Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Estonian Air
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Eesti Vabariigi rahvuslikul lennukompaniil on siis praeguse hetke seisuga 8 lennukit.
Kaks Boeing 737-300 tüüpi lennukit: ES-ABJ (Sohni) ja ES-ABK (Kalev).
Neli Boeing 737-500 tüüpi lennukit: ES-ABC (Koit), ES-ABD (Hämarik), ES-ABH (Sinilind) ja ES-ABL (Linda).
Estonian Airi tütarettevõttel Estonian Air Regionalil on kaks Saab 340 tüüpi lennukit - ES-ASM ja ES-ASN.
Järgmisel aastal, täpsemalt mais(11.05.09 esmalend liinil?) peaks lennukipark täienema 3-e Bombardier CRJ900NG tüüpi lennukiga, mis mõõtmetelt võrreldavad omaaegsete TU-134-dega ehk väiksemad kui Boeingud praegu. Samas pidi koos uuendusega müüki minema kõik Boeing 737-500-d. Näis, mis saama hakkab, hetkel jätkub kõik muutusteta.
(09.11.2008 21:58)Oxygen Kirjutas: [ -> ]Eesti Vabariigi rahvuslikul lennukompaniil on siis praeguse hetke seisuga 8 lennukit.
Kaks Boeing 737-300 tüüpi lennukit: ES-ABJ (Sohni) ja ES-ABK (Kalev).
Neli Boeing 737-500 tüüpi lennukit: ES-ABC (Koit), ES-ABD (Hämarik), ES-ABH (Sinilind) ja ES-ABL (Linda).
Estonian Airi tütarettevõttel Estonian Air Regionalil on kaks Saab 340 tüüpi lennukit - ES-ASM ja ES-ASN.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, olid Koit ja Hämarik kaks esimest Boeingut ja on juba pea 10 aastat tegutsenud. Need ka ainsad Boeingutest, millega ise liigelnud pole.
Enne Boeinguid oli vist Eesti õhul kasutuses Fokkerid? Vähemalt midagi niisugust on mul meelde jäänud...
Koit ja Hämarik olid esimesed Boeingud tõesti. Ja Fokker 50 tüüpi müristisi oli 4 tükki:
ES-AFK
ES-AFL
ES-AFM
ES-AFN
Lendasid koos "boingidega"
Enne Boeinguid ja Fokkereid ja koos nendega olid kasutusel Aeroflotilt omandatud lennukid.
Tu-154M: ES-AAC ja ES-AAD, kumbki väidetavalt kordagi Estonian Air(EA) logodega ei lennanud, läksid Eesti Lennukompaniile(ELK)
Tu-134A: ES-AAE kuni ES-AAP tähestiku järjekorras, kokku 12 tükki, ES-AAJ jällegi EA logodeni ei jõudnud, pidavat jätkama UTair aviationis Tjumeni kandis ZabSibGazpromi magnaate vedamas. Ülejäänud üheteistkümnest 10 lahkunud moel või teisel, ES-AAP, kuni vanim neist uut ostjat ei leidnud ning viimne puhkepaik on tal lennujaama territooriumil Smuuli ja Sõjamäe risti juures, kus temaga aeg-ajalt tuletõrjeõppusi tehakse.
JaK-40: ES-AAR kuni ES-AAU tähestiku järjekorras, kokku 4 tükki, suured kütuseröövlid olevat olnud, kõik müüdud müüdud itta, neist 1 veel lennus, ülejäänud moel või teisel maale jäänud.
Fokker 50-test veel niipalju, et endine ES-AFM on nüüd siis airBalticu YL-BAZ, niiet seda võib veel meie maal näha.
Tartu Lennundusmuuseumis on ELK TU-134A ES-LTA.
Artiklit lugedes jääb tunne, et EA on suure ämbri endale leidnud, ostetakse väiksemad lennukid suuremate asemel, lootes, et täituvus suurem. Praegu jääb tunne, et kardetakse mingit kvaliteedilangust, samas peaks EA sest üle saama, sest uutel lennukitel kütusekulu jällegi väiksem. Aga kui majanduslangus sellise trendiga jätkub ning CRJ-de tuleb ikka avansside ja pärast liisingut maksta ja kuidagi välja ei tule, siis pankrot/liitumine airBalticuga isegi kardetav. Peale Vene lennukite müüki uute Boeingute vastu oli ka keeruline, müüdi üle 10 ja vastu saadi 2 boeingut ja 4 fokkerit, pärast tulid koos ostu-müügiga need Maersk Airi Boeingud.
nn Eesti Õhu le jääbki vist kohaliku tähtsusega lennud.Omal ajal magati võimalus maha ja nüüdseks kõik trumbid AIR BALTICu käes.Kangesti huwitab mis saab Tallinna Lennujaamast mida hoogsalt laiendati?
NSR, et 11. mai pidi olema uute CRJ900-de esimene liinilennupäev. Kas Tallinn-Stockholm või Tallinn-Kopenhaagen.
Täna sooritas Tallink tehingu, mille käigus osteti endale 70% Estonian Airi osalusest. Peadselt vahetab ka Estonian Air kaubamärki. Nimelt on uueks nimeks neil Tallink ning lennukitel ilutseb nii Tallinki kui ka Silja Line logo.
Logistikauudised vahendab pilti eelmisest reedest, kui Montrealis oli teineBombarider CJ900 tegemas katselendu.
Kokku on tehasest tulemas kolm lennukit ning kui esialgu plaaniti nende liiniletulekut juuni-juuli perioodiks, siis eelkõige majanduskriisi süvenemise ning tehasepoolse viivituse tõttu on see veninud...
Esialgu taheti isegi maiks (vt. vanemad postitused), siis lükati edasi ja edasi. Küll olevat köögis puudused olnud, siis puudus raha, NSR et isegi Kanada riik oli takistanud.
Air Baltic võib osta osaluse Estonian Airist:
http://www.delfi.ee/news/majandus/majand...5&l=fplead
Häda selle Viljandi sõiduga.
http://www.e24.ee/?id=285690
Sai ise samal lennul oldud kui lennuki uks ei sulgunud. Nii, et lennusõit ei kujunenudki eriliseks ajavõiduks.Lennuk muide millega see juhtus oli ES-ASM.
Lehti: 1 2
Tagasiside URL