Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Üldine TAK arutelu, osa 2
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(06.10.2013 20:09)Taylor Kirjutas: [ -> ]Mina lähenen asjale jällegi tehnilise poole pealt. Uus tehnika on ikkagi uus ning kindlasti ei oma värv mingit pistmist kvaliteediga. Loodame siis, et rahvas võtab uued bussid omaks.
Tsiteerides klassikuid, siis "Rahvas söögu heinu". Kas on enne rahvale tähtsust omanud ühissõiduki välimus? Tegemist on tarbeesemega, mis sõidab sinna kuhu vastav liininumber seda suunab, muud ei midagi!
Üldiselt on vähemalt minu arvates see praegune endine roheline TAKi värv bussidel küll väga kena. Uue kujunduse kohta ei suuda kuidagi positiivselt öelda. Samuti oli normaalne TAKi logo, see uus TLT on küll väga mõttetu kujundusega. Jah vahet küll pole, mis värvi on buss, aga miks pöörduda rahvale meeldivamast lahendusest uue ja maitsetuma poole?
Ka mina ja minu sõbrad oleme seda meelt,et vana värv on etem kui see uus. Muster vast polegi kõige hullem aga see värv on tõesti ilmetu.Eks saab näha kuidas ta linnapildis reaalsena on,aga tunnistan ausalt,et ega erilist emotsiooni küll ei oota.Samas saab näha kuidas uutel trammidel teises värvitoonis(oranzikas vist kui ei eksi) reaalsuses olema saab,tundub,et trammi oma vist ilusamgi ehk siis täitsa okey aga noh peame veel sirka aasta-poolteist ootama kuniks trammid kohal on.
(06.10.2013 20:22)Martti Kirjutas: [ -> ]
(06.10.2013 20:09)Taylor Kirjutas: [ -> ]Mina lähenen asjale jällegi tehnilise poole pealt. Uus tehnika on ikkagi uus ning kindlasti ei oma värv mingit pistmist kvaliteediga. Loodame siis, et rahvas võtab uued bussid omaks.
Tsiteerides klassikuid, siis "Rahvas söögu heinu". Kas on enne rahvale tähtsust omanud ühissõiduki välimus? Tegemist on tarbeesemega, mis sõidab sinna kuhu vastav liininumber seda suunab, muud ei midagi!
Ma kujutan ette, kuidas mõni loll jääb vana värvilahendusega bussi ootama, sellepärast et uus on talle meelt mööda. Mingis osas paraneks isegi ÜT kvaliteet, sest kes nende inisejatega viitsib samas bussis sõita ...
Metsakalmistu juures ootasid bussi paar vene memme. Üks ütles teisele, et kuule buss tuleb. Teine küsis, et kas on roheline või valge. Et 49 on alati valge buss. Teine vastas, et jah ongi valge. Ja mõlemad mutid ronisid 34. liini bussi peale, mis juhtus olema seekord vana valge Wiima närakas.
Uute MAN'idena olemas 1107-1110 ja 3528,3529 ja 3531 siis ja kõik lühikesed.Kokku 7tk.
Edgar annab valimisreklaamis teada et 4 aastaga on ostetud 150 uut bussi. On see enamvähem täpne arv?
Veel on 2221 ja 2224.
(06.10.2013 23:02)Roamless Kirjutas: [ -> ]Jah vahet küll pole, mis värvi on buss, aga miks pöörduda rahvale meeldivamast lahendusest uue ja maitsetuma poole?

Ma kahtlen väga sügavalt, et rahvale mingi värv rohkem "meeldib" kui teine. Igasugused värviteemad on rohkem entusiastidele, penskareid ja tööinimesi nagunii ei koti, mis värvi see buss on. On olemas mingi enam-vähem kindel värvilahendus ja sellest piisab täiesti. Sinna, et mõni mammi valib enda arust sobiva bussi värvi järgi, ei saa isegi Edgar midagi parata.
(07.10.2013 11:30)raulito Kirjutas: [ -> ]Edgar annab valimisreklaamis teada et 4 aastaga on ostetud 150 uut bussi. On see enamvähem täpne arv?
Ostetud busside arv järgmine:Uusi juba teada olev gr. numbrite põhjal 70tk + siis veel tulemas 31tk
Kasutatuid aga ostetud 54tk.
Niiet kui uute alla liigitatakse reklaamis ka kasutatuid busse siis saab kokku 155 bussi ja sel juhul reklaam tõesti ei valeta aga ütleks sedasi,et reklaam on sõnastatud sel juhul valesti.Oleks tulnud õelda,et ostetud 4 aastaga 150 bussi aga mitte 150 uut bussi.
Uus värvilahendus tundub mullegi kõvasti lahjem kui eelmine. Lisaksin veel, et see värvitoon seostub minu jaoks ennekõike Pariisi ühistranspordiga - sealsed bussid ja metroorongid on kujundatud samasuguse ebamääraselt roheka tooniga (kuigi näevad ikkagi teistmoodi välja kui meie uued bussid) ning on seda olnud juba pikka aega, seega kahtlustan, et ka meie disainerid võisid sealt innustust saada.

Üks pilt ka juurde: http://www.allons-sortir.fr/illustration...s-ratp.jpg
Kella 2015 ajal nähtud 4 uut samasugust lühikest MAN bussi mööda Vabaduse pst linna sisse sõitmas.
(07.10.2013 14:32)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]
(07.10.2013 11:30)raulito Kirjutas: [ -> ]Edgar annab valimisreklaamis teada et 4 aastaga on ostetud 150 uut bussi. On see enamvähem täpne arv?
Ostetud busside arv järgmine:Uusi juba teada olev gr. numbrite põhjal 70tk + siis veel tulemas 31tk
Kasutatuid aga ostetud 54tk.
Niiet kui uute alla liigitatakse reklaamis ka kasutatuid busse siis saab kokku 155 bussi ja sel juhul reklaam tõesti ei valeta aga ütleks sedasi,et reklaam on sõnastatud sel juhul valesti.Oleks tulnud õelda,et ostetud 4 aastaga 150 bussi aga mitte 150 uut bussi.

Nojah. Kuidas nüüd võtta.
2010 arvele 5 bussi, s.h. mitte ühtegi uut.
2011 arvele 21 bussi s.h. 10 uut (Irisbus'id).
2012 arvele 50 bussi, s.h. 25 uut (lühikesed MAN'id).
2013 arvele 39 bussi, s.h. 10 uut (lõõtsaga MAN'id).
Äsjasaabunud MAN'e pole siinkohal arvestatud. Seega kokku 115 bussi, millest 45 uued. 2009. aastal saabunud 16 bussi (kõik uued) ei mahu enam nelja aasta piiridesse.
(07.10.2013 14:32)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Oleks tulnud õelda,et ostetud 4 aastaga 150 bussi aga mitte 150 uut bussi.
Tallinna jaoks on need kõik uued.
Noh kui numbrite järgi võtta siis oleks järgmiselt.
Kasutatud:
1999 aastakäik:3424
2001 aastakäik:1010,1105,2211,2213,2214,2216,2219,2220,2283,2308,2313,2314,3401,3412,​3425-3428,
3438,3439,1479,1485-1490,1495,3500-3502,3504,3513,3515,2788,2789,2792,2798.
2002 aastakäik:1008,1009,1100-1103,1106,2217,2218,3519,3522-3525,3527
Uued:
2009 aastakäik:1465,1480-1484,2335,2337,2338,3410,3411,3413,3414,3416-3418
2010 aastakäiku ei ole.
2011 aastakäik:sinised Ivecod 10tk.
2012 aastakäik:25 lühikest MAN'i.
2013 aastakäik:10 lõõtsa MAN'i+9 juba teada olevat MAN'i+31 veel tulemas,kokku siis 50tk
Seega kokku 54 kasutatud bussi + uusi 85 kui 2009 tõesti mitte arvestada.Mina võtsin aluseks 2009-2013 numbrite järgi 4 aastat aga jah kui võtta eraldi 2010,2011,2012 ja 2013 siis tõesti ei saa arvestada 2009 aasta omi.Niiet ühtepidi 139 bussi,teistpidi 155 bussi
......................................................................
Georgile vastuseks: Sedasi vaadates jah võib ju ka niimoodi õelda.
Ivecod hankis siiski riik.
Õigus jah,see läks meelest ära.
Sel juhul siis õige arv oleks 129,niiet puudu jääks siis 21 bussi 150-st.
Aga eks neid reklaame tulebki võtta teatud mõõndusega.Ikka pannakse tsipa rohkem kui tegelik arv on.
Ilmunud veel 1112, 1113, 3530, 3532, 3533.
(07.10.2013 21:53)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Õigus jah,see läks meelest ära.
Sel juhul siis õige arv oleks 129,niiet puudu jääks siis 21 bussi 150-st.
Aga eks neid reklaame tulebki võtta teatud mõõndusega.Ikka pannakse tsipa rohkem kui tegelik arv on.
Siiski-siiski,väike parandus tuleb teha.Nimelt jäid kahe silma vahele need 11tk kasutatud bussi mis tulid 2011a. vahetult enne siniseid Ivecosid ja millest 10tk said rahvusmustri.Ja lisaks veel kasutatutena soetatud 1466,2309,2318,2349 ja 2399.
Seega viimase 4 aasta soetatud busside arv on 145.
(07.10.2013 21:37)raulito Kirjutas: [ -> ]Ivecod hankis siiski riik.

Seda'nt küll, kuid naiivne on arvata, et linnavalitsus need arvestusest välja jättis. Rolleyes
Tagasiside URL