Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Mälumäng
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Pakun viimast korda.Ma pakun 3.
(19.08.2012 18:54)tak3574 Kirjutas: [ -> ]Pakun viimast korda.Ma pakun 3.

Ei ole õige vastus
No k...t 5 jrk. peaks ikka õige olema?
kui 2,3,4,6,7 jrk. vale siis 5 või 8.... kui just ainult 1 ei olnud,mida ma hästi ei usu.
(19.08.2012 19:27)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]No k...t 5 jrk. peaks ikka õige olema?
kui 2,3,4,6,7 jrk. vale siis 5 või 8.... kui just ainult 1 ei olnud,mida ma hästi ei usu.

Kaks oli õige
Mis aastal jõudis esimest korda rong Tartusse?
Tol päeval tervitati õhtul kell 19.00 kahuripaukudega esimese rongi saabumist Tartusse.
1876.Õige reisiliiklus algas 1877.
(21.08.2012 21:51)PETSS Kirjutas: [ -> ]1876.Õige reisiliiklus algas 1877.
Õige.
Takso asjanduse algus wähhemalt Tallinas 1906-1910.Alul oli ,nagu mõnedes taksodes praegu kokkuleppe hind (Eriti Koplist wõi Lasnamäelt koju sõites)Taksomeeter 1925 kohustlikuks muutus.Edimesed peale sõjaaegsed taksod DKW d.Aga,mis aastal ilmusid M-20 ehk siis POBEDAd?
Amf-s kirjutab Mister X, et 3 esimest Pobeda-taksot tulid mais 1949.a.
Ei oska talle vastu vaielda Smile
Tulidki.
Lähipäewil möödub 71 aastat Saksa armee sissemarsist Talinna.Mõlemail pool oli pea wõrdne arw tüüpe.75 000 wenelaste poolt samapalju ka wastaste poolt.26 augustil jõudisid sakslased Lasnamäe kanti.Tõenäoliselt häwis siis ka sadama piirkonnas Mootori bussipark.Wastastiku andmine päris hull olewat olnud.Wenelasi wangilagetutena11422.Aga küsimus kah.Mis kuupäewal 1941 aastal wõisid tallinlased hõisata ,meid rööwel päästis rööwli käest.
Formaalselt leidis Tallinna vallutamise sümboolne lõppakt aset 28.08.1941 umbes kl 14.00, kui 151. rügemendi 2. pataljon heiskas Tallinna Raekojale haakristilipu. Muide, vennad Fred ja Sven Ise viisid Toompea torni sini-must-valge lipu.

Veidi ka esimestest Pobeda taksodest. 1949. a mais ilmus Õhtulehes pilt Pobeda taksost Tallinna pritsimaja ees. Täpset kuupäeva ei tea. Kes viitsib, otsigu Tallinna raamatukogudest vastav lehenumber üles ja näidaku pilti teistelegi. Jäädvustus ise tehti selle puhul, et tallinlasi hakkasid teenindama kolm esimest seda marki "taksiautot". Samal aastal jõudsid need Tartussegi. Üldse anti 1949. aastal Eesti NSV-s taksodena käiku 28 Pobedat. Sõidukilomeeter maksis vanas vääringus 2 rubla (pärast 1961. a rahareformi vastavalt 20 kopikat). Aasta hiljem asutati esialgu Trammitrusti tiiva all paiknenud Tallinna Taksopark, kus töötas 1950. a lõpuks juba 134 taksojuhti. Siit järgmine küsimus: millist värviskeemi kandsid esimesed Pobeda taksod originaalis?
Hea küsimus.Ma isiklikult Pobedasid ei mäleta küll aga wäga wäheset Zim.Need küll musta wärvi olid .Aeg hiljem kui juba GAZ 21 sõitmas olid,sinised ruudud ,keskel suut T täht ja jälr ruudud.See kõik oli edeukse peal.Ja roheline tuli oli katusel.See walge TAKSO kirjaga plafoon 1969 wist tuli
Volgadel ei olnud minu mälu järgi tuld katusel, vaid esiakna ülemises servas kõnniteepoolses nurgas. Mõnikord oli raske aru saada, kas see tuli põleb (ehk takso on vaba) või ei. Ja neid Volgasid oli ikka mitut värvi, peale helesiniste valged ja beežid ja kohvipruunid ja mõni ka must. Punaseid, lillasid ega tumesiniseid ei olnud. Küll aga olid tumepunased need Moskvitš 408-d, mis 60ndate lõpus taksodena sõitsid.
Kannata Aare !Ma toon Sulle pildid kus see roheliine tuli katusel oli.Mosse 408 sõitnas mäetan ka. See oli siis kui AZLK neid asju katsetas.Aastaid hiljem kui SSSR napiltt kokku kukkumas oli wõeti Mossed uuesti ju käiku.Ma ise Petrowpawloskis reisijana sõitsin.Siis küll juba2140 teemaTallinnas oli neid ka aga nad anti kõikTaksopargi filiaalile Staadioni tn1 filiaalile.Tegid tellimuswedusid aga ühtki taksotunnust neil peal polnud.
Kui aega saan, peaks taksopildid kuhugi galeriisse üles laadima, neid siin ikka aja jooksul on kogunenud ehk paarkümmend. Liinitaksod sealhulgas. Siis tuleb ehk veel mälust midagi välja... Võis ka tuli mingi aeg katusel olla, ei mäleta ja ei vaidle.
Liinitaksode wäljumine Wiru tn algusest (Su raamatus kah pilt) oleks lahe,Pärast jh nad sina Wiru wäljakule kolisid.Alul dp wanas haiglakompeksis oli,Aga seinal seal suur tabloo oli ja näha kõik kuhu Raf suunatkse.
Neid pilte tahaks näha küll!

Originaalis olid esimesed Pobi taksod pealt valged-helebeežikad ja altpoolt punakas(pruunid). Hiljem tulid muidugi muud värvid. Näidiseks üks pilt Valdeko Vende raamatust "Esimesest autost..." (1976). Teadjamad, kas tegemist on Tallinna või Tartuga? Pakuks küll, aga võhikuna kardan mööda panna.

http://www.upload.ee/image/2618100/002.jpg

Mis puutub Moskvitš taksodesse, siis vähemalt Tartus ja Pärnus olid need üsna levinud mudelite 402 ja 407 baasil. Teiste Eesti linnade (Tallinn?) kohta ei oska ütelda. Näidiseks jäädvustus Tartu 1960. a pildialbumist.

http://www.upload.ee/image/2618132/001.jpg
Pobid Vende raamatu pildil seisavad Tallinnas Viru väljaku pritsimaja ees. Tagapool paistab Mere puiestee algus. 402 või 407 taksosid Tallinnas ma küll kunagi näinud pole. Siin on mul Narva ATP masinate nimekiri seisuga 17.2.1966 - pargis oli kokku 142 bussi ja taksot, taksodest 27 Volgat, 5 Moskvitš 407, 5 403 ja 3 424. Garaažinumbreid pole (vähemalt selles nimekirjas mitte).
Ja kui haltuurat tahtsid teha, pandi tulukesele kummilutt peale. Nii olnud Tartus.
Tuttav, kes töötanud Reisijateveo valitsuses revidendina, pajatas mitmeidki lugusid haltuuravendade vahele võtmisest. Ahnemad ei pannud taksomeetrit tööle ning ütlesid sõiduhinna hoopiski sihtpunktis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Tagasiside URL