamad, samuti ei paista ühegi nurga alt vaadeldes bussil ühtki garaažinumbrit.
3) Pigem usun seotust Võru metsamajandiga, värviskeem kellegi töövili.
Seda kahtlustasin ka ise,et 90-te alguseks ei pruukinud ühtegi käsiajamiga ustega Ikaruseid Tarbusel alles olla.
Kusagilt jooksis läbi,et number 207AAP on Võrus välja antud. Sel juhul võis see buss küll olla Võru Metsakombinaadi käes.
Numbri 664 korral võib nüüd arvata,et algselt võis see buss tõesti pärineda Tartu bussipargist.
Kas on tõsi, et kaugliini Ikarustel oli viimase istmerea asemel voodi? Kuskilt nagu meenub.. Kardinaga eraldatud vist isegi. Mingist Sebe bussist on selline mälestus jäänud..
Reeglina oli see ainult pikkadel kaugliini Ikarustel (seeria 250), kuid mitte alati kõigil. Sebel oli teadjamate jutu järgi erandlikke 256seid, mille tagaosas paiknes samuti voodi. Mina isiklikult pole ühtegi voodiga Ikarust näinud. Küll oli ühel Pärnu ATP ühel Ikarus 256el tagumise istmerea asemel riidevarn, niisuguse bussiga sai viimati sõdetud 1995. aasta sügisel.Targemad foorumlased teavad kindlasti, millal hakati Ikarustele voodeid lisama.

Edelareisija

Ikarus-250-l oli kindlasti "voodikoht" juba tehase poolt. "Voodikohaga" on ka Varjupaiga punavalge Ikarus. Usun,et paljudel bussidel hiljem lihtsalt kaotati voodikoht ära ja asendati istmetega.
256-l üldjoontes olid sellel kohal ikka istmed.
Tarbuses hakati tagumisi istmeid ära võtma hiljemalt 1990ndate algul.Mõnedel oli taga lihtsalt tühi plate,mõnedel ka kinnine kuut.
(22.04.2010 19:13)markot Kirjutas: [ -> ]Tarbuses hakati tagumisi istmeid ära võtma hiljemalt 1990ndate algul.Mõnedel oli taga lihtsalt tühi plate,mõnedel ka kinnine kuut.

Mis valu nende istmete äravõtmisega oli - võeti lihtsalt varuks või? Seda ilmselt praktiseeriti Tarbuses ka mitte ainult Ikaruste peal. Üsna mitmetel Tarbuselt päranduseks saadud SEBE bussidel puudus tagumine istmerivi (nt. VanHoolid 312;314:315).
Ma ei oska muud arvata,kui et juht sai seal magada.Aga ega neid põhjuseid ei oska ka muidugi täpselt teada,sest näiteks küsimusele,miks Tartu lõõtsadel viimasel ajal istmeid vähemaks on võetud,vastas spetsialist,et esimene põhjus on see,et neid lõhutakse.Samas lisas ka,et nüüd mahub bussi rohkem sõitjaid.
Tagaistmete eemaldamine lõhkumise tõttu kõlab küllaltki reaalselt
Ja meenub veel Tarbuse Ikarus 962,milles osad istmed oli tagurpidi,nende vahel olid lauad,nii et algse 42 koha asemel oli kohti 30+
Kuni 89nda aastani ei eristatud Ikarus 250 seeria masinaid varustuse koha pealt tüübitähise järgi. Olid olemas nii magamiskohaga 250.59 bussid kui ka ilma (Eesti Bussi 90ndate lõpus käigus olnud sõidukite hulgas olid mitmed ilma). 1989 aastal uue tähistuse järgi tulid 250.95 koos magamiskohaga ja 250.93 ilma. Istekohtade arv oli viimasel selle võrra suurem.
Mind hakkas huvitama üks Tarbusega seotud asi. Kuna ma ise aegajalt Võsul elan, siis ma mäletan, et Tarbuse Võsu brigaadil oli 90ndate keskel üks vanem Ikarus 256. Number oli 75x või 76x. Millegipärast meenub nagu 761. Samas on see väheusutav, kuna see buss oli minu märkmete järgi registrinumbriga 968TAI ja järelikult Jõgeva brigaadi masin. Millalgi 97 või 98 sai Võsu bussiks 790, mis järgnes tõenäoliselt vana bussi mahakandmisele. Aga ka see ei aita õiget masinat välja selgitada. Niipaljut mäletan veel, et tollel vanal bussil ei olnud tagaakent.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Tagasiside URL