Kommentaare ma ei lugenud, aga mis artiklisse puutub, siis:
- esiteks, see on pärit aprillist 2008;
- teiseks, võrreldes Peterburiga on meil asi tõesti ilus, isegi väga.
Seda küll, et niipalju kui artiklis abilinnapeale sõna antakse, ajab too tüüpilist udujuttu.
Peterburi trammid jaanuaris 2009:
http://kaspar.yhistransport.eu/main.php?g2_itemId=1442
2000-ndate allakäik näib olevat mõneks ajaks peatunud. Erilise hoo sai langus aastail 2004-2006, kui likvideeriti pea kõik trammiteed kesklinnas, ka aasta või paar tagasi korralikult remonditud, ja pandi kinni (või degradeeriti seisuplatsideks) 10 depoost 4. Kohalikus trammitehases valmisid 2007. aastal veel viimased 1960-ndate keskel konstrueeritud "Akvaariumi" LM-68 edasiarendused (LM-99A). Nüüd on tehas asunud tootma kaasaegseid mudeleid LVS-2005 ja LM-2008, trammiteede likvideerimine on peatunud ja kaks magistraali (Prospekt Prosvestšenija /Hariduse/ ja Bukaresti tänav) peaaegu et kiirtrammi mõõdus rekonstrueeritud.
Luban kasutada seda Ikaruse pilti, mida tegin ma Velikii-Novgorodis see aasta
Ei ole Berliin ega Hamburg, vaid Essen. Ja see on tegelikult trollibuss, täpsemini duobuss. Kesklinnas sõitis ta maa all trammitunnelis, kus platvormid olid vasakul pool. Kahjuks pandi see süsteem kinni, kõik 20 trolli müüdi Venemaale, kus nad Moskva ümbruses bussidena tööle hakkasid.
Möödunud nädalavahetusel nautis Moskva oma kõige esimese T3-tüüpi Tatra taasilmumist tänavatele:
http://transphoto.ru/vehicle/105211/
Vagun on tegelikult koopia 1963.aastal käikuantud vagunist, aga siiski....näeb välja täpselt selline, nagu need esimesed vagunid 46 aastat tagasi olid! Kusjuures see pole Moska ühistranspordi muuseumis päris esimene Tatra, neil on seal ka T2 aastast 1960
http://transphoto.ru/vehicle/3273/ , veel üks kaheukseline T3 aastast 1971
http://transphoto.ru/vehicle/82221/ ja ridamisi tehnilisi vaguneid samast tüübist. Ja muidugi terve hulk teisigi vaguneid eelmisest sajandist.
Seda kõike vaadates meenub, et ka Tallinna esimene Tatra T4 on veel alles, seisab Pärnu mnt. depoo tupikus ja ...... vajub ilmselt varsti sinna ka kokku, sest roosteuss teeb oma töö, kui selle vastu kohe midagi ette ei võeta
Siinkohal küsikski, et mida on teinud meie linnaisad meie esimese Tatra-vaguni säilitamiseks tulevatele põlvedele?
Muidu käiakse küll ülima hea meelega idanaabritel külas, sealne valitsuspartei on koguni sõsarparteiks kuulutatud ja jälgitakse kiivalt, et mida Moskva teeb või arvab, aga küsimuses, milles tõesti naabreid jäljendada, siin ei midagi....
Ja ärge hakakegi lalisema, et raha ei jätku ka muu veeremi remondiks, sest on olnud ju ka paremaid aastaid, kui viimane ja see vagun seisab seal vihma ning tuule käes juba 6 aastat. Isegi selle peale pole tuldud, et vagun näiteks kasvõi Koplis katuse alla veeretada, saaks vähemalt vihmagi käest ära.
homo suhted trolli katusel?
Tsitaat, mis sobiks paremini Idiot Cornerisse või lõbusate lugude alla.
21.12.2009 13:30
Глава Нижнего Новгорода Вадим Булавинов обязал убрать троллейбусные провода с проспекта Ленина.
«Провода создавали большие помехи при праздничном оформлении проспекта. Они мешали креплению новогодних растяжек, поэтому я принял решение их демонтировать. Непонятно, почему департамент транспорта этого еще не сделал», - заявил мэр.
Nižni Novgorodi linnapea Bulavinov andis 21.12. korralduse koristada trollijuhtmed Lenini prospektilt.
"Juhtmed takistasid tõsiselt prospekti kaunistamist pidupäevadeks. Nad segasid uusaastakaunistuste kinnitamist. Seetõttu otsustasin, et trolliliinid tuleb demonteerida. Ei saa, aru, miks transpordiosakond seda veel teinud ei ole", teatas linnapea.
Tõesti, mina ka ei saa aru!
(täpsustus: Lenini prospektil sõidab trolliliin nr 18. Kunagi liikusid sel liinil isegi ZIU-9 kaksiktrollid)
Kas need õhuliinid kaowad sealt siis igaweseks?Wõi ainult pühade ajaks?Siingi ju ENSV 20 aastapäewaks kitsas raudtee Uus-Sadamast Näitusewäljakule omapärasel wiisil kokku pandud.