Ühistranspordihuviliste foorum

Täisversioon: Narva Bussiveod AS
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
AS Narva Bussiveod on linnale kuuluv ettevõte, mis teenindab linna-, linnalähi- ja tellimusliine. Narva on Eestis viimane koht, kus võib näha liikumas vanu bussimarke, millised teistes linnades on juba maha kantud. Nii sõidavad seal tänagi 1980ndate esipoolel valmistatud originaalvälimusega Scania CR112ed ja Volvo Säffle lõõtsad. Lisaks siis aastate jooksul muretsetud uuemate väljalaskeaastatega bussid, viimane suurem soetus oli 10 Conectot 2007. a. alguses. Kokku peaks olema umbes 70 bussi, millest 19 on saadud 1998-99 aastal humanitaarabi korras Rootsist. Viimastel aastatel on vanu busse ka maha kantud (nt Turust pärit Volvod ja mõned Scania CRid), kuid muidu suudetakse tubli tööga enamikke juba niigi vanu busse ikka käigus hoida. Paljude busside juures on huvitav just see, et peale NBV märgi ja Eesti numbrimärgi polegi aru saada, et Eesti bussiga tegu on! Paljudel vanadel bussidel on tänagi küljes endise Rootsi omaniku garaažinumber, originaalsus on aastate jooksul hästi säilinud. Narvas sõidab ka neli Tartu bussitehase toodangut - 2 Duplet ja 2 Hessi.
Busside jaotumisel liinide vahel on näha, et tavabuss võib sõita kõigil kolmel liinitüübil (MB Conectosid AÜ-liinidele üldjuhul siiski ei panda). Linnaliinid kannavad numbreid 4, 5, 7, 8, 9, 10, 10a, 12, 20; linnalähedased AÜ-liinid 31, 34…41; tellimusliinid 11, 11a, 13, 14, 19, 60-1…60-8.
NBVl on ka üsnagi informatiivne internetilehekülg linnaliinikaardiga:
http://www.nbv.ee/
NBV lähiajaloost rääkides on mainimistväärt, et Narvas on 1990ndatel sõitnud lausa 11 LIAZ-5256 tüüpi bussi, milliseid mujale Eestisse ei sattunud. Vanade fotode seast leidsin pildi, mis on suvaliselt üle betoonaia NBV territooriumist tehtud kaader, kuhu on napilt peale jäänud üks LIAZ-5256, seda juulis 2002. Tõenäoliselt on samal pildil teises pooles kaugemal ka üks LIAZ, aga see on liiga halvasti näha. Seega vast isegi 2 LIAZi olid 2002. aastal veel täitsa olemas, kuigi ei sõitnud. Panen pildi manusena, see on väike ja hädine, aga vast väärtuslik.
Kuna NBVna on tegemist Eesti suuruselt kolmanda linna bussiettevõttega, olgu sellel oma teema, kuhu postitusi tuleb tõenäoliselt harva, sest kahjuks pole hetkeseisuga ühtegi huvilist püsivalt idas. Kuid uudiseid peaks Narvast ikkagi tulema, sest igavesti need vanad bussid ka ei sõida ja nii uusi soetusi kui muud saab siin siis teatada.
(05.01.2009 21:12)Albu Kirjutas: [ -> ]AS Narva Bussiveod on linnale kuuluv ettevõte, mis teenindab linna-, linnalähi- ja tellimusliine. Narva on Eestis viimane koht, kus võib näha liikumas vanu bussimarke, millised teistes linnades on juba maha kantud. Nii sõidavad seal tänagi 1980ndate esipoolel valmistatud originaalvälimusega Scania CR112ed ja Volvo Säffle lõõtsad. Lisaks siis aastate jooksul muretsetud uuemate väljalaskeaastatega bussid, viimane suurem soetus oli 10 Conectot 2007. a. alguses. Kokku peaks olema umbes 70 bussi, millest 19 on saadud 1998-99 aastal humanitaarabi korras Rootsist. Viimastel aastatel on vanu busse ka maha kantud (nt Turust pärit Volvod ja mõned Scania CRid), kuid muidu suudetakse tubli tööga enamikke juba niigi vanu busse ikka käigus hoida. Paljude busside juures on huvitav just see, et peale NBV märgi ja Eesti numbrimärgi polegi aru saada, et Eesti bussiga tegu on! Paljudel vanadel bussidel on tänagi küljes endise Rootsi omaniku garaažinumber, originaalsus on aastate jooksul hästi säilinud. Narvas sõidab ka neli Tartu bussitehase toodangut - 2 Duplet ja 2 Hessi.
Busside jaotumisel liinide vahel on näha, et tavabuss võib sõita kõigil kolmel liinitüübil (MB Conectosid AÜ-liinidele üldjuhul siiski ei panda). Linnaliinid kannavad numbreid 4, 5, 7, 8, 9, 10, 10a, 12, 20; linnalähedased AÜ-liinid 31, 34…41; tellimusliinid 11, 11a, 13, 14, 19, 60-1…60-8.
NBVl on ka üsnagi informatiivne internetilehekülg linnaliinikaardiga:
http://www.nbv.ee/
NBV lähiajaloost rääkides on mainimistväärt, et Narvas on 1990ndatel sõitnud lausa 11 LIAZ-5256 tüüpi bussi, milliseid mujale Eestisse ei sattunud. Vanade fotode seast leidsin pildi, mis on suvaliselt üle betoonaia NBV territooriumist tehtud kaader, kuhu on napilt peale jäänud üks LIAZ-5256, seda juulis 2002. Tõenäoliselt on samal pildil teises pooles kaugemal ka üks LIAZ, aga see on liiga halvasti näha. Seega vast isegi 2 LIAZi olid 2002. aastal veel täitsa olemas, kuigi ei sõitnud. Panen pildi manusena, see on väike ja hädine, aga vast väärtuslik.
Kuna NBVna on tegemist Eesti suuruselt kolmanda linna bussiettevõttega, olgu sellel oma teema, kuhu postitusi tuleb tõenäoliselt harva, sest kahjuks pole hetkeseisuga ühtegi huvilist püsivalt idas. Kuid uudiseid peaks Narvast ikkagi tulema, sest igavesti need vanad bussid ka ei sõida ja nii uusi soetusi kui muud saab siin siis teatada.


LIAZ 5256 tüüpi bussid liikusid ka Kohtla-Järvel. 1990ndatel sai sõidetud nendega Jõhvi-Oru-Voka liinil nr. 109, ja hiljem juba liinil 17, Jõhvi-Oru.
Mõnede väidete kohaselt andis NBV oma viimased paar liassikut (aga olen kuulnud, et tegu oli 677-tega!!) nii neli-viis aastat tagasi poolmuidu Venemaale.
Polnud vaja eriti kaugele anda. Jaanilinnas 5256'ed 3-4 aastat tagasi olid liikvel.
Sai talvises Narvas käidud. Talvel torkab kohe silma, et AÜ-liinid sõidavad vaid kord-kaks päevas, kes lumme mattunud aiamaale ikka sõidab. Need vähesed väljuvad Jaamast mitte Jäähallist ning neil vähestel liinidel oli tore näha ikka sõitvaid vanu CR/CN112'd.
LKFi järgi vaadates on talve jooksul sõidud lõpetanud 4 CR112, Volvo ja Scania Arna ning viimane Volvo Delta City S.
Linnabussidest on 252AVT saanud "smart"i reklaami, üks Conecto Fama kirjad. TöölisSäffled kõik rivis ja sõidus, ka kaks CN112ALB'd sai nähtud. Nii et Narva on viimane koht, kus veel näha Eestis pikalt sõitnud bussimarkide vanemate tüüpide viimaseid esindajaid...
Kust sinna duple tekkinud on?
Narvas käinud suht palju, kuid kordagi pole näinud selle...
Kaks tükki on. Ja manuaalkastidega Wink
Teine on selline http://galerii.ytra.eu/displayimage.php?pos=-993
Sai paar päeva Narvas veedetud ja kajastaks nähtut ka siin. Olles Narva bussindust aastate jooksul aastas mõnedel päevadel ikka pingsalt jäginud, oli seekord erakordselt huvitav, sest saab ümber lükata teatud senised arusaamad nn kirjutamata reeglitest. Põhimõtteliselt võib iga buss sõita igal liinil (ehk siis liinitüübil: linna-, AÜ-, töölisveoliinil), seni olin arvanud, et täitsa nii nüüd ikka ei ole, et 'EJ-tööliste lõõts-Säffle' AÜ liinil sõidab, aga sai nähtud, et sõidab! Tavalisematest alustades, Scania CR/CN 112/113-ed sõidavad kõikidel liinitüüpidel, kuni 1-1-0 ukseskeemiga bussini välja, mis nt 4. liinil oli. Kõik 10 MB Conectot olid pidevalt sõidus, mõnda teada CRi seevastu ei kohanud. Conectod sõidavad aina enam ka AÜ-liine, nt 31, 35, 37, 39 liinidel nähtud. Laupäevane päev näitas, et tööpäevadel töölisi teenindavad 1-1-0 tava ja 1-1-1-0 lõõts-Säffled võivad (ma arvan et siiski erandlikult) sõita ka AÜ-liini, mõlemast variandist üks buss oli 40. liinil (mis läbib ka suurt surnuaeda, mis võib lisapõhjuseks olla), igaljuhul oli see esimene kord, kui sai sellist "mis buss mis liinil sõidab" harvaesinevat juhust nähtud. Liinindusest niipalju. Uusi soetusi ei ole tehtud, ainult hea, et Narva sellise eksootilise paigana edasi on nagu ka varem kiidetud. LKFi järgi võib olla maha kantud siiski kaks Scaniat - 517ANR ja 532ANC ning Repstad 832AOG. Veel ei liigu kindlalt VanHool 016ATI ja vaid kord aastaid tagasi nähtud madalapõhjaline Aabenraa 336AXL. Selline postitus siis Idarindelt.
Enne aastavahetust uue direktori saanud NBV pidi 35% vähendatud dotatsiooni tõttu veebruarist kasutusele võtma kokkuhoiumeetmed. Suleti liinid 7 ja 9, lisaks puhkepäeva liin 12. Nüüd on Narvas vaid neli liini: 4, 5, 8 ja 20. Näitamaks tehtud muudatuste suurust, toon ka tööpäevaste reiside vähendamised:
Liin 4: enne 22 (2 bussi), nüüd 10 (1 buss)
Liin 5: enne 17 (2 bussi), nüüd 8 (1 buss)
Liin 7: enne 2 (2 bussi), nüüd –
Liin 8: enne 39 (3 bussi), nüüd 30 (3 bussi)
Liin 9: enne 11 (2 bussi), nüüd –
Liin 20: enne 26 (3 bussi), nüüd 19 (2 bussi)
Seega on reiside arv vähenenud 117-lt 67-le ja busside arv 14-lt 7-le. Busse võidakse küll ka välja vahetada. Laupäeviti on 69 reisi asemel 35, 10 bussi asemel 5, pühapäeval vastavad arvud 55 ja 33, 6 ja 4. Eesti suuruselt kolmanda linna kohta on käigusolevate busside ja reiside arv nüüd küll liiga väike, aga kui selline graafik välja töötati, ju siis on ka eelnevalt uuritud, et kõik ikka teenindatud saavad. Nö põhiliin 8 käib piisava keskmiselt 20-30 minutise intervalliga võrreldes 4 ja 5-ga, mille intervall on üle tunni. Teatud leevendust pakuvad ka AÜ-liinid, kus ka linna piires 10 krooniga sõita saab.

Üllatavam on aga tõsiasi, et vanu CR/CN’e on Narvas veebruarist liikvel veel vaid kolm!!! Lähtudes kindlustuse puudumise andmetest on enamik humanitaarabina saadud Scania CR/CN’e tõenäoliselt sõidud lõpetanud. Kuna sõitude arvu on vähendatud, busse jagub niigi (50 ringis), on nende mahakandmine arusaadav. Tore tõdeda vähemalt, et pikka aega seisnud Volvo B10BLE Aabenraa on sõidus tagasi.
Narvas toimunud bussinduse muudatused on paratamatud, kuid bussihuvilisena on kahju, kui busse näeb vähem ja needki on uued mujalgi kohatavad MB Conectod, mitte veel sõitvad CR’id. Õnneks töölis-Säffled ikka sõidavad.
Sai talvist Narvat külastatud. Linnaliinibussid sõitsid nagu eelpostituses mainitud, paistsid suht sõitjaid täis olevat. AÜ-liinidel olid bussid vastupidiselt tühjavõitu. Uudis on see, et on käima pandud uued tellimusliinid A, B, C ja D.
Välja kuulutatud on ka hange uute linnaliinibusside soetamiseks, lähemalt saab lugeda: http://www.nbv.ee/index.php?viewBlock=ha...e&lang=est
http://narva.ee/ee/linnakodanikule/uudised/page:2589

Narvas sõidavad tänasest see on 5 märtsist koolibussid. Ainult et kui Tallinnas viivad koolibussid õpilasi vaid hommikul kooli siis Narvas viivad koolist koju ka.
Narvast uudist: avatud (tõen) FAMA Keskuse tellimusel kommertsliin "F", sõites RLP FAMAst Pähklimäe linnajaosse.
Kui linnaliine talvel kärbiti (loe: vähendati busside arvu), on selle asemel viimasel ajal sõitma hakanud seega juba 7 uut eriliini, sh 4 töölis-, 2 kooli- ja 1 kommertsliin. Nii et kõik saavad ikka teenindatud.
NBV arenguhüpe: Scania Irizar i4
Elektrijaama sõitvad töölised ja AÜsse sõitvad memmed saavad nüüd uut kvaliteeti tunda!
Jah.Eks töötawa rahwa eest tuleb hoolt kanda.Peaasi ,et mässama ja kehtiwat korda ei kukutaks.Iseasi see muidugi ,mis sellest bussist warsti alles.Wiimane lause waid minu isklik arwamus.
(29.04.2010 22:56)PETSS Kirjutas: [ -> ]Jah.Eks töötawa rahwa eest tuleb hoolt kanda.Peaasi ,et mässama ja kehtiwat korda ei kukutaks.Iseasi see muidugi ,mis sellest bussist warsti alles.Wiimane lause waid minu isklik arwamus.

No kuna sellega sõidavad enamuses, või isegi ainult täiskasvanud, siis pole vist vaja erilist lõhkumise hirmu tunda Tongue
Narva linnaliinibussidesse ka plaanis mingit infosüsteemi aretama hakata, peamiseks eesmärgiks peatuste automaatne teatamine.
Süsteem tulevat analoogne Tallinna omaga.
Muide, ainsanad vanad Katrineholmid, mis alles & käigus on 311AUL ja 526ANC - teisi enam ei eksisteeri.
Huvitav mis keeles hakatakse ütlema järgmine peatus? Eesti või vene?
Lehti: 1 2 3 4 5
Tagasiside URL