Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Endised ühistranspordiliinid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
Tallinnast ja Pärnust hetkeks hüpe ida poole - Narva ja Jaanilinna linnaliinide kaart 1986. aasta seisuga.
[Pilt: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g...alNumber=3]
Nüüdseks Jaanilinnas käigus kaks 21. liini bussid Parussinkast Aedlinna.
Kas Pärnus on üldse kunagi eksisteerinud eskpressliine? Minu teada mitte... Liin nr 40 oli ja on üks suurimaid olemasolevaid liininumbreid, sellest edasi tuleb vaid Sauga aleviku ja kesklinna vahel ühendust pidav nr 57. See 40 on üldse üks imelik number nagu 57, sest enne 40 ja 57 on ju liinide osas tükk tühja maad.

Kunagi eksisteerisid Pärnus ka linnaliinid nr 9; 14a ja 18a (tänaseks nr 8). Pärast GoBusi 2007. aasta algul toimunud "eksperimenti" kärbiti paljude liinide pikkusi ja sõiduaegu - seda reisijate mugavuse kahjuks.
Mingil perioodil Ikaruste aegu oli liin 40 ametlikult linnaliin. Isegi numbrid olid punasel taustal.
Praegu on minu arust 40 just kõige väiksem liininumber, võttes arvesse, et see on maakonnaliin.
Nr 40 oli küll kunagi punasel taustal, kuid hilem muutus selle taust siniseks. Samas olid kõik Pärnu ATP teenindatavad maaliiinid rohelise numbritaustaga - nii polnud 40 enam otseselt linna- ega maaliin. Pigem midagi linnalähiliini meenutavat. Siiski kehtis liinidel nr 40 ja 57 linnaliinidest erinev piletisüsteem.

Väga heitlik on olnud liini nr 57 saatus. Kas keegi informeeritumatest foorumlastest teab selle liini asutamisaastat? Igatahes kuulus see liin aastaid Pärnu ATP teenindussfääri, siis hakkas samal marsruudil kurseerima firma Skorpion P.J. Pärast Skorpioni loojangut omastas liini vahepeal gigandiks muutunud GoBus. Alates 01.01.2009 kuuluvad liinid nr 40 ning 57 MTG AS Pärnule.
(02.03.2009 21:41)Mister X Kirjutas: [ -> ]Nr 40 oli küll kunagi punasel taustal, kuid hilem muutus selle taust siniseks. Samas olid kõik Pärnu ATP teenindatavad maaliiinid rohelise numbritaustaga - nii polnud 40 enam otseselt linna- ega maaliin. Pigem midagi linnalähiliini meenutavat. Siiski kehtis liinidel nr 40 ja 57 linnaliinidest erinev piletisüsteem.

Väga heitlik on olnud liini nr 57 saatus. Kas keegi informeeritumatest foorumlastest teab selle liini asutamisaastat? Igatahes kuulus see liin aastaid Pärnu ATP teenindussfääri, siis hakkas samal marsruudil kurseerima firma Skorpion P.J. Pärast Skorpioni loojangut omastas liini vahepeal gigandiks muutunud GoBus. Alates 01.01.2009 kuuluvad liinid nr 40 ning 57 MTG AS Pärnule.
Siinkohal tekkis küsimus, et huvitav kas pole Tallinnale sarnaselt Pärnus miskeid kaustikuid, kus on käskkirjadega paika pandud kõik liinimuudatused läbi aegade? Igatahes mina oleks huvitatud nendest küll!
Kas kunagi on Tallinnas liin nr 22 läbinud Nurmenuku ja Kaja peatusi? Sest nendes peatustes on peatusesiltidel näha äratõmmatud 22 numbreid. Ja kui ma ei eksi, siis Kullerkupu peatuses ka nii oli.
Peatusesilte on tõstetud ümber. Hoolikal lugemisel võib alt paista peatuspaik, kus silt varem asetsenud on. Marja peatuse Mustamäe suunaline peatusesilt on näiteks varem hoopiski Poskas 81. bussiliini peatus olnud.
Need sinised peatusesildid võib-olla tõesti, aga neid valgeid ruudulisi asju, kus iga ruudu sees liininumber - neid ju pole tõstetud ümber.
(31.07.2009 20:01)Heini Kirjutas: [ -> ]Kas kunagi on Tallinnas liin nr 22 läbinud Nurmenuku ja Kaja peatusi? Sest nendes peatustes on peatusesiltidel näha äratõmmatud 22 numbreid. Ja kui ma ei eksi, siis Kullerkupu peatuses ka nii oli.
Tolle 22 liinisilt olemas JJ.
(31.07.2009 20:01)Heini Kirjutas: [ -> ]Kas kunagi on Tallinnas liin nr 22 läbinud Nurmenuku ja Kaja peatusi? Sest nendes peatustes on peatusesiltidel näha äratõmmatud 22 numbreid. Ja kui ma ei eksi, siis Kullerkupu peatuses ka nii oli.

1999 aastal suvel 22. liin töötas marsruudi: Kadaka - Väike-Õismäe - Kakumäe
(02.03.2009 11:52)Mister X Kirjutas: [ -> ]Kas Pärnus on üldse kunagi eksisteerinud eskpressliine?
Express nr 20 käis 1971 suvel Kaubajaamast linna. Ilmselt tegi vaid paar otsa päevas, kui rong tuli. Nr 15 poleks üksi rongijagu vene suvitajaid ära mahutanud. Sai uhiuue DP1 nr 465-ga sõidetud 31.07, nädal peale rongiliikluse algust, bussiks 1968. aasta Ikarus 620, suurte patsidega konduktor oli peal. Ja ka kod. 6631 viibis samas bussis, ema süles. Ei tea, kas mäletab
(06.08.2009 20:15)Martin256 Kirjutas: [ -> ]
(02.03.2009 11:52)Mister X Kirjutas: [ -> ]Kas Pärnus on üldse kunagi eksisteerinud eskpressliine?
Express nr 20 käis 1971 suvel Kaubajaamast linna. vene suvitajaid ära mahutanud. Sai uhiuue DP1 nr 465-ga sõidetud 31.07, nädal peale rongiliikluse algust, bussiks 1968. aasta Ikarus 620, suurte patsidega konduktor oli peal. Ja ka kod. 6631 viibis samas bussis, ema süles. Ei tea, kas mäletabIlmselt tegi vaid paar otsa päevas, kui rong tuli. Nr 15 poleks üksi rongijagu
Aitäh info eest, seda fakti pole suutnud meenutada ka staažikad veteranid (või pole ma osanud küsida).
P.S. üks pilt ka raudtee avamisest: http://gallery.balticrailpics.net/displa...?pos=-7086
(02.03.2009 11:52)Mister X Kirjutas: [ -> ]... Kunagi eksisteerisid Pärnus ka linnaliinid nr 9; 14a ja 18a (tänaseks nr 8). Pärast GoBusi 2007. aasta algul toimunud "eksperimenti" kärbiti paljude liinide pikkusi ja sõiduaegu - seda reisijate mugavuse kahjuks.
9 kadus tõesti ära, seda peaks Raekülas asendama 14 (Papiniidu ja Mere peatustest on linna poole sõitmisega probleeme, 5 käib alates kesklinnast, aga see-eest 2X tunnis), 14A muutus vahepeal 22-ks, peale 2007 a. reforme käib 14 nii haigla juurde kui ka Vana-Savisse (ex Varteko), 8 graafikut teavad need, kellel seda liini tõeliselt tarvis on.
OT, aga Pärnu bussijuhtidele esitatakse kõige sagedamini küsimust: Kas haigla juurde saab? (sõltumata liinist).
Staažikamad kodanikud võiksid rääkida paljudest maa- ja kaugliinidest, mida teenindas Pärnu ATP oma kõrgajal ja mis hakkasid 90. aastatel vaikselt kaduma. Eks neid jõuab tasapisi üles tähendada, aga hetkel on leiuks 28.02.1997 PP-s ilmunud loetelu 7 liinist, mille tellimise lõpetas maavalitsus ATP-lt alates 5.03.1997:

Nr 49 Pärnu-Tammiste-Tootsi
Nr 320 Pärnu-Mihkli-Lihula
Nr 330 Pärnu-Valgu
Nr 342 Pärnu-Tõstamaa (sulgemine seotud ilmselt SKORPION P.J.tegevusega)
Nr 345 Pärnu-Kanaküla
Nr 354 Pärnu-Nuia (Kas Pärnu meeste liin Tallinn-Märjamaa-Pärnu-K.Nuia sündis pikendusena Nuiasse umbes sel ajal või on varasema/hilisema ajalooga?)
Nii 354 Pärnu- Nuia, kui ka 67 Tallinn- Pärnu- Nuia olid juba 60ndatel olemas.
67 lühendati vahepeal üsna pikaks ajaks Abjani.
Üks Pärnu ATP tolleaegne liin oli ka 346/358 Tallinn- Ainaži (algul Ikla), suleti umbes 30 aastat tagasi.
Uus küsimus kohe otsa. See vist rohkem ksf laurile, kes jagab Mootori "biiti". Kas bussiettevõte Mootor teenindas Tallinn-Pärnu-Tallinn liini (ainult) ekspressina ja kas tuleb peast mõni liininr? Bussiks vist reeglina Ikarus 250 (või ka 256?), hilisematel aastatel ehk mõni läänekas. 1997. aastal Eesti-sisestel kaugliinidel majandamise üle võtnud Eesti Bussil ühtegi liini Pärnusse ei käinud. Pärnule kõige lähem vist Vändrani ja seejuures üpris "pentsikul" kujul: nr 735 Tallinn-Kohila-Rapla-Vändra
Vastan ka natuke.
Ekspress oli 76. Ka 67 oli 90ndate keskel Mootori liin. 77 oli Reisisadam- Pärnu. 87 Tallinn- Märjamaa- P-Jaagupi- Pärnu.
(07.07.2012 22:45)Mister X Kirjutas: [ -> ]Uus küsimus kohe otsa. See vist rohkem ksf laurile, kes jagab Mootori "biiti". Kas bussiettevõte Mootor teenindas Tallinn-Pärnu-Tallinn liini (ainult) ekspressina ja kas tuleb peast mõni liininr? Bussiks vist reeglina Ikarus 250 (või ka 256?), hilisematel aastatel ehk mõni läänekas. 1997. aastal Eesti-sisestel kaugliinidel majandamise üle võtnud Eesti Bussil ühtegi liini Pärnusse ei käinud. Pärnule kõige lähem vist Vändrani ja seejuures üpris "pentsikul" kujul: nr 735 Tallinn-Kohila-Rapla-Vändra

76 Tallinn-Pärnu(ekspress)ikarus 250
87 Tallinn-Märjamaa-Pärnu-Jaagupi-Pärnu(kiir)ikarus 256
Need tulevad esimese hooga meelde.
"Mootori" Pärnuga seonduvad liinid olid järgmised
40 Tallinn-Pärnu-Riia(kiir)ikarus 250
67 Tallinn-Pärnu-Abja-Nuia(kiir)ikarus 250
77 Tallinn-Pärnu(ekspress)ikarus 250 või 256(ei mäleta enam kuna liin eksisteeris lühikest aega)
Liinid 67,76 ja 87 läksid üle "Sebele" ja 40 "Mootorreiside A/S-le. Edit. 67 liini puhul ei ole kindel et "Sebele" läks,see vist oli ikka Eesti Bussi oma või läks siis teistest hiljem "Sebele". Ise igatahes seda liini sõitnud ei ole.
Eesti bussi omadest Pärnule kõige lähemale oli 52 Tallinn-Märjamaa-Pärnu-jaagupi ja seda liini korduvalt sõitnud eriti just reservist.Muidu sõitis seda liini ikarus 260.27
Aastaist 1957-1962 on andmed, et Pärnusse käis liin nr. 41, tegi 3 reisi päevas (kaks Ik-55 brigaad ja ühe ZIS-127 brigaad). Siis 1971 on 41. liin juba Värska ja Pärnusse sõitsid 76 ning 87. Mõlemad olid kiirliinid ja ma enam tõesti ei mäleta, mis neil vahet oli. Kas võis nii olla, et algul käis 87 Balti jaamast ja 76 bussijaamast? Või vastupidi? 1980-ndail käisid vist nii 76 kui 87 juba Balti jaamast? Muid Pärnu liine tollal Tallinna bussipargil ei olnud.
(07.07.2012 23:13)6631 Kirjutas: [ -> ]Aastaist 1957-1962 on andmed, et Pärnusse käis liin nr. 41, tegi 3 reisi päevas (kaks Ik-55 brigaad ja ühe ZIS-127 brigaad). Siis 1971 on 41. liin juba Värska ja Pärnusse sõitsid 76 ning 87. Mõlemad olid kiirliinid ja ma enam tõesti ei mäleta, mis neil vahet oli. Kas võis nii olla, et algul käis 87 Balti jaamast ja 76 bussijaamast? Või vastupidi? 1980-ndail käisid vist nii 76 kui 87 juba Balti jaamast? Muid Pärnu liine tollal Tallinna bussipargil ei olnud.

76 oli kindlalt Ekspress ja väljus tõesti Baltijaamast koos 87 liiniga.Selle koha pealt kus väljub näiteks 126 Lohusalu liin praegu ja 288 Pirita-Maardu liin.
Lehti: 1 2 3 4 5 6
Tagasiside URL