Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Kaugliinidest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Kui liin 150 kell 14.55 Tartust väljus iga päev, siis 112 tuli Tallinnast tagasi 20.55. Vahepeal väljus 14.55 buss ainult R.L.P., siis vahetati ära ja Kääriku buss tuli tagasi liiniga 724 kell 19.45.
Järgmine muudatus oli selline, et kõikide peatustega buss Tallinnast 19.25 hakkas ainult R,L,P sõitma, siis oli ringlus selline: 1) 158 kell 13.55 Tartu-Tallinn, 724 19.45 Tallinn-Tartu, 2) 150 kell 14.55 Tallinn-Tartu, 158 19.25 tagasi , 3) 112 15.55 Tallinn-Tartu, 150 20.55 tagasi.
1980ndate keskel oli mõneks aastaks selline muudatus, et õhtul käis buss Käärikul ainult R,L,P, teistel päevadel oli Tartus lõpp.
Miski vana sõiduplaan veel
http://www.ut.ee/Ural/fu9/bussid.htmll:
Aga kas keegi on teada saanud, mis numbritega olid liinid Jõhvi - Riia ja Tartu - Kaunas?
(28.05.2013 15:36)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Lisan siia 200 Värska-Tartu-Tallinn. Kui mäluga väga mõõda ei pane siis kas nõuka aeg polnud 100 all mingi Tartust väljuv liin kuskile lõuna suunas? Igatahes 101 oli Tartu-Võru-Tartu-Tallinn. Ja nagu oleks silme ees,et on eksisteerinud ka liin 600 Hiiumaal/Raplamaal aga pead ei julge anda.

Veel selle sajandi alguses oli liin 600 Rakvere-Paide, Tapa Autobussipark vedajaks.
Ei tea, kas sellest on siin juttu olnud, aga kui 1984.a keelati öine bussiliiklus Venemaal (vähemalt Leningradi ja Pihkva oblastis), siis muudeti kõik öised liinid Tallinn-Novgorod, Tallinn-Pihkva, Tallinn-Leningrad, Pärnu-Leningrad ja Tartu-Leningrad päevasteks. Ainukesena jäi öösel sõitma üks Tartu-Leningradi liindest. Miks ja kuidas selline erand võimalik oli?
(28.05.2013 17:28)markot Kirjutas: [ -> ]Kui liin 150 kell 14.55 Tartust väljus iga päev, siis 112 tuli Tallinnast tagasi 20.55. Vahepeal väljus 14.55 buss ainult R.L.P., siis vahetati ära ja Kääriku buss tuli tagasi liiniga 724 kell 19.45.
Järgmine muudatus oli selline, et kõikide peatustega buss Tallinnast 19.25 hakkas ainult R,L,P sõitma, siis oli ringlus selline: 1) 158 kell 13.55 Tartu-Tallinn, 724 19.45 Tallinn-Tartu, 2) 150 kell 14.55 Tallinn-Tartu, 158 19.25 tagasi , 3) 112 15.55 Tallinn-Tartu, 150 20.55 tagasi.
1980ndate keskel oli mõneks aastaks selline muudatus, et õhtul käis buss Käärikul ainult R,L,P, teistel päevadel oli Tartus lõpp.
OK. Aga tekkis nüüd see küsimus,et mis liiniga need Tallinna tulid mis läksid keskpäeval 12.00 101.liiniga Tallinnast Tartu kaudu Võrusse?
Siin jään vastuse võlgu. On kolm varianti: kas 211, 724 või 200, jõudsid Tallinna vastavalt 9.20, 9.30, 9.40.
Need läksid tagasi 12.00, 12.15 ja 14.10. Kui nüüd minuteid lugeda, siis oleks tõenäoline, et kõige esimene läks ka kõige varem tagasi.
112 Tallinnast Käärikule jääb siis üle kas 732 või 865, jõudsid Tallinna vastavalt 10.05 ja 10.30.
OK esimese osa kohta.Kui pead silmas seda üliaeglast 732 Tartu-Laeva-Puurmani-Põltsamaa-Paide-Kose-Tallinn siis see kindlasti ei olnud sest see kuulus nii päevase kui öisega Ülemiste 4 kolonnile.Siis pigem 865.
Mul oli ka nagu meeles, et see oli ööbimisega Tallinna pargi buss, aga tundus praegu kuidagi uskumatuna.
Aga kas see oli kogu aeg nii, kas mingil ajal ei sõitnud Tartu ATP?
Ja siis 12.15 Tallinnast 732 oli ka Tallinna park? Aga 150 Tartust 10.30?
Kui suur oli nende busside kütuse varu, mis pidid tegema ülipikki otsi. Kas tangiti ka sihtpunktis, enne tagasisõitu või tehti sõit ühe tankimisega? Kas bussivahetused Tartus olid tingitud sellest, et kütust poleks piisanud?
(28.05.2013 14:21)Mister X Kirjutas: [ -> ]Kas kunagi on eksisteerinud ka sellist kaugliini nagu Pärnu-Riia-Pärnu? Ilmselt mitte, kuna Tallinna ja Riia vahel kurseerivad liinid läbisid Pärnut nagunii.
MIngi hetk sõitis ka Sebe sellist liini mis algas ja lõppes Pärnus ehk teisi sõnu buss väljus hommikul Tallinnast ja viska sildid Pärnus ümber ja jätkas marsruudil Pärnu Riia. Hetkel ei meenu miks seda liini oli vaja kelle välja söömiseks.... meenub et riburida läks mitme erifirma bussid lätti ...kaugliini luba Tallinast vist ei saadud aga Pärnust saadi siis kasutati sellist taktikat.
Olid veel Pärnu atpl liinid ..... Pärnu - Cēsis, Pärnu - Salacgrīva lisaks eelpool mainutud(Liin 8005.)
(28.05.2013 20:12)markot Kirjutas: [ -> ]Mul oli ka nagu meeles, et see oli ööbimisega Tallinna pargi buss, aga tundus praegu kuidagi uskumatuna.
Aga kas see oli kogu aeg nii, kas mingil ajal ei sõitnud Tartu ATP?
Ja siis 12.15 Tallinnast 732 oli ka Tallinna park? Aga 150 Tartust 10.30?
Mõlemad olid Tallinna Ülemiste pargi 4 kolonni omad. 150 hommikul väljus Tallinnast 6.00 Tartusse jõudis 9.10 ja tagasi teekond algas Tartust 10.30 ning Tallinnas oli 13.40. Olen seda ise ka sõitnud reisijana koos hilisema paarilisega edasi-tagasi.
732 Tallinnast 12.15 jõudis õhtul sama juhiga samal liinil tagasi Tallinna.Ööliini kohta ei mäleta,et oleks olnud vahepeal Tartu ATP käes aga mürki võtta ei julge.
Üldse oli minu teada ainult ekspress 724 jagatud Tallinna pargi ja Tartu ATP vahel ära.Ja vist olid ka ülejäänud 150-d Tartu ATP omad ainult hommikune Tallinnast väljumine oli Ülemiste pargi oma.
(28.05.2013 20:13)Incz Kirjutas: [ -> ]Kui suur oli nende busside kütuse varu, mis pidid tegema ülipikki otsi. Kas tangiti ka sihtpunktis, enne tagasisõitu või tehti sõit ühe tankimisega? Kas bussivahetused Tartus olid tingitud sellest, et kütust poleks piisanud?

Ikarussi paak oli 200jane mõnel oli 2 paaki peal ... tollal anti bussidele ka tankimis talonge. Tänu sellele sai vabalt tankida seal kus vaja oli.....
(28.05.2013 20:25)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]
(28.05.2013 20:12)markot Kirjutas: [ -> ]Mul oli ka nagu meeles, et see oli ööbimisega Tallinna pargi buss, aga tundus praegu kuidagi uskumatuna.
Aga kas see oli kogu aeg nii, kas mingil ajal ei sõitnud Tartu ATP?
Ja siis 12.15 Tallinnast 732 oli ka Tallinna park? Aga 150 Tartust 10.30?
Mõlemad olid Tallinna Ülemiste pargi 4 kolonni omad. 150 hommikul väljus Tallinnast 6.00 Tartusse jõudis 9.10 ja tagasi teekond algas Tartust 10.30 ning Tallinnas oli 13.40. Olen seda ise ka sõitnud reisijana koos hilisema paarilisega edasi-tagasi.
732 Tallinnast 12.15 jõudis õhtul sama juhiga samal liinil tagasi Tallinna.Ööliini kohta ei mäleta,et oleks olnud vahepeal Tartu ATP käes aga mürki võtta ei julge.
Üldse oli minu teada ainult ekspress 724 jagatud Tallinna pargi ja Tartu ATP vahel ära.Ja vist olid ka ülejäänud 150-d Tartu ATP omad ainult hommikune Tallinnast väljumine oli Ülemiste pargi oma.
732 jõudis Tartusse 16.50, aga sama liin tuli tagasi 14.50. Kui ta ööbima ei jäänud, siis pidi tagasi tulema liiniga 150 kell 20.00. Ja sellisel juhul oli ka liinil 150 Tallinnast 14.10 Tallinna buss, mis jäi Tartusse ööseks.
Siit järeldub, et Tartu bussid jõudsid Tallinna 8.40, 9.20, 9.30, 9.40, 10.30, 15.05, 17.30, 17.50, 18.10, 19.00 ja läksid tagasi 10.30, 12.00, 14.50, 15.45, 17.45, 18.30, 18.40, 19.25, 19.45, 20.55.
Kõik näib klappivat ja Käärikule sõitis, siis kui ainult järjestust vaadata, Värskast Tallinnasse tulnud buss.
Kui rääkida Nõukogude ajal Lätti orienteerunud Pärnu ATP liinidest, siis olid veel ka:

Pärnu-Kilingi-Nõmme-Jäärja-Valmiera
Pärnu-Ainazi-Limbazi-Cesis

Tollal küll tollipiire polnud, kuid riiklik administratiivpiir ületati ikkagi. Informeertumad teavad nagunii täpsemalt, aga ilmselt oli tegemist nn. tavaliinidega. Kas omaaegne Pärnu-Riia oli kiir või ekspress?

P.S. Nt. 1982. a. pidanud Valmiera bussipargile kuulunud eksperimentaalne PAZ 3205 ühendust Valmiera ja Pärnu vahel.
Oot-oot. 732 väljus hommikul Tallinnast 5.30 ja jõudis Tartusse 10.00 ja see peale lõunat Tartust 14.50 tagasiteele asuski. Seega see mis 16.50 Tartusse(väljumisega 12.15 Tallinnast) jõudis küllap see siis varahommikul 5.35 Tartust tagasiteele asuski sest mäletan,et 732 oli ühes tükis,seega vabandust,et segast ajasin ja 12.15 Tallinnast väljuva tagasituleku samale õhtule märkisin.Aga 150 Tallinnast 14.10 jään küll vastuse võlgu,et kas Tartu või Tallinna oma,millegipärast meeles,et Tartu oma küll aga läks hiljem tõesti Sebe kätte ja tollal Sebel veel Tartu osakonda vist polnud seega võis ju ka Tallinna oma olla.
Aga tekkis küsimus ühe teise liini kohalt,nimelt loen 1994 aasta plaanist 237 Rakvere-Tapa-Paide ja teenindajaks RAS Tarbus. Kuidas see võimalik on? Kas raamatus vedaja kohalt mingi trükiviga või sõitis midagist Tartust Paidesse ja sealt siis selle 237 Rakveresse?
(28.05.2013 20:13)Incz Kirjutas: [ -> ]Kui suur oli nende busside kütuse varu, mis pidid tegema ülipikki otsi. Kas tangiti ka sihtpunktis, enne tagasisõitu või tehti sõit ühe tankimisega? Kas bussivahetused Tartus olid tingitud sellest, et kütust poleks piisanud?
Ei ole ammu nende asjade peale mõelnud, aga nüüd tänu sellele arutelule tuli meelde, et Vene ajal pikkadel Rõuge ja Värska liinidel busse ei vahetatud, küll aga tihtipeale tangiti Tartus. Neil jäi Tartus 20-25 minutit aega ja Värska oma käis mõnikord bussijaamast pargis ära, Rõuge oma sõitis möödaminnes tankima.
Samas Tallinna pargi Saatse liini buss pani küll kohe otse edasi.
Need tähelepanekud on muidugi ainult mõne korra kohta, üldreeglit ma ei tea.
Lisaks meenus veel, et ainuke kord, kui sõitsin liiniga 101 Tartust Võru poole, ei vahetatud ka juhti. Tööpäev tuli siis vähemalt 15 tundi, miinus 3,5 tundi pause. See oli 1984.aastal, buss 991. Ega ma muidugi tolleaegseid töögraafikuid ei tea, ehk polnudki vahetust ette nähtud?
Ka 75 Misso pani Tartust ühe jutiga edasi,vahepeal tankimist polnud.
Aga sooviks selle ülal mainitud 237 kohta siis selgust saada.
(28.05.2013 21:05)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Oot-oot. 732 väljus hommikul Tallinnast 5.30 ja jõudis Tartusse 10.00 ja see peale lõunat Tartust 14.50 tagasiteele asuski. Seega see mis 16.50 Tartusse jõudis küllap see siis varahommikul 5.35 Tartust tagasiteele asuski sest mäletan,et 732 oli ühes tükis.Aga 150 Tallinnast 14.10 jään küll vastuse võlgu,et kas Tartu või Tallinna oma,millegipärast meeles,et Tartu oma küll aga läks hiljem tõesti Sebe kätte ja tollal Sebel veel Tartu osakonda vist polnud seega võis ju ka Tallinna oma olla.
Aga tekkis küsimus ühe teise liini kohalt,nimelt loen 1994 aasta plaanist 237 Rakvere-Tapa-Paide ja teenindajaks RAS Tarbus. Kuidas see võimalik on? Kas raamatus vedaja kohalt mingi trükiviga või sõitis midagist Tartust Paidesse ja sealt siis selle 237 Rakveresse?

Kui 732 oli täielikult Tallinna käes, siis ülejäänud liinid peavad olema nii, nagu ma kirjutasin. 150 14.10 Tallinnast pidi ka Tallinna oma olema, muidu ei lähe klappima.

(28.05.2013 21:16)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Ka 75 Misso pani Tartust ühe jutiga edasi,vahepeal tankimist polnud.
Aga sooviks selle ülal mainitud 237 kohta siis selgust saada.

See peab kindlasti trükiviga olema.
Ok. Võib küll sobida 150 kohalt. Aga 732 oli siis sedasi,et Tallinnast 5.30-10.00 saabus Tartusse ja tagasiteele asus Tartust 14.50-19.30 saabumine Tallinna ja öine vahetus oli Tallinnast 12.15-16.50 saabus Tartusse ja tagasiteele järgmisel varahommikul Tartust 5.35-10.05 saabumisega Tallinna.
See,et märkisin 12.15 Tallinnast väljumise tagasi tuleku samale õhtule oli minu viga.
Jah sobib küll 150 kohalt,et Tallinnast 14.10-17.25 Tartusse saabumine ja tagasiteele Tartust 19.55-23.10 saabumisega Tallinna.
Aga tekkis 150 kohalt see küsimus,et Tallinnast oli iga päev väljumine 21.00 mis saabus Tartusse 0.05 aga Tartust väljus ainult R;L;P 14.55 mis siis Tallinna jõudis 18.10. Kuidas sellega on ja see vist küll Tartu ATP oma?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Tagasiside URL