Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: GoBus Tartu / OÜ Tarbus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Ära hellitatud nende uute asjadega.Ma miskipärast kahtlustan ,et osa GO busse ,eriti mis puudutab Duplesid leiawad ostja.
(01.09.2010 21:23)Oxygen Kirjutas: [ -> ]Rahva arvates on 5 aastat vanad bussid ka juba läbi.

Ongi, pean silmas neid vanemaid Conectosid.
(01.09.2010 21:41)Marten. Kirjutas: [ -> ]
(01.09.2010 21:23)Oxygen Kirjutas: [ -> ]Rahva arvates on 5 aastat vanad bussid ka juba läbi.

Ongi, pean silmas neid vanemaid Conectosid.

Nendega saab talvel omamoodi nostalgitseda. Viimati oli see lapseeas, kui sai sõidetud bussis, millel aknad jäätunud...
Elu meie maal on tõesti väga heaks läinud, kui eranditult kõik üle 15 aasta vanused bussid lõpetavad oma teenistuse vanarauana. Eks see üks ressursside mõttetu raiskamine ole, sest korralik vanakooli Volvo või Scania sõidaks ilma suuremate probleemideta ka üle 20 aasta. Teisalt sõltub reeglite kehtestamine jälle omavalitsuse suvast, kes dikteerib ühissõidukite lubatavaks eaks järjest väiksemaid numbreid – 5 kuni 10 aastat, kui sedagi. Või on busside lühike eluiga lihtsalt arenenud ühiskonna tunnus? Ka nõukogude ajal kestis ühe bussi aktiivne eluiga alla 10 aasta. Siis vahetati ta lihtsalt välja.

Igatahes tunduvad need uued SORid või muud imevigurid isegi uuest peast oluliselt kehvematena kui näiteks 80ndate lõpu või 90ndate alguse Scania CN112ed.
(02.09.2010 21:56)Mister X Kirjutas: [ -> ]Elu meie maal on tõesti väga heaks läinud, kui eranditult kõik üle 15 aasta vanused bussid lõpetavad oma teenistuse vanarauana. Eks see üks ressursside mõttetu raiskamine ole, sest korralik vanakooli Volvo või Scania sõidaks ilma suuremate probleemideta ka üle 20 aasta. Teisalt sõltub reeglite kehtestamine jälle omavalitsuse suvast, kes dikteerib ühissõidukite lubatavaks eaks järjest väiksemaid numbreid – 5 kuni 10 aastat, kui sedagi. Või on busside lühike eluiga lihtsalt arenenud ühiskonna tunnus? Ka nõukogude ajal kestis ühe bussi aktiivne eluiga alla 10 aasta. Siis vahetati ta lihtsalt välja.

Igatahes tunduvad need uued SORid või muud imevigurid isegi uuest peast oluliselt kehvematena kui näiteks 80ndate lõpu või 90ndate alguse Scania CN112ed.
Eestis üritatakse jah juba mõnda aega heaoluühiskonda mängida, välja paistab hea aga seest on s..t.
Suure liidu ajal jagati busse riiklikult, praegu peab iga ettevõtte endale ise pargi muretsema, ka need ajad on möödas, kui Skandinaaviast humanitaarabina kasutatud busse saadi. Kui ettevõtja peab ostma uue bussi, siis lõpp kokkuvõttes kajastub see piletihinnas lõpptarbijale, sest riigihanke võidab ju madalama pakkumise teinud ettevõte, mis on jällegi kohalikule omavalitsusele(riigile) kasulik.
Kindlasti olid CN112 ja CR112 kvaliteetsemad ja reisijale mugavamad.
Praeguse seisuga, kus maakonnaliinide bussid muutuvad iga hankega väiksemaks ja käivad harvem on ainus mugav variant oma auto. Soovitan soojalt! Kui ei usu, proovige bussiga Kuressaarest Säärele sõita nädala sees või nädalavahetusel. Umbes 7km "kand ja varvas" garanteeritud! Viimased laused pole küll Tartuga seotud, aga näitavad ilmekalt, et riigihangetes liigub asi ainult ühes suunas.
67 (266MFN) paistab maha kantud olema. Seisis koos maha kantud 178 ja 908ga aedikus. Lisaks neile oli ka aedikus ilma tagastangeta 77.
Reede öösel vastu laupäeva oldi vist Tartu GO parki sissetungitud, niiet täna sõitisid paljud bussid graffiti maalingutega.
(09.10.2010 22:27)Marten. Kirjutas: [ -> ]Reede öösel vastu laupäeva oldi vist Tartu GO parki sissetungitud, niiet täna sõitisid paljud bussid graffiti maalingutega.
Mis teta kui mõistust napib,tegelt peaks need maalijad ise noid busse oma tehtud sastast puhastama panema.
67 sõidukorras,77 mootoriga remondis.
Tasuta bussiga kaubanduskeskusesse laieneb nüüd ka Tartusse,
alates reedest (22.10) käivitab Lõunakeskus uue bussiliini 69, mida teenindab lõõtsbuss.
Peatused tehakse maaliinide bussijaamas, Kaubamaja ees ja siis juba ollaksegi Lõunakeskuses.
Intervall 30min.
Esimene buss läheb maakonnaliinide bussijaamast kell 10.57 ning viimane 20.57. 3min hiljem peatub buss Kaubamaja ees.
Tagasiteekonda alustab buss igal veerand- ja kolmveerandtunnil (alates 11.15 kuni 21.15)
Bussijuhi pausi tõttu ei toimu väljumisi bussijaamast kell 13.27, 15.57 ja 18.57 (Lõunakeskusest 13.45, 16.15, 19.15)

Olete oodatud reisima!
Tartu maavalitsus tunnustab!

Tunnustus bussijuhile
Edastame rõõmuga bussireisijate tunnustuse AS-i GoBus bussijuhi tegevuse kohta.
Reedel, 15. oktoobril 2010 aastal sõitis liinil nr 938-09 (väljumisega Tartust kell 15.50) Näki peatusest kogemata mööda üks (ilmselt) 1. klassi laps. Tüdruk hakkas nutma, kuid pöördus siiski bussijuhi poole ja seletas, et sõitis kogemata mööda ja et ema ootab teda peatuses. Bussijuht sõitis Külitse peatuseni, vabandas reisijate ees ja pööras bussi ringi, et laps tagasi Näki peatusesse viia. Seejärel jätkas reisi sõiduplaani
kohaselt.
Palume juhile edasi anda reisijate tunnustus ja väikese tüdruku tänu.

Lugupidamisega
Esta Tamm
maavanem
Smile
(21.10.2010 21:39)Siim Kirjutas: [ -> ]Tartu maavalitsus tunnustab!

Tunnustus bussijuhile
Edastame rõõmuga bussireisijate tunnustuse AS-i GoBus bussijuhi tegevuse kohta.
Reedel, 15. oktoobril 2010 aastal sõitis liinil nr 938-09 (väljumisega Tartust kell 15.50) Näki peatusest kogemata mööda üks (ilmselt) 1. klassi laps. Tüdruk hakkas nutma, kuid pöördus siiski bussijuhi poole ja seletas, et sõitis kogemata mööda ja et ema ootab teda peatuses. Bussijuht sõitis Külitse peatuseni, vabandas reisijate ees ja pööras bussi ringi, et laps tagasi Näki peatusesse viia. Seejärel jätkas reisi sõiduplaani
kohaselt.
Palume juhile edasi anda reisijate tunnustus ja väikese tüdruku tänu.

Lugupidamisega
Esta Tamm
maavanem
Igati tubli tegu!
Tuju läheb heaks selliseid asju lugedes Smile
(20.10.2010 21:10)Marten. Kirjutas: [ -> ]Tasuta bussiga kaubanduskeskusesse laieneb nüüd ka Tartusse,
alates reedest (22.10) käivitab Lõunakeskus uue bussiliini 69, mida teenindab lõõtsbuss.
Peatused tehakse maaliinide bussijaamas, Kaubamaja ees ja siis juba ollaksegi Lõunakeskuses.
Intervall 30min.
Esimene buss läheb maakonnaliinide bussijaamast kell 10.57 ning viimane 20.57. 3min hiljem peatub buss Kaubamaja ees.
Tagasiteekonda alustab buss igal veerand- ja kolmveerandtunnil (alates 11.15 kuni 21.15)
Bussijuhi pausi tõttu ei toimu väljumisi bussijaamast kell 13.27, 15.57 ja 18.57 (Lõunakeskusest 13.45, 16.15, 19.15)

Olete oodatud reisima!

Tegin siis ka sõidu kaasa, reisijaid oli - enamus küll pensinärid, seda siis Lõunakeskuse suunas. Tagasiteel oli juba ka teisi.
Liinil sõidab siis buss nr. 42 ning on Automeni kirjadega - töötab ka peatuste teadustamissüsteem ning siseekraanil näidatakse reklaame.

Küll aga on graaifk tehtud liiga kiire - reedeõhtune tipptund näitas, et päris 15minga üht suunda päris ära ei tee - nii jäi õhtul üks ring vahele.
(22.10.2010 21:33)Marten. Kirjutas: [ -> ]
(20.10.2010 21:10)Marten. Kirjutas: [ -> ]Tasuta bussiga kaubanduskeskusesse laieneb nüüd ka Tartusse,
alates reedest (22.10) käivitab Lõunakeskus uue bussiliini 69, mida teenindab lõõtsbuss.
Peatused tehakse maaliinide bussijaamas, Kaubamaja ees ja siis juba ollaksegi Lõunakeskuses.
Intervall 30min.
Esimene buss läheb maakonnaliinide bussijaamast kell 10.57 ning viimane 20.57. 3min hiljem peatub buss Kaubamaja ees.
Tagasiteekonda alustab buss igal veerand- ja kolmveerandtunnil (alates 11.15 kuni 21.15)
Bussijuhi pausi tõttu ei toimu väljumisi bussijaamast kell 13.27, 15.57 ja 18.57 (Lõunakeskusest 13.45, 16.15, 19.15)

Olete oodatud reisima!

Tegin siis ka sõidu kaasa, reisijaid oli - enamus küll pensinärid, seda siis Lõunakeskuse suunas. Tagasiteel oli juba ka teisi.
Liinil sõidab siis buss nr. 42 ning on Automeni kirjadega - töötab ka peatuste teadustamissüsteem ning siseekraanil näidatakse reklaame.

Küll aga on graaifk tehtud liiga kiire - reedeõhtune tipptund näitas, et päris 15minga üht suunda päris ära ei tee - nii jäi õhtul üks ring vahele.

Kahjuks selles suuna MEIE "logistikud" töötavad...............
(09.10.2010 22:27)Marten. Kirjutas: [ -> ]Reede öösel vastu laupäeva oldi vist Tartu GO parki sissetungitud, niiet täna sõitisid paljud bussid graffiti maalingutega.
suht lahe ju.tahaks sõita bussiga mis graffitit täisSmile
(01.09.2010 16:37)Albu Kirjutas: [ -> ]Tartu Ekspress pööras oma viimases numbris tähelepanu GoBus Tartu busside saatusele. Artikkel siin (huvitava foto ja foto allika märkega):
http://www.tartuekspress.eu/?page=1&id=253
Tegelikult on selles artiklis kaks huvitavat lõiku veel:
„Meie kaudu uut elu bussidele ei tule. Asjad lähevad lammutamisele, mootorid ja agregaadid lähevad konteineriga arengumaadesse ja keredetailid vanametalli,“ kirjeldas Renno. „Meil ei ole võimalik neid tervena kuhugi viia. Seal on nii karmid seadused – tervelt ei saa isegi veoautot viia, bussist rääkimata.“

Seetõttu ollakse mujal maailmas maiad eelkõige vaid mootoritele. Renno kogemusel on neist enim huvitatud Nigeeria, Boliivia ja Süüria ettevõtted.


Asja teeb huvitavaks see, et 15aasta vanuseid busse ei ole võimalik vaestes arengumaades kasutusele võtta karmide seaduste tõttu. Need arenguriigid võiks eelkõige oma rahakoti paksuse järgi seaduseid teha, sest praegusel juhul on niimoodi, et täiesti korralike busse ei ole võimalik ära müüa ja uusi sealkandis osta niikuinii ei jõuta. Aga nõudeid on küll kärmed kehtestama, nagu Eesti omavalitsused, mis nõuavad uusi busse, ise selle eest minimaalselt maksta soovides(veokilomeetri hind).
Samas mis seal arengumaades muutub, sest mootor, mis bussi edasi liigutab on ju ikkagi "uus" ja saastab sama palju või vähe.
Jällegi saab öelda, et "vanasti" osati häid mootoreid(B10, Scania 112 ja 113) ehitada(konstrueerida), bussid mis tulid tehasest, sõitsid esimese omaniku juures 10+ aastat, siis kas kingiti või müüdi Eesti sugusele arengumaale, kus need said sõita veel 10 või enam aasta. Nüüd kui kered enam ei kõlba, annab selle sama mootori veel edasi müüa kolmandale ringile juba.
Need mootorid on vist peaaegu elektroonikavabad, mis võimaldab neid "paljasjalgsetel" ka suure haamriga remontida, ja need sepad on seal koos sellise tööriistaga tõeliselt osavad...
Saaremaa Kutterite ja Taki vanade busside mootorid on läinud ka sama teed läbi Ida-Virumaa...
Devorilt pärit 677BAK Tartus, parginumber 123
67 on jah mahakantud.
Järgmisel aastal jääb Lõunakeskuse ekspress Automeni alla,sõitma jääb 42,reservi 40.
(27.10.2010 19:29)markot Kirjutas: [ -> ]Järgmisel aastal jääb Lõunakeskuse ekspress Automeni alla

Kas ta juba praegu seda ei tee?
Aga teisest teemast, on juba teada mitu 15m bussi tuleb?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Tagasiside URL