Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Varia
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
(07.06.2012 14:49)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(06.06.2012 22:42)6631 Kirjutas: [ -> ]
(06.06.2012 21:48)Mister X Kirjutas: [ -> ]2) 6-liikmeline partii maakondlikke LAZ busse mudel 695R (üleminekumudel) saabus Tallinna vahemikus 1976-77. Kadusid käigust 1985. Kas TAK-is saadi veerem nii kõrgele järjele, et sinna ei saabunud enam ühtegi mujal masslevinud mudelit LAZ 695N?
Siin on selline lugu, mida varem pole märganud - olen raamatus pada ajanud, mõtlesin oma peaga, et linna-LAZi viimane mudel oligi 695R. Tegelikult olid need 6 ikka 695N-d. Mäletan neid kõiki 80ndate algusest, liinidel nad ei sõitnud siis enam, olid öövalves ja mõni hoopis kuskil ettevõtte käes rendil.
Tänu tähelepaneku eest!

Need olid aastat vaadates pigem LAZ-695Mid. Kumera nina, ent uue tagumikuga.
1976 tulid juba N-d.
(07.06.2012 16:31)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Kokkuvõtvalt võib õelda et parvlaeva "Hiiumaa" peale Ikarus oma kõrgusega ei mahtunud(seega jääb arusaamatuks kuidas sai Ikarus sellel praamil igapäevane nähtus olla,seda ei usu ma eluilmaski et Ikaruse juhid nõustusivad millimeetritega mängima) ja teiste praamide probleem oli siis aparellis.Seega mõlemad variandid õiged.Kuna näiteks praam "Hiiumaa" ei olnud ilmselt oma väljumisaegade peale naelutatud siis ei hakatud Ikarustega jamama,kuna lisaks ka veel aparelliga probleemid.

Vähemalt üheksakümnendate alguses ja keskel. kui Hiiumaa bussifirmadel kaugliinidel sõitsid juba uuemad bussid, siis Mootoril liinil 705 sõitis Ikarus! Jäävabal hooajal kui parvlaev Hiiumaa sai liigelda siis oli ta enamasti alati ka nn. bussipraamiks. Hilisemal ajal asendati Ikarus ühe madala Setraga.
[Pilt: SLK_Hiiumaa_2.jpg]
(07.06.2012 23:05)Innar Kirjutas: [ -> ]
(07.06.2012 16:31)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Kokkuvõtvalt võib õelda et parvlaeva "Hiiumaa" peale Ikarus oma kõrgusega ei mahtunud(seega jääb arusaamatuks kuidas sai Ikarus sellel praamil igapäevane nähtus olla,seda ei usu ma eluilmaski et Ikaruse juhid nõustusivad millimeetritega mängima) ja teiste praamide probleem oli siis aparellis.Seega mõlemad variandid õiged.Kuna näiteks praam "Hiiumaa" ei olnud ilmselt oma väljumisaegade peale naelutatud siis ei hakatud Ikarustega jamama,kuna lisaks ka veel aparelliga probleemid.

Vähemalt üheksakümnendate alguses ja keskel. kui Hiiumaa bussifirmadel kaugliinidel sõitsid juba uuemad bussid, siis Mootoril liinil 705 sõitis Ikarus! Jäävabal hooajal kui parvlaev Hiiumaa sai liigelda siis oli ta enamasti alati ka nn. bussipraamiks. Hilisemal ajal asendati Ikarus ühe madala Setraga.
[Pilt: SLK_Hiiumaa_2.jpg]

pildi pealt vaadates peab autoteki kõrgus sel juhul olema mitte 3,2 m vaid 4,2m
(07.06.2012 23:27)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]pildi pealt vaadates peab autoteki kõrgus sel juhul olema mitte 3,2 m vaid 4,2m

Mul oli kunagi üks liinigraafik kus parvlaeva Hiiumaa järel oli märge,et kõrguse poolest mahuvad peale kuni 3,2m sõidukid. Ma usun,et pigem on valed andmed Ikaruse kõrguse kohta, minu teada Smit Orion Lineri kõrgus, mida Tiit Liinid kasutasid, oli ka 3,2m ,aga neid busse enam pardale ei võetud!
Laid-tüüpi praamide ning ka Ofelia jms. moodsamad, neil on see 4,2m kõrguseks,aga see tähendab,et sinna saavad peale kõik normaalmõõdus olevad bussid, ning veokid. Seda on ehk raske siin seletada,aga see vahe oli juba silmaga võrreldav. Neid lugusid kuidas Hiiumaa peale sõites veokid oma katuseid jms. kriipisid peaks olema isegi Automoto foorumist leida! Big Grin

Edit : Tegelikult võib ka nii olla,et autodeki kõrgus oli vähekene suurem, kuigi mitte palju,aga ma mäletan,et ninaosas läks põrand vähekene kõrgemale ja ehk oli sisse/väljapääs miski kriitilise piiranguga.
(07.06.2012 23:47)Innar Kirjutas: [ -> ]
(07.06.2012 23:27)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]pildi pealt vaadates peab autoteki kõrgus sel juhul olema mitte 3,2 m vaid 4,2m

Mul oli kunagi üks liinigraafik kus parvlaeva Hiiumaa järel oli märge,et kõrguse poolest mahuvad peale kuni 3,2m sõidukid. Ma usun,et pigem on valed andmed Ikaruse kõrguse kohta, minu teada Smit Orion Lineri kõrgus, mida Tiit Liinid kasutasid, oli ka 3,2m ,aga neid busse enam pardale ei võetud!
Laid-tüüpi praamide ning ka Ofelia jms. moodsamad, neil on see 4,2m kõrguseks,aga see tähendab,et sinna saavad peale kõik normaalmõõdus olevad bussid, ning veokid. Seda on ehk raske siin seletada,aga see vahe oli juba silmaga võrreldav. Neid lugusid kuidas Hiiumaa peale sõites veokid oma katuseid jms. kriipisid peaks olema isegi Automoto foorumist leida! Big Grin
Vot sellega nüüd selline lugu et LAZ'i kõrguseks märgitud 2,9m ja ikaruse omaks 3,2m Volli poolt ja hästi ei usu et mõlema andmed valed,see aga kindel et ikarus kõrgem kui LAZ.Aga ilmselt tuleb siis üle kontrollida busside kõrgused,kui aga need ikkagi õiged siis ei saa kuidagi olla "Hiiumaa" kõrgus 3,2m.Üks on selge et nii laeva autoteki kui bussi kõrgus ei saa olla sama.
(07.06.2012 23:53)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Vot sellega nüüd selline lugu et LAZ'i kõrguseks märgitud 2,9m ja ikaruse omaks 3,2m Volli poolt ja hästi ei usu et mõlema andmed valed,see aga kindel et ikarus kõrgem kui LAZ.Aga ilmselt tuleb siis üle kontrollida busside kõrgused,kui aga need ikkagi õiged siis ei saa kuidagi olla "Hiiumaa" kõrgus 3,2m.Üks on selge et nii laeva autoteki kui bussi kõrgus ei saa olla sama.

Jah, egas minulgi pole nii täpseid andmeid, mis sinna graafikusse kirjutati, sellegi täpsus ei pruugi olla ülim tõde! Ja ilmselt selle autodeki kõrguse teadmine nüüd nii oluline ka pole, sest pilt ütleb juba kõik mida vaja teada on.
Ehk siis kaheksakümnendate keskpaigast oleks saanud kasutada küll Laz busside asemel Ikaruse vajadusel! Wink
(07.06.2012 23:58)Innar Kirjutas: [ -> ]
(07.06.2012 23:53)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Vot sellega nüüd selline lugu et LAZ'i kõrguseks märgitud 2,9m ja ikaruse omaks 3,2m Volli poolt ja hästi ei usu et mõlema andmed valed,see aga kindel et ikarus kõrgem kui LAZ.Aga ilmselt tuleb siis üle kontrollida busside kõrgused,kui aga need ikkagi õiged siis ei saa kuidagi olla "Hiiumaa" kõrgus 3,2m.Üks on selge et nii laeva autoteki kui bussi kõrgus ei saa olla sama.

Jah, egas minulgi pole nii täpseid andmeid, mis sinna graafikusse kirjutati, sellegi täpsus ei pruugi olla ülim tõde! Ja ilmselt selle autodeki kõrguse teadmine nüüd nii oluline ka pole, sest pilt ütleb juba kõik mida vaja teada on.
Ehk siis kaheksakümnendate keskpaigast oleks saanud kasutada küll Laz busside asemel Ikaruse vajadusel! Wink

Õnnestus kiirkorras uurida ühes siin teemas toodud lingi abil ikaruse kõrgust,tulemused:ikarus-255=2,9m ja ikarus-256=3,1m. Seega praami "Hiiumaa" autoteki kõrgus peab ikkagi olema rohkem kui 3,2 m. Aga see tõsi et pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.
Tawaliselt wiadukidel weel kõrgusewaru tollest ,mis märgil kirjas ehk ka siis praamidel .Poola teedel enamasti küll wastupidi.
(08.06.2012 11:45)PETSS Kirjutas: [ -> ]Tawaliselt wiadukidel weel kõrgusewaru tollest ,mis märgil kirjas ehk ka siis praamidel .Poola teedel enamasti küll wastupidi.

Tuleb meelde, et eelmine aasta sai Venemaal sõidetud kahekordse bussiga, mille kõrgus paberite järgi 4 m, silla alt läbi mille sillaava kõrgus oli märgitud 3,5 m.
(08.06.2012 12:49)margus Kirjutas: [ -> ]
(08.06.2012 11:45)PETSS Kirjutas: [ -> ]Tawaliselt wiadukidel weel kõrgusewaru tollest ,mis märgil kirjas ehk ka siis praamidel .Poola teedel enamasti küll wastupidi.

Tuleb meelde, et eelmine aasta sai Venemaal sõidetud kahekordse bussiga, mille kõrgus paberite järgi 4 m, silla alt läbi mille sillaava kõrgus oli märgitud 3,5 m.
Olen ise taksopargi rauteeviadukti alt kakhekortse scaniaga läbituisanud ehki kõrgusmärkide poolest oleks pidanud kinni jääma. Ka on sõidetud riia jaamast parempöördega kahekortse setraga........
Igal pool seda varu ei ole......
(08.06.2012 12:49)margus Kirjutas: [ -> ]
(08.06.2012 11:45)PETSS Kirjutas: [ -> ]Tawaliselt wiadukidel weel kõrgusewaru tollest ,mis märgil kirjas ehk ka siis praamidel .Poola teedel enamasti küll wastupidi.

Tuleb meelde, et eelmine aasta sai Venemaal sõidetud kahekordse bussiga, mille kõrgus paberite järgi 4 m, silla alt läbi mille sillaava kõrgus oli märgitud 3,5 m.
Njah, kuskil Poola-Slovakkia või Slovakkia-Ungari piiril oli miskine piiripunkt, mille kõrguseks varikatuse alla oli märgitud 3,7m. Aga kahekordse Jonkeriga (4m) mahtusime läbi küll, isegi lambid jäid piiripunkti lakke alles.

Muideks kõrgusvaru hindamiseks bussi kabiinist sobivad hästi (raadio)antennid. Üks pikem ja pehmem, teine siis vastavalt lühem ja jäigem. Ja kui vaja, siis kolmas ka. Kõrgusvaru hindamine käib siis krõbina järgi, mida antennid viadukti/varikatuse/vms. alumist pinda kraapsates kuuldavale toovad.
Ma ei tea kuis pragu aga tollesamalt Taksopargi wiadukti alt läbi sõites sadama poole soowitati rekkadele minna teisest reast kuna edimese rea tous liiga järsk ja sinna kinni wõis jääda.Tallinna kõige tuntum kinnisõitmise koht wist Rohu tänawa wiadukt.
Sain valmis kaasajastatud versiooni oma nägemusest Eesti massitranspordi tuleviku kohta. Sedakorda ainult inglise keeles, lugeda saab siit: https://www.dropbox.com/sh/tmzr69wvddeuktn/4fqY2UeiKC
Heltermaa sadama seinal oli näha selline foto, kui rääkida veel vanadest praamidest ja Laz bussidest :
[Pilt: Picture_379.jpg]
(24.06.2012 20:31)Innar Kirjutas: [ -> ]Heltermaa sadama seinal oli näha selline foto, kui rääkida veel vanadest praamidest ja Laz bussidest :
[Pilt: Picture_379.jpg]

671 on seal Viljandi ATP LAZ 695N 7464ЕАИ aastast 81. Juhuveol kipub olema.
(25.06.2012 07:56)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(24.06.2012 20:31)Innar Kirjutas: [ -> ]Heltermaa sadama seinal oli näha selline foto, kui rääkida veel vanadest praamidest ja Laz bussidest :
[Pilt: Picture_379.jpg]

671 on seal Viljandi ATP LAZ 695N 7464ЕАИ aastast 81. Juhuveol kipub olema.

teine buss paistab olema TAK'i ülemiste pargi 3506.Ainult et kas 3506 mitte ikaruse number ei ole äkki?
(25.06.2012 13:28)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]
(25.06.2012 07:56)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(24.06.2012 20:31)Innar Kirjutas: [ -> ]Heltermaa sadama seinal oli näha selline foto, kui rääkida veel vanadest praamidest ja Laz bussidest :
[Pilt: Picture_379.jpg]

671 on seal Viljandi ATP LAZ 695N 7464ЕАИ aastast 81. Juhuveol kipub olema.

teine buss paistab olema TAK'i ülemiste pargi 3506.Ainult et kas 3506 mitte ikaruse number ei ole äkki?
Parginumbri asukohta vaadates tundub see kolmekohaline olema, muidu oleks esimene number suunatule peal. Ma pakun, et see on Viljandi ATP 706 LAZ 699R 9482ЕАЛ. Ilmselgelt ka tellimusvedu.
(25.06.2012 16:29)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(25.06.2012 13:28)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]
(25.06.2012 07:56)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(24.06.2012 20:31)Innar Kirjutas: [ -> ]Heltermaa sadama seinal oli näha selline foto, kui rääkida veel vanadest praamidest ja Laz bussidest :
[Pilt: Picture_379.jpg]

671 on seal Viljandi ATP LAZ 695N 7464ЕАИ aastast 81. Juhuveol kipub olema.

teine buss paistab olema TAK'i ülemiste pargi 3506.Ainult et kas 3506 mitte ikaruse number ei ole äkki?
Parginumbri asukohta vaadates tundub see kolmekohaline olema, muidu oleks esimene number suunatule peal. Ma pakun, et see on Viljandi ATP 706 LAZ 699R 9482ЕАЛ. Ilmselgelt ka tellimusvedu.

see ei saa olla 706,sest kui korralikult vaadata siis paistab välja 506 ehk siis esimene number on 5 ja kui võrrelda siis viimane number jääb rohkem keskele kui 671 omal number 1,lisaks veel see et 671 omal 6 jääb peaaegu kohati esilaternaga aga 506-l 5 esilaterna kohale ei jää.Ülemiste LAZ'id tegid ka tellimusvedusid peale Hiiumaa liinide.
See on kindlasti Viljandi 706. Tallinnas oli 3506 küll, aga see oli LAZ-697 vanem mudel, kitsama esiklaasiga, 1974. aasta buss. Kõrge esiklaasiga bussid olid 3510-3514 ja siis edasi alates 3427.
(25.06.2012 17:51)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]
(25.06.2012 16:29)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(25.06.2012 13:28)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]
(25.06.2012 07:56)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(24.06.2012 20:31)Innar Kirjutas: [ -> ]Heltermaa sadama seinal oli näha selline foto, kui rääkida veel vanadest praamidest ja Laz bussidest :
[Pilt: Picture_379.jpg]

671 on seal Viljandi ATP LAZ 695N 7464ЕАИ aastast 81. Juhuveol kipub olema.

teine buss paistab olema TAK'i ülemiste pargi 3506.Ainult et kas 3506 mitte ikaruse number ei ole äkki?
Parginumbri asukohta vaadates tundub see kolmekohaline olema, muidu oleks esimene number suunatule peal. Ma pakun, et see on Viljandi ATP 706 LAZ 699R 9482ЕАЛ. Ilmselgelt ka tellimusvedu.

see ei saa olla 706,sest kui korralikult vaadata siis paistab välja 506 ehk siis esimene number on 5 ja kui võrrelda siis viimane number jääb rohkem keskele kui 671 omal number 1,lisaks veel see et 671 omal 6 jääb peaaegu kohati esilaternaga aga 506-l 5 esilaterna kohale ei jää.Ülemiste LAZ'id tegid ka tellimusvedusid peale Hiiumaa liinide.

See 1 ei jää nii keskele, kuna võtab vähem ruumi. Esimene number asub neil täpselt samas kohas suunatule kõrval. Tegelikult annab vihje Viljandi ATP suunas see ollus, mis juhi päikesesirmi pealt häguselt paistab. Peaaegu kõikidel Viljandi pargi bussidel oli seal linna siluett (veetorn, Jaani kirik jms), mille kohal vanas kirjaviisis "Wiljandi".
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Tagasiside URL