Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Endised ühistranspordiliinid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
(09.07.2012 13:23)mustninja Kirjutas: [ -> ]
(08.07.2012 12:10)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Pean väikese õienduse tegema.Voodis mõtlen ja mõtlen aga rahu ei saa et mis sotid selle 67 liiniga ikkagi olid ja meelde tuli et 67liin tallinn-pärnu-nuia kuulus raudselt Eesti bussile.Liinil sõitis kindel koosseis,tuli meelde et ühe korra ikka olen reservist seda liini sõitnud.
Kindlate koosseisude liinid olid:
52 Pärnu-jaagupi(sõitis ik 260.27,gar. num.39....millegagi,kui Aarel on mootori ajastust üles märgitud selle mudeli garaazinumbrid ja ta need välja tooks,tuleks ehk meelde see õige buss)
67 nuia(buss ei tule meelde)
79 laekvere(buss ei tule meelde)
98 kuremäe(buss ei tule meelde)
705 luidja(3472 ja 3473)
718 põltsamaa(kas 3428 või 3429)
731 paide ööliin(buss ei tule meelde)
735 vändra ööliin(buss ei tule meelde)
740 koeru(buss ei tule meelde)
ühte neist mis meelde ei tulnud sõitis kas 3428 või 3429
Väiksema pundi käes oli ka 700 kuressaare liin(bussideks 3420,3460-3466 vahemikust 3-4 bussi)
need olid kindlate koosseisude liinid mis praegu esimese hooga meelde tulevad.

Paide liinid 731, 739 ja 742 olid minu mäletamist mööda Paide meeste käes ja seal oligi u 4 bussi, mis roteerusid mingi aja tagant.
Sama teema oli Haapsalu liinidega.
(08.07.2012 12:19)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Eesti bussi liinid:41,51,52,55,56,60,61,63,64,66,67,69,71,72,75,79,80,81,88,89,92,97,98,99, 700,701,705,706,707?,712,713,716?,717,718,719,729,730,731,732,733,734?,735,737?,​739,740,742,743?.

Millalgi 97-98 oli Eesti Bussil ka liin nr 54. Tekkis see siis, kui 56 liini kaks väljumist (hommikune ja lõunane Tallinnast; lõunane ja õhtune Virtsust) kiirliiniks tehti. Eksisteeris umbes aasta, siis pandi kinni.
Ja 53 Põlvasse oli ka Eesti Buss.

Paided ja Haapsalud olid jah ühe pundi meeste käes.Ajasin segamini see mis hommikul Tallinna tuli 7.45-8.00 paiku oli Haapsalu oma(vist 734) mitte 700 kuressaare.Ei olnud meeleski enam et Haapsalu ühe pundi käes oli.Tean et 700 liin oli kindla pundi käes sellest tuligi segamini ajamine,kuna seda hommikust liini nii palju sai nähtud ja seal kogu aeg ühed-samad bussid.Meil olid üldse paljud liinid kindlate busside teenindada või siis kindla pundi käes.
53 oli jah Eesti bussi oma, jäi kahe silma vahele,ka 54 liin peab paika.
(07.07.2012 22:21)Mister X Kirjutas: [ -> ]Staažikamad kodanikud võiksid rääkida paljudest maa- ja kaugliinidest, mida teenindas Pärnu ATP oma kõrgajal ja mis hakkasid 90. aastatel vaikselt kaduma. Eks neid jõuab tasapisi üles tähendada, aga hetkel on leiuks 28.02.1997 PP-s ilmunud loetelu 7 liinist, mille tellimise lõpetas maavalitsus ATP-lt alates 5.03.1997:

Nr 354 Pärnu-Nuia (Kas Pärnu meeste liin Tallinn-Märjamaa-Pärnu-K.Nuia sündis pikendusena Nuiasse umbes sel ajal või on varasema/hilisema ajalooga?)
Ei kahtle Mister X'i poolt välja toodud andmetes, aga liin 354 Pärnu-Nuia eksisteeris ka sellel sajandil. Tõestusmaterjali ka:
http://web.archive.org/web/2003052502391...r=0&bj=354
Siin on siis sõiduplaan seisuga mai 2003 ning nagu näha on seal kirjas, et sõiduplaan on kehtiv alates 01.05.2000, kas see võib siis olla liini taas avamise aeg? Sulgemise kohta niipalju, et enda andmetes olen sulgemis kuupäevaks märkinud 01.09.2005, kust ma aga sellise daatumi saanud olen, see kahjuks ei meenu, kuid päris lambist ma neid ise ka välja ei mõtle.
Asine probleemipüstitus. Sama artikli lõpposas on märge, et liinide doteerimise lõpetamine maavalitsuse poolt ei tähenda tingimata liini sulgemist. Nimelt vihjati võimalusele, et ATP katab suletavad liinid oma eelarvest. Aga kasutades kord klassikaks saanud Kärpuki lauset, siis bussipark ei tegele kommunismi ehitamisega. Võimalik et liin oli mõnda aega "varjusurmas" ja avati hiljemalt aastaks 2000 uuesti. Mis seal pattu salata - ise sel ajal kaustik käes, silmad lahti, liininumbreid ei jälginud. Amatöörlik huvi on olnud üldisem.
Lisaksin siia loetelu Pärnu ATP poolt teenindatud maaliinidest seisuga 1.03.1998. Andmed pärinevad samal aastal trükitud brošüürist "AS Pärnu ATP maakonnaliinide sõiduplaan." Mõned kommentaarid ja küsimused on nimestiku lõpus.


HAAPSALU mnt

44 Pärnu-Lavassaare (Sauga kaudu)
44 Pärnu Lavassaare (Audru kaudu)
52 Pärnu-Kihlepa-Soomra
344 Pärnu-Tõstamaa-Tõhela-Kiraste
348 Pärnu-Koonga-P.Jaagupi-Rogense

TALLINNA mnt

45 Pärnu-Lepplaane-Suigu-Tabria
367 Pärnu-P.Jaagupi-Koonga-Lihula
47 Lõpe-Koonga-P.Jaagupi-Pärnu
48 Pärnu-Are-Murru-Tootsi

RIIA mnt

332 Pärnu-Häädemeeste-Massiaru
334 Pärnu-Häädemeeste-Ikla
336 Pärnu-Tõitoja-K.Nõmme-Punapargi
338 Pärnu-Soometsa-Häädemeeste-K.Nõmme
345 Pärnu-K.Nõmme-Tõlla-Kanaküla
335 Pärnu-Tõitoja-Massiaru

PAIDE mnt

53 Pärnu-Vaskrääma-Surju-Kikepera
323 Pärnu-Tori-Vihtra-Vändra
339 Pärnu-Kaansoo
341 Kullimaa-Vändra-Pärnu
351 Pärnu-Vändra-Suurejõe-Kaansoo


Millise loogika alusel kujundati Pärnu maakonnaliinide nr-id? Leidub nii kahe kui kolmekohalisi. Siin foorumis on mainitud, et Pärnu rajoon sai Nõukogude ajal nr-id vahemikus 320-369. Ilmselt on need kahekohalised siis EV aegsed leidused. Huvitava loogika järgi on maakondlikuks liiniks loetud nt läbi P.-Jaagupi Lihulasse käivat liini, aga mitte nt Pärnu-Lõpe-Lihula liini.
(09.07.2012 22:48)ziepniekkalns Kirjutas: [ -> ]
(07.07.2012 22:21)Mister X Kirjutas: [ -> ]Staažikamad kodanikud võiksid rääkida paljudest maa- ja kaugliinidest, mida teenindas Pärnu ATP oma kõrgajal ja mis hakkasid 90. aastatel vaikselt kaduma. Eks neid jõuab tasapisi üles tähendada, aga hetkel on leiuks 28.02.1997 PP-s ilmunud loetelu 7 liinist, mille tellimise lõpetas maavalitsus ATP-lt alates 5.03.1997:

Nr 354 Pärnu-Nuia (Kas Pärnu meeste liin Tallinn-Märjamaa-Pärnu-K.Nuia sündis pikendusena Nuiasse umbes sel ajal või on varasema/hilisema ajalooga?)
Ei kahtle Mister X'i poolt välja toodud andmetes, aga liin 354 Pärnu-Nuia eksisteeris ka sellel sajandil. Tõestusmaterjali ka:
http://web.archive.org/web/2003052502391...r=0&bj=354
Siin on siis sõiduplaan seisuga mai 2003 ning nagu näha on seal kirjas, et sõiduplaan on kehtiv alates 01.05.2000, kas see võib siis olla liini taas avamise aeg? Sulgemise kohta niipalju, et enda andmetes olen sulgemis kuupäevaks märkinud 01.09.2005, kust ma aga sellise daatumi saanud olen, see kahjuks ei meenu, kuid päris lambist ma neid ise ka välja ei mõtle.
Pärnu Nuiat teenindasid ennem selle sulgemist Vigala mehed...
Nuia - Tallinn - Nuia saadi Eesti bussi lagunemisel (Taanlane) Algselt oli see öökorteriga kuniks leiti kohalikud mehed.....(tulid algselt üle kaks eesti bussi meest Pets ja .....)
Samasse aega võib panna ka Pärnu - Kanaküla - Viljandi mis ennem lõppu pikendati Tartuni

367 Pärnu-P.Jaagupi-Koonga-Lihula ... Ei käi enam Lihulasse vaid lõpetab Lõpega oma sõidu, nagu lühenes Virtsu liin.
Linnas oli ka Sindil Express buss nr 41 mis tegi Sindist Pärnu sõites ainult mõned peatused ja kusagil 80 keskpaiku oli kasutuses
Hetkel rohkem nagu............ tagantjärgi lugemisega ei meenu
(07.07.2012 23:13)6631 Kirjutas: [ -> ]Aastaist 1957-1962 on andmed, et Pärnusse käis liin nr. 41, tegi 3 reisi päevas (kaks Ik-55 brigaad ja ühe ZIS-127 brigaad). Siis 1971 on 41. liin juba Värska ja Pärnusse sõitsid 76 ning 87. Mõlemad olid kiirliinid ja ma enam tõesti ei mäleta, mis neil vahet oli. Kas võis nii olla, et algul käis 87 Balti jaamast ja 76 bussijaamast? Või vastupidi? 1980-ndail käisid vist nii 76 kui 87 juba Balti jaamast? Muid Pärnu liine tollal Tallinna bussipargil ei olnud.

1959 sõiduplaanis on 4 väljumist liinil 41 Tallinn - Pärnu, neist kahel väljumisel on märgitud, et teenindab kiirautobuss ZIL-127 (tolleaegne kirjapilt). ZILil oli 2 vahepeatust, sõiduaeg 2.45, tavalisel liinil oli 32 peatust, sõiduaeg 4.00.
1962 avati ka 67 Tallinn - Pärnu - Mõisaküla, samuti ZISi liin.
1962 oli juba 3 ZISi väljumist.
Veel mõningaid ajalooliseid kaugliine:
1959 70 Tallinn - Tõrva (ZIS-127)
1960 125 Tartu - Assikvere. See on küll eriti ajalooline liin, et vaatama bussiparkide ja omanike ja riigikordade vahetustele ja kütusekriisidele on sellesse täiesti x-kohta buss sõitnud järjepidevalt üle 50 aasta.
1963 427 Valga - Põltsamaa
458 Paide - Kauksi
1965 160 Tartu - Kunda
43 Tallinn - Puka
460 Umbusi - Tallinn
1966
266 Võru - Põltsamaa
200 Tallinn - Orava
411 Viljandi - Võru -Värska
1970
170A Tartu - Salla
1971
123 Valga - Narva-Jõesuu
410 Viljandi - Tallinn - Kehra
1974
257 Võru- Värska - Kulje - Krasnaja Gorka
Huvitavamaid Pärnu ATP poolt teenindatud liine seisuga 1.06.1979. Vajadusel saab täpsustada kellaaegu ja väiksemaid peatuseid.

322 Pärnu-Varbla-Paatsalu-Lihula-Tallinn (paaris kuupäevadel)
322 Pärnu-Varbla-Paadrema-Lihula Tallinn (paarituil kuupäevadel)
327 Pärnu-Tõrva-Jõgeveste-Tartu (kiirliin)
329 Pärnu-Vigala
330 Pärnu-Kaelase-Valgu-Päärdu
333 Pärnu-Tallinn (Pärnu-P.-Jaagupi-Lemmiku-Tallinn)
334 Pärnu-Häädemeeste-Ainaži
336 Pärnu-Tõitoja-K.-Nõmme-Tuuliku
337 Pärnu-Tõrva-Valga
340 Pärnu-A.-Paluoja
346/358 Ainaži-Pärnu-Tallinn (ilmselt juba räägitud bussivahetusega Pärnus, Pärnust edasi ekspress läbi Balti jaama)
347 Pärnu-Vändra-Viljandi-Tartu (NB! tavaliin)
348 Pärnu-Paide-Rakvere-K.-Järve-Jõhvi (NB! tavaliin)
349 Pärnu-Vändra-Aluste-Tallinn
352 Pärnu-Mustvee
353 Pärnu-Tallinn (Pärnu-P.-Jaagupi-Märjamaa-Tallinn; kiirliin)
354 Pärnu-Nuia
355 Pärnu-P.-Jaagupi-Märjamaa-Tallinn (ei tava- ega kiirliin)
356 Pärnu-Muusika-Tallinn (läbi P.-Jaagupi, Märjamaa ja Balti jaama)
357 Pärnu-Tallinn (ekspress, osad väljumised sanatoorium Estoniast ja Balti jaamast)
358 Pärnu-Tartu (Pärnu-K.Nõmme-Tihemetsa-Tõrva-Tartu; kiirliin)
362 Pärnu-Vändra-Järvakandi-Tallinn (ei tava- ega kiirliin)
363 Pärnu-Paide
366 Pärnu-Kanaküla-Viljandi (läbi K-Nõmme, Kanaküla, Kõpu ja Tamme; kiirliin)
369 Pärnu-K.-Nõmme-Kanaküla-Viljandi

lisaks 359 Pärnu-Valmiera ja 360 Pärnu-Cesis Pärnu ATP poolt?

Seisuga 16.06.1973 eksisteeris kiirliin 368 Pärnu-Valga-Võru-Pihkva. Hilisemates trükistes seda enam ei kohta.
Kõik need liinid kadunukesed kuskil peanb olema Pärnu-Virtsu Kingisepa.(Kuresaare)
Pärnu ATP teenindas eraldi Saaremaa liini? Huvitav!
Ma olen suvel neist liinidest mingis teemas kirjutanud, aga võin uuesti täpsustada, et 359 ja 360 olid ka Pärnu ATP liinid, eraldi liin oli Pärnust Saaremaale ja Pärnu - Pihkva oli käigus ühe hooaja.
(26.09.2013 11:29)markot Kirjutas: [ -> ]Ma olen suvel neist liinidest mingis teemas kirjutanud, aga võin uuesti täpsustada, et 359 ja 360 olid ka Pärnu ATP liinid, eraldi liin oli Pärnust Saaremaale ja Pärnu - Pihkva oli käigus ühe hooaja.
Ise kah liiniga 360 edasi tagasi sõitnud...
Siinpoolsed vabandused. Tõsi, kui liin 364 (kiir) Pärnu-Lihula-Virtsu-Kuivastu-Kingissepa eksisteerib nt. 1988. a, sõiduplaanis, siis 1983 a. plaanis seda veel ei ole. Seega on valed ka minu mälestused eraldi Pärnu-Virtsu ekspessist, mis vist oligi eelmainitud liin. See töötas veel 1995. a. septembris, millel vähemalt korra sõitis sinivalge Ikarus 260.75 - vahetult enne viimaste kaugliini Ikaruste kaotamist Pärnu ATP-st. Seda ei oska ütelda, millal liin päriselt kaotati.
364 ja 520 (Kingissepa - Pärnu) alustasid mõlemad juunist 1974. 1983 plaanis pole neid seetõttu, et alates 1977 ei sõitnud bussid enam üle ja liinid tehti pooleks.
Kui rääkida veel Pärnuga seonduvatest kunagistest ühistranspordiliinidest, siis ei saa jätta märkimata üsna tihedat liinitaksode võrku, mis tänapäeva vaatevinklist tundub päris üllatav.

Pärnu-Haapsalu
Pärnu-Tallinn
Pärnu-Sindi
Pärnu-P.-Jaagupi
Pärnu-Pärnu sovhoos
Pärnu-Audru (osad tiirud Karusloomakasvanduseni)

Liinitaksod väljusid, v.a. Haapsallu ja Tallinna väljunud, Aia tn. hotell Pärnu eest. Vahepeatusi tehti vastavalt sõitjate soovile.
Veel mõned Pärnust:
- Häädemeeste
- Tõstamaa
- Käära teerist
- Kaansoo

Ja Lõuna-Eestist:

Valga - Antsla
Valga - Pikasilla
Viljandi - Virtsu
Kuskil jäi mulle kõrva taha kunagi info, et üks Tallinn - Peterburi liinidest käis 1980ndates Paidest läbi.
Kas oli see tõesti nii, või nägin seda unenäos?
On kellegil infot selle liini kohta?
99,99% tõenäosusega Paidest pole läbi käinud. Mul pole küll sajaprotsendilisi andmeid 1980.aasta teise poole mõne liini paarikuisest ajutisest muutusest, aga ehk keegi targem teab täpsemalt.
Endistest liinidest küsiks ise Tallinn - Palanga (või Klaipeda) kohta. Avati kas 1985 või 1986 juunis, aga eluiga jäi küllalt lühikeseks.
Tallinn-Peterburi liine pole mitte kunagi Paidest läbi käinud. Seda võib mitte 99,99% vaid lausa 100% väita.
Äkki mõtleb austet Koldre hoopis 987 Pärnu-Peterburi liini? Oli Paides 12.00 suunaga Piiterisse ja 17.35 suunaga Pärnusse. Variant kah 980 Pärnu-Peterburi mis oli Paides 20.05 Piiteri suunal ja 6.35 Pärnu suunal.
Rahvusvahelistest liinidest ainsana väljus mõõda Tartu maanteed linnast 750 Tallinn-Pihkva-Novgorod. Kas ta Paidest läbi läks siis siin jään vastuse võlgu.
Tallinn-Klaipeda liin oli 743 ja väljus Tallinnast 19.05 ja Klapiedast 19.10 ning saabumised mõlemasse otsa 7.20. Oli käigus veel 1988 aastalgi.
Edit. Minu 1986 aasta sõiduplaanis 743 Klaipeda kirjas pole! Seega kas avati 1986 teises pooles või 1987 aastal.
(08.07.2014 16:34)lauri3885 Kirjutas: [ -> ]Tallinn-Klaipeda liin oli 743 ja väljus Tallinnast 19.05 ja Klapiedast 19.10 ning saabumised mõlemasse otsa 7.20. Oli käigus veel 1988 aastalgi.
Edit. Minu 1986 aasta sõiduplaanis 743 Klaipeda kirjas pole! Seega kas avati 1986 teises pooles või 1987 aastal.
Tallinn-Klaipeda sõitis veel 2006. aastal.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
Tagasiside URL